online marketing

Az online marketing legegyszerűbb, mégis bizonyítottan működő sikerreceptje...

Az előző bejegyzésemben azt ígértem, megírom, hogy mire érdemes rendszert építeni online üzlete felfuttatása során.

Egy fél délutánt töltöttem el azon morfondírozva, hogy hogyan írjak le úgy egy ennyire elképesztően eredményes, mégis nagyon egyszerűnek látszó formulát, hogy kellően komolyan vegyék olvasóim. Végül úgy döntöttem, hogy leírom úgy ahogy van, és aki komolyan veszi, az minden korábbi várakozásán felüli eredményességet fog elérni, aki pedig nem veszi komolyan az magára vessen...


 

Mit tesz, ha egyre kevesebb az eredmény online marketing kampányai során?

Ahhoz, hogy valaki sikeresen túljusson egy akadályon, az első lépés, hogy őszintén szembe kell nézzen a valósággal és azonosítania kell az akadályt. Igaz ez kicsiben és nagyban egyaránt.

Az elmúlt két évben mind saját online marketingünk során, mind online marketing konzultációim során azt kellett látnom, hogy jelentősen megnehezedett számos online marketing eszköz eredményes alkalmazása.

Az alábbi bejegyzésben arról írok, hogy hogyan lehet több munka nélkül ellensúlyozni a különböző online marketing eszközök elmúlt pár évben jelentkezett jelentős hatékonyságromlását...


 

4 órás munkahét? Ez Magyarországon nem fog működni! (Vagy mégis? :-)

Amikor pár éve - még angolul - először olvastam a "The 4-Hour Workweek"-et nem igazán tudtam elképzelni, hogy fogom ezt itt megcsinálni - főleg úgy, hogy semmi kedvem nem volt feladni a MarketingSzoftverek relatív komplex szolgáltatását és áttérni egy egyszerű termék forgalmazására.

Azóta eltelt pár év, sok minden történt (pl. a MarketingSzoftverek még komplexebb lett :-), mégis mostanra kikristályosodott pár gondolat, ami Önnek is és nekem is segíthet, hogy eredményesen automatizáljuk a vállalkozásunkat. Ezeket a gondolatokat fogom megosztani itt a blogban a következő hetekben, és szokásomhoz híven egészen konkrét megvalósítási segítséget is fogok kínálni különböző formákban...


 

Az online marketing sem csodafegyver többé! De akkor mi kell az eredményességhez?

Tíz évvel ezelőtt, amikor elkezdtem online marketinggel foglalkozni, gyakorlatilag majdnem nulla tudással vágtunk bele, és kb. fél év alatt az adott kategória piacvezetőjévé, sőt, talán egyetlen jelentős szereplőjévé váltunk. Az üzlet robogott, a vállalkozás nőtt mint a futóbab, és egy évvel később gyakorlatilag mindenki ismert minket az adott területen. Nem csoda, hiszen akkor még az is elég volt, ha valaki eltüsszentette magát, csinált erről egy weboldalt, és már jöttek is a látogatók.

Azóta viszont sok minden történt.

A lényeg, hogy tíz év alatt eljutottunk oda, hogy ma már egy online vállalkozás sikeréhez is pontosan ugyanolyan stabil alapokra van szükség, mint egy hagyományos vállalkozáséhoz. És ez az, amivel bizony a legtöbb vállalkozás egyáltalán nem rendelkezik...


 

Tévedések, félreértések, hazugságok és gondolkodási minták, amelyek örökre kudarcra ítélik a hazai online vállalkozások...

Ezzel az alcímmel mostantól letölthető az Online Marketing Csapda című írásom.

Az írás 20 oldalán:

1.) Egyetlen egyszerű ábrán plusz négy és fél oldalon bemutatom az online marketing igazi sikerreceptjét

2.) A további 15 oldalon bemutatom azokat az okokat, amelyek miatt a legtöbb online vállalkozó
(a) soha nem érti meg ezt a receptet,
(b) ha meg is érti, nem hiszi el, hogy ilyen egyszerű; és
(c) ha el is hiszi, soha nem valósítja meg, nem ülteti át a gyakorlatba a receptben leírtakat.

Akkor minek írok minderről?


 

Az Online Marketing Csapda - kiadás előtti utolsó üzenet

Amikor ma reggel még egyszer átolvastam az Online Marketing Csapdát, melynek alcíme: "Tévedések, félreértések, hazugságok és gondolkodási minták, amelyek örökre kudarcra ítélik a hazai online vállalkozások túlnyomó részét", természetesen ismét találtam benne egy fejezetet, amit újra kell írnom, úgyhogy hétfőre halasztottam a közreadást.

Addig is íme egy gondolat, és pár fejezetcím - szerintem - eddigi legjobb írásomból...


 

Ön melyik? Szegény Online Barlanglakó vagy sikeres Online Marketinges?

Előző bejegyzésemben arra hívtam fel a figyelmet, hogy mennyire értékes lehetőségtől esnek el, akik annyira az online marketingre fókuszálnak, hogy vállalkozásuk minden célját ezen keresztül kívánják elérni. Ki is alakult egy érdekes kis diskurzus a célpiac fontosságáról, a B2B és a B2C piacok közti különbségekről, cégméretekről, stb.

Most azonban nem ezekről szeretnék beszélni, hanem a dolog személyiséggel összefüggő oldaláról. Sokan ugyanis, akik Online Marketingesnek képzelik magukat, valójában csak Online  Barlanglakók, akik egy monitor mögé bújva abban reménykednek, hogy MINDENT el tudnak érni az online marketingen keresztül.

Kár, hogy csak áltatják magukat...


 

Van élet (és marketing) az interneten túl!

Online marketingesek sokszor viselkednek úgy, mintha aki manapság nincs ott naponta az Interneten, akit nem lehet elérni a Facebook-on vagy Twitter-en az már nem is létezne.

Az elmúlt három hónapban rengeteg olyan komoly üzletemberrel tárgyaltam, akik e-mail-t ugyan egész gyakran olvasnak, de online marketing tapasztalatuk és affinitásuk gyakorlatilag nincs, a Facebook-ot totál időpocsékolásnak tartják, a Twitter-ről meg vagy azt sem tudják, hogy micsoda, vagy nem fér bele a fejükbe, hogy mi a fenére jó.

Ezen tárgyalások tapasztalatát egy mondatban úgy tudnám összefoglalni, hogy "Van értelmes vállalkozói élet az Interneten túl, sőt...!". Azt pedig, hogy mi rejlik ezen látszólag végletes kijelentés mögött azt a bejegyzés további részében olvashatja...


 

Az egyik "legcikibb" online marketing hiba, amit mostanában elkövettem - Ön is csinál ilyet?

Általában mindenki azzal dicsekszik, amit jól csinál, én mégis szeretek néhány nagyon ciki hibával is dicsekedni, hátha van aki előbb tanul az én hibámból, mint a sajátjából.

A tegnapi blogpostom az SMS marketingről szólt, és reklámoztam benne a MailMaster SMS küldő képességét is. Ennek során végigkattintgattam a folyamatot, amin az érdeklődők is végig fognak menni, hogy megpróbáljam az ő szemükkel látni az oldalt és átélni azt, amit ők fognak átélni. És ekkor bukkantam rá...


 

Miről szól 2010 (és a Marketing Expó)?

Tudva, hogy Wolf Gábor az egyik leginkább meghatározó alak az itthoni KKV marketingben, nagyon sokaknak a 2010-es év pont arról fog szólni, amiről Gábor sokat tanít. Ennek az üzleti körnek a holnaputáni Marketing Expó fogja megadni a kezdő lökést, nem csupán a MarketingCommando előadásaival, hanem a számos - Commando tanítvány - kiállító bemutatkozásával is.

Természetesen emellett vannak olyan hazai és nemzetközi trendek is, amelyek nem a MarketingCommandótól indulnak ki, sőt, amelyek "nagyobbak" az összes hazai marketing tanácsadónál. Az alábbiakban összefoglaltam azt a néhány trendet, amelyek véleményem szerint az idei év fő trendjei lesznek a hazai KKV marketinges körökben, és amelyekre mindenképpen tekintettel kell lennie marketingje tervezésekor.


 

Tartalom átvétel