Az online marketing legegyszerűbb, mégis bizonyítottan működő sikerreceptje...

Az előző bejegyzésemben azt ígértem, megírom, hogy mire érdemes rendszert építeni online üzlete felfuttatása során.

Egy fél délutánt töltöttem el azon morfondírozva, hogy hogyan írjak le úgy egy ennyire elképesztően eredményes, mégis nagyon egyszerűnek látszó formulát, hogy kellően komolyan vegyék olvasóim. Végül úgy döntöttem, hogy leírom úgy ahogy van, és aki komolyan veszi, az minden korábbi várakozásán felüli eredményességet fog elérni, aki pedig nem veszi komolyan az magára vessen!

Van ugyanis egy öt plusz egy lépésből álló módszertan az online marketingben (valójában mindenféle marketingben), amit ha egy vállalkozás következetesen és rendszeresen elvégez, akkor szinte lehetetlen, hogy ne legyen eredményes. Márpedig ha tényleg létezik ez a módszer, ha tényleg létezik öt olyan lépés, amit "elég" folyamatosan ismételgetni, ahhoz, hogy kiemelkedő eredményeket érjen el, akkor valójában pont ez az öt lépés az is, amire rendszert kell létrehozni is!

Talán még egy megjegyzés: Nagy valószínűséggel egyik lépés sem lesz új Önnek. De nem is ez a fő kérdés!

A fő kérdés ez: Van-e a vállalkozásában egy rendszer, amelyik rendszeresen elvégzi az alábbi öt lépés MINDEGYIKÉT?

Ugyanis (1) az elmúlt tíz éves online marketing munkásságom során nem láttam még olyan vállalkozást, amelyik tartósan (több, mint fél évig) és rendszeresen végezte az alábbi feladatokat, és nem ért el kiemelkedő eredményeket, illetve ha megfordítjuk, (2) nem láttam még olyan kiemelkedően sikeres online vállalkozást, amelyik nem végezte volna ezeket a lépéseket tartósan és rendszeresen!

Az öt plusz egy pontos garantált sikerformula

1.) Adatbázis építés
Minden vállalkozásnak szüksége van érdeklődőkre. Olyan emberekre, akik ha Ön belefog mondókájába, érdeklődéssel hallgatják. Az online világban akár egy weboldal látogatóját is tekinthetjük érdeklődőnek, azonban ez az érdeklődés nem tart tovább néhány másodpercnél, jobb esetben néhány percnél. Ha úgy érzi, hogy ennél többre van szüksége, akkor építsen adatbázist érdeklődőiből valamilyen apropóval, és tartsa meg érdeklődésüket napokig, hetekig, sőt, akár évekig is!

2.) Kapcsolat tartás, bizalom építés
Minden emberi kapcsolatban időre van szükség, míg felépül a bizalom. Egy online kezdeményezett üzleti kapcsolatban ez fokozottan igaz. Önnek fel kell építenie, hogy feliratkozói emberileg megbízzanak Önben, és szakmailag elismerjék Önt. Ehhez folyamatos és rendszeres kommunikációra van szükség. Ez lehet egy hírlevél, egy blog, lehetnek rendszeres Facebook bejegyzések, sok minden, a lényeg, hogy (1) na hagyja abba, és (2) folyamatosan feleljen meg feliratkozói érdeklődésének.

3.) Első értékesítés
Ha gyűjtött feliratkozókat, ha szakmailag nagyra értékelik Önt, és ha emberileg megbíznak Önben, akkor előbb vagy utóbb vásárolni fognak Öntől. Ez biztos! Persze ehhez ajánlatokat kell küldeni nekik, méghozzá olyan ajánlatokat, amelyet nem csak Önt tart jónak, hanem feliratkozói is. De ha ez megtörténik, akkor lesznek vásárlások is.

4.) Ügyfélkövetés
Ahhoz, hogy sok elégedett visszatérő vevője legyen, arra van szükség, hogy vevői kiemelkedően elégedettek legyenek. Ehhez persze kiváló termékekre és szolgáltatásokra van szükség, viszont ez még kevés. Kiváló ügyfélkövetésre is szükség van. Olyan kommunikációra, amely biztosítja, hogy vevői a vásárlás után többszörösen is megbizonyosodnak afelől, hogy jó döntést hoztak, amikor az Ön cégét választották.

5.) Ismételt eladás
Ha az előző pontokat viszonylag jól és rendszeresen csinálta, ÉS vevőit sem felejti ki rendszeres kommunikációjából, ÉS ajánlatokat sem felejt el küldeni vevőinek, akkor gyakorlatilag el sem tudja kerülni, hogy vevői újra és újra visszatérjenek Önhöz, és elégedett ügyféllé váljanak.

+1.) Látogatottság
Egy hagyományos (nem online) vállalkozásban ez az öt pont gyakorlatilag garantálja a folyamatos ügyfélszám növekedést. Az online színtéren annyi a különbség, hogy első lépésként kialakítja a megfelelő rendszereket a fenti öt lépésre, majd ezt a rendszert tölti meg látogatókkal. Ennyi az egész!

Egyszerű? Igen! Könnyű? Cseppet sem!

Mi akadályozza meg a legtöbbeket, hogy mindezt megcsinálják?

1.) Először is ha a fenti lépésekre nem rendszert hoz létre, hanem saját maga csinálja őket, akkor garantáltan nem fog ideje jutni mindegyikre, és midig hiányos marad a teljes rendszer! Ha pedig hiányos, akkor nem hozza az eredményeket sem.

2.) A második okkal kapcsolatban egy Biblia vers jut eszembe: "...hogy többé ne legyünk kiskorúak, akik mindenféle tanítás szelében ide-oda hányódnak és sodródnak az emberek tévútra csábító ravaszságától;..." (Ef.4:14). Szinte minden évszakban jön egy új online marketing sláger-módszer, ami sokakat megakadályoz abban, hogy az örök alapelvek szerint sikeresen működő online értékesítési rendszerüket felépítsék.

3.) A harmadik ok pedig a túl sok lehetséges feladat. Nagyon könnyű a fenti pontok mindegyikéhez felírni vagy ötven feladatot, ami természetesen azt eredményezi, hogy soha nem fog felépülni a rendszer. Mennyivel egyszerűbb lenne, ha le tudná szűkíteni a fenti öt pont mindegyikét mindössze a három legfontosabb feladatra!

5 x 3 feladat elvégzése mégsem lehet olyan óriási munka, igaz?

Nos éppen ez az, amiben segíteni fogok a héten, méghozzá úgy, hogy valaha volt eddigi legjobb előadásom felvételét fogom közreadni - 0 Ft-ért, de mégsem teljesen ingyen - a teljes megoldás pedig november 26-án, azaz pénteken érkezik!


 

Duguláselhárítás

Kérném a felvételeket.
Tisztelettel: Ország László

Vasárnap, 2010. November 21. 22:54

Az öt plusz egy pontos garantált sikerformula

Én az első értékesítést (3. lépés), inkább "Jó ajánlat"-nak nevezném. Jó ajánlat nélkül (amely mögött természetesen egy ár/érték arányos termék, vagy szolgáltatás áll) a rendszer nem tud működni, ezért mindenképpen nevesített helye kell legyen a felsorolásban.
A jó ajánlat fogalma is megérne egy misét.
Egyébként tökéletes a felsorolás és követésre méltó!

Hétfő, 2010. November 22. 1:01
  

Kedves József,

Egyet értek, jó ajánlatra nagy szükség van. Azonban ezek a pontok azt képviselik, hogy MIT kell csinálni. A jó ajánlatot inkább a HOGYAN-ba sorolnám. Természetesen a folytatásban, amikor kifejtjük, hogy egészen pontosan hogyan is kell a fenti pontokat megcsinálni, a 3. pontban az egyik alpont valóban a jó ajánlat lesz.

Üdv,
Cs.Balázs

Hétfő, 2010. November 22. 9:20
  

Gratulálok. Jó összegzés volt ez. Nagyon jól végig vezetted az értékesítési folyamatot.:)

Kedd, 2010. November 23. 12:46

Mindig a legegyszerűbb a legjobb!

Szia Balázs!

Miért lehet eredménytelen egy vállalkozó? 5 pontban:
1. Mert nem használja a fent említett 5 pontot
2. Mert használja, de nem jó sorrendben vagy hiányosan - ez is fontos!
3. Mert elveszik a részletekben és ezzel nagy mértékben csökkenti az energiáját és lelkesedését, ami nélkül pedig elég nehéz fenntartani egy üzletet.
4. Elképedve figyelem azokat a szakértőket, akik újra és újra kikiáltják, hogy 'ez és ez a marketingtechnika már nem működik. Vedd meg az enyémet Most és Minden megváltozik bla-bla-bla' Az emberek pedig újra és újra megveszik és mégis ugyanott tartanak, mint előtte. Aztán újra megveszik és újra csalódnak.... - tisztelet itt is a kivételeknek,!
5. És mert nem használnak egyedi ötleteket - félnek? bátortalanok? Ki tudja?!

+1. Ne féljünk a kreativitástól! Munkám során azt tapasztalom, hogy nagyon sok vállalkozónak lennének egyedi ötletei, csak nem merik megvalósítani, mert a 'szomszédban' nincs ilyen. Úgy vélik, hogy amit a konkurencia használ az majd jó lesz nekik is. Azzal azonban egyáltalán nincsenek tisztában, hogy azok az eszközök milyen hatékonysággal működnek!
A saját elképzelések, tervek pedig maradnak az íróasztal-fiókban...

Szerda, 2010. November 24. 9:33

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!