Egy John Maxell könyvben olvastam egyszer a következő elmés mondást (fejből idézem): "Ha valaki hajnal hasadtakor ijedten kiált fel, hogy mi történt, mindenki tudja, hogy új fiú a bolygón."
Ez a mondás jut eszembe minden alkalommal, amikor valaki újra az e-mail marketing halálát híreszteli. Aztán amikor ismét fókuszba kerülni, mindig mondom, hogy "lám-lám...".
Persze amikor először voltam MailMaster színekben ilyen helyzetben, akkor még magam is megijedtem, de azóta nyilvánvalóvá vált, hogy nem nagyon lehet leváltani ezt a rendkívül egyszerű kommunikációs eszközt, pláne nem különböző bonyolultabb megoldásokkal.
Néhány példa a múltból
Blog RSS olvasók: Az első eset - amikor még meg is rémültem - amikor az e-mail halálát jósolták, a blogok frissítéseinek olvasását megkönnyítő RSS Olvasó programok megjelenése volt. Azt jósolták, hogy mivel az RSS olvasó segítségével a feliratkozó technológiailag is saját maga tartja kézben, hogy kinél iratkozik fel és le, ezért sokkal jobb, mint a hírlevél, ahol az olvasó "ki van szolgáltatva" a küldő szeszélyeinek és esetleges erőszakosságának.