Ön melyik? Szegény Online Barlanglakó vagy sikeres Online Marketinges?

Előző bejegyzésemben arra hívtam fel a figyelmet, hogy mennyire értékes lehetőségtől esnek el, akik annyira az online marketingre fókuszálnak, hogy vállalkozásuk minden célját ezen keresztül kívánják elérni. Ki is alakult egy érdekes kis diskurzus a célpiac fontosságáról, a B2B és a B2C piacok közti különbségekről, cégméretekről, stb.

Most azonban nem ezekről szeretnék beszélni, hanem a dolog személyiséggel összefüggő oldaláról. Sokan ugyanis, akik Online Marketingesnek képzelik magukat, valójában csak Online  Barlanglakók, akik egy monitor mögé bújva abban reménykednek, hogy MINDENT el tudnak érni az online marketingen keresztül.

Kár, hogy csak áltatják magukat...

(Nem fogok sokat írni sem hozzájuk, sem róluk; egy bejegyzést azonban mindenképpen megér a téma, mert biztosan vannak olyanok, akiket egy ébresztő hatású bejegyzéssel ki lehet hívogatni barlangjukból, és el lehet indítani az Online Marketing útján.)

De ki is pontosan az Online Barlanglakó?

És különben is! Mit számít ez?

Nos, nagyon is sokat számít: Az Online Barlanglakók azok, akik csak apró bogyókat és csenevész gyökereket találnak, ezekből kell jóllakatni családjukat, az igazán gazdag vadászzsákmány pedig az Online Marketingeseké lesz!

De ki is az Online Barlanglakó? Találtam róla egy találó leírást, bevágok ide egy részletet:

"...mert a legtöbb Online Barlanglakó "kényszerből" indította a vállalkozását. Soha nem foglalkozott értékesítéssel, nem volt felső-, de még  középvezető sem, és a mai napig kerüli a vállalkozása ügyfeleivel való élő kapcsolatot. Ha lehet, minden olyan pozícióra, amelyikben az ügyféllel kapcsolatba kell kerülni, hamar felvesz valakit, de általában nincs rá pénze, mert azért annyira nem megy az üzlet.

Az online marketing azért tetszett meg neki, mert itt kell közvetlen, "face to face" kapcsolatba kerülni az ügyfelekkel, és így a legtöbb kellemetlen helyzetet el lehet kerülni. A gond csak az, hogy a biznisze nem megy annyira, amennyire mennie "kellene".

Már egy marketing tanácsadóval is beszélt, aki már többször is mondta, hogy fel kéne mérni a piacot (mert szegény tanácsadó sem akarta rögtön azzal kezdeni, hogy a vállalkozás terméke finoman szólva is nem igazán vonzó). A piacfelmérés ötletére Barlanglakónk csak hümmögött, mert azt azért ő is tudja, hogy egy piacfelmérés nagyon sok pénzbe kerül - nincsen ő megőrülve, hogy ennyi pénzt herdáljon ilyesmire. Aztán meg különben is, ha megcsinálná felmérést, és kiderülne, hogy változtatni kellene egy csomó mindenen a cégben, akkor hogyan bírná az ezzel járó munkát? Elég neki a napi hajtás, nemhogy még ezer másik feladatot is a vállára vegyen!

Persze a tanácsadó mondta, hogy nem kell rögtön akkora felmérés, elsőre elég lenne, csak néhány ötletes kérdéssel végighívni a cég legfontosabb ügyfeleit - még a kérdéseket is megfogalmazta -, de Barlanglakónkat nem ilyen könnyű behúzni a csőbe. Mert hát tudja ám ő, hogy mire megy ki a játék! És különben is, ha ezzel töltené az időt, akkor megint elmaradna az adminisztrációval, pedig már majdnem utolérte magát..."

Remélem ráismert a tipikus Barlanglakóra, és még inkább remélem, hogy nem saját magára ismert rá!

Nézzük most, mi jellemzi az Online Marketingest?

Az igazi Online Marketinges valójában egyszerűen "csak" Marketinges.

Az online eszközöket ugyanis csak ott és akkor választja, amikor éppen azok az indokoltak. Nem fél az emberekkel kapcsolatba kerülni. Ő az, aki amikor marketing tanácsadója azt mondja neki, hogy hívja fel 15 legjobb ügyfelét, és kérdezze végig őket arról, hogy..., akkor másnap hozzálát, és tényleg végighívja őket. Ő az, aki ha kiderül, hogy valamelyik offline eszközzel könnyebben és több ügyféljelöltet lehet elérni, akkor fogja magát, és átnyergel az adott eszközre.

Az Igazi Marketinges az, aki nem azért használja az online eszközöket, mert azokat kedveli, hanem azért, és csakis akkor, amikor azokkal lehet a leghatékonyabban elérni a célpiacot. Vagy tágabb értelemben, amikor objektív módon igazolható, hogy indokolt használni őket. Persze a Barlanglakó is meg tudja magyarázni, hogy miért kell neki online eszközöket használni, de nagyon nem mindegy, hogy mi van előbb, a döntés, vagy az érvelés. 

Folytatjuk... 


 

Barlanglakó vagyok

Magamra ismertem. Online barlanglakó vagyok. És tök jó!
Keresek havi 3-500.000 Ft-ot.
Nem kell kimennem a lakásból. Nem kell napi 2 órát elpazarolnom a közlekedésre.
Nincsenek face to face hülye kollegák és hülye ügyfelek.
Így kényelmes nekem.
Azért lettem online barlanglakó, mert kirúgtak.
Most jobb az életem.
Ügyfélszolgálatos voltam, ez a pont a kakukktojás bennem.
Mindent elérek az online marketingen belül, biztosan lehetne jobb is, de nem éri meg a fáradtságot. Elég nekem ennyi.
Mindenkinek hasonló jót!

Szombat, 2010. Június 26. 10:05

kockából lett online guru

Remek meglátás Balázs!

Annyival egészíteném még ki, talán, hogy a barlanglakó tanácsadás nem csak hogy nem megy jól, de felelőtlenség is.

Hiszen ma a cégek sokszor utolsó erejükkel keresik az internet kínálta lehetőségeket, és aki nagy gurunak mutatja magát, az első körben bizalmat nyer, reményt ad a cégeknek.

De ezt az utolsó erőforrást kiaknázni, elvenni, és cserébe még egy halom kudarcot adni kimondottan gonosz dolognak tartom. Mert az az online "barlanglakó" marketinges aki képtelen a vállalkozó székébe ülve meglátni a kitörési pontokat és abban segíteni az inkább adja fel ezt a tevékenységet.

Az hogy ért a linképítéshez, keresőoptimalizáláshoz és olvasott pár infóterméket, az kevés ahhoz hogy valódi segítség lehessen. És ami a legrosszabb, hogy nem tud racionálisan nagyban gondolkodni, hiszen maga is még a piti vállalkozások köreit futja.

Így a tanácsai is csak pitik lesznek. Vagy oylan megvalósíthatatlan megalomán agymenések, melyeknek szintén kevés esélyük van arra hogy valódi érték legyen.

Az ilyen online marketingeseknek azt javasolnám menjenek keressenek fel cégeket és legyenek alvállalkozói olyan Marketinges cégeknek ahol pár év alatt megtanulhatják mindazt ami jelenleg még hiányzik a repertoárból. S így később akár szervezhetnek kis csapatot amivel vállalhatnak saját projecteket is idővel.

Vállalkozóknak: Olyan Online Marketinges cégeket érdemes keresni, akiknek szaktudásuk révén van saját sikeres onlien projectjük, illetve olyan referenciákkal rendelkeznek melyek passzolnak a cég tevékenységével.

Üdv.
Péter

Szombat, 2010. Június 26. 10:15
  

Érdekes Péter, hogy Te egyből a barlanglakó mentalitású marketing tanácsadóra gondoltál (ha jól értem).

Mert én a "kollégák" között nem is néztem szét. Én azokra gondoltam, akik maguk online marketingjét csinálják. Azon gondolkoztam ugyanis, hogy vajon miért van az, hogy sokan pont azt a pár kritikus lépést nem teszik meg ami igazán kéne a továbblépéshez.

A legtöbbször pedig valamilyen kapcsolatteremtéssel összefüggő tennivaló megtételét "tagadják" meg az ügyfelek...

Üdv, Balázs

Szombat, 2010. Június 26. 10:27

Barlanglakó szeretnék lenni

Szerencsére, ahogy nem csak kétféle ember van, nem csak kétféle marketinges sem.... bár tény, hogy mindennek két véglete van. Akinek kevés az önbizalma, az elhúz az egyik végre, akinek sok, az a másik végre pozicionálja magát...

Szombat, 2010. Június 26. 10:16

lehet fejlődni

Az a szerencse, hogy lehet online Barlanglakóból továbbfejlődni. Csak olyan dolgokat is csinálni kell, amelyek a "nem szeretem" kategóriába tartoznak, és idővel az is a normál tevékenység része lesz.
Kinek mi a célja. Ha elég 3-500k havonta, akkor úgy is lehet.
Nekem pl. nem elég a magyar piac...

Szombat, 2010. Június 26. 10:52

igen - igen

Igen-igen. Igaz Lehet.

Bár nekem erről kimondottan ez a weboldal,
a marketing szoftverek, a profit képző,
a különböző zsenik, a megoldók, és a guruk jutnak eszembe.

Még akkor is, ha hajlandóak az ügyfeleik szemébe nézni.

Bocs, az őszinteségért.

Sajnos jelenleg ezek a guruzgatások nagyon elharapóztak, a tudásuk erősen átlagos. Nagy színészi képességgel, 1000x nagyítással előadott cikkekkel építgetik imázsukat a hozzá nem értők körében. :(

Szerencséjük, hogy vannak hozzá nem értők, akikből csoportot építhetnek, majd mintha Ők találták volna fel a spanyol viaszt, forrásként szerepelhetnek.

Egy dologban azonban dicséretet érdemelnek. Képesek RENGETEG cikket megírni (és persze van bátorságuk a nyilvánvalót csodaként előadni).

Szombat, 2010. Június 26. 11:14
  

Azt hiszem, nem tudod miről beszélsz. Nem őszinte vagy, hanem tájékozatlan. Persze őszinte is... :-)

Ha az általam megfogalmazott Online Barlanglakóról pont a MarketingSzoftverek jut eszedbe, akkor valamit nagyon félreértettél:

1.) A MarketingSzoftverek egy technológiai szolgáltatás (nem is akármilyen), és nem "guruzgatás". Sok száz előfizetője (használója) van, van mögötte 8 év tapasztalat, az ország egyik legnagyobb (ha nem a legnagyobb) e-mail adatbázis kezelése, kb. 100.000.000 elküldött e-mail, amivel egy 80 milliós cég egyik legfontosabb pillére.

2.) Én magam rengeteg személyes tárgyalást csinálok, ha kell hideg hívásokat is csinálok, ha kell, telefonon piacot felmérek, a BNI-ban áprilisban két oklevelet kaptam személyes kapcsolatépítés témában, stb...

Persze ezekről itt nem szoktam írni, és így igen hiányos információk alapján alkotsz véleményt. Szomorú, hogy nem tudod megkülönböztetni a szezont a fazontól.

Üdv, Balázs

Szombat, 2010. Június 26. 11:48

Üdv a part másik feléről

Vállalom, hogy nagyon sokat tanultam tőlük (is) az elmúlt több, mint egy év alatt. Nem hápogtam névtelenül nyilvánvaló és logikus dolgokról a túlpartról, amelyeket homlokcsapósan megértettem, hanem megcsináltam.

Fél év alatt berúgtam egy vállalkozást, havonta több 10%-kal növekedő forgalommal, most már segítséget keresünk, mert ketten már megrekednénk egy szinten. Mindezt 95%-ban online és látom, hogy ki kell használni az interneten kívül kínálkozó dolgokat és ehhez ismeretlenekkel kell beszélni és találkozni.
Tervben van a következő vállalkozás, amelyből 1 éven belül a nemzetközi piacra kilépek.

Szombat, 2010. Június 26. 12:29

Névtelenségbe burkolózva

Elgondolkodtam:
Mi lehet az oka, hogy a bátor "mostjól megmondoma magamét" hozzászólások szinte mindig névtelenek?!?
Nem jutottam eredményre.

Igen, én a hozzá nem értőkhöz tartozom. Nem szégyellem, de nem is vagyok büszke rá. Egyszerűen örülök, hogy vannak olyan szakemberek, akik néha kíméletlennek hangzó kritikával szembesítenek a korlátaimmal. Enélkül egyenes utam lenne barlanglakóvá válni, amit nem akarok.
De esendő emberi természetem miatt sajnos hajlamos vagyok rá, hogy jó vágányra állva, azon haladva, egyszer csak holtvágányon találjam magamat.

Ezért nem tudok eléggé hálás lenni Balázsnak, Sándornak, Gyurinak, Gábornak, hogy ilyenkor "visszarácingálnak" a jó vágányra. Olyan emberszeretettel és türelemmel teszik, annyira sokkal felül a kötelezőn - amire mondhatnám, hogy "hiszen megfizettem" - hogy a magyar piacon bizton állíthatom: nincs konkurenciájuk.

Igaz, "ára" van: a tanácsokat nekem kell megfogadni, és nekem kell cselekedni is. A legjobb tanács is csak annyit ér a tanácsot kérőnek, amennyit hajlandó tettekre váltani belőle.
Adorján Éva
volt barlanglakó

Szombat, 2010. Június 26. 12:03

Barlang-ász

Véggigondoltam a cikkben leírtakat és ránéztem a www.shp.hu elmúlt hat évére.
Az az igazság, hogy nekem is a barlanglakó életmód tetszett meg az online marketingben. Az, hogy nem kell nap mint nap szembesülni az elutasításokkal, vagy legalábbis nem olyan élesen, mint a face to face értékesítésnél. Azelőtt évekig dolgoztam értékesítőként, sokféle területen, tudom milyen érzés.

Pár éve éve még sokkal könnyebb volt barlangból online bevételt csinálni. Most már tényleg egyre inkább kell hozzá az offline. A telefon, a levél, a személyes kapcsolat.

De szerintem egy jó termékkel és igazán jó online marketinggel (ahogy azt Sándor és Balázs tanítja) még ma is lehet barlangból igazán jó bevételt csinálni.

Szombat, 2010. Június 26. 14:20
  

Szia Csaba,

Rátapintottál a lényegre: "...egy igazán jó termékkel...". Te a megfelelő időben a megfelelő termékkel álltál elő, ezért nem csoda, hogy ment. De amikor valaki megnyitja a kerület 174. irodaszer webshopját, akkor már kicsit (sokkal) többre van szükség. Na ekkor kell marketingesnek lenni!

Üdv,
Balázs

Szombat, 2010. Június 26. 19:31
  

Azért az eredeti cikk írójának tudnék adni másféle megközelítést is a "kényszervállalkozókról".
Persze a lényegét tekintve igaza van, még ha sarkosan fogalmazott is. Példaként felvetem, hogy eszébe jutott-e az olyan kényszervállalkozó, aki nem azért nem akarja megvenni a marketing terméket, mert úri kedve így kívánja, hanem mondjuk azért, mert szégyelli bevallani, hogy még ennyi sincs neki.... Még mielőtt felhördülnétek:-) Emlékszem még az olyan (most már sikeres) vállalkozókra:-)), akik nem szégyellték bevallani, hogy még párezer forintjuk sem volt az induláshoz.....Ettől voltak olyan emberiek, és ettől váltak sok ember számára is követendő példaképpé, szemben a mostani.... és most nem akarok senki sem megbántani!
Hajdan volt, nem is olyan régen három nevet jegyeztek a piacon és ez most itt nem a reklám helye:-) CSB-SCHS-WG.
Tudások legjavát adták mindenből, mint ahogyan most is. DE!!! Most távol álljon tőlem, hogy a "névtelen" hozzászólónak adjak igazat!! Sajnos elkezdődött valami más is a piacon. A trónkövetelők hada, a guruképző és a klónozás. Olyan sok tudást adott ingyen a triumvirátus:))), hogy a rengeteg önjelölt már ennek fényében kikiáltotta magát szakértővé.A baj csak az, hogy leginkább WG hamisított klónjai, és még egy kis kreativitás sem szorult beléjük...mindenki ugyanúgy, ugyanazt......mintha a doktorit védenék meg...
De ezzel sincs azért nagy baj, mert az ember idővel meg és kiismeri őket online....És a piac másik oldala már nagyon unja, sőt ideges lesz tőle....
Persze be kell, hogy valljam. Én is barlanglakó vagyok, de a jobbik fajtából...:-)) nem osztom az észt, hogy kell marketingelni,mivel nem tudom.
Tevékenységem miatt 95 %-ban eleddig személyes kontaktussal lehetett csak döntéshozókat megkeresni...a maradék 5 % a barlanglakás. Viszont szeretném az arányt megfordítani, és a szegény online barlanglakóból, sikeres online marketingessé válni, hogy a kérdéshez hű maradjak.

Azt a pár kritikus lépést és a kapcsolatteremtést miért nem teszik meg? Személyiségfüggő dolog. Tudom, ezzel foglalkozom:-)
Üdv. Éva

Szombat, 2010. Június 26. 19:49

Vélemény

A "kedves "Névtelenhez!
Nekem még honlapom sincs,tehát barlanglakó sem vagyok
.Viszont kényszer?vállalkozó igen.(Mert ez még mindíg jobb,mint 8 órát rohadni egy munkahelyen.)
Én jópár hibás lépés után találtam meg Balázsékat.
Rendeltem olyan "gurutól",aki eladta nekem az egyetlen üdvözítő,önfejlesztő,hiperszuper weboldal progit.
Aztán megjött postán egy csomó másolt cd,tele kiismerhetetlen,használhatatlan weboldalmintákkal.

-És igen-az előttem szólóhoz-most sem vet fel a pénz,de nem húzodom vissza a csigaházba,hanem TANULOK A HIBÁIMBÓL..

-És hála az Úrnak és Balázsáknak már nem csak a hibáimból.

-És Balázsék képesek voltak egy olyan részletfizetéses konstrukciót kitalálni,hogy(kínlódva bár)de meg tudom fizetni a POMot.

-És éredekes módon a megkapott tananyagban tökéletesen érthetően elmagyarázzák a 0-ról,mit -hogyan kell csinálni.
NEM HASZNÁLHATATLAN CD HALMAZ.
A megkapott anyagban azt adják,amit igértek.

-És igen,ÉN elkezdtem és megcsinálom.ha sok munka árán is.

Kedves NÉVTELEN!
Te tipikus magyar vagy(én ősi magyar családból származom,mielőtt még zsidózni is elkezdenél),aki egy dologról ,tízféleképpen meg tudja magyarázni,miért nem lehet megcsinálni.
Én örülök,hogy itt vagyok.
Téged csak sajnálni tudlak,mert azt is a POMból tanultam,
hogy ne akarjak mindenkinek tetszeni.

Kedves Balázs!
Hálát adok,hogy vagytok,és rövidesen viszem hozzátok tesztelni az új weboldalamat.

Üdv.
Endre

Vasárnap, 2010. Június 27. 22:11

Balázs, ezt a srácot hova sorolnád??

Helló Balázs!

Tetszik a bejegyzés, ezt a srácot hova sorolnád??
Nézd meg kérlek, mert sokkoló lesz! A link: http://trafficultimatum.com/

Hétfő, 2010. Június 28. 22:13

Majd elfelejtettem...

Nagyon fog idegesíteni az, ahogy ez a srác vállalkozik!

A link mégegyszer: http://budurl.com/trafficultim

Hétfő, 2010. Június 28. 22:28

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!