Miről szól 2010 (és a Marketing Expó)?

Tudva, hogy Wolf Gábor az egyik leginkább meghatározó alak az itthoni KKV marketingben, nagyon sokaknak a 2010-es év pont arról fog szólni, amiről Gábor sokat tanít. Ennek az üzleti körnek a holnaputáni Marketing Expó fogja megadni a kezdő lökést, nem csupán a MarketingCommando előadásaival, hanem a számos - Commando tanítvány - kiállító bemutatkozásával is.

Természetesen emellett vannak olyan hazai és nemzetközi trendek is, amelyek nem a MarketingCommandótól indulnak ki, sőt, amelyek "nagyobbak" az összes hazai marketing tanácsadónál. Az alábbiakban összefoglaltam azt a néhány trendet, amelyek véleményem szerint az idei év fő trendjei lesznek a hazai KKV marketinges körökben, és amelyekre mindenképpen tekintettel kell lennie marketingje tervezésekor.

Miről szól tehát 2010 az internet-marketing-ben?

Az e-mail marketing temetéséről. Lassan kezdünk hozzászokni, hogy minden jelentős online marketing előrelépéskor eltemetik az e-mail marketinget, majd amikor az új csoda a helyére kerül, akkor szépen mindenki visszatér a szokott kerékvágásba, és megy minden - de főleg az e-mail marketing - tovább.

Az e-mail marketing újra felfedezéséről. Az előző pont természetes velejárója, hogy minden alkalommal, amikor az e-mail marketinges cégek halálra rémülnek a következő online marketinges csoda megjelenésekor, vagy két tucat olyan újítással rukkolnak elő, ami új lendületet ad az iparágnak, és még újabb eszközöket a marketingeseknek. Ez idén sem lesz másképp. A két fő terület, amelyen sok újítás várható a kifinomult adatbázis marketing és a közösségi e-mail marketing, azaz a közösségi marketing és az e-mail marketing összekapcsolása.

A közösségi marketingről. A Facebook és a Twitter magyar nyelvű használói táborának előretörésével egyre többen veszik komolyan ezeket a médiákat, és amilyen nagy a százalékos növekedés a használat fokában, annyira könnyen kerüli el sok marketinges figyelmét, hogy számos célközönséget idén, de még jövőre is, gyakorlatilag lehetetlen lesz elérni ezeken a csatornákon keresztül. Persze ennek ellenére a trend folytatódik, és ahogy egyre több marketinges érti meg ezek előnyeit és hátrányait, szépen lassan mint minden marketing eszköz, ezek is a helyükre kerülnek. (A Wolf Gáborral erről készített interjú vágatlan verziója hamarosan elérhető a Prof(t) Képző Programban.)

A megvalósításról. Az infótermék biznisz elterjedését követően egyre többen ismerik fel, hogy a tanulás kevés, viszont a megvalósítás egészen más gondolkodásmódot igényel. Ezért az innovatívabb tanácsadók egyre használhatóbb megoldásokkal rukkolnak elő annak érdekében, hogy ügyfeleik ne csak tanuljanak tőlük, hanem EREDMÉNYESEN meg is valósítsák a tanultakat. Jutalomként pedig a "milyen szuper volt tőle tanulni" típusú vevővéleményeket leváltják az "ennyit-meg-ennyit kerestem annak alapján, amit megcsináltatott velem" jellegű vevővélemények.

A különlegességről. Az egyre növekvő zajban már csak az jut  át, ami különleges, ami első pillantásra megragadja a figyelmet. Ez a nagyfokú kreativitás-igény új fajta munkafolyamatokat, új fajta megrendelői-beszállítói formációkat fog kitermelni, és egyeseket új szintre emel, mások viszont, akik nem tudják létrehozni a folyamatosan megújuló különlegesség kitermelésére képes rendszerüket, nos őket el fogja temetni az élet.

A nemzetközi üzletről. Egyre többen értik meg a magyar réspiacok korlátait, és ezért elindulnak a nemzetközi piacon. Egyre több hazai tanácsadó is választja ezt az utat, akik természetesen a követők népes táborát is magukkal fogják vinni egy egészen más nagyságrendű és egészen más gondolkodásmódú üzleti világba.

A szoftverszolgáltatások előretöréséről. A nemzetközi internetes üzleti kultúra további beáramlása egyre több szoftverkészítővel érteti meg, hogy a szoftverszolgáltatás mint üzleti modell ezen a területen sokkal előnyösebb mint a telepített szoftver, és egyre több felhasználó érzi meg a saját bőrén, hogy mennyivel nagyobb biztonságot, mennyivel nagyobb haladási sebességet biztosítanak neki a szoftverszolgáltatásként működő megoldások, a hagyományos szoftverekkel szemben.

A kifinomult adatbázis marketingről. Ahogy egyre több KKV-nak van nagy hazai adatbázisa, ahogy egyre több nagy cég kapcsolódik be az internet marketingbe (a maga nagy adatbázisával), és ahogy egyre többen lépnek ki a nagyobb számokkal működő nemzetközi piacra, úgy fog egyre nagyobb szerepet kapni itthon is a profi adatbázis marketing, az adatbányászat, és minden olyan technika, amelyet az USA-ban a hagyományos DM-ben már évtizedek óta alkalmaznak.

(Ezt a gondolatsort Újévi köszöntőnek szántam, viszont a Marketing Expó-ra való készülődés minden figyelmemet lekötötte. Most, megyek vissza rajzfilmet vágni, majd felveszem, ahogy Robi legózik...)

Folytatjuk...

 


 

Egyetértek, de

két pontban mást mondanék. Egyrészt igaz amit írsz, jól összefoglalod, viszont ezek velejárója az is, hogy sablonossá válik az egész marketingkommunikáció.

Én például kiváncsi lennék, hogy ha Nektek vagy a Damjanovich-nak, vagy az Erdély-Szabónak és még sorolhatnám, lenne egy külön konferenciája, akkor melyik mit mondana. Az lenne jó, ha nem mindenki csatlakozna egy emberhez, hogy "igaza van, és" ...., hanem hogy "igaza van, de" vagy "nincs igaza, mert" állítással sokkal több alternatívát generálnánk magunknak az online marketing világában.

Én tisztelek mindenkit, aki ezen a piacon van, csak kevés az, aki önálló módszertant oktat. Most ilyen csak 1 van...

Kedd, 2010. Január 19. 17:05

Kezdetben volt az ágyú.

Később lovakkal vontatták.
Feltalálták a traktort, így az ágyút már vele vontatták.
Majd jött egy okos ember. Az ágyút ráépítette a vontatóra,
Így lett belőle tank. Fejlődött a technika, az agyúval egyre
pontosabban lehetett célba találni.
Szerintem az email marketing is ezt éli meg. Fejlődik körülötte
minden, de pontosan célba találni vele lehet.
Ez kell a nagy durranáshoz.

Kedd, 2010. Január 19. 17:36

Kikre igazak ezek a trendek?

Sziasztok,

Amit Balázs tényleg nagyon jól összefoglalt, az mind igaz, DE...kire lesz ez mind igaz?
Férfiakra? Nőkre? Fiatalokra? Idősekre? Magán személyekre? Cégekre? Minden internet használóra igaz, vagy csak az internethasználók egy kiemelt csoportjára?
Pl. egy cég titkárnője, vagy beszerzője a facebook-on fog vállalkozót keresni?
Szerintem igaz, hogy erre halad a világ, de azért, mert feltalálták a színes TV-t, még évekig voltak forgalomban a fekete-fehérek.
Én a fentiek mellett azt mondanám, mindenki vegye górcső alá (a fentieket persze megszívlelve, hiszen a jövőbe kell gondolkodni, de cselekedni a mában kell), hogy a saját célcsoportja éppen milyen trendeket követ?
Az enyém még pl. csak kb. 30%-ban van egyáltalán valamilyen formában jelen a neten. Ő tőlük az várható, hogy lassan egyre többen jelentkeznek fel, és kezdik az ismerkedést azzal, amivel szokás: az e-mail-ezéssel és honlap böngészéssel. Ők még biztos nem jutnak el a facebook-ig, vagy twitterig idén.
És ez abszolút nem negatív, inkább nagyon is pozitív jellemzőjük, hiszen kíváncsiak, belevágnak valami újba, számukra nem természetesbe, ismeretlenbe.
Ugyanez természetesen a fiatalokra tökéletesen nem igaz.
Ezért ezek a trendek egy bizonyos célcsoportra vonatkoznak, így amellett, hogy elindulunk ezek felé, tartsuk szem előtt a saját közönségünk napi realitását is.

Üdv

Gábor

Kedd, 2010. Január 19. 17:40

Miért ne?

Miért ne kereshetnének vállakozókat a Facebook-on? Ha a HR-esek már válogathatnak az iwiw-ről, meg a Facebook-ról, akkor szerintem ez a fajta keresgélés sem tűnik olyan nonszensznek.

Üdv:

:) Csilla :)

Kedd, 2010. Január 19. 18:34

"Ez annyira jó - azt fogod hinni, hogy illegális"

Bob Proctor azt mondja: "Adj TÖBBET, JOBBAT, TÖBB embernek!"

Kedd, 2010. Január 19. 17:47

én jó marketingest szeretnék

Nem akarok éjjel-nappal marketinget tanulni, mert a cégemmel szeretnék foglalkozni, és nem éjjel-nappal. Olyan embert keresek, aki ezt tanulja, műveli, sikeres benne, és ennek alapján nálunk is lendít a dolgokon, de, természetesen, nem tudok főállásban alkalmazni valakit.
Számtalan levelet írtam Gábornak, Szabolcsnak, Marketingkommandónak, leírtam a cég különleges helyzetét, kértem, hogy dolgozzunk együtt, - nem nagyon kaptak az ötleten. Itt lenne a lehetőség, hogy megmutassák, mit ér a tudásuk a gyakorlatban!
Úgy érzem, - persze csak néha, - hogy remekül kitalálják a dolgokat íróasztal mellett, építik a szenzációs elméleteket, de soha senki nem próbálta konkrét cégnél az elméleti téziseket.
Nálunk lenne rá igény, és lehetőség. Más jelentkezésének is örülnék, mert kellene.
Máté Gabriella

Szerda, 2010. Január 20. 10:47
  

Nagyon érdekes, pont tegnap jött hozzám az expón egy úriember, aki pont erre a problémára készít egy olyan marketing kézikönyvet, amit bárki a marketingese kezébe nyomhat, és ami alapján ő majd tud dolgozni. Írni fogok róla, amint elkészül, és megkapom az első példányok egyikét.

Üdv,
Balázs

Péntek, 2010. Január 22. 11:59

MG

yes yes

Csütörtök, 2010. Január 21. 18:26

biztos nekem válaszoltál??????

Kedves Balázs! Nem a levelemre válaszoltál, de jó a konzervmondat, az ötlet is brilliáns.
Változatlanul tanácstalan vagyok.
Máté Gabriella

Péntek, 2010. Január 22. 21:48

Trend?

A Facebook- őrületnek a Google tett be azzal, hogy kereshetővé tette. Ezzel kiszolgáltatta a felhasználókat a marketingesek számára.
Amikor látok egy bannert, tiszta ügy, ha akarom, kattintok, ha nem akarok, nem. A social marketing ezzel szemben mélyen etikátlan, hiszen behúz a csőbe, eltitkolja a valódi célját.
Akárhány lépcsőfokot is iktat be a marketing folyamatba, a végeredmény mégis az, hogy el akar nekem adni. Ami természetesen önmagában rendben van, azért is iratkozom fel hírlevelekre. De hogy barátnak adja ki magát, ez etikátlan, és fokozza a bizalmatlanságot, bumeráng-effektust fog kelteni. Végelemzésben "ellopja" a figyelmemet, az időmet.
A Twitter pedig tele van automatizált üzenetekkel, ez groteszk, és nyomasztó.
Nektek adom a történetemet, használjátok: Dél-Amerikában élek, és Karácsony hetében a környékünkön rendszeresek voltak a tüzek. Karácsony szent napján három helyről gomolygott vastag füst, kaparta a torkunkat, közeledett felénk, egymillió ember volt veszélyben. Írkáltam erről a Twitteren három nyelven is. Senki, de senki nem reagált, viszont óramű pontossággal érkeztek az üzenetek szeretetről, békességről, háláról, amire pont ő fog megtanítani engem, ha elmegyek a honlapjára.
Finom úrinő vagyok, ezért nem írom le, miket kívántam nekik, de biztosak lehettek abban, hogy nagyon csúnyákat, és ezzel a Twittert le is írtam.

Vasárnap, 2010. Január 24. 14:59

Új trend: a kiszervezés

Három évi küzdés után a szoftverekkel, kódokkal, szolgáltatókkal, jelszavakkal, és a többi, alig jutottam előbbre. Természetesen rengeteget tanultam az online marketingről, de a megvalósításhoz alig jutottam közelebb. Az az ezer fölötti munkaóra, és összességében több száz dollárnyi befektetés haszna annyi, hogy tudok tárgyalni a témáról.

Hatalmas megkönnyebbülést, revelációt okozott, amikor elkezdtek szállingózni a levelek arról, hogy voltaképpen okosabb, ha az ember csapatot épít a neten, és kiszervezi az egyes munkafázisokat. Rögtön hozzá is láttam, és látom az első eredményeket.

Logikus: a szakmámban akarok profi lenni, és ennek megfelelő profi megjelenésre van szükségem. Azonban nem válhatok mesterré mindabban, amire az online és offline marketingben szükségem van. Akárhogy igyekszem, látszik, hogy én barkácsoltam a blogomat, ésatöbbi.
Akinek a marketing, vagy a design a fő foglalkozása, sokkal gyorsabban és hatékonyabban fogja megcsinálni azt, amire szükségem van. Végeredményben több időm jut a pénzkeresésre. A megkeresett pénzt pedig nyomban visszaforgatom a marketingbe. És hálás vagyok azon kevés online szolgáltatónak, akikre számíthatok.

Vasárnap, 2010. Január 24. 15:11

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!