Praktikák a banner hirdetések hatékonyságnövelésére

A legtöbb weboldal tulajdonos fő problémája, hogy hirdetési költségeit kidobott pénznek érzi, mert kampányai nem az elvárásainak megfelelően teljesítenek. Míg mások - akik megtehetik - ha nem jönnek az eredmények, még több pénzt költenek el hirdetésekre, hogy elérjék végső céljukat, a látogatószám és a forgalom növekedését. Mai cikkünkben olyan ötleteket árulunk el, melyek alkalmazásával - növekvő költségek nélkül - csupán a hirdetések személyre szabásával megnövelhető a hirdetések hatékonysága és ezáltal az eredmények is.

 

Napjainkban az online hirdetések a marketingesek eszköztárának elengedhetetlen részét képezik. Az online piac legnagyobb hirdetői mára jelentős mértékben megnövelték a hirdetésekre fordított költségeiket. A legtöbbjük egyetért abban, hogy az online hirdetési költségvetés a teljes hirdetési büdzsé minimum 15%-át kell, hogy kitegye.

Ez a tény örvendetes hír az online marketingesek és minden olyan szakember számára, aki rajong ezért a csatornáért. Sajnos azonban legtöbbünk költségvetése gátat szab az irányú vágyainknak, hogy hirdetéseinkben a legújabb technikákat alkalmazzuk.

Egyetlen módja van, hogy pótlólagos forrásokat teremtsünk ötleteink megvalósítására, ha a konkurencia büdzséjéből veszünk el egy részt. Ez azonban csak egy módon érhető el, ha megnöveljük kampányaink teljesítményét, hogy ezáltal elhódítsuk versenytársaink piacának egy részét.

Ha nem tudunk több pénzt áldozni online hirdetéseinkre, akkor a kampányok teljesítménynövelése csak oly módon érhető el, ha olyan új ötleteket és praktikákat vetünk be, melyek nem kerülnek plusz összegekbe. Szerencsére azonban vagyunk jó néhányan, akiknek örömteljes kihívást jelent az effajta új megoldásokkal való kísérletezés.

Az alábbiakban három olyan, innovatív ötletet alkalmazó taktikát mutatunk be, melyet bárki hatékonyan és egyszerűen alkalmazhat ha növelni szeretné hirdetései hatékonyságát.

1. Több kattintási lehetőséget a látogatóknak

Ezt a taktikát már jó néhány "okos" marketinges alkalmazza. Lényege: hogy egyetlenegy banner hirdetés felületét több részre osztják fel és minden terület a weboldal más és más oldalaira vezeti el a látogatót. Fontos, hogy egyértelműen jelenítsük meg a hirdetésben, hogy melyik részlet milyen problémára nyújt megoldást. Így egyetlen-egy hirdetéssel többféle megoldást is kínálhatunk, a látogatók pedig kiválasztják, hogy nekik pontosan mire is van szükségük.

Minden esetben tartsuk be az ígéretünket, azaz a banner egyes részei valóban arra a helyre vezessék a látogatót, ahol az általa keresett megoldást találja. Ha erre nincs megfelelő oldal honlapunkon, akkor hozzunk létre új tartalmakat. A taktika lényege, hogy az érdeklődő pontosan azt kapja, amire rákattintott, vagyis megérkezéskor az oldal egy részletes, teljes körű megoldást ajánl a problémájára. Minél specifikusabban szegmentáljuk megoldásainkat annál nagyobb az esély, hogy érdeklődőink vásárlókká és ügyfeleké válnak.

A fenti megoldás, többféle szempontból is okos taktika. Először is nagyobb a lehetősége, hogy a látogató talál valami érdekeset, azaz nagy valószínűséggel magasabb átkattintási rátára számíthatunk.
Másodsorban - ez az érdekesebb - azáltal, hogy felajánljuk a látogatóknak, hogy kattintson bármire a számos lehetőség közül, valójában arra kérjük őket, hogy szegmentálják saját magukat: Más szavakkal megspóroljuk az „árulja el nekem, mi iránt érdeklődik és én ajánlok rá egy megoldást" típusú kérdéseket. Amikor pedig a látogatók megérkeznek a kiválasztott oldalra, jelentős mennyiségű releváns és (remélhetőleg) értékes tartalmat találnak ott.

A legizgalmasabb az egészben, ha cookie-val is azonosítjuk érdeklődőinket. Ekkor rendkívül specifikusan tudjuk őket célozni, ha a későbbiekben visszatérnek a honlapunkra. (De ez már a 2. taktika része.)

2. Megerősítés a második látogatáskor

A legtöbb esetben még a legprofibb internet-marketingesek sincsenek tudatában, hogy milyen lehetőségeket tartanak a kezünkben, amikor az online médiával foglalkoznak. A megerősítés a második látogatáskor, vagyis az "újracélzás" elsőre egy bonyolult taktikának tűnhet, valójában azonban rendkívül egyszerű a megvalósítása.

Nézzünk egy példát az "újracélzás" taktikájára.
Képzeljük el, hogy a kedvenc online híroldalunkon böngészünk, amikor meglátunk egy pénzügyi tervezést reklámozó bannert, ami azonnal felkelti a figyelmünket, mert a fotó egy békésen jógázó hölgyet ábrázol egy homokos tengerparton.

A hirdetése üzenete arról szól, hogy a sikeres pénzügyi tervezéssel miként élhetünk olyan életet, amelyről mindig is álmodtunk. Megpendíti érzelmi húrjainkat, mi pedig rákattintunk. Megérkezünk a honlapra ahol a fogadó oldal újra megerősíti az előbb keletkezett hatást egy még erőteljesebb üzenettel. Aztán váratlanul valaki becsenget hozzánk vagy kapunk egy fontos e-mailt és nem folytatjuk tovább a tranzakciót, mely arról szólna, hogy "Szeretnék beszélni egy pénzügyi tanácsadóval".

Az üzenet azonban a fejünkben marad és néhány nap múlva meglátogatjuk a cég weboldalát. Most azonban direktben gépeljük be a honlap URL címét.
Amikor belépés után meglátjuk a sok száraz információt a jelzálogokról, a kiskereskedelmi bankügyekről és a személyi kölcsönökről teljesen elkeseredünk, mert azt az érzelemfelkorbácsoló üzenetet és fotót vártuk, ami rávett minket arra, hogy átkattintsunk az oldalra. Kicsit még körbenézünk az oldalon, de amikor semmi olyat nem találunk ami az eredeti hirdetéshez kapcsolódna, egyszerűen elhagyjuk a helyszínt.

A példában szereplő pénzügyi társaság valószínűleg nem tudta, hogy egy adott hirdetés tartalmának a honlapon történő megerősítése a beazonosított látogatók számára egy rendkívül egyszerű művelet.
Most képzeljük el, hogy mi történt volna akkor, ha a hirdetésre történő első kattintásunkkor a cég beazonosított volna minket egy cookie-val. Ezután a vállalatnak összesen annyi lett volna a teendője, hogy a főoldalán elhelyezzen egy olyan jellegű képet, ami kapcsolódik a banner üzenetéhez és fotójához.
Ekkor az oldalra való látogatásunk alkalmával, egy olyan főoldallal találkozhattunk volna, amelyen megerősítést találunk, hogy valóban jó helyen járunk. Tökéletes megoldás esetén - főként ha adott időszakban csak egy hirdetésünk fut - a honlapon azzal a banner hirdetésben is szereplő fotóval találkozunk, amelyiken a tengerparton jógázó hölgy szerepel.

A megerősítést alkalmazó taktika arra az érzelmi kapcsolatra épít, mely a hirdetés megpillantásakor alakult ki és átkattintásra késztetett minket.

Most képzeljük el, hogy ez a pénzügyi tanácsadó cég többféle kampányt is futtat különböző helyeken. Ebben az esetben a főoldalra kihelyezett kis kép rugalmasan változtatható tartalomként kell, hogy funkcionáljon. Tartalmának aszerint kell változnia, hogy a látogató éppen melyik hirdetésre kattintott mielőtt a főoldalra érkezett.
Minden egyes hirdetésre kattintó látogatónak adott a lehetőség, hogy továbblépjen a honlapra. Ha ott további megerősítést kap a saját problémájával kapcsolatban, akkor nagyobb eséllyel közelebb kerül a tranzakció befejezéséhez is, azaz a példa szerint a tanácsadás megrendeléséhez.

3. Megerősítés "megtekintés" után

A megtekintés utáni megerősítés kivitelezésében teljesen úgy néz ki mint a megerősítés a második látogatáskor. Ebben az esetben azonban a látogató nem kattintott rá a hirdetésre, csak látta azt, vagyis letöltődött neki egy külső oldal böngészése közben.

Nézzünk erre egy példát. Tegyük fel, hogy egy autós oldalon böngészünk, amikor meglátjuk az egyik autógyár új sport utójának hirdetését.

A hirdetés rafinált és lenyűgöző, szeretnénk további részleteket is tudni a kocsiról, de valamilyen oknál fogva mégsem kattintunk rá. Azonban még aznap ellátogatunk az autógyár honlapjára és a főoldalra történő belépésünkkor ugyanazon autó reklámjának a "tartalmát" látjuk ott - azaz megtörténik a megerősítés. Ezáltal felerősödik bennünk a késztetés, hogy megnézzünk minden információt róla, hisz már a hirdetésben is felkeltette a figyelmünket.

Ezt a taktikát természetesen már számos cég alkalmazza. Egy nagy vállalat, aki több száz millió forintot szán egy új terméke bevezetésére, bizonyára honlapja főoldalán is megerősíti a hirdetéseiben futtatott üzenetét.

A fenti példában leírt cég jelen esetben új sportautóját hirdeti főoldalán, így azok a látogatók is ezt a fotót látják, akik előzőleg nem akadtak rá erre a típusú hirdetésre.

De mi történik akkor, ha a cégnek számos, kisebb, specifikus megoldásokat kínáló hirdetése is fut? Például abban az esetben, ha az adott márka kisteherautójának hirdetését láttuk és mi egyébként is egy haszongépjárművet szeretnénk venni? Minden bizonnyal nagyon csalódottak leszünk, amikor meglátogatjuk a cég honlapját és ott egy sportautó fotójába ütközünk.

Azonban ha a cég beazonosított volna minket egy cookie-val, amikor kisteherautó hirdetése letöltődött számunkra a haszongépjárműveket eladásra kínáló oldalon és amikor ellátogattunk a cég honlapjára egy kisteherautó képét tárta volna elénk, minden bizonnyal sokkal kellemesebb érzéseket táplálnánk az adott márka iránt. Arról nem is beszélve, hogy a taktika alkalmazása valószínűleg még hasznot is hozott volna az autógyár számára, hisz nagyobb eséllyel rendeltünk volna tőlük kisteherautót.

A fenti taktikák segítségünkre lehetnek, hogy releváns és személyre szabott információkat nyújtsunk érdeklődőinknek. Az említett ötleteket még nem igazán alkalmazzák az online marketingesek, ezért némi előnyhöz juthatnak azok, akik időben kipróbálják a gyakorlati használatukat. Segítségükkel - megfelelő tesztelés és kivitelezés esetén - garantáltan megnövelhető a hirdetések teljesítménye.


 

A Hősök zene

A Hősök zene

Szombat, 2009. Március 07. 19:26

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!