Tőzsde helyett inkább marketingbe fektessünk

Vállalkozás-online.hu

Érdemes a marketingbe fektetni, hiszen egy jó kampány a ráköltött forintok többszörösét hozza be egy vállalkozásnál - mondta Wolf Gábor a MarketingCommando vezető tanácsadója.

 

Vállalkozás-online.hu: Ön korábban nagyvállalatoknak dolgozott, most pedig (gondolom) a Marketing Commando teljes embert igényel Öntől. Miért döntött úgy, hogy ezentúl leginkább kis- és középvállalkozásoknak ad tanácsokat?

Wolf Gábor: Az egész úgy kezdődött, hogy egyre több ismerősöm kérdezte meg a vállalkozásával kapcsolatban: "Gábor, szakmailag jók vagyunk, de a marketingünk sehol sincs: mit csináljunk?" - és amíg először ez inkább hobbi volt, olyan jó eredmények születtek, olyan hálás és boldog ügyfeleim lettek, hogy rájöttem: végre megtaláltam a hivatásomat!

Egyébként akinek valaha volt dolga nagyvállalatokkal, az ezt az okot is azonnal meg fogja érteni: akinek számít a hatékonyság, akinek fontos a produktivitás, azt a világból is ki lehet kergetni a nagyvállalatok döntési- és munkatempójával! Egy kisvállalat gyorsan dönt, gyorsan megvalósít ötleteket, nincs diplomácia, nincs belső karrier-verseny, nincs adminisztráció, nincs bizottság, ami a munkaidő 80%-át elveszi. Mondjuk úgy, hogy ez volt az "ostor".

A "répa" pedig az az álom, hogy az egész ország versenyképessége erősebb lesz, ha a kisvállalatok a jobb marketing révén sikersebbé válnak, profitábilissá, a növekedésük felgyorsul.

V-o.hu: Nagy változást hozott a munkájában az, hogy a multik helyett kisebb vállalkozásokkal foglalkozik? Miben követelt ez leginkább szemléletváltozást?

W.G.: Óriási szemléletváltás ez egy marketinges számára. Ma is csodálkozom, mert gyakran látok kisvállalatoknál olyan nagyvállalati háttérből jött marketingest, aki még mindig azt hiszi, hogy ugyanaz működik kicsiben is. A nagyvállalatok marketingje - és kivételt nem nagyon látok - pazarló és nem hatékony. A célja az, hogy az igazgatótanács jól érezze magát, hogy a reklámügynökség díjat nyerjen. Egy kisvállalatnál a cél csakis egy: a marketing segítsen több cuccot több pénzért több embernek eladni! És ehhez a nagyvállalatitól drámaian eltérő, sokkal nagyobb hatékonyságú marketing eszközök szükségesek. Néha szokták is mondani az ügyfeleim, hogy ha a nagyvállalatok ismernék ezeket a trükköket, akkor azzal a költségvetéssel és ezekkel a marketing stratégiákkal már rég uralhatnák a világot...

V-o.hu: A weboldalán található információk szerint nem egyedül dolgozik. Milyen szempontok alapján alakította ki tanácsadó csapatát?

W.G.: A marketing tudásnál is fontosabb, hogy egy tanácsadó segíteni akarjon, azaz szívén viselje az ügyfele sikereit. Persze fontos a marketing háttér, de olyan marketingest eddig még nem találtam, akinek nem kellett volna az agyát átmosni ahhoz, hogy megértse a kisvállalatok nagyon egyedi marketing módszereit. Plusz van még egy feltétel: a vállalkozó szellem! A legjobb ügyfeleink végtelenül önálló, öntörvényű, sikeres emberek, akikkel csak az tud együtt dolgozni, akiben van kurázsi, akiben van vállalkozói szellem.

V-o.hu: Ön hogyan tapasztalja, milyen a magyar vállalkozások viszonya a tanácsadói piaccal?

W.G.: Elnézést kell kérjek a válaszomért előre, de ez a kérdés sosem érdekelt. A mi sikereinket nem az határozza meg, hogy a piac hogyan gondolkodik a tanácsadókról, a tanácsadásról. A mi marketingünk - és amit az ügyfeleinknek is tanítunk - arról szól, hogy nézd meg, mit csinálnak a többiek, és utána csináld máshogy, mert a többség mindig téved. Csak nézz körül: a többség az átlagot képviseli, és őszintén - ki akar átlagos lenni? Ha egy cég belesüllyed az átlagba, akkor vége a növekedésnek, vége a profitabilitásnak, csak egy hosszú, frusztráló vegetálás marad neki.

V-o.hu: Mi az a leggyakoribb hiba, amit ma a magyar kkv-k elkövetnek a marketingükben?

W.G.: Két dolog: ez egyik a másolás: másolják a nagyokat - csak kisebb költségvetésből - és másolják az iparáguk többi résztvevőit, aminek persze az az eredménye, hogy a vevők nem értik: miért kellene nekik pont attól a cégtől vásárolniuk? A másik pedig a marketinghez való hozzáállás: a marketing a legnyereségesebb vállalkozás: egy jó kampány a ráköltött forintok kétszeresét, ötszörösét, ötvenszeresét hozza be - mondják is mindig az ügyfeleim, hogy tőzsde helyett inkább már marketingbe fektetnek.

V-o.hu: Mitől más a Marketing Commado, mint a többi marketing tanácsadó cég?

W.G.: Ez egy remek kérdés, én is mindig ezt kérdezem először az ügyfeleimtől: "miért jobb nekem, ha Tőled vásárolok és nem a konkurenciától, még akkor is, ha Nálad többe kerül?" Jó kérdés, igaz? Ha erre a kérdésre jó választ tudsz adni, akkor már félig nyert ügyed van a marketingedben. A többiektől eltérően mi nem a multik marketing eszközeit próbáljuk ráerőltetni a kisvállalatokra, hanem olyan értékesítés-orientált marketing eszközöket adunk a kezükbe, amikkel szisztematikusan sokkal több vevőt tudnak szerezni, az egyes eladások értékét megnövelik, és többször visszahozzák vásárolni a régi vevőket.

V-o.hu: A mondás szerint "a suszter cipője mindig lyukas". Önöknél is így van ez? :)

W.G.: Ön vásárolna ilyen cipésznél? :) Sok ügyfelünktől hallottuk vissza azt, hogy csak azzal, hogy a mi marketingünket másolja, óriási eredményeket ért el úgy, hogy közben alig költött rá. Éppen ezért mielőtt valakinek elfogadnánk a megbízását, előtte mindig azt kérem tőle, hogy nézze meg a honlapunkat (www.marketingcommando.hu), nézze meg az ott található ingyenes cikkeket, értékesítési oldalakat, mert csak ha ezzel a stílussal azonosulni tud, akkor bízzon meg minket. Ha inkább a nagyvállalatok "méltóságteljes", dicsekvős, reklámdíjas stílusát szeretné, akkor menjen egy másik tanácsadóhoz. De ha több vevőt akar és nem szégyell eladni...

Forrás: Vállalkozás-online.hu


 

  

Ebben igazad van, de szerintem ez főleg a tapasztalatlanságnak tudható be. Valakinek támad egy nyerő ötlete, aztán vagy bejön, vagy nem. Ezek a cégek általában nem tudják vagy egyszerűen lusták leellenőrizni, hogy mibe is fektetnek be és mennyi bevételük fog várhatóan származni belőle.

Vasárnap, 2008. Szeptember 28. 13:30
  

Szerintem a legtöbb cég marketingre kiírt pénze tök feleslegesen elfolyik, mert rosszúl mérik fel mire érdemes költeni és mire nem. Ha csak a webmarketinget vesszük alapúl már az is vicces. Vannak cégek akik képesek havi 20,000 HUF összeget kifizetni egy olyan oldalon való reklámozásra amelynek mondjuk napi látogatottsága 100.
Könnyen elmegy a pénz, 100 meg 500 ilyen oldalon való
megjelenés esetén . . . grrrr

Csütörtök, 2006. November 16. 21:12

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!