Teszt: Milyen marketinges vér folyik az ereiben?

Köztudott, hogy az amerikaiak vénájában sokkal marketingesebb vér folyik, mint sokunkéban. Az alábbi képet még februárban készítettem Orlandoban, direkt azért, hogy megmutassam itt a blogban, viszont mikor hazajöttem, szőrén szálán eltűnt, és csak most került elő az egyik memóriakártyáról.

A teszt első lépése: Alaposan vizsgálja meg a képet. Vegye észre, hogy mennyire ügyesen kommunikálja az autó hátuljának minden egyes tenyérnyi helye a cég szolgáltatásainak előnyeit. Nem csak a jellemzőit, hanem az előnyeit is. Még a konkurenciáról is szó esik. Zseniális!

Marketing a teherautón

A teszt második lépése: Gondolja át valaki másnak a NEM marketing anyagait, hogy azok mennyire vannak kihasználva a teherautó példájához képest. Ne, még ne a saját anyagain gondolkodjon, mert azokkal kapcsolatban még nem venné észre a hibákat. Gondolkodjon inkább a konkurensein. Vagy gondolkodjon akár ezen a weblapon. Akár kritizálja is. Írja meg nekem, hogy hány helyen és milyen módokon mulasztjuk el reklámozni a szolgáltatásainkat ezen a weboldalon. Ne kíméljen, nyugodtan legyen velem kíméletlen. Az Ön érdekében és a feladat eredményességének kedvéért nem fogok visszaütni :-)

A teszt harmadik lépése: Ha kellően kielemezte a konkurenseit és a mi weblapunkat is, akkor vegye elő a hibák listáját (Ha nem írt listát, úgy értem igazi, írott listát, akkor gyerünk vissza, és írja meg a hibalistákat!) és gondolja át, hogy mit valósíthatna meg a saját cégében a hibalistára került ötletek alapján!

A teszt kiértékelése:

1. Ha még a mások anyagaiban sem talál hiányosságokat, akkor elégtelent érdemel. Kicsit frissítse fel az agyát és kezdje ismét!

2. Ha a mások anyagaiban talál hiányosságokat, de nem tudja, hogy hogyan kéne az Ön cégére alkalmazni az ötleteket, akkor az osztályzata elégséges. A legjobb, ha bevon pár munkatársat az ötletelésbe!

3. Ha a mások anyagai alalpján készített hibalisták alapján tudott készíteni egy saját ötletlistát is, de nem kezd hozzá a megvalósításhoz, akkor közepest érdemel.

4. Ha megvalósítja az ötleteket, de nem lesz (elsőre) eredményük, akkor négyes az osztályzata, és lásson hozzá a megvalósításhoz!

5. Ha megvalósítja az ötleteket, és a piac értékeli őket, akkor az Ön osztályzata jeles, és soha ne hagyja abba a marketinget!

 

Hozzászólását meghagyhatja ezen a telefonszámon is:
(+36) 30/890-4529.

Tipp: Mentse el telefonjába a (+36) 30/890-4529 számot, és bármikor, amikor eszébe jut valami a témával kapcsolatban, hagyja meg nekem hozzászólását azonnal!


 

  

Nagyon jó a teherautós példa!
Elárulok egy titkot!

Nem is gondolnátok, hogy mennyi kritikát és elmarasztalást kapok ezért. Na de kiktől..?

Eleinte zavart. Ma már csak mosolygok a túlképzett "Okostónikon".

Hétfő, 2008. Június 16. 15:27
  

Szia Tamás,

A titkot nem árultad el: kitől? :-)

B.

Hétfő, 2008. Június 16. 15:42
  

Bocs! Azt hittem kiderül.

Főleg olyen emberektől kapok kritikát a reklámjaimra, akiknek semmi szükségük nincs az illető termékre és soha nem is vásárolnának olyat. Ez az interneten nagyon jól lemérhető. (Google és társai).

No de akinek szüksége van rá..!

Hétfő, 2008. Június 16. 15:51
  

Tamás, nem azért, de csak megérdemelne a terméked egy jobb weboldalt. Világos, hogy mik a figyelemfelkeltésed módjai, biztosan működik is, de meg lehet azt csinálni úgyis - bocsáss meg ezért - hogy ne tűnjön gagyinak. Nekem pl. kéne a termék, de egyszerűen nem hiszem el, amit írsz róla, amíg ilyen vizuális környezetbe csomagolod.

Kedd, 2008. Június 17. 9:16

Szia Norber! Már azt

Szia Norber!

Már azt hittem, elvesztél.

Kösz a jó tanács. Amikor elkészült a weboldal (egy éve) csak egy kísérletnek tekintettem és nem kívántam komolyabb figyelmet fordítani rá.

Most azonban - mikoris rég túl vagyunk a kezdeti fázison - én is éreztem és érzem, hogy eljárt felette az idő. Készül az új és remélhetően szebb weboldal, ami már egyben egy komolyabb rendszerbe illeszkedik.

Az az érdekes, hogy a nem ritkán kemény kritikai észrevételek melett sok őszinte dícséretet is kaptam konkrétan a weboldalért, de mint említettem, mindig is éreztem, hogy ennek a remek terméknek nem ez a méltó reklámfelülete.

Kedd, 2008. Június 17. 9:36

Tamás nem tűntem el, sőt,

Tamás nem tűntem el, sőt, de nem linkelek ide, milyen dolog az.. Szóval: Én azt gondolom az online marketingről, hogy minden és annak az ellenkezője egyszerre igaz, fogadd meg a tanácsom, vagy tojj le minden kritikát - teljesen mindegy. Ha megvan a "huplafaktor" (lásd a korábbi amcsi videót) már nem kell törődnöd mással. No persze, honnan tudod, hogy megvan-e.

Ugyanakkor az is igaz, hogy ha bárhol egy szót is ejt bárki a témáról, mindig akad valaki aki eggyel több jutyúb videót látott a témában, és mint ilyen okosabb az előtte szólónál.

Az első bekezdésemre bárki mondhatja, hogy "te idióta nem hallotál még a párhuzamos tesztelésről" - dehogynem - mondanám, de attól még igazam van.

A postra is reagálva - bocs a félig offért - én állandóan ezt csinálom, néha már fáj :)

Kedd, 2008. Június 17. 22:35
  

Én speciel jobban szeretek olyan oldalakon vásárolni, ami nem villog nem zenél, és nincs telerakva idióta képekkel,viszont tartalmas információt kapok az adott termékről v szolgáltatásról.
Szeretem ezt az oldalt mert megtalálok mindent rajta. Nincs túlzsúfolva, jól olvasható, minden menüpont ott van ahol kell lennie.
Ízléses! --> Komoly céget sejtet.

Hétfő, 2008. Június 16. 19:18
  

Kis hazánkban nem hogy egy költöztető, de még egy komoly cég sem figyel az előnyeire, hanem csak üres puffoktatásba kezd, és olyat erőltet magára, amit nem tud elérni.

Például hiba: -Magyarország legnagyobb....
-Nálunk a legolcsóbb.... és stb.

A képen nem olvashatunk arról, hogy a legerősebb fiuk pakolnak az országban... Érdekes ügye? :)

A legnehezebb megtalálni, az ilyen apró, de mégis célcsoportot megfogó szöveget, amibe hatékonyan lehet elmondani, miért jársz velem jobban.

Azt hiszem a kulcs a "miért jársz velem jobban"-ban van ;)

Üdv!
Roland

Hétfő, 2008. Június 16. 23:15
  

Ebben igazad van, és ezért szoktam néha idelinkelni egy egy munkámat, hogy tessék, itt van, nem szégyellem, kezdő vagyok, biztos hogy nem a legjobb reklám, (sőt), de szolgáljon jó, vagy rossz példaként, hiszen „nomen est omen”, (vagy hogy a fenébe írják ezt a latin mondást).

Van egy mondás, Wolf Gábortól hallottam: „a reklámokért kiosztott versenydíjak értéke fordítottan arányos a reklám hatásfokával.”

Persze, igaza van Eccokának, a legjobb lenne egy átlátható, szinte üres papírról vásárolni, de kérdem én: vásárolnál róla? És hányan vásárolnának róla?

Elárulom: sehányan. „A reklámokért kiosztott versenydíjak értéke...”

Kedd, 2008. Június 17. 6:42
  

"A képen nem olvashatunk arról, hogy a legerősebb fiuk pakolnak az országban... Érdekes ügye? :)"

Ennek az az oka, hogy TE pakolsz. Azaz itt elsősorban kibérled a teherautót ember nélkül. Ezért van jelentősége az alacsony rámpának is. Ha a cég emberei pakolnának, akkor kit érdekel, hogy mennyire fáradnak ki :-)

Üdv: B.

Ui.: Érdemes megnézni a weboldalukat.

Kedd, 2008. Június 17. 7:46
  

Igen, így már egyre izgalmasabb.

Amit viszont észrevettem a weboldalukon az az, hogy ezt a weboldal struktúrát sok amerikai, vagy általam annak vélt weboldalon látom. Most, hogy így látom, hogy mihez köthető, szimpatikusnak és logikusnak tűnik. Bizonyára nyereséges is.

Kedd, 2008. Június 17. 8:52

"Bizonyára nyereséges

"Bizonyára nyereséges is."

A könyvelésükbe nem néztem bele, de Floridában majdnem annyi UHAUL teherautót látni, mint New York-ban sárga taxit. Ja, és nem járok ott gyakran, de ha költözésről van szó, akkor ők jutnak nekem is eszembe azonnal, míg a sárga konkurens nem jut eszembe, hiába töröm a fejem...

Ami még érdekes, hogy ha megérkezel a nyitólapra, akkor ha nyomsz pár F5-öt, akkor láthatod, hogy számos elem cserélődik. Nem tudom, hogy tesztelés részeként, vagy csak úgy, ha viszont tesztelésként, akkor nagyon profik.

B.

Kedd, 2008. Június 17. 9:50

Erről viszont eszembe

Erről viszont eszembe jutott egy jelenség. Azt mondják egyesek, hogy a bannerek (mozgó, flash) ma már nem működnek olyan hatékonyan, mint régen.

A tapasztalataim is mintha ezt igazolnák. Olyan érzésem van - de lehet, hogy tévedek - hogy az emberek manapság sokkal szívesebben kattintanak egy megfelelően motiváló állóképre, mint egy izgő, mozgó, csábító bannerre.

Kedd, 2008. Június 17. 10:15

Megnéztem egy-két

Megnéztem egy-két kapcsolódó oldalt. Az U-Haul elég jelentős országos hálózattal rendelkező vállalatnak tűnik. Külön céget alapítottak csak az online megjelenésük kezelésére (Web Team Associates Inc.), és amint a teherautós példából is kitűnik "offline" marketingben is ott vannak rendesen.

Amerikában csak, ha a merketing minden ágát profi módon űzöd akkor érhetsz el ilyen eredményeket. Ha egy valami hiányzik, a konkurensed eltapos...lásd a sárga teherautós brigádot.

Van mit tanulnunk: A weboldalon Webtrends webanalitika fut, ezzel csinálják a tesztelést is. Nincs ingyen, mint a Google Analytics, de legyünk őszinték nagyon örülnénk, ha a magyar piacon egy költöztető cég csak az egytizedét költené nálunk csak webanalitikára, mint az U-Haul.

Ehhez még nagyon sokat kell oktatni a magyar piacot. Úgyhogy csak így tovább Balázs. Veled vagyunk.

Addig is tanulok még én is, mert a tesztem csak hármas lett ;-)

Szerda, 2008. Június 18. 14:42
  

A hely szelleme

Azt hiszem ezen weboldal a kimért, megfontolt információ áramlást szolgálja.
A gondolat ébresztés, ötletadás.

Tudástár (Már a neve is tiszteletet parancsoló!) egy témában elmélyülni nyugodt környezetben lehet.

A játékterem az egy más tipusú weboldal villogás oda való.

Viszont eltudom képzeni ezen a helyen is néhány, kiemelt
címsor vagy kiemelt, parázs vitát keltő hozzászólás!

Kedd, 2008. Június 17. 15:12
  

Nagyon sajnálom, hogy egy duopol helyzetben lévő cég "reklámozásban" ilyen szintre süllyeszti magát. Nem tudom mikor veszik észre már tulajdonosok, hogy hova zülleszti pár "munkatárs" a céget..

Aki ezt engedte komolyan gondolkozzon el.. ha egyáltalán tudja, mi az a duopol .. tudja mi a brand ..

Bosszantó.

Kedd, 2008. Június 17. 17:51
  

Erre reagáltam, bocsi:
"Nagyon jó a teherautós példa!
Elárulok egy titkot!

Nem is gondolnátok, hogy mennyi kritikát és elmarasztalást kapok ezért. Na de kiktől..?

Eleinte zavart. Ma már csak mosolygok a túlképzett "Okostónikon"."

Kedd, 2008. Június 17. 18:05
  

Kedves Duopol Baader!

Köszönöm a kritikát és az inkriminált duopol cég nevében az őszinte, szívből jövő sajnálatod. Durva világunkban megható az együtt érző gondolat és az érzelmek nyílt, tiszta megnyilvánulása.

Nagyra értékelném azonban – és igazán annak volna értelme - ha az éles hangú megjegyzésed most egy frappáns, Tőled származó, kezed munkája nyomán épült, vagy épülő, belevaló marketing munkával támasztanád alá, valami hasonló megjegyzéssel, hogy „így kell csinálni "tahók”!

Na jó, a „tahó” elmaradhat.

Kedd, 2008. Június 17. 19:25
  

Ízlelegetem, hogyan lehet a teherautó feliratait alkalmazni más szempontok kiemeléséhez. Az ötlet zseniális. Csupán egy kicsit kell továbbgondolni és alkalmazhatóvá válik máshol is.
Pl. Az alacsony plató előnye, hogy "ennyivel több arut szállítunk, mint mások", - ha nem számít, hogy ki és hogyan emeli a csomagokat. Ha nem a plato alacsonysága jelenti a legnagyobb előnyt, akkor valami mást is ki lehet emelni: "Ha mi szállítunk, Önnek csak dirigálni kell. Ha azt is ránk bízza, akkor tanyázhat a hintaszékében."

Ami pedig a tesztet illeti: próba nélkül is jól érzékelhető, hogy a javasolt értékelése mennyire helyénvaló. A teszt tényleges eredménye azonbn elsősorban magamnak számít. Nekem kell belőle okulnom.

Erről az oldalról: Véleményem szerint ez a blog nem azért van, hogy eladjon. Legalábbis nem terméket kell, hogy eladjon. Azt hiszem, az a célja, hogy Balázst adja el. Ezt pedig tökéletesen megteszi azzal a tartalommal, amiből építkezünk - remélem jónéhányan.

Szép napot és bőséges bevételt kíván
Károly Vajdaságból.

Kedd, 2008. Június 17. 19:26
  

Hej, köszi!

Csak a poén kedvéért megjegyzem: Nem is gondolnád, hogy hányan építkeznek/építkeztek már SZÓ SZERINT ebből a tartalomból, hehe... ;-)

No de komolyra fordítva: Tényleg kíváncsi vagyok, hogy mi lesz, amikor szépen fokozatosan elkezdem megjeleníteni a MarketingSzoftverek.hu szolgáltatásainak promóit az oldalon.

No majd meglátjuk :-)

B.

Kedd, 2008. Június 17. 20:48
  

Ha már uhaul, akkor itt egy másik példa.

Csütörtök, 2008. Június 19. 12:53
  

Kedves Károly!

Bár megpróbálkoztam az említett link megnyitásával, de valamit bizonyára jómagam szúrhattam el a letöltési sebesség megvásárlásakor, hiszen öt perc alatt sem sikerült az óriás méretű képet a képernyőmre helyezni, némi technikai segítség igénybevételével sem.

Óh, elnézést hozzászólásomért, hogy kicsiny ismeretlen ibolyaként néhány virágporpihét szórok.

Megvallom nem mindig olvasom a megkapott leveleket, amire igazán, kíváncsiságból iratkoztam fel, nem vagyok szakember - csak értékesítéssel foglalkozom 17 éve. Az ember mindig tanul valami jót, valami többet, ötletet merít mások gondolataiból...

De ami sokkal szebb, ha saját gondolatai visszaigazolásra találnak, ha ötleteit látja nem egyedül neki pattannak ki a fejéből, ha lel egy szellemi közösséget mégha az elektronikus is és csupán külső szemlélőként válik részévé, azért jó érzés, tudni vannak kik hasonlóan gondolkodnak, látnak, tapasztalnak...

Üdv

Hétfő, 2008. Június 23. 9:18

Kedves Marianna! Utána

Kedves Marianna!

Utána néztem a dolognak. A kép közel 100 KB, vagyis 1-2 mp alatt be kellene hogy jöjjön. Nem is sérült, hogy megállna a letöltés. (Kisebb méretben nem akarom feltölteni, mert már így sem olyan jó minőségű a kép, és félek, hogy akkor már nem lenne olvasható.)

Csak annyit tudok mondani, hogy próbálkozzon!

Üdv.

Hétfő, 2008. Június 23. 10:23
  

Kedves Károly!

Köszönöm, próbálkoztam újra, másik internetkapcsolattal, lehetséges, hogy tegnap azzal volt a gond. Mivel ma lejött.

üdvözlettel
Marianna

Kedd, 2008. Június 24. 9:58

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!