Mitől lesz Ön zseniális? (...az online marketingben vagy bármi másban...) - 1. rész

Hogyan hozhat egy (vagy több) rendkívüli, de "sajnos" mások számára is elérhető tanulmány mindenki másnál több eredményt Önnek és az Ön cégének? Ebben fogok segíteni ebben és a következő két bejegyzésben.

Előbb viszont hadd osszak meg Önnel egy lényeges történetet!

Pontosan emlékszem rá, amikor négy évvel ezelőtt egy látszólag jelentéktelen esemény hatására hirtelen fejlődésnek indult az akkor két fős cégünk. Nem jutottunk jelentősebb tőkéhez, (akkor) nem találtunk ki semmi különlegeset, és nem bukkantunk rá az álom-munkatársakra sem.

Egy tanulmányra bukkantunk rá, méghozzá egy ausztrál weboldalon. Ráadásul egy ingyenes tanulmányra. Aztán egy újabbra. Meg egy újabbra. És ezekből a tanulmányokból lépésről lépésre elkezdtük megtanulni a weboldal készítő biznisz csínját-bínját.

De a legnagyobb dolog, amit ekkor megtanultam, és amiből szó szerint minden eddigi bevételünket szereztük, egy olyan dolog volt, aminek akkor még egyáltalán nem voltam tudatában. Ez a lecke pedig az volt, hogy megtapasztaltam az info-termék-biznisz lényegét. Megtapasztaltam, hogy milyen az, amikor valakiben az ingyenes anyagainak hatására elkezdek szakmailag feltétel nélkül megbízni, és amikor azt érzem, hogy "...Atyavilág! Ha ezeknek ennyire jók az ingyenes anyagaik, akkor mennyire brutálisan jók lehetnek azok, amiket pénzért adnak!..." Pontosan ezt éreztem a SitePoint tanulmányokkal kapcsolatban, és természetesen azóta kb. 2.000 dollárt vagy még többet költöttünk a Sitepoint könyvekre és egyéb oktatóanyagokra.

Ennek hatására csöppentem bele az infotermék bizniszbe, majd később ennek a hatására lettem az egyetlen igazi magyar infotermék-biznisz-specialista, Wolf Gábor "tanítványa" is.

Hogy miért érdekes mindez az Ön számára? Miért érdekes ez valakinek, akinek jelenleg semmi köze az infotermék bizniszhez?

Nagyon egyszerű: Az infotermék biznisszel tipikusan azok keresnek a legjobban, akik olyan iparágban tevékenykednek, amelyben senki másnak nem jut eszébe az info-termék-biznisz üzelti modelljét alkalmazni!

Persze az ilyen iparágakban nem is egyszerű bevezetni ezt az üzleti modellt, de hát éppen ezért térül meg olyan busásan annak, aki veszi a fáradságot, és beleássa magát.

"- Jó, jó, de mi a teendőm, ha ezt már értem?" - kérdezheti joggal.

Először is szerezzen be minden ingyenes és nem ingyenes oktatóanyagot, ami a témáról szól, másodszor árgus szemekkel figyelje, hogy hogyan csinálják az iparág legjobbjai, mondjuk itt van mindjárt Wolf Gábor, és itt van mindjárt Wolf Gábor ingyenesen letölthető anyaga, a Szabad Tanácsadó.

Wolf Gábor üzenete - 2008. június 24, kedd

"Kedves Tanácsadó kolléga! Ha tanácsadóként dolgozol, vagy ha profitálnál abból, hogy a vevőid tanácsadóként, véleményvezérként tekintenek Rád, akkor a legjobb helyen jársz!

Ezen a héten pénteken ugyanis elérhető lesz egy ajándék CD arról, hogy hogyan válhatsz GURUVÁ a piacod szemében.

Ezt a CD-t tekintsd egy minden kötelezettség nélküli ajándéknak, amit - ebben biztos vagyok - érdeklődéssel fogsz újra meg újra meghallgatni."

Aztaaa! Erre nekem is szükségem van!

Hogy Ön nem tanácsadó? Na és! Ha sikeres akar lenni az interneten, akkor még ha nem is alkalmazza teljes egészében, akkor is nagyon alaposan ismernie kell az info-termék üzletág működését. Márpedig ezt nem tanulhatja meg jobb embertől, mint Wolf Gábor, és ha éppen "Szabad Tanácsadó" a Gábor legújabb ingyenes anyagának a címe, és éppenséggel tanácsadóknak és tanácsadó jelölteknek íródott, akkor Önnek ezt az anyagot kell sürgősen megszereznie és megemésztenie!

Van itt még egy fontos kérdés: Ha komolyan veszi a javaslatom, és tényleg minden anyagot beszerez a témával kapcsolatban, akkor nagyon hamar több anyag lesz számítógépe merevlemezén, mint amit egy élet alatt fel tud dolgozni. Mit kezdjen ezzel a helyzettel? Hogyan fogja feldolgozni ezt a rengeteg információt? És ami még fontosabb, hogyan fogja úgy feldolgozni ezt a hatalmas információmennyiséget, hogy az eredmény ne csak intellektuális élmény, hanem - ahogy a címben is írtam már - zseniális online marketing legyen?

Nos a következő két bejegyzésem erről fog szólni!


 

Kedves Balázs ! Nagyon

Kedves Balázs !

Nagyon rég óta olvasom az Ön,Wolf Gábor és a Schlingloff Sándor hírleveleit és egyre jobban érlelődik bennem a gondolat,hogy nagyon szívesen megtanulnám Önöktől az Online Marketing és az infó termék biznisz minden csinját - binját. Egyenlőre "csak másodállásban és,ha jól megy,akkor főállásban.

Tisztelettel : Ifj. Bekker Péter

Kedd, 2008. Június 24. 22:37
  

Sokan nem értik és nem beszélik az angolt, így ők ezeket a remek anyagokat nem értenék meg, ha nem volna ez!

Duopol Bádertől elnézést kérek a környezetszennyezésért

Kedd, 2008. Június 24. 22:38
  

WG, SS, Balázs, mind jók vagytok, de egy dologgal szerintem nem számoltatok: (Bár szerintem igen, csak arra gondoltok kevesen lesznek akik lépnek és értük "úgy sem kár"....)
Túl sok a kereszt üzenet!
Gábor beindította a nagyágyút és és most "halomra gyilkolja" a potenciális ügyfeleit. Van akit "bedarál", van akit egy életre elűz.

Eddig 5-6 hírlevélben hívták fel a figyelmemet az ingyenes WG CD-re és szerintem még még nincs vége a dolognak.
...és ez most már rendszeresnek mondható.
A milliomos születik kapcsán szintén nekem esett "mindenki".
(A húgom szívesen olvasta a blogjaitokat, de az Ő tűréshatára alacsonyabb volt mint az enyém és amikor kapott pár "gyomrost" a MiSzü kapcsán, jött Sanyi az új Mesterek Szövetsége kampányával és úgy megsorozta, hogy azonnal leiratkozott a 3 legidegesítőbbé váló marketinges hírlevélről.
(WG-t még egyelőre megtartotta, de ki tudja meddig...)
Szóval nem tudom tényekkel alátámásztani, hogy amit csináltok az így nem jó, de a zsigereimben érzem, hogy az...

Ha túl kritikusra sikeredtem bocsi.
Nem az volt a célom vele. Csak jelezni akartam, hogy mostanában ezekkel a kereszt kampányokkal kicsit túl tömények lettetek...:(

Kedd, 2008. Június 24. 23:29
  

Hallo slamx!
A tömény érzéssel nem vagy egyedül. Már én is lazábban dobok ki dolgokat mert túl sok lett. Pedig érdekel a téma!
Úgy gondolom hogy a keresztmarketinget is agyon lehet csapni.

Kedd, 2008. Június 24. 23:48
  

Gábor: Én eddig nem dobtam még ki semmit sem.
Bár a Sanyi-féle villogó és hangot adó letöltő progi párszor rám hozta a frászt!!:))
(Igaz most, hogy lement a kampánya és már nem villámlik és megy az idegeimre azt hiszem lesz egy uninstall...)

Feliratkoztam egy rakás marketinges, online marketinges és optimalizáló oldal hírlevelére. Ragaszkodom is hozzájuk amíg idegekkel bírom és elég "kemény fickónak" tartom magam.;)
Jelenleg még csak elkezdtem kongatni a vészharangot, hátha a hírlevelek küldői nem látják a problémát...

Kedd, 2008. Június 25. 0:01
  

Dehogy nem látják! Ha megnézed ennek a bejegyzésnek az utolsó bekezdését, akkor láthatod, hogy pontosan arról ír Balázs, hogyan lehet azt a rengeteg infót feldolgozni. Ez lesz a következő rész tartalma.

A net hatalmas birodalom, ahol jót lehet szórakozni, ahol melózni és vállalkozni lehet, és nem utolsó sorban, ahol tanulni is lehet. Az ingyenes anyagokból, a fizetősekből, és mások gyakorlatából. Nem vagy egyedül, sokan gyűjtjük így az infókat. Ám, mindaddig, amíg csak gyűjtöd őket és nem alkalmazod, addig csak passzív tudás, és nem hoz egyetlen garast sem. Szerintem, ha már van egy minimumod, akkor kezd el a gyakorlati részt is. Így hamarabb eléred, hogy a leszedett tudás pénzt is termel...

Szép napot és bőséges bevételt kíván
Károly Vajdaságból.

Szerda, 2008. Június 25. 11:06
  

Szia Balázs!

Csatlakozom az előttem szólókhoz! Ez nagyon sok így egyszerre. Remélem, ha te fejlesztesz valamit, az csak sokkal később, mondjuk szeptemberben vagy októberben szándékszol piacra dobni. Már az is komoly fejtörést okozott, amikor Wolf Gábor egyszerre kettő munkatárs kiválasztási tréninget ajánlott figyelmünkbe. Ki az aki ezt bírja anyagilag? Ki az aki bírja ezt idővel? Melyik az amelyikből a legtöbbet profitálhatok? Nem leszek-e csalódott, hogy nem jót választottam? Tudod a 100%-os garancia nekem etikai kérdés: csak akkor adnám vissza az anyagot, ha nem lenne benne olyan új homlokra csapós dolog. De lassan elérkezünk egy olyan szintre, hogy nem tudom érdemes-e megvenni egy tréninget, mert az előadók 2-3 későbbi előadásából jóformán összerakható a teljes anyag. Nagyon nehezen tudjátok megtagadni saját magatokat, ezért az esetleges előadásaitokban mindig átadtok olyan infókat is amiért előzőkben tréningként más emberek sokat fizettek. Javaslom, hogy gondolkozzatok az információk osztályba sorolásán. Mert így jobban tudja, aki veszi a tréninget hogy ez egy extrahaladó tréning, amit nem fog visszahallani egy Milliomos Születik stílusú showban. (különben most meggyőződésem, hogy a padawan csomag fogja a legjobban megérni a Milliomos Születikben, mert ár-érték arányában 250 000 forintért megkaphatnak a padawanok MINDENT amit ti ezekről a dolgokról tanítotok. És a legszebb az, hogy erre gondoltam volna a legkevésbé.)
Remélem nem voltam félre érthető: A legnagyobb tiszteletem Wolf Gáboré, Pongor Juhász Attiláé és a Tied.
Ezúton is szeretném megköszönni, hogy elindítottatok egy olyan úton, ami teljesen új távlatokat nyitott előttem.

Üdvözlettel:
Nagy Péter

Szerda, 2008. Június 25. 2:13
  

A padawan csomag jó, a padawan csomag értékes!

DE!

Vigyázz, mert nem ugyanazt fogjuk (én biztosan nem) tanítani azoknak, akik most indulnak a neten másodállásban, munka mellett, mindenféle termék vagy szolgáltatás nélkül, mint amit azoknak, akiknek van egy jól működő, sok száz milliós vagy milliárdos vállalkozása!

Egy vállalkozásnak fejlődési fázisai vannak, és valami, ami az egyik fázisban hatalmas segítség és a továbblépés kulcsa, az egy másik fázisban megöli a vállalkozást!

A lényeg, hogy tudd, hogy melyik csoportba tartozol, és ne a másiknak szóló tanítástól akarj fejlődni!

Szerda, 2008. Június 25. 9:28
  

Köszönöm Uraim a hozzászólásokat, dolgozunk a megoldáson, és ezek a hozzászólások is meggyőztek arról, hogy jó úton haladunk vele.

Részleteket még nem árulhatok el, de hamarosan!

Azért azt jó lenne tudni, hogy a mi a nem hozzászólók véleménye, de ez persze soha nem fog kiderülni :-(

Üdv: Balázs :-)

Ui.: Azért ne feledkezzetek meg róla, hogy a bejegyzésnek van egy a Gábor anyagától függetlenül is értelmezhető és fontos része! A folytatásból ez ki fog derülni, és elárulhatom, hogy nem lesz benne promóció...

Szerda, 2008. Június 25. 9:22

Sziasztok! A

Sziasztok!

A hozzászólásokat olvasva nem csak nekem kezdett betelni a pohár. Azt gondolom, hogy azok a cégezetők, tulajdonosok, akik rátalálnak WG-re, SS-re, CSB-re, vagy PJA-ra, azok nagyon hamar eljutnak mindegyikükhöz, ami nekik mindenképpen jó, hisz ezáltal jutnak új partenerekhez. A sűrű keresztmarkeinget viszont szerintem érdemes lenne összehangolni, hogy azok, akik mindenkinél regisztrálva vannak, azok egy ilyen ajánlatot egyszer kapjanak csak meg, mert ha ugyanazt 4-szer 5-ször megkapják, akkor tényleg sok emebrnél kiveri a biztosítékot. Az egész némi programozói munkával gyorsan megoldható, és így mondjuk meg is lehetne bontani a regisztrálatkat, hogy ki milyen szinten van, mit ne küldjünk neki, mert azzal elriasztjuk. Ez csupán egy 5let, javaslat, én még bírom, bár az SS installálós cuccát hamar leszedtem, mert szerintem olyan területre tévedt, amiben nem igazán ő a legprofibb. Sok lőzung, sok aum, aum, majd a következő részben megtudhatja, hogy mit tudhat meg az azt követő részben.

Szerda, 2008. Június 25. 9:42
  

Osztom Gábor felvetését!

Tényleg jó ötlet, ha egységesítenétek egy-egy ilyen kampány előtt a címeket. Viszont nem biztos, hogy megéri, mert azt mondjátok, még kevesebb a kilépő, mint ezáltal az új belépő...

Bár az anyagot én is várom, és tudom, hogy a 2008 GT felvezetése lesz, de a Sanyi mesterképzője se hangzott rosszul :-) És a Mi-SZü se. Csak nem volt éppen felesleges 2000-2500$ (ha $-ban mérjük)!

Szerda, 2008. Június 25. 10:16

Kedves Balázs! Köszönöm

Kedves Balázs!
Köszönöm az infót, bár én már letöltöttem az anyagot a tegnap.
Nem értem mi ez a nagy felháborodás a keresztmarketingeteken. Így látjátok jónak és kész. A sokadikat pedig egyszerűen törölni lehet.. :)
Én boldog lennék ha az én anyagaimat promóznák ennyien.

Szerda, 2008. Június 25. 11:07
  

Szervusz Eszter,

Nem a keresztmarketinggel van a baj. Ha nem a sok jobbnál jobb anyag közel egyidőben
történő bevezetésével és promótálásával:

Kasszasiker WG (Exclusive bevezetés előtti)
Humanselect Kelkó Tamás (WG mastermind)
7 lépéses munkatárs kiválasztás PJA
Navigátor VIP megújulás
Mesterek szövetsége 2 SS
Gazdag tanácsadó WG
Milliomos Születik (WG,PJA,DAVID,Surányi Feri, CsB itakdalse)

És ezek kb. 1 hónapon belül mind határidővel és vissza nem térő kedvezményekkel fűszerezve.

Na szerintem ez a tömény. (Nem a Rokker Zsolti :) )

Szia
Péter

Szerda, 2008. Június 25. 15:23
  

Kedves Péter!
Igazad van, valóban sok ez egyszerre. Szerintem nem is szükséges minden lehetőséget egyszerre kihasználnod. Egyszerűen csak el kell dönteni, hogy te milyen szinten állsz most és mire van égető szükséged. A többit lehet halasztani.
Attól félsz, hogy lemaradsz egy kitűnő ajánlatról? Mindig lesz egy kitűnő ajánlat amiről úgy érzed, hogy számodra fontos.
Ezek a marketing szakemberek azért promózzák az anyagaikat mert eladó nekik és ezután is eladó lesz majd. Ha nem pont ez akkor egy másik anyag.
Hogy megértsd mire célzok:
Ha most kezdő vagy akkor a milliomos születik programból tanulhatsz a legtöbbet és nem Pongor Juhász Attila munkatárskiválasztási tréningjét fogod választani és nem is Kelkó Tamást. Viszont ha már van egy vállalkozásod és úgy érzed, hogy anyagilag megengedheted magadnak, hogy megfizetsz valakit egy elvégzendő munkáért akkor valószínűleg az lesz a fontosabb mint megtanulni hogyan kezdd el... és akkor bizalmi szinten eldöntöd, hogy a két munkatárskiválasztó szakember közül melyiket fogod választani.
Az, hogy egy soha-vissza-nem-térő ajánlatként promózzák az anyagokat az egy marketing-fogás, amivel élnek, mert működik.
Képzeld mi lenne ha még több hírlevélre lennél feliratkozva... akkor hogy döntenél?
Elsősorban magadra kell fókuszálj és csak aztán a megvásárolandó anyagokra. Ha tisztában vagy a céljaiddal és a jelenlegi szükségleteiddel akkor nem lesz annyira nehéz a döntés.
Kívánok neked sok sikert!

Szerda, 2008. Június 25. 15:49

Sziasztok! Magam részéről

Sziasztok!

Magam részéről fel vagyok iratkozva SS, WG és CsB hírleveleire is, de nekem semmi gondot nem okoz -nem is okozott- ha ugyanarra a terméke akár mindhárman felhívják a figyelmemet. Egyszerűen ez nem ügy, ha érdekel, akkor már az eredeti értesítésből kiindulva ráröppenek, ha meg nem akkor nem. Esetleg törlöm a tárgytalan anyagot.
A gondot nekem sokkal inkább az okozza, ha közel egyidőben vagy egymást átfedve röppentenek fel a fiúk olyan anyagokat, amire nagyon jó lenne mindhárom esetben benevezni, de sem anyaglag, sem agyilag nem tudom ezt az egyidejűséget követni.
Mi lenne, ha pl. összedolgozva, konkrétan egymásra épülve indítanátok egy hosszabb képzést, fogható fizetési ütemezéssel? (Csak egy gondolat...)
A kép már nekem kezd kitisztulni, (addig nem kezdek semmi újba, amíg az előzőt be nem fejeztem és meg nem emésztettem) de azért még van olyan érzésem, mint éhes kisgyereknek az 'all inkluziv cukrászdában, nem tudom mibe harapjak bele, mit egyek meg, minden finom, hű ez is jó lenne, az is jó lenne, amaz is jó lenne, és mindezt egyidőben, most, mert lehet, hogy leszedik az asztalt és holnap már késő lesz. Aztán a végén "holtan" terülök el, ahelyett, hogy a hasznomra lett volna bármi.
Tán ezért hasznos lenne egy olyan átgondolás, segítség, hogy kinek, mikor, mit és mennyit... -feltéve, ha nem egyéni a probémám.
Gábor véleményéhez -Sanyiról- azt szeretném mondani, hogy lehet, hogy sok az "aum" de, ha 10x ennyi is lenne, azoknak az anygoknak olyannyira mély mondanivalója van, hogy az "aum"-ok egyszerűen nem tudom hogy jönnek ide kritikaként.
Olyan, hogy "legprofibb" talán nem is létezik. Talán csak olyan létezik, hogy kinek ki a legprofibb. Kinek a pap...
Sándor anyagai és munkássága -véleményem szerint-összességükben egyedűlállóan zseniálisak. Bár persze van gyengébb is köztük, de ez természetes.
Azt gondolom SS, WG és CsB jól kiegészítik egymást, jó, hogy ez így összejött.

Szerda, 2008. Június 25. 11:13

Kedves Balázs! Én igazán

Kedves Balázs!

Én igazán nem szoktam hozzá szólni a blogbejegyzésekhez, de mivel szeretted volna tudni a "nem hozzászólók" véleményét is, hát legyen. Persze ettől a pillanattól kezdve már én sem vagyok az...:)

Tényleg sok a keresztmarketing. Szinkronizálnotok kellene az adatbázisaitokat is, meglepő, hogy ez eddig pont nektek nem jutott eszetekbe...

Nálam is most jött el az a pillanat, amikor legszívesebben leiratkoznék pár hírlevélről. Egyenlőre nem teszem, de a delete gombra, már nagyon ráállt a kezem.

A mostani hírleveled is nagy élvezettel kezdtem el olvasni, aztán egy laza átkötés után megpillantottam a Szabad Tanácsadó borítóját, és ez jutott eszembe:
MÁR RÉG FELIRATKOZTAM RÁ B......MEG NEM ÉRTITEK???
Persze nem Te voltál a második akiről értesültem erről a lehetőségről. Kétszer még csak-csak elmenne...

Szerintem a Ti (CSB, WG, SS, PJA....) hírlevél olvasóitok tökéletesen tisztában vannak vele, hogy ha pl. valaki "feléleszt egy halott blogot", vagy letölthetővé tesz ingyen bizonyos anyagokat, akkor 3-5 hónap múlva lehet a zsebbe nyúlni 50-150-300 ezerért.

Ez lehet a mesterek szövetségének a hátránya is, ha nem lesz jól megtervezve. Képzeld el, hogy megkapod ugyan azt az ajánlást 10-12 helyről...
Nekem ilyenkor már nem az jut eszembe, hogy ez baromi jó lehet, ha mindenki ennyire nyomja, hanem a fordítottja. Izzadtságszagú kezd lenni.

Persze már előre hallom, hogy aki ezt gondolja, az nem a
ti "célpiacotok" ezzel máris szűkítettetek, pozicionáltatok...stb :)

Ügyesek vagytok, oldjátok meg ezt!

Szerda, 2008. Június 25. 11:59

Ha már egyszer

Ha már egyszer hozzászóltam, pár szó az "aum" -ról.

Ez ugye a magyar "ööö" megfelelője akar lenni, "angolul".
Engem már egyáltalán nem zavar, de Sándornak azért lenne érdemes odafigyelnie erre, mert sokan a mély mondanivalók helyett, inkább arra fognak emlékezni (mint a fenti példa is mutatja), mert zavarta őket.

Amíg nem indult be a videobejegyzések korszaka, ez nem volt gond.

Egy idő után - ha az ember úgy "állítja be a fülét" el lehet vonatkoztatni tőle, csakúgy mint a több előadó kedvencévé előlépett kis mondatvégi szótól. Oké?

Szerda, 2008. Június 25. 12:10

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!