HVG.hu
Az online áruházak közötti erős versenyben hamar elbukik, aki nem veszi figyelembe a rutinos bolttulajdonosok tapasztalatait s az internetes vásárlók szokásait.
Online áruház beindításakor alapos előkészítésre és mindössze néhány napra van szükség ahhoz, hogy a tulajdonos felépítse a program motorját, kialakítsa a designt, és áruval töltse fel az oldalt. Szerencsés esetben tevékenységi körében már eleve szerepelteti a "TEÁOR 52.61" kódot, azaz foglalkozhat csomagküldő kiskereskedelemmel, máskülönben a társasági szerződés módosításra szorul - fejtette ki a hvg.hu-nak a szerkesztője, Németh Gáborné.
A webáruház-alapító következő lépése ezután a szükséges működési engedélyek beszerzése az önkormányzattól, illetve nyilvántartásba vétele a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatalnál. Ehhez a törvények értelmében "fel kell mutatni" egy ügyfélszolgálati tevékenység végzésére alkalmas üzlethelyiséget, a vevők kérdéseire válaszolni tudó szakképzett alkalmazottat, valamint a cég jogszerű működését igazoló hivatalos dokumentumokat.
A közigazgatási törvény 30 napot ad a hivatalnak, hogy nyilvántartásba vegye a webáruházat, de Andor Györgyné, a MEKI igazgatóhelyettese szerint az esetek 90 százalékában ennél jóval hamarabb bejegyzik az online boltokat, kivéve, ha hiánypótlásra kell visszaküldeniük a kérelmet. Az összes engedély beszerzésénél viszont a várakozási idő - többek tapasztalata szerint - akár fél év is lehet.
Vevőcsalógatás a neten
Az igazi kihívás csak ezután jön: a látogatókat a webáruházba csalogatni és vásárlóvá változtatni. A webaruhaz.lap .hu szerkesztője úgy véli, a webmarketing, webanalitika döntő fontosságú, jóllehet az online bolttulajdonosok számottevő hányada ezekről még sohasem hallott. Sokan - miután nem kevés pénzt áldoztak online áruházuk kialakítására - tétlenül várják, hogy valaki odatévedjen és vásároljon. Pedig a webáruházak egyik legnagyobb előnye, hogy egészen szűk vásárlói rétegre is lehet koncentrálni. Célszerű ezért kihasználni a keresőoptimalizálás előnyeit, hogy aki érdeklődik, meg is találja a webáruházat.
A kínálat kialakításánál érdemes figyelembe venni az internetes vásárlók szokásait, és nem árt tisztában lenni az online áruházak legfőbb hiányosságaival:
- a vásárlónak nincs kézzelfogható élménye az üzlet jellegéről, hangulatáról, választékáról;
- a televíziós csomagküldő szolgálatok és katalógus-áruházak korábbi botrányai eleve kedvezőtlenül hatnak az online rendelésre és fizetésre;
- a szörfözés során előforduló útvonaltévesztések és blokkolások, az oldaltervezési hibák (design error) vagy pedig egyedi, a felhasználó tapasztalatlanságából és véletlen helyzetekből adódó problémák (user error) egyaránt visszavethetik a vásárlói kedvet.
Ezeket a negatívumokat ellensúlyozhatja a tulajdonos a biztonsági és garanciális kérdések tisztázásával, pontos és részletes információkkal, valamint azzal, ha a vevő az első vásárlásnál kedvező tapasztalatot szerez.
Előnyös oldalak
Az internetes vásárlás legnagyobb előnye, hogy a vevőnek nem kell különböző boltokban keresgélnie, és nem függ az aktuális készlettől. Ugyanakkor, ha az áruház fel tudta kelteni a vásárló érdeklődését, számtalan adattal tudja alátámasztani, miért előnyös egy-egy árucikk megvásárlása. Az sem mellékes, hogy a hagyományos üzletekhez képest ugyanazt a terméket általában olcsóbban lehet beszerezni, és ezen még a szállítás esetleges extra költsége sem változtat.
A tulajdonos szempontjából is számos előnnyel bír a webáruház:
- fenntartása gazdaságos: nincs rezsiköltség, nincs alkalmazotti bér, nem igényel ingatlanbefektetést;
- 24 órában kiszolgálják a vevőket;
- bolti lopás kizárva;
- kisebb raktárkészlet szükséges;
- globális vevőkör alakulhat ki, a vevők nincsenek szűk földrajzi térséghez kötve.
Pillanatnyilag a könyvet, számítógépet, telefont kínáló áruházak bonyolítják le a legnagyobb forgalmat, de a konkurenciaharc is ezen a területen a legerősebb.
A legfrissebb hazai kutatási adatok szerint Magyarországon a havi rendszerességgel internetezőknek egyelőre csak 14 százaléka használja az internetet vásárlásra. Ráadásul még ők is többnyire a konvencionális módon, készpénzes utánvétellel fizetnek. Csak töredékük használ bankkártyát a fizetéshez, a kuponos, mobiltelefonos vagy "prepaid" kártyás fizetés aránya is elenyésző. Az online fizetéssel szembeni fóbia az egyik legnagyobb akadály, ami a webáruházak elszaporodásának útjában áll.
Forrás: HVG.hu
Hello
Engem az érdekelne, hogy az hol van összeszedve, h pontosan mit és hol kell beszerezni egy bolt indításához??
Mikor ez az írás, mert
Mikor ez az írás, mert mintha már néhány dolog nem lenne ma már aktuális?
Atisp
Webáruház tartalom
Az indítás előtt a tartalomról érdemes gondoskodni, ami egy webáruház esetében lehet a termékleírás, lehet egy blog egy termékcsoportról vagy bármi más, ami látogatottságot generál. Ez az első feltétel, mielőtt webáruházat indítunk. 2009 október 1-től pedig bejelentés köteles és nem engedélyköteles a webáruház elindítása.
Ingyen osztják most az áruházakat a Galaxy Plázában!
Szia! Én úgy tudom ,hogy most indul Európa egyik legnagyobb web PLÁZÁJA a Galaxy Pláza.
http://www.galaxynetplaza.com
Most mindenki aki regisztrál 6 hónapig kaphat 10 ingyenes polcot, de én mint a Vállalkozók Szövetsége tagja http://www.vallalkozokszovetsege.com
a Galaxy Program flotta alapján: http://www.galaxy-card.com
ingyen kapok örökre, 25 polcot vagy egy bemutató termet. Szerintem jó lesz.
Hozzászólás