Egy honlapot ajánlott 2-3 évente felújítani és újra bevezetni a piacra. Miért? Mert ennyi idő elteltével mind technológiailag mind üzletileg megérik a változásra. De mit is kell vele tenni pontosan? Az alábbi cikk részletesen ismerteti a feladatokat.
Soha nem volt még ennyire fontos, hogy honlapja struktúrája, tartalma és a rajta fellelhető technológiák a lehető legújabbak és legoptimálisabbak legyenek és működési stratégiája is a legfrissebb módszerek szerint kerüljön kialakításra.
Egyrészt mert a böngészők, a design és a kódolási szabványok megállás nélkül fejlődnek. Ha Ön a 2 évvel ezelőtt bevált kódolást alkalmazza, az nagy valószínűséggel hátravetheti oldala helyezését a keresőkben és előfordulhat, hogy a böngészők sem tudják megfelelően megjeleníteni.
A fentiek azonban csak a látogatók megszerzése szempontjából fontosak. A valódi lényeg az oldalon fellelhető tartalom, melyet ha megfelelően optimalizál akkor a látogatókat vásárlókká konvertálhatja.
Nem kell azonban megijednie a weboldala átalakításával járó munka nagyságától. A következő szempontok segítenek átlátni és rendszerbe foglalni az elvégzendő feladatokat.
- Stratégia
Határozza meg üzleti céljait. Mire szeretné használni honlapját? Információnyújtásra, márkaépítésre vagy e-mail címek gyűjtésére, amelyeket értékesítési csapata fog felhasználni? Hogy fogja mérni az eredményességet? Mindezt alaposan gondolja végis, és ne lépjen tovább, amíg erre a pontra nincsenek sziklaszilárd válaszai. - Ki lesz a gazdája?
Határozza meg mely osztály vagy munkatárs felelős a honlapért. Ideális esetben a marketing részleg az illetékes. Így a weboldal fenntartásával járó munka olyan valaki kezébe kerülhet, aki egyébként is a legtöbbet profitálja belőle. - Átalakítási fázisok és költségvetés
Nyilvánvalóan nem végezhet el minden munkát egyszerre. Dolgozzon inkább kis részletekben, szakaszokban. Ha a weboldal már régóta nem változott, akkor valószínűleg a márkaimázs frissítése fog a leginkább elsőbbséget élvezni.
Ha az a célja, hogy több regisztrációt gyűjtsön, akkor kezdje a munkát a tartalom kulcsszavakra történő optimalizálásával. A prioritásokat üzleti céljai szerint határozza meg.
Amikor költségvetési tervet készít, ne feledje, hogy a weboldal fenntartása és frissítése folyamatos feladat. Szüksége lesz erőforrásokra az érkezési oldalak, a design és a tartalom állandó megújításához, frissítéséhez is. - Válasszon olyan weboldalkészítőt, aki örömmel dolgozik folyamatosan az oldalon
Bármily meglepő, sok cég nem szívesen foglalkozik honlapok karbantartásával. Önnek olyan partnerre lesz szüksége, akinek erőforrása és tapasztalata is van a tartalomfrissítésre, design feladatokra, keresőoptimalizálásra, az online értékesítéssel kapcsolatos feladatokra, sőt, a biztonság folyamatos felügyeletére és karbantartására. - Tartalom-menedzsment
Határozza meg ki, mikor és hogy kezeli a tartalmat. A gyakran változó tartalmak menedzselését érdemes egy megfelelő tartalom menedzselő rendszerrel (CMS) végezni, mely a kevésbé technikai beállítottságú kollégák számára is lehetővé teszi, hogy akár 30 másodperc alatt lecseréljenek egy tartalmat. Napjainkban elengedhetetlen ez a fajta rugalmasság, főleg, ha figyelembe veszi a sebességet, mellyel az információ az interneten áramlik. Figyeljen oda arra is, hogy olyan CMS rendszert válasszon, amelynek szállítója / üzembe helyezője folyamatos segítséggel és támogatással is el tudja látni, illetve a további fejleszteni valókat is el tudja / akarja majd végezni. - A tartalom elkészítése
Az internetre kihelyezett írásos anyagok világosak, tömörek és egyértelműek kell, hogy legyenek. Amikor tartalmat készít, határozza meg a szavak számát oldalanként, az elkészült anyagot pedig tűzdelje tele kulcsszavakkal. A keresőmotorok elsősorban oldala tartalmát, valamint meta elemeket, kimenő linkjeit, címsorait és URL- jeit fogják nézni. Optimalizálja ezeket is kulcsszavaira. - Használhatósági teszt
Gondolja végig előre, mit keresnek majd látogatói és biztosítsa, hogy könnyű legyen megtalálni. Kérjen fel fókuszcsoportokat, hogy teszteljék le miként navigálhatnak a látogatók oldalán. Tesztelje azt is, miként fest honlapja a különböző böngészőkben vagy csak szöveg formátumban. Biztosítsa azt is, hogy az oldal megfeleljen a W3C ajánlásoknak is. - Technológiai infrastruktúra
Ellenőrizze, hogy legalább 99,9%-os legyen az oldal elérhetősége és a háttér biztonsága. Olvassa el újra tárhelyszolgáltatójával kötött megállapodásának ide vonatkozó szakaszát. - Érkezési oldalak
Tervezze őket úgy, hogy begyűjtsék a marketing kampánya eredményeként beérkező regisztrációkat. Ne a főoldalra irányítsa az érdeklődőket, hanem hozzon létre az érkezési oldalakon olyan tartalmat, mely elnyeri tetszésüket és arra készteti őket, hogy feliratkozzanak hírlevelére vagy letöltsék anyagait. - Mérni, mérni, mérni
Építsen be egy webanalitikai eszközt honlapjára, hogy mérhesse látogatói számát: honnan jönnek, a forgalom ingadozását, mit tesznek weboldalán, hol hagyják el azt és végül, hogy képes volt-e őket vásárlóvá konvertálni vagy sem.
Üzlete fejlesztésének és építésének egyik kulcsa, weboldala relevánsan tartása. Ha a fenti 10 szempontot betartja és rendszeresen törekszik megvalósításukra, a siker első lépcsőfokára már fel is lépett.
Írja meg kérdéseit, észrevételeit hozzászólás formájában, és tartsa rajta a szemét az Internet-Marketing.hu blogon is - fókuszban az internet marketing stratégia...
Idézet Öntől: "Amikor tartalmat készít, határozza meg a szavak számát oldalanként, az elkészült anyagot pedig tűzdelje tele kulcsszavakkal."
Kedves Balázs! Úgy tapasztalom, hogy mostanában néha a kevesebb több. Stabil első-második helyekről zuhantak honlapjaim a 80. helyre és azzal sikerült "őket" visszahozni, hogy néhány kulcsszót töröltem. Jó kis játék volt, izgalmas teszt, amire Önök tanítottak, de ha pontosan definiálnom kellene, hogy mit csináltam, nem biztos, hogy tudnám :-(
Egy kedves barátnőm is így járt: eltűnt az élmezőnyből, aztán sikerült a 3.-4. helyre visszajönnie egy nagyon divatos kulcsszóra fenti módszerrel. Vagyis javaslatomra törölt néhányat...
Tudom, aki profi, erre azt mondja, hogy a Google más algoritmusok alapján dolgozik... De nekünk amatőröknek ez komoly megpróbáltatás, ezért Önöktől várunk tanácsot, hiszen mindent Önöktől tanultunk. Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
Kedves Ditta,
Az, hogy a keresőoptimalizálásban valaki profi, az véleményem szerint két dolgot jelent:
a, Érti az alapelveket. Ez igazán nem bonyolult, és nem is igazán változik az idők folyamán.
b, Folyamatosan rajta tartja a szemét a találati listákon, angol nyelvű keresőoptimalizálás fórumokon, és folyamatosan kísérletezik.
Sokan túlbecsülik a "guruk" bölcsességét, és nagyon alulbecsülik saját maguk által megszerzett / megszerezhető azon bölcsességet, melynek forrása a folyamatos tapasztalatszerzés. (Erről mostanában sokat olvashat Rich Schefren blogjában, melegen ajánlom...)
Ezzel a mércével mérve lehet, hogy ma nem is én vagyok a profi, hanem Ön! :-)
Kedves Balázs, köszönöm
Kedves Balázs,
köszönöm a kedves szavakat és a jó tanácsot!
Az a baj, hogy a 4.-es pontban megfogalmazott kritérium általában utólag derül ki.
De ha valaki kicsit othonosabban mozog a piacon, akkor tudja, hogy a lelkesedés általában egyenesen arányos a weboldal árával, vagyis ha a beszerzés során minél lejjebb nyomjuk az árat, akkor ne várjunk el nagy lelkesedést majd a cégtől :)
Ernő fején találta a szöget!
Két gondolat folytatásként:
1: A "Hogyan lehetnék jó ügyfél?" bizony egy okos kérdés, ha minőséget akarunk kapni. Nekünk is vannak olyan ügyfeleink, akik közül néhányan nem tudatosan, mégis igyekeznek jó ügyfélnek lenni, sőt, vannak, akik nagyon tudatosan arra hajtanak, hogy ők legyenek a kedvenc ügyfeleink. Két példa erre: Wolf Gábor, Pongor-Juhász Attila. És érdekes módon a nakik készített oldalak a legjobb munkánk.
2: Amikor Ernő tanácsára vki. az ár alapján próbálja felmérni, hogy vajon mennyire lesz kedve a honlap készítőjének karbantartani az oldalt, akkor nem is annyira az oldal árát kell nézni, hanem a karbantartás árképzését kell megnézni. Azt igérik, hogy az alaptennivalókat ingyen megcsinálják? (...jajajajjjj...) Átalánydíjat kérnek? (...ííííí, ettől is félnék...) Vagy azt mondják - ahogy mi is - hogy örömmel megcsináljuk, minden feladat előtt egyeztessük az árat és a határidőt, de általában ennyi-meg-ennyi...
Kedves Balázs! Nem tudom megcsinálni ahonlapomat segits légyszives hogy tudjam elinditani a Promociokat jo köszönöm . Tudjam hasznositani a sándor és aTe anyagaitokat Promozni Köszönöm Gyöngyi Magyarné.
Csak azért találtam a
Csak azért találtam a fején a szöget, mert az ügyfelektől ezt hallom:
A 2. pont amit írtál, arra én konkrétan azt szerettem volna írni, hogy nekünk nem egy ügyfelünk volt, akik azt mondták, hogy köszönik, de drágák vagyunk...
Aztán ahogyan készült a weblapjuk:
a.) kidobták a felénél a fejlesztőket mert nem csináltak semmit
b.) elkészült a weboldal, a megrendeló a pénzt kifiezette, kért még volna pár módosítást, de a kivitelező eltűnt.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy mi baromi jók vagyunk, rajtunk kívül még sokan jók, hanem nagyon sok rosszat hallok vissza a piac többi szereplőjéről, és ezek általában azok a szereplők, akik gombokért dolgoznak, egyszeri haszon és nem a folyamatos együttműködés miatt.
Bevállalnak mindent olcsón, aztán a teljesítés elmarad, vagy elkészül valami, ami mégsem az.
Csak erre szerettem volna felhívni a figyelmét annak aki olvassa ezt a cikket.
Ha azt hallod, hogy drága vagy, az már jó jel, már csak jól kell pozicionálnod magad! :-) (http://www.marketingcommando.hu)
A "walk-in" vevők nekünk is azt mondják, hogy k....va drágák vagyunk, az ajánlásból jövők, meg a visszatérők imádnak, és azt modnják, hogy r.....ul megéri. Ez már csak ilyen.
A gombokért dolgozókról az olyan építőipari szakik jutnak eszembe, akik mondjuk elkezdik a lakásfestést, és az ötnapos munka negyedik napján már nem jönnek, sőt, soha többet nem látod őket, te meg találd ki, hogy mit csinálj az otthagyott létrájukkal, vödrükkel, meg a pemzlikkel.
Hát ilyen építő kisiparosokkal nekem nem volt még tapasztalatom :)
Marketing commando-t én is olvasom.
Igazából előbb-utóbb az ajánlásos vevőkből is szépen meg lehet élni, tehát kevésbé fáj mondjuk egy ilyen érdeklődő elvesztése.
Az persze lehet, hogy utána mégis visszatér hozzád.
Egy témába vágó cikk, amit mondjuk nem én írtam:
http://www.bognarstudio.hu/blog/archives/48
"Tegye fel a kezét, aki átalakította a weboldalát, talán kiküldött egy email-t, hogy "weboldalunk megújult", de nem tett semmi mást?"
Kéz fent. :-)
Az első megújítás után valóban csak ennyit tettünk.
Most hála ennek az új cikknek, már jobban odafigyelünk rá, mert ha minden jól megy, akkor október 1-től indítjuk megújított honlapunk.
az egész bejegyzésben a legfontosabb részt az alcím első sorában rejtettétek el: "és újra bevezetni a piacra".
Tegye fel a kezét, aki átalakította a weboldalát, talán kiküldött egy email-t, hogy "weboldalunk megújult", de nem tett semmi mást?
Egy új weboldal, pláne ha stratégiailag is megújul, nem csak a ruhája, az olyan, mint egy új termék, ami megérdemel egy önálló termékbevezetési promót.
http://hvg.hu/kkv/20070917_honlap_tipp.aspx?s=2007917nl
Kár volt nem megjelölni a forrást...
Kedves Mónika, Mint
Kedves Mónika,
Mint láthatja, a HVG cikkben van megjelölve, hogy a forrás az Internet-Marketing.hu
Mi írtuk, ők pedig az engedélyünkkel megjelentették :-)
Üdv: Cs.Balázs
Bocsbocsbocs, már
Bocsbocsbocs, már megijedtem, hogy itt is ilyet tapasztalok.
Sajnos ez nem ritka: néhány hete Ralph Wilson cikkét fordította le a webbusiness.hu szóról szóra forrásmegjelőlés nélkül. Még egyszer, bocs.
Semmi gond, ott volt a smiley.
Mi is szoktunk fordítani is, de csak olyanokét, akik konkrétan engedélyt adtak rá. Úgy emlékszem dr Wilson is ad engedélyt ha vki kér, így kár lenne "csórni" tőle.
Még egyszer :-)
Köszönöm
Hozzászólás