Mitől fulladnak kudarcba a szeptemberre tervezett reklámkampányok, és hogyan kerülheti el Ön ezt a csapdát?

A napokban megértettem, hogy mi az oka annak, hogy számos KKV cég szeptemberre tervezett nagyszabású értékesítési- vagy reklámkampánya kudarcba fullad (értsd: töredék annyi megrendelés érkezik, mint amennyit szerettek volna)!

...és arra is rájöttem, hogy hogyan lehet ezt kiküszöbölni!

Érdekes módon az elmúlt hetekben több olyan beszélgetésbe is belekeveredtem, ahol "az uborkaszezon" volt a vitatéma.

Két fontos gondolatbetegség él sok KKV cégvezető fejében, amelyek közül az egyik az uborkaszezon-dilemma, vagyis hogy létezik-e egyáltalán a valóságban olyan dolog, hogy uborkaszezon.

Ebben a kérdésben most nem fogok állást foglalni, csak azért említem meg, mert ez a téma volt az, amelynek kapcsán eszembe jutott, hogy számos cégnél az uborkaszezon utánra, nevezetesen augusztus 20. utánra időzítik a szeptemberi marketing megmozdulások előkészületeit.

És ez az, ami "hazavágja" a szeptemberi eredményeket!

A probléma ugyanis az, hogy a legtöbb embernél - és a legtöbb cégnél (igen, nálam és nálunk is) - a legtöbb dolog tovább tart, mint ahogy azt előre gondolnák.

Banálisan hangzik, mégis, valójában egy hatalmas, alig kiírtható problémáról van szó!

Hogy miért? Mert ha egy marketing megmozdulás tervének elkészítése 2 helyett 4 napig tart; ha egy értékesítési szöveg elkészítése 3 helyett 7 napig tart, és ha egy ehhez hasonló blogbejegyzés elkészítése a tervezett 30 perc helyett két és fél óráig tart, akkor akár a szeptemberre tervezett marketing megmozdulásokat is el lehet felejteni - hacsak nincsen már minden tökéletesen előkészítve!

Miért? Mert az "...augusztus 20-a után...", legjobb esetben is a következő hétfőn elkezdődő szabadsáok utáni - őrület lecsengése utáni - hetet, azaz kb. augusztus 28-át jelenti. Gondoltam szólok emiatt!

Persze lehet, hogy most éppen nincsenek ilyen gondban - mondjuk mert nem terveztek semmit szeptemberre -, a megfigyelésem viszont az, hogy ha nem pont most, akkor valamikor minden ember, minden vállalkozó, és minden cégvezető belesik ebbe a csapdába.

Igazán nagy gond persze akkor van, ha egy ehhez hasonló figyelmeztetésre az a válasz, hogy "...dehooogy! Menni fog ez..., meg különben is: mennie kell, különben baj van...".

Az a helyzet ugyanis, hogy egy ilyen felkiáltástól még nem mennek gyorsabban a dolgok. Azt pedig mondanom kell, hogy egy elhúzódó értékesítési akció temérdeknyi bevételkiesést okoz az eredeti tervekhez képest...

Mi a megoldás?

Az egyik kézenfekvő megoldás az, ha mindeki megtanulja jobban megbecsülni az egyes tevékenységek és projektek időigényét.

Könnyű mondani, nehéz csinálni!

A téma megér egy önálló szemesztert, úgyhogy most inkább nézzük gyorsan, van-e valami más megoldás!

(Nem ehelyett, hanem emellett!)

A másik megoldás, ha megtanulja helyesen felállítani a priorításokat.

Hiába hiszi azt, hogy erről is eleget hallott már, az a megfigyelésem, - és ez egybe esik több más szakember megfigyelésével is -, hogy legtöbben csak beszélnek a priorítások felállításáról, de gőzük sincs róla, hogy hogyan kell ezt megfelelően megtenni! (Nem csak másolról beszélek ám! Nekem is ez volt a legnagyobb gondom, amíg meg nem tanultam - kb. egy évvel ezelőtt - azt a módszert, amiről Önnek is beszélni fogok hamarosan!)

Honnan tudhatja, hogy Ön is ebben a helyzetben van?

Nézzünk egy pédát!

Ha valaki megfelelően határozza meg a feladatai, projektjei fontossági sorrendjét; ha a lista elején az a projekt vagy feladat áll, amelyik megkérdőjelezhetetlenül a legfontosabb, akkor teljes nyugalommal képes azon az egy feladaton vagy projekten dolgozni mindaddig, amíg el nem készül a kérdéses feladat vagy projekt.

Miért van akkor az, hogy rengeteg ember, aki priorításlisták (vagy feladatlisták) segítségével végzi a mindennapi munkáját, minden egyes nap addig hajt, amíg ki nem húz minden egyes tételt a listájáról? A válasz nagyon egyszerű!

 Figyelem; lehet, hogy ez Önre is vonatkozik! 

Az ilyen ember egyáltalán nem biztos benne, hogy a fontossági sorrendet sikerült a lehető legjobban meghatároznia!

Nem biztos benne, és ez azt is jelenti, hogy soha nem lehet biztos abban sem, hogy tényleg a legfontosabb tétel kerül elvégzésre. Ha pedig így van, akkor teljesen természetes, hogy addig nem nyugszik, amíg el nem készül az összes feladatával. Hiszen ha rosszul vannak sorba rakva a feladatok, akkor akár az is előfordulhat hogy pont a legfontosabb marad ki a végén!

Hogyan lehet ezt az őrületet kiiktatni? Ha van egy halálbizos módszere a priorítások meghatározására!

Hogy ez könnyű lenne? Azt nem mondta senki!

Az viszont biztos, hogy ha megtanulja alkalmazni a módszert, akkor bármilyen összetett vagy bonyolult helyzetben meg tudja találni azt az ideális feladat- vagy projektsorrendet, (a) amellyel teljes nyugalommal tud dolgozni; és (b) amely a lehető legrövidebb idő alatt és a legkevesebb erőforrás felhasználással juttatja el a maximális eredményhez.

A módszer neve "prerequisite planning", azaz "előfeltételekre alapuló tervezés", melynek során felmérve a fennálló akadályokat, erőforrásokat, és azt, hogy ezek közül melyik tekinthető a másik előfeétételének, lépésről-lépésre "sakkozza ki" az optimális sorrendet.

A módszer feladatok és projektek rangsorolására is alkalmazható, és még ha elsőre bonyolultnak is tűnik, valójában viszonylag egyszerű, és számos számítógépes stratégiai játék is ugyanezen módszer alkalmazására épül (Civilization, Travian, stb.).

Amennyiben ért angolul, a "Theory of constraints" témakörben találja meg a megoldást; amennyiben nem, vagy nincs kedve angol szövekeg böngészésével bajlódni, az elkövetkező hetekben készítek egy videót a témáról... csak egy kis biztatásra várok előbb :)


 

  

Igen, kedves Balázs, legyen olyan jó és készítse el azt a videót! Mert más angolul olvasni valamit és más videón megnézni/-hallgatni magyarul. Nekem legalábbis jobban rögzül.

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 15:19
  

Kedves Balázs!
A legjobbkor kaptam ezt a leveled! Időnként úgy érzem, hogy a "pusztába kiáltok" minden szót, azaz ki is olvassa a hírlevelemet? A statisztikák elkeserítenének, ha nem tudnám, hogy Magyarország augusztusban szabadságon van! De szeptembertől lehet kapni a termékemet (rendelést már felveszek rá), és bár a termék is most készül, a szeptemberi kampányt is most kell előkészítenem!
Nagyon kérlek, készítsd el a videót! Most éppen a legnagyobb gondom, hogy jól rangsoroljam a tennivalókat. És ez egyszemélyes vállalkozásban (mellesleg háziasszonyként) nem is kis gond!
Üdvözlettel,
AÉva

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 15:37
  

Kedves Éva!

Gratulálok a szellemes ötlethez. Nagyisuli. Nagyon jó.

Ajánlom másoknak is.

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 16:42
  

Kedves Balázs!
Szívesen meghallgatnám a videót!
Azt hiszem, van mit tanulnom, ami az időbeosztást és a fontossági sorrend felállítását illeti.
Üdvözlettel:
K. Ágnes

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 15:47

Én is várom a videót,

Én is várom a videót, azokkal együtt, akik nem értenek jól angolul. És az is haza tudja ám vágni az üzletet! Mármint az angol nyelvi ismeretek hiánya.

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 15:50
  

Helló Balász.
Nagyon jó ötletnek találom a videót, mert én is a prioritás meghatározásán szoktam elcsúszni.
Nagy érdeklődéssel várom. Biztos vagyok benne, hogy ugyanolyan sok segítséget fog adni mint a gerilla piacépítés és szuperhatékony elme anyagaid.
Üdvözlettel: György

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 15:52
  

Kedves Balázs!
Engem is érdekel ez a tervezési metodika. Különösen, ha a gyakorlatban könnyen és egyszerűen alkalmazható. Az se lenne nagy baj, ha esetleg az elmetérképpel valamilyen formában összekapcsolható lenne. Várom a fejleményeket.

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 15:55

Kedves

Kedves Balázs!
Kíváncsivá tettél, hajrá!

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 16:07

Számomra is hatékonyabb

Számomra is hatékonyabb lenne a videós megoldás.

Köszönöm,

Csabi

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 16:36

JUST DO IT...

JUST DO IT...

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 17:24
  

Jöjjön hát a Videó!

Köszönöm

Tibor

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 18:33
  

Kedves Balázs!

Kérem a videót. Ha tél lenne, ráérnék szótárazgatni, de addig még sok víz le kell follyon a Dunán.
Köszi előre is.

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 19:02
  

Kíváncsian várom!

Ez különbözik a Gerilla Piacépítésben tanított
rendelkezére álló erőforrások sorrendbeállításával?

Vagy annak egy kiegészítése?

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 22:18

Szervusz

Szervusz Balázs!

Kérésedre küldöm:

EGY KIS BIZTATÁS ! :)

Remélem 20.-a előttre tervezted a video megjelentetését...
Úgy tűnik prioritása van sokunknál.
Előre is köszönöm!

Üdv

Péter

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 22:36
  

Helló,
Akár video, akár másformában, de nagy örömmel várom az eredményt. Egy ilyen segítség mindenkor jól jön, kíváncsian várom,
üdv/Tibor

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 22:59

Igen, a téma örökzöld,

Igen, a téma örökzöld, és a kiindulási pont = az apropo nagy jó, Balázs :-) - köszi :-)

Én is most indítottam el egy szeptember 8-i rendezvény kampányát, és már drukkolok is a sikeréért.

Lassan 20 éve foglalkozom élettervezés, időgazdálkodással - mondhatnám időmendzsmenttel. És prioritásokat - úgy vélem - mára már tudok állítani, és épp elég stresszt okoz, amikor rutin (rossz) szokásokból nem tudom tartani, bár már jól állok, viszont nemrég tudatosodott bennem, hogy az időtartamok megsaccolása lesz a következő nagy leckém. Tényleg leírva, tényleg elemezve, hogy mi mennyi ideig tart.

Bár mintha már hallottam volna tőled erről a felajánlott témáról, azért én is kíváncsian várom a videót :-)

Ida ***

Hétfő, 2008. Augusztus 18. 23:11
  

Bár én nem indítok szeptemberi kampányt, de több ötletem is van a mostani projektek mellett és jó lenne a megfelelő sorrendben elvégezni a feladatokat.
Ezért nagyon várom, hogy mikor lesz kész, hajrá! :)

Kedd, 2008. Augusztus 19. 8:39

Kedves Balázs! Örömmel

Kedves Balázs!

Örömmel nézném meg a videót. Bizonyára szuper az angol oldal is, de jobban érdekel a magyar sajátosságokkal tarkított példákkal alátámasztott hazai anyag.
Elvégre kicsit más a kultúra és más környezetben nőttünk fel. Van ahol már gyerekkorban elsajátítják az alapgondolatokat, technikákat mégha nem is tudatosan, van ahol meg felnőtt fejjel jön rá az ember, hogy teljesen más úton kell haladjon, ha valódi eredményeket akar.

Kérlek készítsd el a videót!
Köszönöm.
Kreatív szép napot!
Zsolt

Kedd, 2008. Augusztus 19. 8:52

Kedves Balázs, két okból

Kedves Balázs,

két okból is nagyon érdekel a videó: egyrészt az időgazdálkodás témakör nagyon érdekel és nagyon aktuális számomra (is), a másik, hogy szeptemberi kampányomon dolgozom.
Szóval, én is a biztatók táborát erősítem!

Üdv, Ami

Kedd, 2008. Augusztus 19. 10:36

Szia Balázs! Én is

Szia Balázs!

Én is beállok a drukkerek sorába.
Hajrá, hajrá!

Szerintem az élet számos más területén használható anyagot ( tanácsot) fogunk kapni.

Üdv.: Gábor

Kedd, 2008. Augusztus 19. 12:45
  

Várjuk a videót...biztosan szokásokhoz híven jó és hasznos lesz mindenki számára.
Szép napot !

VLaci

Kedd, 2008. Augusztus 19. 14:31
  

Hajrá Balázs! Hajrá Balázs!
Ez volt a bíztatás. Késztsd el azt a videót, szerintem mindennyiunknak nagy szüksége van rá.
Üdv,
Eszter

Kedd, 2008. Augusztus 19. 17:13

Kedves Balázs! Nagyon

Kedves Balázs!
Nagyon sokszor szoktunk beszélni a csapatunkban a priorítások felállításáról. Érdeklődve várom a videódat.

Csütörtök, 2008. Augusztus 21. 8:26

Jó dolognak ígérkezik a

Jó dolognak ígérkezik a téma, várom a videót én is!

Péntek, 2008. Augusztus 22. 15:36

A priorizálás sokat

A priorizálás sokat segít, ez tény. Bármelyik módszert választod, jobb mint nem priorizálni. De van itt még egy tényező - ha túlvállalod magadat és a teendők nem férnek bele a rendelkezésedre álló időbe.

Ebben az esetben bárhogy priorizálsz, a végén mindig maradnak elvégzetlen feladatok. Ezek nyilván az alacsony prioritásúak, de tolni fogod magad előtt, amíg valamelyikük fontossá válik, előbbre kerül a sorban, a helyét meg kitölti valami más.

A priorizálás sajnos nem segít abban, hogy egy óra alatt két órai teendőt végezhessek el. Ehhez más módszerek kellenek, erről is beszéljünk, Balázs.

Péntek, 2008. Augusztus 22. 23:00
  

Én ugyan nem vagyok marketinges,viszont ro***dt jók a megérzéseim és jó kereskedőnek tartom magam.Szerintem a merketingben a következő dolgok a legfontosabbak és ez dönt el mindent.Minél több emberhez eljuttatni az infót,ami a lehetető legtömörebb kell legyen.Észrevétlen odaszoktatás a honlapra valamilyen módon.Ár,amennyiben valami terméket adnak el.

Vasárnap, 2008. Október 05. 22:01

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!