Hogy szerezzen minőségi címeket az interneten?

E-mail cím adatbázis építése során előbb-utóbb minden weboldal tulajdonos szembesül a minőség-mennyiség dilemmájával. A legtöbben a minőségi címek gyűjtésére esküsznek, azonban amikor e-mail marketing tevékenységük elkezd hatékonyan működni, mindenki majd kiugrik a bőréből, hogy a lehető legtöbb címet gyűjtse össze. Cikkünkben tippeket talál arra vonatkozólag, miként növelje meg regisztrálói (feliratkozói) számát, anélkül, hogy az a címek minőségének rovására menne. 

 

Ön mekkora részt hajlandó feláldozni a minőségből, hogy mennyiséget termeljen?

Akár a megtérülési ráta, a fogyasztói elkötelezettség vagy az eladási hatékonyság alapján nézzük, a minőségi címek feláldozása a mennyiségért cserébe rossz gyakorlat a marketingeseknek és az online adatbázis építő vállalatok részéről.

Amit a legtöbb jó marketinges ösztönösen tud, hogy egyetlenegy jó cím (amiből biztosan eladás keletkezik) sokkal többet ér, mint egy kupac középszerű adat. Ha a címgyűjtés során folyamatosan fókuszál a már bizonyítottan működő praktikákra, akkor képes lesz minőségi címeket szerezni úgy is, hogy közben a mennyiségről sem kell lemondania.

A minőségi cím

Milyen egy jó minőségű online cím? Fontos tisztázni a fogalmat mielőtt online címgyűjtő kampányba kezd. A tradicionális címgyűjtés és online társa egy nagyon fontos dologban különbözik: az utóbbiban a marketingeseknek lehetősége van a minőséget több ponton is mérni a folyamatban, mielőtt egy címből (érdeklődőből) eladást konvertálnak.

A jó cím többféle kritérium alapján is megítélhető. A legfontosabb azonban, hogy honnan származik. Érdemes letesztelnie többféle címszerzési forrást is, hogy behatárolhassa a leghatékonyabbat és legeredményesebbet.

Az esetek többségében a címszerzési források és a címek minősége monitorozással határozható meg:

  • Válaszadási arány az e-mail kiküldések során
  • Konverziós arány
  • A címek hosszú távú értéke - források szerint
  • A fogyasztói reklamációk aránya

Tippek a minőség fenntartására

Ön konkrét márkához, kategóriához gyűjt címeket, vagy sokkal általánosabb céllal?

Azok az ajánlatok melyek egy exkluzív márkát kínálnak, azokat a fogyasztókat vonzzák, akik érdeklődnek ezen speciális termék vagy szolgáltatás iránt. Lehet, hogy Önnek némileg többe kerül egy ilyen érdeklődő megszerzése, de végül sokkal nagyobb lesz a megtérülés is. Ha nem tudja megfelelően leszűkíteni céljait egy konkrét márkára akkor lehet, hogy több címet gyűjt be ugyan, de a minőség - vagyis a konverziós arány - fogja kárát látni.

Rendelkezik kidolgozott stratégiával a begyűjtött címek gyors nyomon követésére?

Az online címgyűjtés során kritikus fontosságú a begyűjtött adatok kezdeti nyomon követése, annak időzítése és tartalma. Minél tovább tart egy érdeklődő keresztülvezetése a rendszeren annál inkább csökken az esély a sikerre vagyis annál rosszabb lesz a konverziós aránya. A leghatékonyabban akkor jár el, ha egy új feliratkozót azonnal nyomon követ, vagyis egy üdvözlő üzenettel bombáz, majd rövid időn belül célzott kampányt indít irányába, hogy vásárlója valóban azt kaphassa, amiért megadta Önnek adatait.

Tudja ellenőrizni, hogy regisztrálói adatai valódiak-e?

Lehet, hogy Kovács János és Kiss Katalin a leggyakoribb feliratkozói, de konverziós folyamata kétségtelenül csorbát szenved, ha nem helyezi működésbe már az elején azt a rendszert, mely előszűri, hogy a regisztráció során megadott adatok valóban hitelesek (double opt-in módszer: feliratkozás megerősítő levél kiküldésével).

Egy weboldal tulajdonos életében a dilemma folyamatosan fenn áll: a minőséget áldozza fel vagy a mennyiségi lista építéséről mondjon le?

Elárulom: a kettő együtt is kivitelezhető. A lényeg, hogy már a kezdetektől kövesse nyomon begyűjtött címei minőségét a megfelelő mérőszámok segítségével és tartsa be a jól bevált taktikákat: folyamatosan tesztelje a címek eredetét, mérje rendszeresen e-mail kampányai eredményeit, szabja személyre kampányait és biztosítsa a gyors és célzott nyomon követést. Ha így tesz, akkor képes lesz a legjobbat kihozni a minőség-mennyiség kényes egyensúlyából e-mail cím adatbázisa építése során.


 

  

Az iternet-marketing.hu -n rengeteget tanulok ez a cikk is nagyon tanulságos

Szombat, 2008. November 29. 21:21
  

Szia !

Nem kaptam választ !

Akkor engem nem akartok keresztül vinni a rendszeren ?

Pedig én úgy szeretném !

Léci, léci, léci !

Csütörtök, 2007. Szeptember 20. 20:19

Szia (sztok) !

Szia (sztok) !

Ez jól hangzik, de tudtok is rá megoldást kínálni ?

Péntek, 2007. Augusztus 03. 20:20

Örömmel válaszolok, de mi

Örömmel válaszolok, de mi a konkrét kérdés? A leírtakkal kapcsolatban melyik rész az, ami kérdéses, amire a megoldást keresed?

Cs.Balázs

Péntek, 2007. Szeptember 21. 10:29
  

Jó lenne látni egy bevált módszert arra, hogy mi alapján lehet vagy kell törölni egy adatbázisból. Tehát milyen emailcímeket tartsunk meg és meddig?

Csütörtök, 2007. Augusztus 02. 11:06
  

Elmondom az ideális esetet röviden:

1. Első lépésként létrehozza a feliratkozási rendszert, és küldi a hasznos információkat (cikkeket, híreket, bármit, amit a feliratkozók értékesnek ítélnek).

2. Kialakít egy automatikus rendszert, ami bizonyos időközönként - de a hírlevélnél jóval ritkábban - megpróbál eladni a feliratkozóknak.

3. Mondjuk 1 év múlva felrajzolja egy grafikonra, az első vásárlások (egy személy legelső vásárlása) időbeli megoszlását, ahol a vízszintes tengely a feliratkozás óta eltelt idő (NEM a konkrét dátum, hanem az eltelt idő!)

4. A grafikonról üvölteni fog, hogy mi az a feliratkozáshoz képesti időpont, ameddig ha nem vásárol valaki, már nem is nagyon fog. A példa kedvéért mondjuk, hogy ez a 100. nap.

5. Kialakít egy relatív időzítésű rendszert, amely a feliratkozáshoz képest kb. 110 - 120 napig rendszeres időközönként megkísérel eladni.

6. A példa alapján a 120 napnál "idősebbeknek" nem küld többet semmit, vagy csak nagyon ritkán. Ők a kidobott címek, amire a kérdés vonatkozott

Ilyen egyszerű :-)

Mi így csináljuk? A csodát, de erre haladunk...

Üdv: Cs.Balázs

Péntek, 2007. Szeptember 21. 10:39

Köszönöm!

Köszönöm!
Nagyon jó, nagyon hasznos cikk!

Csütörtök, 2007. Augusztus 02. 10:02

adatvédelem

Ha e-mail marketing, fontos ismerni az adatkezelés szabályait, igen szigorú a törvényi szabályozás. Hasznos törvényi összefoglalót találhattok egy ismerősöm blogjában a www.adatvedelmiszakerto.hu portálon. Bocs a promóért, de szerintem sokaknak segítség, egy kis ingyenes infoforrás..

Szerda, 2009. Augusztus 05. 11:50

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!