Itthon még mindig sokszor hallok olyan szélsőséges véleményt is, hogy a keresőmarketingben CSAK a tartalom számít, és az eredményeknek "...semmi köze az egymásra mutogató linkekhez, azokkal való technikázásokhoz...Egy ismerősöm honlapjának elkészítésénél is csak a tartalomra, szavakra figyeltünk. Ő is az 1. helyen van, 2 éve...".
Én ezt kérdezném: "És mennyit keres ezzel az oldallal?"
A válasz leggyakrabban: "Még nem sokat."
Gondolkozzunk csak logikusan: Ha valaki egy kulcsszóra két éve az első helyen szerepel, és az ezzel szerzett forgalomból nem keres egy petákot sem, akkor ki akarna versenyezni vele az elsőségért? Lehet, hogy azért első, mert rajta kívül mindenki más tudja, hogy azzal a konkrét keresőszóval nem is lehet eredményeket elérni!
A legfontosabb kérdés tehát NEM ez: "Hányadik vagy a kulcsszavaidra?" hanem, hogy "Hányadik vagy a kulcsszavaidra, ÉS mi alapján választottad ki őket?"
A tanulság: ROSSZ KULCSSZÓRA ELSŐNEK LENNI UGYANOLYAN HASZONTALAN, MINT JÓ KULCSSZÓRA UTOLSÓNAK!
Ha viszont jó kulcsszavakat választ valaki, az már fél siker!
Erről fog szólni jövő heti cikkem...
Hozzászólás