Internet: mindenki azt kapja amit akar?

Az egyes korcsoportoknak általában nagyon különböző a véleményük az internetes szörfözés rejtelmeit illetően. Az USA-ban azonban egyre szembeötlőbb az a tendencia, miszerint semelyik korcsoport egyetlen tagja sem tölt már ki szívesen regisztrációs adatlapokat. Ha Ön weboldal tulajdonos, érdemes elgondolkoznia, mit jelent ez a hazai viszonylatokra vagy akár a saját honlapjára vetítve.

 

Az amerikai internetezők egyszerűen nem akarják már megadni e-mail címüket, telefonszámukat, nevüket és címüket. A legtöbbször inkább nem élnek a regisztrációért cserébe felkínált lehetőséggel.

"Ez a trend több mint egy éve kezdődött és legintenzívebben a tinédzsereken és a fiatal felnőtteken figyelhető meg" - mondja a "breatheinteractive" Média Igazgatója Erin Greenwald. "A fiatalok egyre inkább vonakodnak az e-mail címük megadásától. Frusztráltak a rengeteg spam (kéretlen levél) miatt, ami nem meglepő, hisz ez a korcsoport az, aki rengeteg időt tölt online vagyis őket érinti a leginkább a probléma. Ők szembesülnek a legtöbbször űrlap kitöltési kötelezettséggel is, amikor hozzá szeretnének férni ingyenesen letölthető zenékhez, videókhoz, játékokhoz stb."

Egy nyílt forráskódú szoftvercég a "Red Hat" letesztelte, hogy mi történik ha eltávolítják a regisztrációs űrlapot a hírlevelükhöz való hozzáférés útjából. A marketing kommunikációs igazgató Chris Grams a teszt végeztével így nyilatkozott: "Azt tapasztaltuk, hogy a legtöbb esetben hihetetlenül megnőtt a hírlevelek letöltési aránya. Amikor nem tettünk adatgyűjtő űrlapot a hírlevelünk útjába, körülbelül 1000 ember nézte meg. Amikor azonban csak regisztrációval férhettek hozzá a látogatók ez a szám 50 főre csökkent." Vagyis a látogatók csupán 5%-a volt hajlandó megadni adatait, hogy cserébe elolvashassa a cég hírlevelét.

A jól bevált marketinges recept így szól: "A kis feliratkozói arány azt jelenti, hogy a honlap tulajdonosa a regisztrációs űrlap segítségével megszűri azon látogatókat, akik csak véletlenül tévedtek az oldalra. Hisz általában úgyis csak azok a látogatók adják meg adataikat, akik komolyan érdeklődnek a weboldalon kínált szolgáltatásunk iránt."

Ez a gondolatmenet bizonyos szempontból igaz, azonban napjainkban számolnia kell a fent említett hatásokkal is. Vagyis a regisztrálók számát nagymértékben visszavetheti a kéretlen levelektől való félelem is.

Akkor mi a megoldás?
Érdemes lenne Önnek is kipróbálnia - akár csak néhány kampány erejéig - mi történik, ha az összes érdeklődőnknek értékes információt nyújt, ahelyett hogy bekorlátozza üzletét látogatói azon 3-6%-ra akik hajlandóak kitölteni adatlapját. Lehet, hogy több vevőre tudna így szert tenni? Egy próbát megér.
A honlapján kínált termékek vagy szolgáltatások iránt érdeklődők úgysem az ingyenes tanulmány miatt fognak regisztrálni. Azokat a regisztrálókat pedig, akik csak az ajándék miatt töltik ki űrlapját, nem is tekintheti igazán potenciális piacának.

Átvenni az irányítást?

Amikor látogatói regisztrálnak honlapján, tulajdonképpen az Ön kezébe adják az irányítást. A regisztráció pillanatától kezdve tehát - természetesen csak akkor, ha Ön él a modern technika nyújtotta lehetőségekkel - már nem csak látogatóin múlik, hogy az Ön honlapján mikor és milyen információt látnak. A regisztrációs űrlapok célja: csavarni egyet az internetes szörfözés lényegén. Vagyis a regisztrált tag sok esetben nem vagy nemcsak ahhoz az információhoz jut hozzá ami után kutat, hanem azt kapja, amit az adott honlap marketingesei személyre szabnak a számára.

Konkrétan: ha egy olyan látogató érkezik az Ön weboldalára aki előzőleg már járt ott és be is regisztrált, akkor egyszerű őt beazonosítania és akár név szerint üdvözölnie, de legalábbis csak azokat az információkat megjelenítenie a számára melyek a regisztrációkor megadott adatai alapján őt mindenképpen érdekelhetik.

A látogatóknak azonban ez a folyamat a legtöbbször nem teszik, hisz az internet létrejöttének alapelve, hogy ezen a csatornán mindenki akkor és azt nézi amit szeretne.

Itt most természetesen nem azokra a cégekre gondolunk - és reméljük az Öné is ilyen - akik rendszeresen értékes információkkal látják el regisztrált felhasználóikat és érdeklődőik bármikor egy kattintással dönthetnek úgy, hogy töröltetni szeretnék regisztrációs adataikat. Az ilyen, korrekt üzletpolitikát folytató cégek valóban piacot építenek az interneten, tiszteletben tartva a felhasználók egyéni akaratát.

Itt azokról az online értékesítő vállalatokról van szó, akik semmilyen értéket nem nyújtanak a regisztrációért cserébe, egyszerűen csak el akarnak adni. Jellemző módon az ilyen honlapokon a visszatérő vásárló nem válogathat a teljes kínálatból, mert az oldal teljes kínálatát leszűkítik a látogató személyes paraméterei alapján. Ráadásul, ha egy ilyen oldalra egyszer valaki beregisztrál, csak nagyon nehezen töröltetheti magát az adatbázisból.

A fentiekben leírtak tehát azt jelentik, hogy el kell távolítania az összes űrlapot weboldaláról és meg kell szüntetnie az ajánlatokat, hírleveleket stb.?
Nem, még véletlenül sem. Mindamellett Önnek is előnyére válhat, ha újragondolja regisztrációs folyamatait és az adatok begyűjtéséből származó előnyét.

Mert tényleg annyira fontosak a regisztrációk, hogy feledhető az online márkaépítés ereje? Vagyis: "helyezzen kiváló minőségű tartalmat a honlapjára és tegye azt mindenki számára nyíltan elérhetővé."

Hisz, bizonyára Ön is tudja, hogy azok a reklámok melyeket látnak ugyan az érdeklődők de mégsem kattintanak rájuk a márkaépítés szempontjából ugyanolyan hatást gyakorolnak a piacra. Biztosan ismeri az olyan bloggerek vagy fórum tagok tevékenységét is, akik azonnal világgá kürtölik ha felfedeznek valahol egy nagyszerű tartalmat. (Az sem elhanyagolható tény, hogy a hírlevelekre feliratkozó személyek majdnem 60%-a továbbítja kollégáinak, ismerőseinek a kapott anyagokat.)

Az internet alaptörvényei a mai napig ugyanazok. Szolgáltasson kiváló minőségű tartalmat, mely értéket nyújt az oldalára látogatóknak. Ha így tesz és mellette betartja az internetes játékszabályokat, tiszteletben tartva mások szabadságát akkor jövedelmező online üzletet építhet. Ha azonban kéretlen információkat szolgáltat kizárólag a saját profitjára koncentrálva és még a lehetőségét sem adja meg a szabad felhasználói döntésnek, akkor nagy rá az esély, hogy nem üdvözölhet visszatérő látogatókat weboldalán.

Forrás: MarketingSherpa


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!