Hogy nyerje meg az e-mail költségvetési csatát?

Az e-mail generálja a legjobb megtérülési rátát az összes marketing csatorna közül. Érdemes végiggondolnia, hogy szakíthatja ki az Önnek járó szeletet és fordíthatja át a száraz és hideg eredményességi statisztikákat egy igazi siker sztorivá.

 

Az e-mail marketing működik. Számos tanulmány alátámasztja ezt. A nemzetközi Direkt Marketing Szövetség jelentése szerint az e-mail hihetetlenül magas megtérülési rátát biztosít ha a többi médiához hasonlítjuk: minden egyes e-mail marketingbe fektetett dollárra 57,25 dollár megtérülés jutott 2005-ben miközben a nyomtatott reklámanyagok 7,08 dollár az egyéb nem internet-marketinges eszközök pedig 22,52 dollár megtérülést eredményeztek.

Ha valaki "jól csinálja", akkor pedig még többet hoz a konyhára.

A "Jupiter Research" kutatása szerint az elkötelezett közönség 18-szor jobban képes növelni a nettó profitot, mint a hideg e-mail listákra történő levelezések. A marketingesek osztják ezt az elméletet.
Az "Internet Retailer" szerint az internetes kereskedők több mint fele állítja azt, hogy eladásainak több mint 6%-a származik e-mail marketingből, míg egy másik 25 %-uk szerint ez a szám a 11%-ot is meghaladja.

A "CMO Council" pedig kiderítette, hogy a vezető marketingesek 45-%-a a legjobban teljesítő online reklámozási technikának a saját e-mail listára folytatott e-mail marketinget tekinti.

A statisztikák és s siker sztorik ellenére az e-mail marketing programok a legtöbb cég életében a mai napig alulfinanszírozottak a többi marketing taktikához viszonyítva.

A legutolsó "IAB/PCW" riport szerint - mely a digitális marketingre költött összegeket vizsgálta - az összköltségvetések csupán 2%-a jutott az e-mail marketing technikára.

A cégek általában a következő okok miatt tartózkodnak attól, hogy az e-mail marketingre költsék pénzüket:

  1. Nem tudják, hogy küldhetnek ki nagy mennyiségű levelet úgy, hogy az legális legyen és őket ne tekintsék kéretlen levél küldőnek.
  2. Hiányzik egy házon belüli e-mail cím adatbázis, amivel dolgozhatnának.
  3. Nincsen megfelelő eszközük arra, hogy megcélozhassák a célközönségüket.
  4. Hiányoznak a pontos, nyomon követhető mérőszámok, melyek megmutatják a kampány megtérülési rátáját (vagyis az egyedi érkezési oldalak melyeken mérhető a látogatottság, a letöltések, a feliratkozások és a vásárlások).
  5. Több munkával jár a többi online marketing taktikához viszonyítva - és ez már elég is ahhoz, hogy az e-mail kampányok a költségvetési lista végén landoljanak.

Ahhoz azonban, hogy a fent említett megtérülési rátát generálja szüksége van némi befektetésre is. Háttér technológiába - olyan feladatok kivitelezéséhez mint a targetálás -, e-mail szakértőbe aki tanácsot ad hogyan ne lépjen túl a törvényesség határain és egy kreatív szövegíróba aki lenyűgöző szövegeket készít.

Ha többet akar nyerni, többet kell tennie érte. Ez így működik.

A tények önmagukért beszélnek

Információval felfegyverkezve a legtöbb e-mail marketinges képes meggyőzni a költségvetésért felelős kollégáit, hogy az ő csatornájára is érdemes több pénzt áldozni.

A legnagyobb jelentősége annak a "Forrester" jelentésnek van, mely kimondja, hogy az e-mail általános penetrációja már 97%-os a felhasználók közt, akik az internetet használják. Ez azt jelenti, hogy az Egyesült Államokban 147 millió ember használja az e-mailt nap mint nap. (A magyar adatok ettől nyilván eltérőek, de gondoljon csak előre, mit hozhat a jövő.)

Ami az Ön számára a lényeg, hogy ebben az e-mail használatban benne foglaltatnak a marketingesekkel történő interakciók is.
A "Jupiter Research" kutatásai szerint a felhasználók 90%-a fogja arra használni az e-mailt a jövőben, hogy elmélyítse viszonyát és meghatározza kapcsolata értékét egy céggel.

Honnan tudja, hogy "jól csinálja-e"?

Ha csak az általános e-mail marketing statisztikákat böngészi az interneten, kap némi irányvonalat ugyan, de az Ön számára fontos összképet, csak saját projektjei kalkulálása során fogja tudni kialakítani.

Kezdetben határozza meg milyen célokat vár el e-mail marketing tevékenységétől, beleértve a bevételt, az oldalletöltést, a megrendelések számát, a konverziókat, a feliratkozókat stb.
Aztán készítsen havi kimutatásokat. Böngéssze végig őket, arra fókuszálva, hogy milyen kiemelkedő tendenciákat vesz észre e-mail marketinges mérőszámaiban, ha egyszerűen csak egy sima papíron szemléli?
A havi kimutatás lehetőséget biztosít Önnek, hogy nyomon kövesse a legfontosabb e-mail marketinges eredményeit a vállalat céljaihoz és az iparági trendekhez viszonyítva is.

Miután az e-mail kampányok eredményei nagyon képlékenyek (rengeteg tényezőtől függenek) legjobb ha a kimutatáson szereplő célokat folyamatosan újraértékeli és átdolgozza. Ha bárhogy, akkor így elkerülheti a meglepetéseket és biztosíthatja, hogy vállalata többi tagja is folyamatos képet kapjon az eredményekről. Érdemes rendszeresen viszonyítani számait a teljes iparág adataihoz, trendjeihez is (már ha hozzáférhető az Ön számára ilyen adat). A lényeg ugyanis mindig az összefüggésekben rejlik.

Az adatok folyamatos nyomon követésével biztosíthatja, hogy iparágával azonos pályán versenyezzen bizonyos mérőszámok, mint a kézbesíthetőség és a megnyitási ráták tekintetében, azonban mégsem fog ok nélkül drasztikus változtatásokat eszközölni kampányain, mert például azt olvasta egy kutatásban, hogy a legjobb e-mail kiküldési nap a kedd.

Végül fókuszáljon a megtérülési rátára. Az e-mail marketingesek gyakran megszállottan nézik a megnyitási és az átkattintási arányokat. De kit érdekel, hogy a megnyitási aránya magas, ha eladás egy darab sem történt?

Mindig az e-mail program alapvető célja számít. A legtöbb e-mail marketinges csapat azonban pont ezt nem tudja megfogalmazni. Ha Ön is így van ezzel, hívjon gyorsan össze egy megbeszélést és állítsa fel a legfontosabb célokat. Fontos átgondolnia elsősorban az elvárt megtérülést, aztán az oldalletöltéseket, a regisztrálók számát, a konverziókat, az eladások számát stb. Biztosítsa, hogy a célokat tartalmazó lista egyértelmű és világos legyen.

Ezeket az információkat azonban valóban csak eszköznek tekintse kampányai valódi céljainak eléréséhez. Különben még saját magát is megtéveszti és a rengeteg feliratkozó és magas átkattintási ráta ellenére rövid idő alatt bezárhatja online üzletét.

Forrás: iMedia Connection


 

A címgyűjtésen,

A címgyűjtésen, adatbázison (22 ezer), rendszeres hírlevélen már túl vagyok. Már csak be kellene vetni a reklámot. Mivel a hírlevél népszerű, biztos nyerő a helyzet. ehhez kérek segítséget!

Köszönettel: Kovács János

Kedd, 2007. Július 17. 6:51

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!