Értékes INFORMÁCIÓT a nyitólapra!

Nem tudom Ön hogy van vele, de a legtöbb weboldal tulajdonosa szeret úgy tekinteni weboldalára, mint egy, a cégéről készült online brossúrára, amit a cég érdeklődői bizonyára alaposan áttanulmányoznak. A valóság azonban korántsem ez!

 

Mi történik általában? A látogató megérkezik az oldalra egy keresőből vagy egy másik weboldalon elhelyezett linkről, és elkezdődik a versenyfutás az idővel.

1..., 2..., A látogató rápillant az oldal címére: "Üdvözüljük honlapunkon" -3..., 4... , beleolvas az alatta található szövegbe: "Cégünk elmúlt tizenkét évében vevőink igényeinek maximális, bla bla, bla..." - 5... , 6..., rápillant a menüre: "Rólunk, Cégtörténet, Referenciák" - 7..., 8..., látogatónk még jó esetben rászánja magát egy kattintásra: "Partnereink közt megtalálhatóak a legnagyobb múltú, bla, bla, bla..." - konstatálja, hogy itt sem talált semmi hasznosat, és már be is zárta az ablakot.

Mit tehet, hogy az Ön weboldalán ez másként legyen?

Legyen az oldalnak egy olyan címe (a hozzá tartozó alcímmel), amiből a látogató első pillantásra megtudja, hogy mi az az előny, amit itt kaphat,ha továbbolvas. Szóljon ez a cím az oldal lehetséges vevőjének. Annak a látogatónak, aki rendelkezik, vagy rendelkezni fog azzal a szükséglettel vagy problémával, amit az Ön terméke vagy szolgáltatása megold.

Íme néhány példa:

  • Fordítóiroda honlapján: "Előre kalkulálható költségek percek alatt - Ajánlatkérő rendszerünk segítségével Ön percek alatt megtudhatja, hogy az adott fordítást milyen feltételekkel vállaljuk"
  • Nevelési tanácsadó oldalán: "Nevelésről a pedagógust kérdezze - Diszkrét és gyors segítség a tizenévesek és szülők konfliktusaival kapcsolatban"
  • A MarketingMegoldások oldalán: "Internet Marketing Stratégiák - egyéni-, kis- , és középvállalkozóknak, avagy valódi online bevételek minimális költségen"

 

A cél tehát a következő:
Fogalmazza meg, hogy milyen előnyt szerezhetnek meg, milyen hasznos információhoz juthatnak hozzá látogatói, ha maradnak és továbbolvasnak
. Ne feledje: A látogatók célja a legtöbb esetben információhoz jutni, méghozzá gyorsan! Fogalmazza meg oldala címét, és látogatói közül azok fognak "megragadni" az oldalon, akik később a vevői lehetnek!

Több weboldal esetében mértük a látogatók által az elsődleges érkezési oldalon eltöltött időt.
Olyan oldalak szerepeltek a mérésekben, amelyeknél a website nyitólapja már releváns információt is tartalmaz, tehát nem pusztán egy nyelvválasztás vagy egy animáció szerepel rajta. Külön vizsgáltuk azokat a látogatásokat, amelyek esetében a látogató nem kattintott tovább, és azokat, amelyeken legalább még egy oldalt megnézett az illető. Azt találtuk, hogy mindkét csoport körülbelül azonos időt töltött a nyitólap megnézésével. A látogatók kb. 40%-a töltött kevesebb, mint tíz másodpercet (átlagosan kb. 7 másodpercet) az érkezési oldalon. További tíz százalék 10-15 másodpercet, újabb tíz százalék pedig 15-20 másodpercet töltött az érkezési oldalon.

Összegzés:
A látogatók 60%-a kevesebb, mint 20 másodperc alatt eldönti, hogy bezárja az oldalt vagy továbbolvas. Ugyanezen látogatók két harmada még kevesebb idő - alig tíz másodperc - alatt meghozza ugyanezt a döntést. Ezért weboldala első néhány mondatában mindíg foglalja össze a látogató által az Ön oldalán szerezhető előnyöket, információkat.

Amennyiben további információra van szüksége a fentiekkel kapcsolatban, nyugodtan írja meg nekünk kérdéseit!


 

Érzelmi azonosulással

Érzelmi azonosulással közölni a lényeget.
Az emberek érzelmi szűrőn keresztül döntenek, hacsak nem
matematikusok szakmai vitájáról van szó:) a honlapon.
Érzelmi motívumok: váagyak, titkok, félelmek által kidomborított előnyök és hétrányok (ha nem használja a szolgáltatást). Személyes hangnem is sokat javíthat.
De a sokkolás is lehet hatásos, pl. láttam olyan tűzfal rendszert bemutató oldal aki talányosan megkérdezte (ha vállalati hálózahoz tartozó PCről nyitották meg), hogy mikor váltja le az IT igazgatót? vagy figyelmeztet a túzfalunk hiányára (ha nem észleli azt), miközben az oldalon a SAJÁT PC-énk fájlait listázza! Hát, az elég ütös bevezető volt.

Hétfő, 2007. Március 12. 20:36
  

Ami nem könnyű: abban a néhány mondatban, vagy szóban megfogalmazni, hogy miben tér el a kínált szolgáltatás másokétól. Ha pl. egy kutyák tenyésztésével és eladásával, vagy nyílászárók beépítésével és gyártásával foglalkozó cég szeretne magáról ilyen honlapot készíteni, akkor mit lehet ilyen tömören elmondani úgy, hogy ne zárja be a látogató a böngészőt néhány másodperc alatt?

Hétfő, 2006. November 13. 22:08

Zoli olvasd el a cikket

Zoli olvasd el a cikket újra és meg lesz a válasz.

A kutyás vagy nyílászárós cég ne magáról készítsen honlapot, hanem szóljon a célközönséghez. Ne azt írja, hogy "Nyílászárók beépítésével és gyártásával foglalkozunk" hanem, hogy "Prémium ablakok elérhető áron"

Szólj a szűk célközönséghez és fogalmazd meg, hogy mi különbözteti meg a céget vagy a terméket a többitől, miért válassza a látogató a Te weboldaladat, termékedet, cégedet.

Szerda, 2008. Június 18. 16:08
  

Szerintem egy weboldalon nem kellene bla bla felesleges rizsák. Sokkal jobb ha inkább pár soros lényeget tartalmaz
a szolgáltatásról, mert a látogatók, VEVŐT ez érdekli és
nem a tehenek legeltetéséről akar olvasni.

Vasárnap, 2006. Október 15. 23:24

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!