Vadonatúj titkos csodafegyver az eredményes online marketinghez...

Tudta, hogy annak a statisztikai valószínűsége, hogy egy online marketing oktatóanyag megvásárlását követően weboldala elkezd bevételt termelni, csaknem nulla?

Igen, a legtöbben egyetlen fillérnyi bevételnövekedést sem tudnak realizálni weblapjuk segítségével, még akkor sem, ha a leges-legjobb oktatóanyagokat vásárolják meg!

És én nem a többiekről beszélek! Mindez Önre is vonatkozik, hacsak...

..hacsak ki nem deríti, hogy mik azok az okok, amelyek miatt az online marketing technikák ismerete a legtöbb esetben egyáltalán nem hoz azonnali sikert, sőt, amelyek miatt a legtöbb esetben egyáltalán nem hoz semmilyen sikert!

Mielőtt pedig azt hiszi, hogy ismét a gyakorlati tudás beszerzéséről fogok beszélni, vagy hogy a decemeri cikksorozatom témáját fogom feszegetni, hadd "nyugtassam" meg: Ezek helyett egy újabb lehetséges akadályt fogok megmutatni Önnek, de csak azért, mert őszintén hiszem, hogy jobb megismerni a lehetséges akadályokat és felkészülni a leküzdésükre, mint naívan vagy tudatlanul belevágni valamibe, majd nagy hirtelen "pofára esni"!

Az alábbiakban bemutatott tényezőről még egyáltalán nem írtam, és beszélni is csak egy nagyon szűk kör előtt beszéltem róla - csak a "Gazdag Tanácsadó Konferencia" résztvevői, és a Gerilla Piacépítés Villámkurzus hallgatói hallhattak róla.

Pedig ez az a tényező, amelynek figyelmen kívül hagyása a legtöbb vállalkozót totális kudarcra ítéli az internetes arénában!

Persze megértem, ha elhanyagolja ezt a területet, hiszen egy olyan dologról van szó, amelyet nemhogy az általános- és középiskolákban nem tanítanak, de még a legjobb egyetemeken és a legkomolyabb multi cégek képzésein sem hallhat róla!

Mindeközben pedig azon kiemelkedően sikeres hazai és külföldi internet-vállalkozók akiket ismerek, azon túl, hogy alaposan ismerik ezt a tényezőt, kiemelkedően magas színvonalon alkalmazzák is, sőt, többen egyértelműen ennek a tényezőnek tulajdonítják sikerüket.

Ők hol tanulták meg mindezt? Sajnos nem tudom pontosan! Van amire maguk jöttek rá, van amit korunk és a történelem nagy gondolkodóitól lestek el, és van amit egy-egy fehér holló számba menő képzésen tanultak.

"- Balázs, ne szórakozz velem! Mondd már, hogy miről van szó!"

Rendben, máris rátérek, de előbb nézzük meg mi van a másik oldalon! Mi van azokkal, akiknek - talán Önhöz hasonlóan - még soha senki nem beszélt ennek a tényezőnek a fontosságáról?

Az az érdekes, hogy ők is tudnak róla. Legalábbis nagyon mélyen érzik, hogy kell lenni valaminek, ami segíthetne megoldani ezt az egész online marketing dolgot, csak hát...

Kicsit olyan ez, mint amikor a csillagászok úgy fedeznek fel egy távoli égitestet, hogy ugyan nem látják távcsövükkel, de más égitestek mozgása alapján a gravitációs mezők figyelembe vételével kiszámítják, hogy kell azon a ponton lennie valaminek. Majd később, amikor a távcsövek odáig fejlődnek, egyszer csak meg is látják az adott bolygót, csillagot, egyebet.

Sokan ugyanígy vannak ezzel a tényezővel is. Tudat alatt érzik, hogy mintha nem "akaródzna" kellő mértékben "átültetődni" a gyakorlatba mindaz, amit a különböző internet marketinges oktatóanyagokban hallottak, de vagy nem tudják, hogy pontosan hol kéne keresni a megoldást, vagy úgy gondolják, hogy az a gond, hogy nincs elegendő idejük. A probléma viszont a legtöbb esetben ennél sokkal összetettebb, a megoldást pedig ugyanaz a - többség számára ismeretlen - tényező szolgáltatja, amit én a magam számára Személyes Információmenedzsment-nek neveztem el!

Hogy mit takar ez a fogalom?

Erre még visszatérünk, most viszont előbb nézzük meg, hogy miért is van rá szükség!

A KKV ügyvezető 22-es csapdája

A legtöbb mikro- és kisvállalatnál a tulajdonos az a személy, aki az online marketing erőfeszítéseket szorgalmazza, hiszen ő az, aki meglátja az internetben a cég egy lehetséges fejlődési irányát, azt az irányt, amely azon túl, hogy jelentős többletbevételt hozhat, de őt magát is több szabadidővel láthatja el!

Az ilyen cégeknél azonban - és ha ez Önre nem vontakozik, kérem máris írja meg nekem, hogyan csinálja! - pont a tulajdonos az, aki olymértékben le van terhelve, hogy bármilyen vonzó is az internet ígérete, egyszerűen nem futja idejéből, energiájából és figyelméből a lehetőségek kiaknázására.

"- Jó, de hogyan kerülhet ki a 22-es csapdájából?"

Pont erre kínál megoldást a Személyes Információmenedzsment. Ha ugyanis első lépésként sikerül "eltakarítania" az útból azokat az akadályokat, amelyek meggátolják abban, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű figyelmet, időt és energiát tudjon online üzletére fordítani, akkor máris sokoszorosára nő sikerének valószínűsége.

Ezt elmondom kicsit konkrétabban is, nehogy szem elől tévessze a lényeget:

Mit jelentene Önnek, ha...

1) Ha a jövőben a számítógép előtt végzett munkáját 30-70%-kal kevesebb idő alatt el tudná végezni?

2) Ha a tanulási kapacitása és sebessége kettő- négyszeresére növekedne?

3) Ha 50-80%-kal csökkenne az a stressz, amit a túlzottan sok elvégzetlen feladat okoz Önnek?

4) Ha elérné, hogy soha többet ne felejtse el ötleteit, tennivalóit, terveit?

5) Ha eleve sokkal több jó, érdekes és használható ötlete lenne, azaz ha eddig nem tapasztalt kreativitást lelne meg saját magában?

6) Ha mindig "fókuszban" lenne, ha mindig ott tudna lenni a fejében, hogy mik a fontos dolgok amikkel foglalkoznia kell, és mik azok, amikre egyáltalán nem kell időt szánnia?

7) Ha végre úgy tudna dolgozni, hogy soha nem zavarják meg a munkában, és mégsem marad le semmilyen fontos dologról, információról?

8) Ha könnyedén ki tudná választani, hogy millió apró cseprő teendője közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne, illetve hogy a tucatnyi "legfontosabb" projekt közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne?

Szóval mi történne - mondjuk vállalkozásának haladási sebességével, vagy az Ön lelki nyugalmával -, ha a fentiek mind megvalósulnának? Vagy ha akár csak a fele megvalósulna?

Elárulom Önnek nagyon tömören, mi történne!

Ön egyszerűen megtáltosodna! Azt érezné, hogy eddig csak csukott szemmel poroszkált az út menti árokban, most pedig 180 kilóméter per órás sebességgel száguld a belső sávban!

Velem legalábbis valami hasonló történt, mióta belekóstoltam a hatékony személyes információmenedzsmentbe, és bizony ez cégünk 2007- as forgalmán is igen szépen meglátszott!

Ahhoz azonban, hogy ez Önnel is meg tudjon történni, első lépésként a problémát kell azonosítania. Úgyhogy első lépésként arra kérem, hogy szánjon rá öt percet, gondolja végig majd írja meg nekem, hogy Önnek hogyan hátráltatja vállalkozását az "időprobléma", ÉS hogy a fent leírt "Mit jelentene Önnek..." kérdések közül melyiket találja saját maga számára legvonzóbbnak!

Én pedig holnap reggel jelentkezem a folytatással...

Addig is jó elmélkedést kívánok, és várom hozzászólását!

Csepregi Balázs, vezető tanácsadó
Internet-Marketing.hu
MarketingSzoftverek

Ui.: Ahogy múlt héten ígértem, holnap reggel 8-tól egészen késő estig - azaz egyetlen napra - elérhetővé teszem a "Szuperhatékony Tanácsadó elméje" előadásom anyagát DE kizárólag a Gerilla Piacépítés Villámkurzus anyaggal együtt. Hogy miért csak együtt? Erről is holnap fogok írni!


 

Kedves

Kedves Balázs!

Tökéletesen igazad a fent megfogalmazott problémákkal kapcsolatosan.

Cégvezetőként én is szembesülök nap mint nap ezekkel a kérdésekkel, így igencsak nehéz a kérdésedre kiválasztani, hogy számomra melyik a legvonzóbb, mert mindegyik fontos lenne a vállalkozás fejlődése szempontjából és a "nyugalmam" érdekében.

Kiváncsian várom a folytatást.

Szerda, 2008. Január 30. 9:07
  

Tisztelt Balázs!

Jó ideje tanulmányozom a cikkeit, sok időbe telt, míg egyáltalán az olvasottakat, át tudtam " ültetni ", legalábbis a vezérfonal megvan, de tényleg időhiányban küszködök, azok az elemek mind-mind jelentkeznek, amit Ön felsorolt.
Azt tudom, hogy még mit kellene megvalósítanom, megírnom stb, és én már ezért is hálás vagyok, mert ez nekem nagy előrelépés volt, várom a cikksorozatot.
Tisztelettel: Márton Gabriella

Szerda, 2008. Január 30. 9:08

Számomra a legfőbb

Számomra a legfőbb akadályt Balázs következő kérdése tudná meghatározni:

"Ha könnyedén ki tudná választani, hogy millió apró cseprő teendője közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne, illetve hogy a tucatnyi "legfontosabb" projekt közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne?"

Ha erre kapnék választ, valószínűleg hatékonyabban tudnék ténykedni az online világban.

Szerda, 2008. Január 30. 9:12
  

Kedves Balázs!

Az általad felsorolt problémákkal én is nap mint nap találkozom, nálam egyedül a tanulási képességekkel nincs gond. Éppen tegnap jutottam odáig, hogy most már tenni kellene ez ellen és elkezdtem keresni a neten olyan technikák után, amellyel hatékonyabban szervezhetem meg a munkámat úgy, hogy több időm legyen. Erre ma, mintha csak a gondolataimban olvasnál, Te is ezt a problémát feszegeted. Nagyon örülök neki, és én is kíváncsian várom a folytatást.

Üdvözlettel:
Varga Róbert

Szerda, 2008. Január 30. 9:18
  

Kedves Balázs!

A felsorolt problémák rám is vanatkoznak, várom a folytatást!

Megjegyzem ebben a témában (is) 01.07-én kűldtem egy informális e-mailt a részetekre, de sajnos érdemi válasz még nem érkezett .

Üdvözlettel:
Fodor László

Szerda, 2008. Január 30. 9:45

Tisztelt Balázs! Számomra

Tisztelt Balázs!

Számomra a leírt problémák közül ugyan mindegyiknél fontos lenne az időfaktor csökkentése, de a legégetőbben a számítógépes munkavégzés és alkalmazási, tanulási fázisának a drasztikus nyirbálása segíthetne.

Üdvözlettel:
Kozma Barna

Szerda, 2008. Január 30. 10:10
  

Szia Balázs!
A 18.-ai konferencián már váltottunk szót. Nekem biztosan, és a hozzászólók többségének is úgy látom a legnagyobb gondja az időbeosztás, és az elvégzendő feladatok fontosságának sorrendbe állítása. Kis cégeknél a napi feladatok elvégzésében is részt kell venni a vezetőknek, így kevés idő marad a tanulásra, és a tanultak alkalmazására. Meg kellene tanulni felállítani a prioritási sorrendet, illetve hogy mit végezzünk el magunk, és mit végeztessünk el mással.

Szerda, 2008. Január 30. 10:26

Kedves Balázs! Bizony az

Kedves Balázs!

Bizony az idő komoly ellenfél. A kis cégeknél nem csak az a probléma, hogy egyszerre túl sok feladattal kell foglalkoznunk, hanem az is, hogy a munkánkat rendszeresen meg kell szakítani, hiszen az új kérdések és problémák sosem kérdezik, hogy ráérek-e, vagy hogy most éppen aktuális-e megjelenésük. (Bár, megjegyzem, ha kérdeznék, már azzal is kizökkentenének a koncentrálásból)
Lehet, hogy itt is az informatika kínál valamilyen megoldást?
Kíváncsian várom a folytatást.

Üdv:
Molnár J

Szerda, 2008. Január 30. 10:45

Kedves Balázs! Én már

Kedves Balázs!

Én már évek óta tudom, hogy nem tudok igazán jól gazdálkodni az idővel. :-) De igazán jó megoldást még nem tudtam kitalálni, illetve megvalósítani. A legtöbbször nem igazán tudom a munkát és a családot úgy összehangolni, hogy ne menjen valamelyik kárára. Ha már nagyon a fejemre nő a munka, akkor azt a családom sínyli meg, illetve ha sikerül végére érnem legalább a legfontosabb munkáknak, akkor ismét többet vagyok a családommal, de előbb utóbb megint elúszok. Hát most így működik nálam. :-(

Ha erre problémámra tudzs valami frappáns megoldást, akkor légy szíves ne csigázz tovább!!! :-)

Üdv: Feri

Szerda, 2008. Január 30. 12:50

Kedves Balázs! Az

Kedves Balázs!

Az időfaktor valóban fontos tényező bár azt gondolom mindenkinek arra van ideje ami számára fontos.
Számomra ennek a projektnek prioritása van, tehát fontos!
Az információ tömeg nagy és idő kell a feldolgozásához.
Könnyebbséget számomra a számítógép előtt végzett munka csökkentése jelenhetne és a tanulási kapacitás növelése az csak jó lehet.

Üdvözlettel:Gábor

Szerda, 2008. Január 30. 13:14
  

Kedves Balázs !

Kiváncsi vagyok milyen megoldást tudsz ajánlani a felvetett és nagyon is gyakorlatias problémákra.Véleményem szerint minden kisvállalati vezető szembesül azzal a problémával, hogy Ő maga a szűk keresztmetszet a cége mükődésében, ezért fordulhat elő, hogy saját maga akadályozza cége növekedését.
További szép napot !

Tóth Miklós

Szerda, 2008. Január 30. 15:21

Balázs! Azt is

Balázs!

Azt is leírhatnád, hogy hogyan tudnék ugyanannyi idő alatt kétszerannyi munkát elvégezni.

Kolos

Szerda, 2008. Január 30. 15:24

Köszönöm a

Köszönöm a figyelemfelkeltést . megpróbálok időt szakítani rá - ezt a kettőt tartom most a legfontosabb tényezőnek:
* Ha végre úgy tudna dolgozni, hogy soha nem zavarják meg a munkában, és mégsem marad le semmilyen fontos dologról, információról?

* Ha könnyedén ki tudná választani, hogy millió apró cseprő teendője közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne, illetve hogy a tucatnyi "legfontosabb" projekt közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne?

Szerda, 2008. Január 30. 16:57
  

Kedves Balázs!
Az időgazdálkodás valóban az egyik legfontosabb menedzsment eszköz akár vezető vagy, akár nem. Elméletben mindannyian jól tudjuk. Én is. Meg is tanítottam a diákjaimnak az elmúlt félévben a Külkeren, hogy az már egy nagyon jó eredmény, ha az időd 30%-át uralni tudod.
Nehezebb dolog a számomra, hogy mindig "fókuszban" legyek. Én úgy vettem észre, hogy a sikerek segítenek. Ha jól mennek a dolgok a fontosak kiválasztják magukat. Ha nem vagy jó passzban, akkor a fókusz sem az igazi.
Üdv. Júlia

Szerda, 2008. Január 30. 17:57
  

Az én munkámat és időbeosztásomat az Ön terjengős és nem lényegretörő levelei igencsak hátráltatják.
Ha bármit ajánlanak is, nem veszem meg, mert lopják az időmet.
A leckékben, vagy ismeretterjesztő internet-marketinges tájékoztatókban arra figyelmeztetnek, hogy ne legyünk terjengősek, mert nem olvassák végig.
Igaza van! Csak átszaladom a leveleit. Ha Ön végig olvasná, a sajátjait nem lenne ideje megírni a soron következőt.

Szerda, 2008. Január 30. 19:13

Kedves Balázs! Nekem is,

Kedves Balázs!

Nekem is, mint sok cégvezetőnek az idő a legkevesebb. Ami talán a legnagyobb probléma, hogy nincs idő a gondolatok teljes rendszerbe foglalására, a tesztelésre és végül a javításra. Akkor még a látogatottság növelésről nem is beszéltem. Érdekelne, hogyan tudnék ezen változtatni.

Szerda, 2008. Január 30. 19:32
  

Kedves Balázs!
Számomra a legnagyobb előny az lenne, ha a jövőben a számítógép előtt végzett munkámat 30-70%-kal kevesebb idő alatt el tudnám végezni.

Az időprobléma számora az "annyira" nem gond.
Én döntöm el, hogy nekem mi a fontos.
Ha nagyon elhavazok, akkor belehúzok, hogy rendezzem. Ha ez többször megismétlődik rövid időn belül, akkor megnézem, hogy ki helyett dolgozom. Mindig megtalálom. Így aztán visszaadom neki, ami az Ő munkája, vagy delegálom a listám kevésbé fontos teendőit a megfelelő munkakörbe. Ha ezzel ott is elhavaznak, akkor létszámot bővítek - ha indokolt. Ha nem indokolt, akkor keresek olyan személyt, aki gyorsabb, hatékonyabb.

A tennivalók halogatása öngyilkosság. Nagyon igaz az a mondás, hogy "amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra".

Nem nagyon értem azokat a vezetőket, akik állandóan tele vannak "ügyekkel", reggeltől estig pörögnek, és panaszkodnak, hogy mindent nekik kell csinálniuk, mert az alkalmazottra nem lehet rábízni semmit.

Le kell cserélni az ilyen alkalmazottat - vagy a vezetőt. Vagy a vezető nem tudja jól megszervezni a céget, a munkaelosztást, vagy a dolgozója nincs felkészítve az adott feladat elvégzésére. Pont.

Üdv, János

Szerda, 2008. Január 30. 19:48

Kedves Balázs A

Kedves Balázs
A véleményét szeretném kikérni e-shop programrol
Jelenleg még háttérben töltjük fel online üzletünket, hosszas keresgélés után találtunk rá a számunkra kezelhetőség szempontjábol talán legmegfelelőbbet, a shop-script premiumot.
Közel 1 honap munka után jelentkeztek a szlovák partnereink azzal, hogy termékeiket nem e lehetne e program segitségével Magyarországon is eladni? Na itt halt meg a Shop-script. Nem lehet a termékek leirását két nyelven beirni, az adminisztrácios fájlokat is át kell irni stb. Jelenleg a szlovák nyelvü oldal a http://www.eshop-sk.webstav.com/ cimen fut, de még itt is vannak angol kifejezések amit nem találtunk meg hogy átirjuk.
Kérdésem: van olyan eshop program amiben könnyen megoldhato a kétnyelvüség, és a már meglevő termékeinket át tudjuk vinni, vagy nyissunk egy eshop-hu.webstav.com oldalt és tegyük fel arra is a shop-scriptet?
Valamint az ilyen jellegü eshopokat mennyire szereti a nagytudásu Google? Látogatja?

Válaszát várva Üdvözlettel Pásztor Imre

Szerda, 2008. Január 30. 20:46

Kedves Balázs! Nagy

Kedves Balázs!

Nagy eredményekre számítanék gyorsolvasás megtanulásával, a felsoroltak közül meg
- a számítógépes munkák 30-70 %-os csökkenésével,
-azzal, hogy soha ne felejtsek el ötleteket és megoldásokat
- ha mindig "fókuszban" lennék és csak fontos és hasznos dolgokkal kellene foglakoznom, bizony nagyon sokat segítenél.
Több időm maradna az élethez!

Béla

http://www.tripont.hu

A honlapot érvénytelennek találja az űrlap

Szerda, 2008. Január 30. 21:22

A többiek már elmondták,

A többiek már elmondták, csak ezt tudnám ismételni.
Szerintem mindannyian egy szembesítést várunk a saját hülyeségünkkel(ezt én rád biznám) és egy kezdő lökést, hogy kimozduljunk az általunk is rossznak tartott pályáról.
Értjük, hogy nem jó így, csak nem tudjuk/merjük elhatározni a gyökeres változtatást, mert így is működik valamennyire. Ragaszkodunk a verébhez, a túzok meg jó lenne. Csak ennyi a baj.

Szerda, 2008. Január 30. 23:14

Kedves Balázs! Biztos

Kedves Balázs!

Biztos vagyok abban, hogy amit nekem tanítani akar, arra szükségem van.
De nem egészen világos, mit vár most tőlem.
A felsorolt tényezők közül a 1.2.5.6.7.8. nagyon is érint engem, a 2.3. nem igazán.
A vállalkozásom annyira az elején tart, hogy egyelőre másból élek.
Talán a kérdésére akkor tudnék válaszolni, ha el lenne különítve x óra/nap a vállalkozásom számára. Bizonyára ez magában jó hatással lenne a vállalkozásomra, de – sajnos – még nem tartok itt.
Tanárember vagyok, ezért tudom, hogy a leghatásosabb kérdezve tanítani! Gratulálok, jól csinálja!

Ha elolvassa ezt a levelet, megragadom az alkalmat, hogy kérdezzek Öntől valamit.
Tud-e nekem – illetve az ügyfelemnek – ajánlani komoly, megbízható szakembert, akire rá lehetne bízni ilyen feladatot: WINDOWS kiszolgáló és kliens javítása, konfigurálása?
Somhegyi Tamás

Csütörtök, 2008. Január 31. 20:25
  

Az elvégzendő feladatok beláthatatlan sokaságával szembesülök nap mint nap. Termékfejlesztés, marketing, adminisztráció. Ahogy jönnek Tőled a hírlevelek, ezek a feladatok nem, hogy csökkennének, hanem látszólag sokasodnak, hiszen egyre inkább látom, hogy mennyi feladatom van még a marketingben. Ez megbénította saját vállalkozásomat. Az adminisztráció elvégzése után gyakran föl is adom a folytatást.
Mivel elég jól fizető munkahelyen dolgozom, nem vagyok olyan erősen motivált a saját üzletemben, hogy hozzákezdjek az elefánt fölfalásához. Ha le tudnám valahogy csökkenteni ezt az elefántot, valószínűleg már érezni lehetne a barbeque illatot...
Van ketchupod? :-)

Vasárnap, 2008. Február 03. 18:39

Kedves Balázs, Nagyon

Kedves Balázs,
Nagyon fontos témát feszegetsz. Azt gondolom, mindnyájunknak hasznára válna, ha fel tudnánk állítani a helyes rangsort teendőink között. A felsoroltak közül nálam a 8. számú
"Ha könnyedén ki tudná választani, hogy millió apró cseprő teendője közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne, illetve hogy a tucatnyi "legfontosabb" projekt közül melyikkel foglalkozzon, és melyikkel ne?"
a legproblémásabb. Ha őszinte vagyok, nem is a kiválasztás, hanem a következetesség. Vagyis, hogy ne hagyjam magam eltéríteni az előbukkanó időrablóktól (pl. egy e-mailben érkező pps, stb.). És mindezt úgy, hogy megmaradjanak a normális emberi kapcsolataim. Hiszen a másik nagy problémám, hogy egyszemélyes vállalkozásként a számítógép- és az irodám 4 fala a "munkatársam".

Kíváncsian várom a folytatást!
AÉva

Péntek, 2008. Február 08. 12:44
  

Kedves Balázs!
Számomra mindegyik kérdésben jó volna egy kis pozitív változás. Leginkább az a problémám, hogy naponta át kell rágnom magam a feladatokon újra, meg újra. A sok tennivaló teljesen beborít és azt sem tudom, hol kezdjem.
Kiváncsian várom a megoldást!

Péntek, 2008. Február 08. 12:50
  

Igen az időfaktor nagyon fontos.

És ha az ember eljut oda, hogy megszervezi saját idejét, rögtön jön a következő akadály:

A neki dolgozó emberek, más csapattagok idejét is meg kell szerveznie. És ezt még nehezebb, hiszen rá kell vennie másokat, hogy ugyanígy gondlkozzanak.
Na én ezen a ponton tépem a hajam!

Péntek, 2008. Február 08. 13:13

Kedves Balázs, úgy

Kedves Balázs,
úgy gondolom, egyikünk se időmilliomos!
Hál Istennek!
Mindannyiunknak jól jönne még vagy 12 óra a 24-hez!
Azonban sose felejtsük el:
"Dolgozni, csak pontosan szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes" (József A.)

És még egy.
Ha tevékenységünket munkának, "robotnak" érezzük, akkor azonnal üljünk le gondolkodni, hogy tényleg ezt akarjuk e csinálni?

Én pl. örömömet lelem a honlapom pepecselésében. Mindíg jobb lesz, mint az előző volt. Jobban tudom segíteni a többieket.

Szeretettel
Spen

Péntek, 2008. Február 08. 13:14
  

Fajlagosan mennyi itt a nagyon kíváncsian várakozó :-)))

Péntek, 2008. Február 08. 14:08
  

Kedves Balázs!
Nekem a 7-es pontban említettekkel van problémám ("7) Ha végre úgy tudna dolgozni, hogy soha nem zavarják meg a munkában, és mégsem marad le semmilyen fontos dologról, információról?")
Gondolom mindenki egyetért azzal, hogy egyéb munka/állás mellett nehéz beindítani azt a vállalkozást, amire majd váltani lehet, mert majd egyszer az fogja a fő bevételt termelni.
Én jelenleg a "nagy ötletem" megvalósításán dolgozom - amikor végre hozzáférek a munkámtól- , hogy végre egyszer végre csak azzal foglalkozhassak (vagy egyszer majd azzal se ;-) )
Nagyon hasznosnak tartom a cikkeit, rengeteget tanulok belőlük. Köszönöm őket!
Mindenkinek sok sikert az álmai megvalósításához!
Üdv:
Ildikó

Péntek, 2008. Február 08. 14:12
  

Kedves Balázs!
1-8-ig mind fontos. Kiváncsian várom a javaslatot a mindannyiunkat érintő problémára.
Tibor

Péntek, 2008. Február 08. 16:33

Az összes ponton rám

Az összes ponton rám férne a hatékonyság növelése. Sok esetben akad egyformán fontos tennivaló. Ilyenkor a rangsorolás elkerülhetetlen. A rangsorolás miatt azután később a homlokomra csapok, hogy valamit tovább toltam magam előtt, mint ahogy eredetileg szerettem volna. Kiváncsian várom, mi a megoldásod.

Péntek, 2008. Február 08. 17:32
  

Tobbe-kevesbe rolam is szolnak a kerdesek. Az idobeosztas szamomra a legfontosabb, az internetes marketinget oly gyengen csinalom, hogy jovedelmem javat kenytelen vagyok kevesbe erdekes modon biztositani.
Erdeklodessel varom a folytatast.
Nem utolso sorban, halas koszonetem az eddig tanultakert!
Szaki

Péntek, 2008. Február 08. 18:14

Kedves Balázs ! Nagyon jó

Kedves Balázs !

Nagyon jó a téma melyet az asztalra tettél...érdemes vele foglakozni...és várom a folytatást !
Kérdésenként viszont a következő a véleményem:

1. A számítógépen eltöltött munkaidőmet 70%-kal csökkenteni nagyon jó volna...de azt csak úgy tudom megoldani,ha azokat a munkákat,melyeket nem szeretek végezni...egy jó softverrel kisegítem...vagy mással végeztetem el.
2. Tanulási kapacitásunk sajnos az életkorral lassan fogy...ami azt jelenti,hogy nehezebben fogunk neki egy új területen dolgozni...egyszerűbb a meglévő tudásunkat bővíteni...ahhoz "ragad" az újból valami...a biológia törvényeit nehéz visszafordítani...de bizonyos korlátok között lehetnek eredmények.
3.A stressz mérete 90%-ban az elvégzett munka minőségén is múlik...ha nem...akkor keress magadnak más munkahelyet.
4.Ötleteim, terveim mindig vannak, melyeken akkor is folyamatosan dolgozok, ha tudom,hogy azok csak hoosszútávúak...ezek az érdekes tervek.
5. Kevés olyan ember van, aki munkavégzés közben csak azzal foglalkozik, amit szeret csinálni...de a saját ötletek megvalósítása a legédesebb kaegória.
6.7.8. Naponta ransorolom a fontos és kevésbé fontos feladatokat...csak arra kell vigyázni,hogy a kevésbé fontosakat is egyszer meg kell csinálni.
Ez csak hosszú évek tapasztalatai segítenek....vagy tudsz rá gyorsabbat is ?
Érdeklődve várom a folytatást.

Péntek, 2008. Február 08. 19:04
  

Elkezdtem egy netes tevékenységet, feljebb látni a honlapot.
igazából vannak emberek, akik nagyon sikeresek benne, sajnos én nem ezek közé tartozok. szeetném tudni, mi az amit nem jól csinálok, hogy lehetnék én is sikeresebb
tudsz tanácsot adni?
üdv sanyi

Péntek, 2008. Február 08. 21:34
  

Kedves Balázs,

Jó ideje olvasom az írásait, nagyon sok hasznos dolgot tanultam meg belőlük. Sajnos továbblépni még nem tudok, nem vagyok abban az anyagi helyzetben, hogy ilyen drága előadásokra eljussak, pedig biztos jó lenne, hiszen a jelzett és még egy másik weblapom is csak gyengén teljesít, úgy kb a látogatottság 0.5%-a vállik vásárlóvá. Az elmúlt hónapban 900 egyedi látogató érkezett az oldalaimra.

Ennélfogva szinte minden kérdésre az a válaszom, hogy Fontos lenne, de talán az idő az ami legjobban szorít, még dolgozok másnak főállásban és csak másodállásban csinálom a webes munkát. No meg gondolom azért is haladok lasabban, mert most még igyekszem a csak ingyenes megoldásokkal operálni, ez alól csak a tárhely a kivétel.

Várom én is a folytatást.

Köszönettel és tisztelettel

Balk László

Péntek, 2008. Február 08. 21:42

Kedves László! Bár nem

Kedves László!

Bár nem én lettem megszólítva, de 900 havi látogató az tényleg nagyon kevés.
Próbálkozott már az Adwords kampánnyal? Vagy esetleg Etarget kampányokkal hirdetni a e-bookját?

Üdv,
Ernő

Szombat, 2008. Február 09. 20:19

Köszönöm a

Köszönöm a hozzászólását,
Nem még nem próbálkoztam, mint írtam is elsősorban most még az ingyenes megoldásokra igyekszem építeni.
Persze, ha fellendülne a dolog, értelemszerüen fordítanék a bevételekből fizetős megoldásokra is.
De a havi 15-20 ezer forint bevételből nem igen tudok erre elkülöníteni.
Most inkább igyekszem egyre több linkpartneri kapcsolat kialakítására, valamint gyűjtemémyekben helyezem el a linket.
Pl startlap, és más hasonlók, illetve apróhírdetés fut.

Valamint más szakértők javaslatára, megpróbálom a weblap szövegezését módosítani.

Üdvözlettel

Balk László

Vasárnap, 2008. Február 10. 11:39

Valóban fontos kérdés,

Valóban fontos kérdés, és égető probléma lehet…

Az én taktikám lehet nem a legtutitbb, de az enyém!

Tehát projektenként egy marketing terv : időpontok, ütemezések, anyagi és humán háttér. Ezen belül prioritások, időszakos felül vizsgálat és fontossági sorrend kezelése.
A projektek közt is ütemezés, és időszakos felülvizsgálat, prioritások módosítása.

Rendszeres feladatok napi, heti, havi szintre lebontva…

Természetesen nem óramű pontossággal de működik a dolog, kisebb csúszások adódnak, de látom ami elmarad.
Már jó ideje, néhány éve a Google rendkívül komplex, és komplett szolgáltatásait, használom az üzletszervezéstől a SEO-n át, a sajtó és trend figyelésig!

Az egyedi (nem rendszeres feladatok) esetén a keletkezéskor egy prio számot kapnak, különböző projektek, külön mailboxba mennek, ezeket a mailboxokat ugyan csak az ütemezésnek megfelelően nézem meg. Az aktív, illetve fizetős partnereim a főmailboxomba írnak.

Nem rég olvastam ez taktikai tippet, ezt most próbálom bevezetni, de még a partnereim is én is csak nehézségek árán vesszük az akadályt!
Ennek a tippnek a lényege az lenne: 1 mail egy probléma illetve kérdés! Ha megoldva akkor törlendő, a subject (tárgysor értelem szerűen a témát reprezentálja).

Szóval ez nagyon szépen hangzik és remekül működik, természetesen koránt sem tökéletesen. Magam is gyarló emberből vagyok, hajlamos vagyok „elszörfölni, de inkább blogolni, kommentezni.”.

A webes kirándulásaim a szakmai illetve a magánéleti állomásait, a del.icio.us URL-lel rendelkező, link megosztó webes könyvjelző (kedvencek)-be gyűjtöm. Remekül címkézhető és itt is alapvető prioritásokat rendelek, így szabad időmben csak átfutom

Taubert István
Karrier Tanácsadó

Péntek, 2008. Február 08. 22:48
  

Kedves Balázs!
A tömör, átlátható, pillanatok alatt felfogható információ a legértékesebb.
Üdvözlettel: Baltás Zsuzsa

Péntek, 2008. Február 08. 23:54
  

Hát igen, ez pontosan így van. Hiába vettem meg a pomás internet marketing tréninget, ha 2 év kellett, mire kimozdultam a holtpontról. Azóta egyre gyorsabban mozgok, de azért elkelne itt egy kis időmenedzsmnent. Számomra ez nem csak azért lenne fontos, hogy tényleg a marketingben is előre tudjak dolgozni, hanem azért is hogy mint alkotóművész, zeneszerő is le tudjak ülni, és újabb zenéket létrehozni. Hogy ne csak a hangképző vállalkozásomra fussa az időmből, és a tanítványaimra, hanem a hosszútávú építkezésre is, ami az alkotás, nem beszélve a publikálásról, amivel még sehol sem tartok. Szóval égető a téma, köszi a felvetést.

Péntek, 2008. Február 08. 23:59
  

Hát igen, ez pontosan így van. Hiába vettem meg a pomás internet marketing tréninget, ha 2 év kellett, mire kimozdultam a holtpontról. Azóta egyre gyorsabban mozgok, de azért elkelne itt egy kis időmenedzsmnent. Számomra ez nem csak azért lenne fontos, hogy tényleg a marketingben is előre tudjak dolgozni, hanem azért is hogy mint alkotóművész, zeneszerő is le tudjak ülni, és újabb zenéket létrehozni. Hogy ne csak a hangképző vállalkozásomra fussa az időmből, és a tanítványaimra, hanem a hosszútávú építkezésre is, ami az alkotás, nem beszélve a publikálásról, amivel még sehol sem tartok. Szóval égető a téma, köszi a felvetést.

Péntek, 2008. Február 08. 23:59
  

Kedves Balázs!

A módszereinkről kérdezett, hát íme az enyémek:

1) Légzőgyakorlat: napi 2x15 perc tudatos alhasi légzés. A rengeteg pozitív élettani hatása mellett a tudatot is lenyugtatja. Nincs többé zizis-mindenfelé-szétszóródott figyelem, azaz nő a koncentrációs képesség.

2) Papír és ceruza: a napi célok leírása egy sajtpapírra, fontossági sorrendbe állítása (a józan paraszti ész segítsége által), majd kivitelizése. Amikor kész, kipipálom. (Ez fontos:)

3) 60 perces félidők: adott feladattal folyamatosan 60 percet dolgozom, megállás nélkül. Nincs pisi szünet, nincs kaja szünet. Kiváló hatékonyságnövelő gyakorlat (amúgy Rich Schefrennél olvastam nem saját találmány).

Hozzáteszem nem egy nagy céget vezetek, hanem egyéni vállalkozó vagyok, és a nyugalom eléggé jellemez. Így lehet, hogy másoknak több módszerre van szüksége. Aki akarja próbálja ki őket.

Sok sikert.

Péntek, 2008. Február 09. 0:24

NINCS IDŐD semmire?

NINCS IDŐD semmire?

Ügyvezetőként te csinálsz mindent?

Az egyes területeknek
nincs meg a saját felelősük, akik irányítják?
Kiszámoltad már, hogy hány órát kellett
olyanok helyett dolgoznod, akiket eleve
fel sem kellett volna venni a cégedbe?
van megoldás, írj nekem.

Szombat, 2008. Február 09. 7:36

Szia Balázs! Már több

Szia Balázs!

Már több hónapja olvasom a hírleveleidet és az általad leírtak segítségével próbálom felépíteni a honlapom. Egyelőre még nem készült el teljesen, hiszen pézhiány miatt én magam szerkesztem és nem tudok annyit foglalkozni vele mint amennyit szeretnék. Természetesen igaznak érzem magamra nézve is amit leírsz, hogy hatékonyabban is dolgozhatnék. Igyekszem nap mint nap feljődni és fejlődök is. Amit nálam nem lehet megoldani az a zavartalan környezet. Itthon vagyok 1 éves és három hónapos kisfiammal és neki nem lehet megmagyarázni, hogy ne figyeljek rá. Tudom, ez is csak kifogás és igyekszem is úgy szervezni a dolgokat, hogy jó legyen.
Sajnos egyelőre az általad kínált anyagokra nincs pénzem, ezeken nem lehet megvenni a gyes pénzből, hiszen élni is kell valamiből, és akkor már kajára sem maradna.... ez van! Addig is készítem a weboldalam és igyekszem továbbra is az írásaidból tanulni! köszönöm őket!
Eszter

Szombat, 2008. Február 09. 11:19

Szia Balázs ! Én tudom

Szia Balázs !

Én tudom azt, hogy mennyire fontos az idő beosztás, meg hogy mennyire fontos lenne, hogy a stratégia tervtől kezdve az operativ tervig lépésrőúl lépésre mindent elkészítsünk napról napra.
Az én problémám az, hogy párhuzamosan kétféle munkát végzek, az egyikkel keresem a pénzt, hogy áttérhessek a másikra, mivel az még egy fillért nem hozott. Viszont én mindenképpen át szeretnék térni az online marketing módszerére, mert egy webáruházat kellene megismertetnem, hogy üzlettársakat és vásárlókat találjak.
Folyamatosan tanulok a Sándornál, a Gábornál a Nebojsánál és nálad is, képzelheted mennyit költöttem eddig. Csakhogy egyre inkább rájövök, ogy más elméletben megtanulni valamit és más az, amikor át kell azt ültetni, megfelelően használni a saját üzletemben. Amíg ki nem próbálom a reagálásokat, addig a sötét alagút van előttem és ezen még a tesztelés sem segít számottevően. Csak ennyit, a problémáimról! Köszönöm, hogy segíteni akarsz, de az a tapasztalatom, hogy végül is nekem kell megoldani ezeket a gondokat és megtapasztalnom !

Szombat, 2008. Február 09. 14:57

Balázs! A feltett

Balázs!

A feltett kérdések nagyon is aktuálisak. Vannak napok amikor azt érzem este, elfáradtam, de egyáltalánnem voltam hatékony. Telefonálgattam, e-mailokat olvastam és válaszoltam, de a lényeggel nem foglalkoztam.

Ilyenkor azt veszem észre, hogy nem a heti tervemmmel foglalkoztam, hanem elragadtak a "fontosnak és sürgősnek" látszó feladatok.

Előbb a tervezés, azután a megvalósítás!

Vasárnap, 2008. Február 10. 16:03

Jó lenne egy kicsit több

Jó lenne egy kicsit több idő. Rengeteg ötletem van, és tudom, hogy jó lenne mindet megvalósítani, de egyszerűen nincs rá időm. Ha tudsz segíteni, örömmel várom.

Kazal Kolos

Vasárnap, 2008. Február 10. 21:28

Kedves Balázs! Gratulálok

Kedves Balázs!

Gratulálok az oldalához, nagyon sok jó ötletet tartalmaz.

Üdvözlettel,
moroczk.extra.hu

Kedd, 2008. Február 12. 22:29

Kedves Balázs! Gratulálok

Kedves Balázs!

Gratulálok az oldalához, nagyon sok jó ötletet tartalmaz.
Így tovább ;-)

Üdvözlettel,

NT

PCMed.hu

Szerda, 2008. Március 12. 21:16

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!