4 + 4 gyakorlati tanács az ideális üzleti partnerek megtalálásához...

Az elmúlt hetekben több bejegyzésem is született a stratégiai partnerségekkel kapcsolatban, és persze volt jó néhány remek hozzászólás is. Voltak viszont olyan hozzászólások is, amelyek azt az érzetet kelthetik a gyanútlan olvasóban, hogy, a jó együttműködés olyan mint a lottó ötös, hogy néhány mázlistának összejön, de a többség nem is számíthat rá.

Gyorsan összeszedtem hát 4+4 gondolatot a MEGOLDÁSSAL kapcsolatban, és úgy döntöttem, hogy némelyiket kicsit jobban is ki fogom bontani a következő hetekben. De először nézzük az alapgondolatokat:

1.) A stratégia partnerséghez kell szerencse IS, ez biztos. De a szerencsén túl, illetve a szerencse mellett van egy csomó megtehető lépés, amikkel meg lehet sokszorozni a megfelelő partner(ek) megtalálásának esélyét.

2.) Nem tudok egyik napról a másikra működő varázsmegoldást. Aki tud, nekem is szóljon. A siker kulcsa a befektetés. Van, hogy pénzt, van hogy időt, és van hogy kis odafigyelést kell befektetni.

3.) Sokat segít, ha nem Ön keresi a partnereket, hanem a partnerek keresik Önt. Ha nem Ön rohangál a lehetséges parterek után, hanem ha olyan helyzetet teremt, hogy a lehetséges partnerek rohangáljanak Ön után.

4.) Az előző pontban leírtakhoz sokak hiedelmével ellentétben nem "riszálni" kell megtanulnia, hanem befektetni. Ahogy korábban is írtam pénzt, időt és odafigyelést.

...és ha az első négy pontot már érti, akkor jöjjön újabb négy gondolat a megvalósítással kapcsolatban:

5.) Akkor fogják Önt keresni a partnerjelöltjei, és akkor nem kell Önnek tukmálnia az együttműködési javaslatát, ha Ön a piacon a vezérbika, a szakértő, a domináns hím, azaz ha megalapozza szakmai hírnevét.

Nem arra gondolok, hogy úgy csinál MINTHA szakértő lenne - az egy másik biznisz -, hanem MEGMUTATJA a piacnak, hogy Ön az a szakértő akire érdemes odafigyelni. Hogy minek a szakértője? Nos, ez már pozicionálási kérdés, de nyilván valami olyannak, aminek van valami köze a vállalkozásához. (Kötelező olvasmányok: "A marketing 22 vastörvénye", "Pozicionálás, harc a vevők fejében elfoglalt helyért")

(Most azt a lehetséges helyzetet nem tárgyalom, amikor még Ön sem hiszi magáról, hogy szakértő. Ezen ugyanis nem tudunk most azonnal segíteni. Később talán visszatérünk rá.)

6.) Az első lehetséges megoldás, hogy vezessen szakmai blogot. (Megleptem?) Igen, ez az egyik legjobb eszköze annak, hogy demonstrálja hozzáértését ÉS, hogy élő kapcsolatot hozzon létre a piacával. De nem ám akármilyen blogot! Hogy milyet? Nos, erre még visszatérek mostanában.

7.) Indítson be egy viszonteladói programot. Ez már egy kicsit nagyobb lépés, de gondolom arról sem kell győzködnöm, hogy amennyiben lenne 100 viszonteladója, akkor pár hónap alatt ki tudná közülük választani, hogy kik azok, akikkel akár szorosabb együttműködés is lehetséges. Persze itt is az a kérdés, hogy hogyan csinálja meg, de gondolom már nem is kell mondanom, hogy ennek a részleteiről is fogok még írni mostanában.

8.) Az utolsó megoldás a mai listámban - bár sok vállalkozás esetében ez kéne az első legyen -, írjon cikkeket, és jelentesse meg őket különböző online szakmai és egyéb oldalakon. Vagy gondolja, hogy ha az Interneten böngésző partnerjelöltek úton útfélen az Ön cikkeibe botlanak, akkor nehéz lesz meggyőzni őket, hogy érdemes Önnel szóba állni, vagy legalábbis hallgatni Önre? Megint adódik a kérdés, hogy hogyan, de ez a lépés végképp nem bonyolult, pusztán egy kis kezdeményezőkészség kell hozzá.

UTÓSZÓ: Ha a fenti gondolatébresztő javaslatok olvasása alapján úgy gondolja, hogy az Ön cégének mindezek nem működnének; ha úgy véli, hogy Önnek azonnal működő megoldás kell, mert nincs rá ideje, hogy kivárja, míg a fentiek elkezdenek eredményeket hozni; vagy ha úgy gondolja, hogy cégének nincs elég bevétele hozzá, hogy a fenti - lassan fialó - megoldásokra költsön, akkor bizony máshol kell keresni a probléma forrását! Ebben az esetben pedig Önnek szintén egy következő bejegyzésemben fogok válaszolni!

(Bár lehet, hogy jobban jár, ha aznap be sem kapcsolja a számítógépét, mert nem leszek kíméletes! :-)


 

  

Pl.: Hiába árulom én a legolcsóbban az adott terméket, ha az emberek által megszokott árkeresőknek komoly pénzeket kell fizetni, hogy "bennük" legyek!
Így mindenki jól jár csak a Vevő nem !

Kedd, 2010. Augusztus 24. 15:48
  

Tökéletesen egyet értek Balázs remek gondolatmenetével, amit saját gyakorlati tapasztalataim is egyértelműen alátámasztanak.

Kedd, 2009. Január 06. 9:20
  

Sokszor tapasztalom, hogy a vállalkozók számára a blog elindítása a legnehezebb feladat. Szövegírói kultúránk elképesztően alacsony szintű. Hiába ért valaki magas szinten a szakmájához, a legtöbb esetben képtelen arra, hogy a fejében lévő ismereteket olvasható megfogalmazásban közre tudja adni. Hallgattam néhány csoportos és villámkonzultációs anyagot is Balázséktól, ott is szép számmal jönnek elő az ilyen kérdések indítanék blogot, de mit írjak bele? Hááát.... akinek ez probléma, az nem lesz online vállalkozó. Bárki mást mond neki, az csak hitegetés.

Kedd, 2009. Január 06. 9:37
  

Egyetértek Balázs gondolatmenetével, s bízom bennem mindez nálam is hamarosan igazolódik a gyakorlatban is. N. Sándor hozzászólása pedig nagyon igaz, a szövegírás a legnehezebb a weblap- és blog készítésében.

Kedd, 2009. Január 06. 13:19
  

Milyen igaz! Az is, amit a blogbejegyzésben olvastunk, és Csaba hozzászólása is.

Megoldás lehet a bértolnok lehetősége. Elképzelhetőnek tartom, hogy íráskészség hiányában megbíznak valakit azzal, hogy pl.heti rendszerességgel szakmai blogot vezessen.

Mi erről a véleményetek?

Szép napot és bőséges bevételt!

Kedd, 2009. Január 06. 16:53
  

Én "bértollnok" vagyok, megírok mindent a hirdetés szövegétől a weboldalon át újságcikkekig és pályázatokig. De könyörgöm, ha valaki a saját szakmai blogja szövegét akarná bérben megíratni, nem az alap hitelességét veszítené el? Hiszen attól lesz "szakértő", hogy a saját szakmai tapasztalatait adja közre, nem? Egyszerűen vegyük tudomásul, hogy van, aki képes rá és van aki nem. Nem lesz mindenkiből internetes guru. Én soha az életben nem leszek autószerelő, mert összekeverem a dugattyút a tolattyúval, de nem is akarok autós blogot indítani!

Kedd, 2009. Január 06. 17:35
  

Szerintem nem lesz attól rosszabb, ha a szakember kommunikációs segítséget kap. A szövegalkotás is egy külön szakma, a "bértollnok" alkalmazása nem azt jelenti, hogy helyettünk írja meg a szakmai anyagokat! Csupán kommunikációs szempontokalapján "helyre rakja" a szakmai mondanivalót. Ilyesmi az újságoknál a korrektor (persze ott az újságíróknak is tudnia kell írni). Tehát ezzel az írás nem kerülhető meg, csak precízebb, jobb, fogyaszthatóbb lehet a külvilág felé az adott szakmai bejegyzés, cikk, stb. Ráadásul szerintem szűrőnek is kiváló, ha a korrektorunk sem érti miről van szó, akkor az ügyfeleink pláne nem fogják...

Szerda, 2009. Január 07. 8:28
  

Ez már egy teljesen más kérdés, és nagyra becsülöm, aki fel tudja ismerni a korlátait és segítséget tud kérni hozzá. Sajnos ez a ritkább. Az írása nálunk olyan, mint a politika és a foci: mindenki meg van győződve róla, hogy tökéletesen ért hozzá. Néha elképesztő harcot vívok megrendelőkkel, akik ragaszkodnak az általuk megírt levélhez, hirdetés-szöveghez, melyekben még az alany-állítmány egyeztetést is nagyvonalúan kezelik. De ők legalább kértek segítséget. Nem is miattuk háborogtam, hanem azok miatt a kóklerek miatt, akik azt hiszik, hogy MINDEN megvehető. A szaktudás is, a bizalom is, a hitelesség is. Akik úgy akarnak szakmai blogot, hogy egy az egyben ki akarják adni bérmunkába, mint a weblap felépítését. Na, nekik nincs helyük ezen a piacon.

Szerda, 2009. Január 07. 9:31

Csak egy kis pontosítás:

Csak egy kis pontosítás: Az újságírók cikkeit a lektor "gyomlálja", ő a nyelvi, stilisztikai hibákat javítja ki. A korrektor a nyomdában dolgozik, és arra ügyel, hogy a kézirat és nyomtatás egyezzen, ne legyenek nyomdahibák. Erre különösen régebben volt nagy szükség, amikor a nyomdában átgépelték a szöveget a szedőteremben. Mostanában inkább a tördelésnél jut kifejezésre a munkája.

Szép napot és bőséges bevételt kíván
Kráoly Vajdaságból

Péntek, 2009. Január 09. 16:39
  

Kérdéseim:

Addig, amíg "kicsi" valaki és nem őt ostromolják a partneri kapcsolatokkal, emiatt ha én kezdeményezek valakinél, akkor "riszálom" magam?

Pl.: Egy megfelelő helyen kihelyezett banner - egymást fedő célpiac esetén, de különbözőképpen megszólítva - csak akkor jelent kiadást a banner tulajdonosának, ha a meglátogatott honlapról - regisztráció vagy rendelés (megállapodás kérdése) - érkezik. Ez feltehetően kontrollálható valahogyan.

Ha arra várok, hogy engem ostromoljanak, akkor már nincs olyan gondom, ami miatt egyáltalán ez a témafelvetés ennyire aktuális.

Szakmai blog: ezt már kérdeztem egyszer, hogy melyik konstrukciót tartod szerencsésebbnek, a honlapon belül működtetett blogot, vagy attól külön?

Szakmai cikk: ha pl. írnék egy szakmai cikket (épp tegnap találkoztam egy oldallal, ahol egy témában egyetlen cikk sincs) én keressem meg az azt nyilvánosságra hozó médiumokat? Mert ők nem biztos, hogy engem kérnének fel egy cikk megírására...

Tényleg pl. ugyanaz a cikk több helyen is megjelenhet minden változtatás nélkül?
Vagy mindenhová valami mást célszerű írni/küldeni.

Viszonteladói program: azt hiszem az én profilom pont ezt fedi le, tehát már én is egy viszonteladó vagyok. Jogi és egyéb megoldásokat kell keresnem ahhoz, hogy a szigorú törvényeket ne hágjam át. Ez megint egy kihívás abból a megközelítésből különösen, hogy nap mint nap tapasztalja az ember: egyedül nem megy!

Tudom, hogy ezek javarészt "földhözragadt" kérdések, sőt lehet, rám nézve szegénységi bizonyítvány is, viszont kénytelen vagyok vállalni a nyilvánosságot, mert a válaszra szükségem van. Korábban már írtam, az idő sürget...

Üdv.:
Éva

Kedd, 2009. Január 06. 9:37
  

Szia Éva,

A kérdéseid teljesen jók, nem kell miattuk szabadkoznod!

1.) Riszálás: Bocs a "szakkifejezésért", amelyet én ebben a kontextusban először Haraszti Misitől hallottam, és azt jelenti, hogy "futok még egy kört, csak hogy ne higyjék, hogy olyan könnyen kapható vagyok". Ebben az esetben a riszálás egy hozzáállást akart jelenteni, azt, hogy nem vagy még szaktekintély, de csak azért kéreted magad, hogy annak tűnjél. (Ezt tényleg nem fejtettem ki részletesen.) Most már látod, hogy Te nem ezt csinálod. Egyébként nem úgy értettem, hogy az "baj" lenne, ha te keresel meg másokat, csak előnyösebb, ha hosszú távon olyan helyzetet alakítasz ki, hogy ne legyen erre szükség. Az, hogy megkeresel másokat az szuper, és sokkal jobb mint aki nem csinál semmit, vagy aki csak "riszál".

2.) Blog: Nem pontosan tudom, hogy milyen szempontból kérded, hogy jobb-e az egyik vagy a másik. Az oldalon kívül általában valami ingyenes blog megoldást jelent. Ennek sokak esetében az az előnye, hogy most eldöntöd, és 15 perc múlva kész az első bejegyzésed. Wolf Gábor is így kezdett blogolni, úgyhogy sejtheted, hogy nincs vele semmi gond. Ha az oldalon van, akkor nagyobb szabadságod van eldönteni, hogy mi hogyan nézzen ki, minek hol legyen a helye, és hogy még milyen funkciókat aggatsz rá. Ezek közül pedig a legfontosabb az email-es feliratkozásnak a lehetősége, ami nélkül töredék annyit ér az egész.
(Erről a ProfitMaximalizálóban fogunk még sokat beszélni mostanában, és megoldási javaslatunk is lesz.)

3.) Cikk: Bizony te keresed meg őket, és ha jól adod elő magad, akkor hálásak lesznek, hogy kapnak tartalmat, és nem ők tesznek szívességet neked, hanem Te nekik. Nagy különbség. És igen, egy cikk több helyen is mehet. Vannak olyan oldalak, amik kizárólagosságot kérnek, és neked el kell döntened, hogy hoznak-e annyi látogatót / feliratkozót, hogy megérje nekik külön írnod.

4.) Viszonteladói program alatt azt értem, hogy az oldaladat jutalékért reklámozzák, nem azt, hogy ténylegesen ügyfeleket keresnek meg. Ezt talán nálad is jobban engedik a jogszabályok.

+1) Éva, az ilyen kérdéseket nyugodtan küldd arra a bizonyos email címre a ProfitMaximalizálóban, és akkor vagy csinálunk róla oktatóanyagot, vagy elővesszük valamelyik webkonferencián. Ha a webkonf alatt chat-en küldöd, és nem válaszolunk rá, akkor is érdemes utána emailben is elküldeni, mert mi meg azon "szenvedünk" a Sanyival, hogy nagyon kevés kérdést küldtök... Jó, mi?

Üdv: Balázs

ui: kérdezz még sok ilyet! :-)

Kedd, 2009. Január 06. 11:20

Balázs, köszönöm szépen

Balázs, köszönöm szépen a kimerítő választ, ami engem illet, hasonló laikus kérdéssel tele a padlás, csak le kell hozni:)
Ezeket a kérdéseket - ha nem ciki és lehet - vegyétek úgy, hogy oda is címeztem.

Üdv.:
Éva

Szerda, 2009. Január 07. 21:20

Kedves Éva! Nagy

Kedves Éva!

Nagy voltál!

Úgy érzem, mindannyiunkban vannak "naív"-nak hitt kérdések, amiket nem merünk feltenni. Most megtörted a jeget! Gratula!
És köszönet Balázsnak is a gyors reagálásért!

Üdv.: T. Nemes Claudia

Szerda, 2009. Január 07. 14:58
  

Kedves Claudia!

Köszi a gratulát!

Üdv.:
Éva, a "Jégtörő"

Szerda, 2009. Január 07. 21:22

Én is maximálisan

Én is maximálisan egyetértek Balázzsal! A saját hibáimból sokat tanultam. Át kell gondolni, be kell fektetni, és bátran el kell indulni. Foglalkozni, dolgozni kell a saját üzleteddel! Sokáig féltem a visszautasítástól. Ma már nem kell félnem a visszautasítástól, hiszen engem keresnek meg. Merni kell önmagunkat felvállalni, és egyben nyitni is kell mások fele. Ezt sajnos kevesen teszik meg. Merjünk bízni a másikban!

Kedd, 2009. Január 06. 10:34

Kedves Mindenki! Már

Kedves Mindenki!
Már hosszú ideje olvasom a hírleveleket, véleményeket és hozzászólásokat, s mindezt érdekesnek és hasznosnak tartom. Azért is, mert tanfolyamokon marketinget és "marketing-közeli" témákat oktatok olykor. Most azután elkövetkezett egy érdekes szituáció, egyik volt évfolyamtársam felkért, hogy vendéglőjének üzemeltetésében, innovációjában működjek közre, akár társulásos formában is. Fel van hát adva a lecke, az aáltalam eddig elméletben hangoztatott anyagokat a gyakorlatban kell alkalmaznom. Érdekes, szép kihívás, nagy kedvem van hozzá, bár azt hiszem ez az az eset, amire mondani szokták: "amikor a hóhért akasztják".
Kíváncsi lennék, hogy az itt megfordulók, véleményezők, hozzászólók tudnak-e nekem valamiféle figyelemfelkeltő, óvatosságra intő, vagyis hát segítő instrukciókat adni. Minden eszmefuttatást köszönettel fogadok itt, vagy emilemre: artcopy@freemail.hu
Nicola

Kedd, 2009. Január 06. 10:54

Kedves Balázs! A cikk

Kedves Balázs!

A cikk óriási! Gratula!

A 4*4 stratégiával teljesen egyetértek, sőt gyakorlom. Minden esetben azt vallom, hogy az üzleti életben sokkal fontosabb a lassú, de biztos fejlődés, mint a gyors "kártyavár"-építés.

A "bértollnokságot" hiteltelennek tartom és el se tudnám képzelni az oldalaimon. Az viszont tény, hogy a jó blogírás is időbe és energiába telik. Itt azonban minden egyes cikk, bejegyzés a hitelesség építőkövének tekintendő! Ha időm engedi, szívesen olvasok blogokat, mert fontosnak tartom.

Éva cikkében felmerült a köv. gondolat: uazt a cikket megjelentethetjük-e máshol is? Erre mindenképp várnék választ én is!

Üdv.: T: Nemes CLaudia

Szerda, 2009. Január 07. 15:18

Kedves Balázs! Tudom, hogy

Kedves Balázs!

Tudom, hogy a BLOG ezen bejegyzését tekintve ez egy nagy OFFolás a részemről, de hirtelen nem találtam mást módot, amivel egy hibára hívjam fel a figyelmét.
Remélem segítőkészségemet értékeli annyival, hogy megbocsájta, hogy nem a témában írok.

A mai nap iratkoztam fel a Profi(t) Képző Programra és szeretném jelezni, hogy a kapott e-mailek template-jében alul a www.profitkepzo.hu -nak szánt link helyett www.profitkeozo.hu van. Forráskódot tekintve is hasonlóan rossz lehet a link, mert nem visz tovább az oldalra.

Remélem eme észrevételemet nem tekinti tolakodásnak, annál is inkább mert jóindulatból született.

Tisztelettel,
Gábor

Hétfő, 2009. Január 12. 18:38

Köszönöm Gábor,

Köszönöm Gábor, javítjuk!

Csütörtök, 2009. Január 22. 12:41

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!