Sokszor kapom a kérdést, hogy melyik a legjobb, "legtutibb" online marketing technika. Melyik technikával tudja egyik vagy másik vállalkozás a leghatékonyabban növelni weboldala eredményességét?
Mit lehet erre válaszolni? Még a kevésbé járatos kérdező is tudja, hogy kérdésére nagyon nehéz egyértelmű választ adni.
Mostanában mégis egyre inkább hajlok rá, hogy azt mondjam, az e-mail marketing, pontosabban fogalmazva az adatbázis marketing ez a csodaeszköz.
Valójában ezt eddig is tudtam, viszont mindig is zavart, hogy kevés igazán jó itthoni példát láttam rá. Internet marketing területen többen is régóta sikeresen alkalmazzák a technikát, viszont egyéb területen kevés sikerről hallottam.
Mostanában azonban azt látom - és nem csak a saját ügyfélkörünkben -, hogy egyre több területen alkalmazzák komoly bevételeket generálva az adatbázismarketinget. Kicsi és közepes cégek, egészen különböző profillal, egészen különböző módokon.
Kezd végre itthon is felnőni az első generáció! HURRÁ!
folyt.köv.
De Balázs, erre a
De Balázs, erre a kérdésre NINCS válasz. Ahány cég, annyi megoldás. Egyiknek jó az e-mail, másiknak a CPC megoldás, a harmadiknak viszont tartalombeépülés... A cég marketing céljainak az ismerete nélkül nem lehet jó választ adni.
Az e-mail marketing számos kérdést vet fel (használható, és jogszerűen felhasználható e-mail címek, olyan címek gyűjtése, akik nem megsértődnek, ha levelet kapnak, hanem egyenesen várják stb.). Az adatbázisok adás-vétele a Viagra reklámok kiküldőjévé alacsonyítja le az embert, ezért ez feltétlen kerülendő.
Az e-mail szolgáltatókkal (pl. Freemail) az e-mailek mögé csatolt kis üzenetekre nagyon magas áron lehet csak szerződni, de aki ügyes, annak sikerülhet.
Az AdWords igen jó felület, de nyilván nem lehet csak egyféle módon hirdetni. Érdekes lehet, hogyan lehet hatékonyan csinálni az e-mail marketinget.
Természetesen az adatbázis-építés (önként jelentkezők címei) a legjobb módszer. Egyéb ötletek? Érdekes volna.
Csatlakozok hozzád Konrád, annyi kiegészítéssel, hogy nemcsak a célokat kell meghatározni hanem a keretösszeget is, és ha ebből a szempontból nézzük, akkor Balázs megoldása tűnik a "legjövedelmezőbbnek"
Szerintem az email marketing fő ereje nem is egyértelműen a közvetlen értékesítés ösztönzésében rejlik.
Az én tapasztalataim szerint sok esetben az email-ek leginkább egy lassan ható méreghez hasonlatosak. Nem biztos, hogy azonnal vásárlásra ösztönzi az olvasót. Viszont , ha folyamatosan jó ajánlatokkal, hasznos infókkal látjuk el az olvasókat, akkor nagy mértékben megnő a honlap iránti bizalmuk.
...aminek viszont előbb-utóbb az lesz az eredménye, hogy vagy vásárolnak a termékeinkből vagy ajánlják másoknak.
(Lehet, hogy Balázs is erre gondolt..?)
üdv,
üdv,
először szólok hozzá ezen a blogon, nem is tudálékoskodnék túl sokat, egyetlen adalékot említenék a címhez, és a posztbeli állásponthoz kapcsolódva
átlagos körülmények között egy "hirlevél" kiküldése rövid időre megtöbbszörözheti egy oldal látogatottságát
ez a hatás megbízható, viszonylag jól kalkulálható
nyilván a konverziós arányok, és jónéhány további körülmény nem hagyható figyelmen kívül
mégis azt hiszem, hogy, ha nem is egyedüli üdvözítő megoldás, de legjövedelmezőbb/leghatékonyabb online marketing eszközként döntő fontosságú az e-mail marketing alkalmazása
Szerintem tuti az adatbázis marketing, KKV-k esetében de mondjuk egy atomerőmű építéssel foglakozó cég esetében annyira nem,....
tudodm a példám drasztikus,...
Előszörjárok itt ezért nem ismerem a játkszabályokat de ha lehet Balázs szeretném megkérdezni, hogy e-mail marketing esetében egy egy kampány szerinted mennyi levélből és milyen időközönkénti kiküldéssel épüljön fel?
De van válasz! Van egy
De van válasz! Van egy online technika, amivel gyakorlatilag bármilyen weboldal eredményességét garantáltan lehet növelni.
De ez egy nagyon ritkán használt technika.
A weboldalak többsége nem is alkalmazza, pedig tökegyszerű.
Úgy hívják: tesztelés.
Élvezettel olvasom a
Élvezettel olvasom a blogját, szerintem aokat tanultam már belőle.
Érdekelne avéleménye egy ingyenes ebookról.
Ön olvasta már, ha igen, mennyire tartja hasznosnak?
Köszönöm, nagyon kíváncsi vagyok a válaszára.
Hozzászólás