Keresőmarketing: Melyik kulcsszóra érdemes fókuszálni?

A minap kaptam a következő kérdést:

"Oldalamat, a www.nevjegypartner.hu oldalt több szempontból is a MarketingSzoftverek írásaira támaszkodva igyekeztem megépíteni. Tulajdonképpen elégedett is vagyok az eredménnyel. Három kulcsszóra optimalizáltam: "névjegykártya", "névkártya" "névjegy". A Google- eredményeim a legjobbak, névjegy-re és névkártya-ra első hely.

Igaz, a gyakrabban keresett "névjegykártya" szóra csak 11-20 között. Az AdWords-nél lefuttatott kampányom eredménye alapján legtöbb keresés (kb. 80%) a "névjegykártya" szóra érkezik. Kérdésem a következő: érdemes-e még jobban erre az egy szóra koncentrálnom, vagy próbálkozzam újabb szavak, kifejezések, módszerek bevezetésével is?"

Először is hadd gratuláljak az eddig elért eredményekhez!

Következzen a válasz:

Ha a keresések 80%-a a "névjegykártya" szóra történik, akkor arra "illene" az elsőnek lenni. Ráadásul ha ennyivel népszerűbb ez a szó, mint a többi, akkor a nyitólapnak kellene elsőnek lennie rá (most ugyanis a site egyik aloldala szerepel a legjobb helyen a találati listában).

A legtöbb weboldal esetén - és úgy láttam ez itt is így van - a site nyitólapja a "legerősebb" oldal. Itt mégsem a nyitólap szerepel a találati listában a "névjegykártya" szóra. Ez azt jelzi, hogy a nyitóoldal erejével nincs semmi gond, egyszerűen csak nincs kellőképpen optimalizálva a "névjegykártya" kulcsszóra.

Az eredeti kérdésre a válasz tehát a következő:

Érdemes továbbra is foglalkozni a "névjegykártya" szóval. Én a nyitólapot és azt az oldalt, ami jelenleg a legjobban szerepel erre a szóra sokkal erősebben optimalizálnám. Ez csupán egy 2-3 órás feladat, tehát azt nem mondanám, hogy továbbra is erre kéne koncentrálni, csupán meg kéne csinálni. Ha ez megvan, akkor már "csak" a linkmarketing során foglalkoznék tovább a "névjegykártya" szóval.

Letölthető keresőoptimalizálás tanulmányunkat érdemes lenne ismételten végignézni, ugyanis a 2., 3., 4., és 5. pontokban leírtak egyáltalán nem, vagy csak nagyon kis mértékben lettek figyelembe véve az oldalak készítésekor. Ha az ezekben a pontokban leírtakat is alkalmazzák, a névjegykártya szóra további javulás várható.

Egyéb észrevételek:

A kulcsszavak listájában (MATE KEYWORDS) én kerülném a kulcsszavak ismétlését. Ha a Google-t tekintjük legfontosabb keresőnek, akkor ez árthat a site helyezésének, ugyanis ez a kulcsszavak manipulációja, amit a Google "nem szeret".

A DNS szerveren a http://nevjegypartner.hu/ címet is érdemes lenne beállíttatni, hogy www nélkül is működjön a weblap címe.

További kérdése van? El szeretné mondani személyes tapasztalatát? Kérjük küldje el hozzászólását az oldal alján!


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!