Hogyan bukhat százezreket új honlap készítésekor

Az alábbi kérdés, melyet tegnap kaptam, eszembe juttatott két rendkívül fontos keresőoptimalizálási technikát, amelyek elengedhetetlenek, ha hosszú távon is sikeres akar lenni oldala keresőoptimalizálásában, de amelyekről még soha nem olvastam egyetlen cikkben vagy tanulmányban sem!

A kérdés a következő volt:

"...a keresőoptimalizálással kapcsolatosan kérdezném, hogy hogyan lehet ilyen rövid idő alatt, 5-ös pageranket elérni, mint az Önök oldala esetében? Mik a legfontosabb tényezők?"

(A kérdés hátteréhez hozzátartozik, hogy két hete tettük közzé új weboldalunk indulását, és mind az oldal nyitólapja, mind a fontosabb oldalak már az indulás napján 4-es és 5-ös Google Page Rank értékkel rendelkeztek.)

A rövid válasz az, hogy SEHOGY!

Az oldal ebben a formájában ugyan csak most indult, de mi másfél évvel ezelőtt vásároltuk meg, és már akkor is több mint egy éve létezett, illetve a témába vágó tartalom volt rajta.

Ez tehát az első stratégia: Ha olyan weboldalt indít, amelynek a látogatottsága szempontjából fontosak a keresőből érkező látogatók, ne domain-nevet vásároljon, hanem weboldalt! Vegyen meg egy olyan weboldalt, amely már több mint egy éve létezik, és tartalma is van. Ha az angol nyelvű piacra dolgozik, akkor inkább két évnél is idősebb oldalt vegyen meg.

A második stratégia hasonlóan fontos: Olyan technológát használjon az oldal készítésénél, ahol lehetősége van a korábbról "megmaradt" oldalak URL-jét "újrahasznosítani". A saját és ügyfeleink oldalainak készítéséhez felhasznált Drupal tartalomkezelő rendszer URL alias funkciójának köszönhetően akármelyik korábbi oldal URL-jét fel tudjuk használni. Ennek az eredménye az is, hogy pl. a néhány napos Google algoritmus frissítés című blog bejegyzésünk Page Rank értéke is 4-es (Itt érdemes észrevenni, hogy az oldal látszólag statikus html, pedig egy dinamikus oldalról van szó - ez is az URL alias funkciónak köszönhető!)

Ehhez a stratégiához tartozik az is, hogy ha már megvette a később hasznosítani kívánt site-ot, akkor érdemes rajta elhelyeznie azoknak a tartalmaknak a leegyszerűsített változatát amelyekre a későbbiekben szükséges lesz az oldalon, hogy a keresők "megszokják", hogy az oldal miről szól.

A fenti alapelvre szolgál példaként egyik ügyfelünk két weboldala, a Hotel Charles és a Budapest Hotel Start: A Hotel Charles oldala több, mint két éve létezett egy egyszerűbb formában, amikor elkészítettük az új oldalt, és pár hónap alatt az első találati oldalra került jónéhány fontos kulcsszóra. A Budapest Hotel Start oldal új domain volt, és több, mint egy év kellett hozzá, hogy felkerüljön a találati listák első oldalára.

Honlap felújításkor szintén nagy a kockázat!

Úgy tűnhet, hogy a fenti két technika csak abban az esetben érdekes ha Ön épp most készítteti első honlapját.

Hatalmas tévedés!

Ha jobban átgondolja a fentieket, biztosan rájön hogy miért:

Ha egy honlapot már ismer egy kereső, és a honlap 50 oldalából egyszer csak eltűnik 49 (a nyitólap marad), akkor az hosszabb időbe telik, míg a kereső (1) megismeri az új oldalakat, (2) "megtanulja", hogy az új oldalak pontosan miről szólnak. Logikus tehát, hogy egy ideig a találati listákon is jóval hátrébb fog szerepelni az oldal.

Hogyan zajlik a legtöbb honlap-felújítás a gyakorlatban? Képzelje el a következő helyzetet: Ön már valamilyen szinten felfuttatta oldalát, szép számmal jönnek is a látogatók a keresőkből, majd a sikeren felbuzdulva megbíz egy céget, hogy készítse el honlapjának újabb, modernebb változatát. Száz cégből kilencvenkilenc el fogja követni a végzetes hibát! Száz cégből kilencvenkilenc nem fogja felhasználni az oldal korábbi fájlneveit, és sokan még meg is fogják magyarázni, hogy azért, mert technikailag nem lehetséges (- arra fognak hivatkozni, hogy korábban .html oldalai voltak, de a mostani site .php, .cgi, stb fájljainak nem lehet .html a kiterjesztése)!

Itt jön a lényeg: Mire figyeljen, ha nem akar százezreket veszíteni honlapja elkészíttetésekor, felújításakor?

Álljunk meg egy pillanatra! Gondolja végig a kockázatokat: Mennyit veszítene azzal, ha komoly látogatottságú honlapjára egy felújítás után nem jönnének többet a látogatók a keresőkből. Mennyit veszítene akkor, ha nem volt még komoly a látogatottság, de egy kis keresőoptimalizálással két hónap alatt azzá lehetne tenni, ehelyett azonban egy rossz átalakításnak köszönhetően erre újabb egy évet kell várni? Vagy csak vegyük azt az esetet, ha figyelmen kívül hagyva a fenti stratégiákat, honlapja egy évvel később (!!!) kezd el bevételt generálni!

A lenti grafikonon láthatja, hogy mi történt egy ismerősöm cégénél, ahol teljesen figyelmen kívül hagyták a fenti technikákat (sajnos csak utólag értesültem róla, és akkor sem találtam figyelmes füleket). Weboldala pár hét alatt elveszítheti keresőkből jövő látogatottságának 95%-át!


A grafikon a MarketingSzoftverek WebMonitor szoftverrel készült adatokat mutatja, NEM pedig illusztrációs céllal készült ábra!

 

Hogyan kerülheti el tehát a több százezres veszteséget?

 

  • 1. Vegyen domain név helyett weboldalt!
  • 2. Weblapjának tartalmát készítse elő jóval a bevezetés előtt!
  • 3. Weblapjának felújításakor hasznosítsa újra a korábbi fájlneveket!
  • 4. Ha nem tudja hogyan tegye mindezt, kérjen segítséget!

 


 

Nagyszerű megállapítás...

Tisztelt Csepregi Balázs úr!

Köszönöm, ez nagyszerű megállapítás és teljesen logikus.
Ezt a tudást mindenképp hasznosítani tudom.

(Mi az egyik legfejlettebb CMS fejlesztői és forgalmazói
vagyunk, sajnos nem tudtuk eddig. Ezután gyakrabban
fogjuk használni az url-alias funkciónkat :-)

tisztelettel

Bardocz István

Kedd, 2005. November 08. 20:08

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!