Cégnövekedés + Mountain Bike

Az internet óriási lehetőségeket rejt - ezt a legtöbb mikro- és kisvállalat vezetője tudja (Ön tudja?).

Egy ekkora cég 1-2 év alatt akár meg is sokszorozhatja bevételeit egy jó weboldal segítségével, ráadásul anélkül, hogy költségei jelentősen növekednének.

Akkor miért van az, hogy a legtöbben mégsem fordítanak rá kellő figyelmet?

Ezen magam is sokat gondolkoztam, még végül bringázás közben jöttem rá.

Hadd világítsam meg, mit értek ezalatt: 6 éves korom óta viszonylag rendszeresen bringázok.

Egészen tavalyig viszont azt sem tudtam, hogy vannak magyarországon MTB (mountain bike - hegyikerkpár) versenyek. Sőt, sok ilyen verseny van! Ha pedig valaki azt mondta volna, hogy menjek el egy 24 órás MTB versenyre, biztosan azt hittem volna, hogy legalább Rambónak kell lenni ahhoz, hogy valaki végigcsinálja.

Tavaly viszont az egyik új kollégám elvitt egy versenyre. Majd elvitt egy párszor bringázni. Majd elvitt egyszer éjszaka is bringázni.

Majd pár héttel később egyszer csak azon veszem észre magam, hogy a 24 órás maraton tizennegyedik órájában - hajnal kettőkor - zuhogó esőben és bokáig érő sárban, egy törött váltójú bringával a hátamon rohanok a tök sötét erdőben - és még élvezem is!

Mi történt idén? Többé-kevésbé végigversenyeztük a szezont, majd "könnyedén" végigmentünk az idei 24 óráson, és a kategória élmezőnyében végeztünk.

Mi köze ennek az internethez és az Ön weboldalához?

Több, mint gondolná!

Könnyen lehet, hogy Ön is annyira csinálja komolyan az internet bizniszt, amennyire én komolyan bringáztam 6 éves koromtól 32 éves koromig. És mégcsak nem is tudtam róla, hogy nem csinálom komolyan.

Mi volt az eredmény? Semmi. Hacsak az nem, hogy közben általában friss levegőn voltam! De a bringázás esetén ennyi elég is.

Viszont - és most már fordítsuk kicsit komolyra a szót - az internet biznisz esetén igenis gond, ha Ön csak csinálja, de nincs semmi eredménye! (Ha van weboldala, és folyamatosan költ is rá többet-kevesebbet, akkor igenis csinálja!)

Miért forszírozom ezt annyira? Mert az Ön weboldalának is LEHETNE EREDMÉNYE!

Első lépésként - ahogy nálam is történt -, Önnek is tisztában kéne lennie azzal, hogy milyen komoly eredményeket érhetne el, ráadásul jóval egyszerűbben, mint ahogy most gondolja. Majd kéne valaki, aki segít rálépni a helyes útra, majd végig is vezeti azon.

Persze hogy voltak kicsit nehezebb pillanatok (utólag már nem is igazán tűnnek annak), ahogy az internet- bizniszben is vannak néha, de ha jó úton halad, akkor biztos lehet benne, hogy az eredmények is előbb utóbb jönni fognak. Ráadásul abban is biztos lehet, hogy ha elég sokáig csinálja, akkor a konkurencia előbb-utóbb úgyis lemorzsolódik.

A kérdésem Önhöz a következő:

Önnek mi okoz nehéz pillanatokat? Önt mi tartja vissza attól, hogy komolyan nekilendüljön, és felépítse saját profit-termelő, hiper-szuper weboldalát?

Ugyanezt kérdeztem olvasóink egy táborától is a múlt héten, és igen sokféle válasz érkezett. Mégis, a válaszok nagy része néhány kulcstéma köré rendeződött. Sokszor került szóba az idő, és a pénz. Ezt értem. Ezek tényleg sokakat visszatartanak. De mi volt még? Nézzünk pár általános, és néhány igen meglepő véleményt...

Gyakran a technikai megoldások vesznek el sok időt, mire kiderítem, hogy amit szeretnék megvalósítani, az mennyire keresőbarát, hogyan oldható meg a feladat a legoptimálisabban.A másik, hogy a papír képét a fejemben képernyőre váltsam, s annak megfelelően alakítsam át mondandóm szerkeszetét, formáját. Skkal több ismeretre lenne szükségem a webergonómiáról.

Saját magam szeretném elkészíteni a hatékony weboldalt, de ehhez sokkal több tudásra lenne szükség, aminek a megszerzését viszont a lustaság és az elhatározás hiánya erősen gátolja.

Konkurenciának már van, és elég jól csinálja. Mindenképpen csak második lehetek. Szerencsére a piac elbírja, úgyhogy menni fog így is :-)

A kiadásokról döntő tulajdonos nem hisz az efféle "csodákban". Ő még mindig abban látja a cég fejlődésének a jövőjét, ha összepakolom és a hónom alá veszem az aktatáskámat, és elindulok vele "kilincselni".

Alapvető számítástechnikai ismeretbeli hiányosságaim vannak. A jelenlegi munkabeosztásom napi 12-16 órai elfoglaltságot jelent, így nem jut elegendő időm és energiám a weboldal tanulására, elkészítésére. Szívesen megkérnék egy profit, de még elő kell állítanom a megfelelő mennyiségű készpénzt, hogy kifizessem a munkáját.

Sok szolgáltató van és nehéz kiválasztani az azt egyet, akiben az ember megbízik. MIndenki azt mondja, hogy nagy eredménye lenne, de sikerdíjért senki nem vállalná :(

Kellene egy olyan munkatárs vagy szolgáltató, akinek ha elmondom, hogy mit szeretnék, akkor utána megtervezné a webet. Esetleg jó lenne egy eszköz, amivel megtervezhetném a web lapot (a vázlatot, a tartalomjegyzéket - nem a külsőt, s nem a tartalmat akarom még tervezni)..

A pénz, ami persze akkor probléma, ha nem látok, kapok garanciát arra, hogy valóban vannak olyan eszközök, amik mérhető javulást eredményeznek a forgalomban. Ha lehetne próbaüzemben kipróbálni, állnék elébe.

Önt mi tartja vissza? És mi a véleménye a fenti válaszokról? Egyetért? Vagy éppen ellenkezőleg? Írja meg véleményét hozzászólás formájában!


 

Én olyan weboldalt

Én olyan weboldalt szeretnék, amit saját magam karban tudok tartani, frissíteni. Az általam megtanult program (HTML Pad, NVU) azért jó számomra, mert grafikus felületen tudom megvalósítani az elképzeléseimet, kevés programozói tudás kell, persze azért a forráskódba is "belenyúlok" időnként. Ezzel a programmal azonban nem ltudok "hiper-szupert" alkotni, sok dologhoz nem is értek (pl. scriptek, php-k, pagerank növelés stb.), autodidakta módon próbálok ebben előrehaladni, illetve ehhez próbálok segítséget találni a neten, így akadtam Önökre is.

Kedd, 2007. Október 02. 8:28

A létrehozás ára tart

A létrehozás ára tart vissza, mely mögött sajnos nem látok garanciát. Ha garantálná valaki, hogy az elkészítés ára x hónap múlva biztosan megtérül és utána már a profit is kopogtat az ajtón, OK. De ilyet ki garantálhat?

Kedd, 2007. Október 02. 8:31
  

Szerintem vannak akik adnak garanciát, sőt azt is mondják hogy fizess egy kisebb összeget és ha bejőtt akkor ennyibe kerül, de akár a bevételből részesedést is kérhetnek - sok lehetőség van.

A Te termékedre szolgáltatásodra milyen garanciát, kiprobálási lehetőséget válalsz?

Kedd, 2007. Október 02. 11:49

Zoli, Szerintem

Zoli,

Szerintem mindkettőtök felvetése jogos. Hadd képviseljek viszont egy harmadik álláspontot.

Honlapkészítésről beszélünk. Arról, hogy a megrendelő odajön hozzám, hogy csináljak neki honlapot, egy internetes BIZNISZT, és garantáljam, hogy pénzt fog vele keresni.

A kisáruszállítójára talán adnak olyan garanciát, hogy sikeres fuvarozó lesz? Arról beszélek, hogy mindaddíg, amíg a megrendelőn igen nagy részben múlik, hogy sikeres lesz-e a biznisz, addig inkább nem adnék garanciát. Referenciát, sztorikat, hogy kik lettek velem sikeresek azt igen. Meg garanciát arra, hogy nem fog elromlani, ha meg mégis, akkor "gariba" megjavítjuk amint lehet.

Vagy mondjam azt, hogy akkor adok, ha mindent úgy csinál, ahogy javasoltam? Mert akkor elég nagy az esély. Viszont, ha mindent én csinálok és én találok ki amitől sikeres lesz, akor az már az én bizniszem, ő legfeljebb csendestárs (végülis a pénzt ő adta).

Szóval az a lényeg, hogy ez egy együttműködés, ahol mindketten - ügyfél és szolgáltató - beleteszik a maximumot, és ha mindketten elég jók, akkor sikeres lesz. De hogy ő elég profi legyen az ő területén, az bizony az ő felelőssége, nem az enyém! Az megint más, hogy ha látom, hogy nem fog menni, mert ő nem elég profi, akkor elkerülöm az üzletet, vagy felhívom rá a figyelmét. De ez már igen érzékeny kérdés, és nagyon óvatosan kell kezelni.

Mindenesetre amikor olyanokkal dolgozunk, akik a saját területükön profik, akkor mindig van eredmény. Úgyhogy mi ilyenekkel dolgozunk, és nem kell garanciát vállanom másra, mint a saját munkánkra.

Üdv: Balázs

Kedd, 2007. Október 02. 12:18
  

Egyetértek ezzel is. Sokan azt nem veszik figyelembe, hogy "Ők" is kellenek egy üzletileg sikeres Internet Bizniszhez - mert úgye Ő a szakterűletén a szakember.

Úgy gondolják majd "Én mint weblapkészítő" majd megcsinálom és még garanciát is adok hogy jó sok pénzt fog keresni.

-Ha ha Jó vicc, van ilyen?

Így szűletnek az "üdv az Aranybánya Kft. honlapján" c. oldalak.
Aztán puff neki hol a Biznisz, nem erről volt szó, az Internet nem jó pénzkeresésre - kijelentések.

De sebaj van garancia...

Kedd, 2007. Október 02. 15:29

Cégünk

Cégünk (számítástechnikával foglalkozunk)hamarosan megünnepelheti negyedik életévét, s bár igaz, hogy mások szolgálatában már lehúztam előtte 12 évet, sok jó dolgot is sikerült csinálni, de a magam lába szebb és nehezebb is mint bármi eddig.
A kezdetektől fogva van saját weblapunk, amit én szerkesztgettem Frontpage-ban, de idén nyár elején csináltattam egy profi portálrendszert (webshop, infótár, fórum, letöltések), amit kollégáimmal együtt tartunk karban, illetve ide publikációkat is felteszünk, többnyire sajátokat. Megpróbáltam sokmindent, a legnagyobb lokális kereskedelmi médiaszolgáltatót, offline médiákban reklámozunk, próbálkozunk keresőmarketinggel, de legtöbbet az átkattintós reklám hozta. Számosítva: napi átlag 42 látogatónk volt az elmúlt két hónapban, az átkattintós napi 80 és 100 közé hozta fel. A webshopunk konverziós rátája rémesen alacsony, kisebb mint 1%. Én tudom, hogy ez lesz az egyik leglassabban megtérülő beruházásunk és hogy ez viszi el a legtöbb munkát, nem is zúgolódom, de azt azért nem értem, hogy egyesek beszélnek félelmetesen magas látogatottságról, konverzióról, gyors megtérülésről és a honlapjuk nem sokban különbözik a miénktől. Valaki mondja meg, hogy miképpen lehetne növelni a látogatottságunkat és a bevételeinket? Jó felé megyünk? Inkább a "népi megköpködésre" számítok, azaz mondjátok el a véleményeteket (lásd: Totalcar Népítélet)! Szerintem mindenkinek hasznos lesz egy állatorvosi ló esete. Ha valaki az én véleményemre kíváncsi a saját lapjával kapcsolatosan, nagyon szívesen megnézem és elmondom a véleményemet.

FONTOS: mindezt természetesen úgy, hogy Balázs érdekeit ne sértsük... neki is meg kell élnie ebből, ahogy nekünk a sajátunkból!!!

BenkoG

Kedd, 2007. Október 02. 16:39

Helló, Gábor! Figyelj

Helló, Gábor!

Figyelj arra, amit a Balázs mond! Stratégia! Gondold át, hogy egy hagyományos tárgyaláson is mennyi minden el tud romlani, pedig az ügyfél alig tud elszaladni...

Hát még ha csak egy kattintás...

Én pl még egy túl bonyolult adminisztrációs oldalról is lefordulok...

Üdv, Attila

Kedd, 2007. Október 02. 16:56
  

Szia Attila!

Igen, figyelek Balázs szavaira, ezért is vagyok itt. :-)) A stratégiánk megvan, alkalmazzuk is, a jelei is megvannak, hogy ez a stratégia jó, hiszen figyelem a weboldalunk forgalmát a Google Analytics segítségével, illetve a rendszer belső statisztikái alapján és látom, hogy az irány jó, de a haladás valami félelmetesen lassú. Ezeken felbuzdulva például azt határoztam el, hogy folytatom az átkattintós kampányt, hogy a nyitóoldalam - ami eddig a webshop főoldala volt - egy olyan oldal lesz, ahonnét eligazíthatom a látogatót, mit hol talál. Tesszük fel a szakmai anyagokat, van letöltés, van fórum, nézegetik, vannak olyan témáink, aminél ezres a látogatottság a portál megindítása óta.
Én mindössze azt nem tudom, hogy másokéhoz képest (pedig azokból erősen köbgyököket vonok és mégis szépek az eredmények) a mi weboldalunk alacsony látogatottságú (napi átlag 42) s valami nem stimmel, mert érzem, hogy ennek nem így kellene működnie. Csak azt nem tudom, hogy mi a baj. Ez a baj.

BenkoG

Kedd, 2007. Október 02. 17:49
  

Ha ez vigasztal, a nagy látogatottság nem varázsszer. Az én honlapom (időnként) fent van a gugli első oldalán, de még így sincs napi 200-nál több látogató, pedig 4 éve dolgozom rajta! (ebből télleg nem kell gyököt vonnod :)

Ha néha mégis, az se jó, nincs belőle több megrendelésem....

Ez ilyen. Gondold meg, mennyi ellenszándék dolgozik a honlapod ellen! :)

Szerintem fontosabb, hogy akit egyszer megfogtál, többé ne engedd el - legyen belőle kliens!

Üdv, Attila

Kedd, 2007. Október 02. 17:59

Sziasztok srácok! Nagyon

Sziasztok srácok!

Nagyon jó úton vagyunk ám!

A másik mai bejegyzésemben már írtam is valamit, ami ideillik...

B.

Kedd, 2007. Október 02. 18:18
  

Megnéztem a honlapodat mint laikus(www) szakmabeli(számtek). Korrekt, szokásos, unalmas.
A többi ilyet sem a honlap miatt nézik, ha nézik.
Viszont a cégbemutatóban megcsillant valami saját és egyedi hangulat. Indulásnak kipróbálnam milyet szól a címlapon, olvashatóbb(nagyobb) betűvel és linkekkel kiemelve a főbb tevékenységeiteket. Ja és valami egyszerű reagálási lehetőség is kéne, hogy mérhető legyen a hatás (Kupon, ütős letöltenivaló). Én meg attól vagyok ilyen "marha okos", mert olvasgatom a Balázst és az általa is ajánlott néhány oldalt :-)

Szerda, 2007. Október 03. 10:51

Köszönöm, Zsolt, az

Köszönöm, Zsolt, az őszinte véleményt. Igen, valami hasonlóra gondoltam én is a változtatások terén. A stílust itt is láthatod kissé, nemrégiben kritika ért, hogy nagyon is van stílusom, pedig világéletemben ilyen voltam, mint amit ott tapasztalhattál. (Én sem rejtettem véka alá a véleményem, amikor valaki nemrégiben negatív véleményt tett a cégemre, abból lett egy disputa és a végén megkaptam a felhívást, hogy nem tetszik a stílem. Nem volt semmi anyázás vagy emelt hang a részemről, de tudod, nem hagyom , hogy hülyék lehúzzanak a saját szintjükre, ismered a mondást :-))
Naszóval: igen, én is azt érzem, hogy mintha uncsi lenne a lap, főleg ha nem is tizenkettő, de huszonnégy egy tucat az ilyenből. Átszabom a főoldalt a jövő hét elején (ma elmegyek egy vidéki "fellépésre", szakmából adok elő 60-70 kedves végfelhasználónak, de onnét is figyelem majd a blogot). Kuponrendszert is tudunk a webshopból, szerintem a jövő héten csinálok rá egy helyi akciót, ez jó lesz valóban egy reprezentatív kutatásnak is. A főbb tevékenységekről nem hiszem, hogy fogok aloldalakat nyitogatni, annyit nem fog senki sem kattintgatni szerintem. Bár lehet, hogy eccer majd megpróbálom... A letöltenivalók pedig sorakoznak lassanként, a mostani előadást is ki fogom tenni.
Mégegyszer köszönöm, szívesen fogadok továbbra is ötleteket, észrevételeket. Ez másoknak is hasznára lesz szerintem. Balázs, te mit szólsz ehhez az ötlethez?

Szerda, 2007. Október 03. 11:15
  

Helló!
Azén tapasztalataim szerint, sok magyar kisvállalkozásnál nyoma sincs semmilyen stratégiának. Örülök, hogy ezen próbáltok változtatni.
Mi honlapokat csinálunk, de mindig ajánljuk, hogy ennyi nem elég. Koncepció nélkül egy jó honlap (hirdetés, stb.) semmit sem ér.
Üdvözlettel!

Kedd, 2007. Október 02. 20:24
  

Igazad van. Persze erről is azonnal eszembe jutott egy csomó dolog :-) :

1. A mi felelősségünk, hogy oktassuk a stratéiai gondolkodásmódot. Mert ha még mi is elhanyagoljuk, akkor az, aki szakértőként lát minket, tuti nem lesz szuper-stratégiai.

2. Általában igaz, hogy ha a cégnek alapból nincs stratégiája, akkor igen nehéz online stratégiáról beszélni, hiszen annak is az offline stratégia kéne az alapja legyen.

3. Mivel én nem tudok kibújni a bőrömből (nem is akarok), pár kérdés után mindig a stratégiánál tartunk. És néha, nagyon ritkán, eljutunk oda, hogy a cégvezetőnek leesik, hogy nincs stratégiája, sőt, azt is elkezdi kapisgálni, hogy mit is kéne kitalálnia stratégia címszó alatt.

Közelmúltban volt is egy ilyen eset. Az első nagy konzultáción előjöttek azok a kérdések, amik rávilágítottak, hogy ahhoz, hogy egyáltalán stratégiáról beszéljünk, bizonyos pü. és forgalmi mutatókat ki kéne deríteni. A következő pár alkalommal felselylett, hogy merre kéne menni (offline), és...

...és itt megszakadt a folyamat, mert a cégvezető nekiállt gatyába rázni offline stratégiáját. És ez így jó. És akkor folytatjuk, amikor megvan a stratégia, és van mire építeni. És már most látom, hogy iszonytatóan fog menni az online biznisze, mert van (lesz) alapja...

4. Viszont az ilyen konzultációt nyilván nem tudja megfizetni az, akinek évi 10 milla az árbevétele.

5. Akinek évi 10 milla az árevétele, annak lehet, hogy nem az online stratégiáján kell tépelődnie, hanem cashflow-t kell generálnia.

Már megint ide lyukadtam ki. Ez biztos jelent valamit, nem?
;-)

Üdv: B.

Kedd, 2007. Október 02. 20:50
  

Szervusztok,

en Szlovakiabol figyelem az itteni esemenyeket, tobb magyar "guru" blogjat is olvasom, es a hirleveleket is jaratom. Nagyon sok erdekes dolgot tanultam es igyekszem is hasznositani.

Mivel par weboldalammal szlovak viszonyok kozt szep eredmenyt sikerult elernem, most azon a koncepcion vagyok, hogy masoknak is segitsek.
En viszont pont az ellenkezojet tapasztalom ami itt van. Hiaba vallalom, hogy sikerdijert fogok dolgozni, senki sem akar belemenni. Inkabb kifizetnek akar egy horrorisztikus dijat masnak, mint hogy en csinaljam meg ingyen, es utana sikedijat fizessenek az eladasbol.

Kedd, 2007. Október 02. 20:42
  

Szia Zsolt,

Beszélgessünk privátban ;-)

Addig is javaslom, hogy nézd meg ezt az oldalt alaposabban: Gazdag Tanácsadó (főleg az első pár postot, amikor még nem offtopic megy a locsifecsi) és persze a MarketingCommando-t is. (És ne a keresőoptimalizálás meg egyéb technikai oldalakat bújd, vagy legalábbis ne elsősorban - azokkal ugyanis akár éhen is halhatsz.)

Fel kell építened magad, ha érted mit jelent ez.

2001-ben nekem is volt olyan időszak, amikor még nem tudtam elképzelni, hogy honnan lesz elég megrendelésem, most meg vannak árajánlatkérések is, amikre nem tudunk válaszolni.

Angolul mennyire értesz olvasott szöveget, vagy hanganyagot?

Kedd, 2007. Október 02. 21:04
  

Szervusz Balazs.
Hogy kell "privatban" beszelgetni veled?

Epp azon vagyok hohy egy olyan rendszert hozzak ossze, amit a gazdag tanacsado is hasznal, termeszetesen szlovakul, szlovakiaiaknak.

Eddig a legnagyobb gondom a CMS megoldas volt, vagyis a dinamikusan valtozo egyszeru honlap. A Drupallal nem boldogultam, most viszont talaltam egy jol kezelheto egeszseges rendszert. A masodik problemam az email marketinghez hasznalhato jol felepitett szoftwer, amit a sajat webhostingomrol uzemeltethetek. Jelenleg ezzel veszodom.

Az angol szoveggel amig internetes egesz jol elboldogulok, a beszeddel mar sajnos tobb a gond.

Az altalam megadott emailcimen (te biztos meg tudod nezni) megtalalsz, es akkor akar Skype kontaktust is cserelhetunk.

Udv, Zsolt

Kedd, 2007. Október 02. 21:12

ok, elküldöm a címem.

ok, elküldöm a címem.

Ha hosszú távon gondolkozol, akkor én kicsit erőltetném a Drupal-t. Semmi nincs hozzá fogható. Sokat kipróbáltunk, és nagyon komoly dolgokat lehet vele megcsinálni.

Ha viszont nem vagy vér profi programozó, és megfizetni sem tudsz egyet, akkor lehet, hogy érdemes keresni egyet, akivel társulhatsz. Persze ez majdnem olyan komoly döntés, mint egy házasság (nem viccelek), de egyszerűen nem csinálhasz mindent Te.

És ha jól sejtem, Te inkább a marketing fickó vagy/leszel.

Email küldésre nyilván nem tudok mást javasolni, mint a MailMaster. Ha olcsón akarod, akkor a nyitólapunkon ott van pár új és elég jó árú csomag.

MailMaster+Drupal=bármit meg tudsz csinálni. Ez sem vicc.

De nem azért akarok veled beszélni, hogy eladjam neked, sőt... ;-)

Ja, és az angolt ezért kérdeztem: Rich Schefren anyagai (a honlapján már nincsenek kint ezek az anyagok) :-(

Kedd, 2007. Október 02. 21:25
  

Szervusz Balazs,

Ok, varni fogom az emailcimedet, bar holnap egesz nap tavol leszek, ugy tunik este 8-9 -ig meg az emaileket sem fogom tudni elolvasni. Privatban majd be tudom mutatni par munkamat es a tovabbi elkepzeleseimet, utanna meglatjuk hogyan tudunk egyuttmukodni.

Kicsit belelapoztam az oldalaitokba, szerintem az altalam hasznalt rendszer is tudja amit a Drupal. Lasd pl. egy "szorakozasbol" keszitett oldal a http://humanita.podlupou.sk - habar egyelore meg csak szlovakul van irva.

Tovabbi jo estet kivanok, udv, Zsolt

Kedd, 2007. Október 02. 21:56
  

Szia Zsolt,

Most ezt nagyon kedvesen fogom mondani, de...

...már épp megjött a kedvem, hogy támogassalak. De vigyázz, ha tanulni szeretnél valakitől, akkor ne kezdj hamar vitatkozni, mert ha az illetőnek nincs sok ideje, akkor ha azonnal vitatkozol, akkor elmegy a kedve a tanítástól, és azt mondja, hogy ok, akkor boldogulj magad. És ez neked nagyon sok idődbe kerülhet ;-)

Ezen én is keresztülmentem, hidd el, nem éri meg :-)

Szóval Drupal - nem véletlenül mondtam... (vannak olyan szempontok is, amiket most még nem is ismersz, de abból amiket írtál, számomra már egyértelmű, hogy idővel fel fognak merülni. Inkább kérdezz, hogy miért mondom :-)...

Üdv: B.

Szerda, 2007. Október 03. 5:27
  

Rendben Balazs,

meghajtom a fejem, es eppen van is egy statiskus weblapom amit mar illene atcsinalnom profi modon a Ti mintatok szerint, es akkor legyen az az elso Drupal alapu lapom.

Koszonom a linket is, mar letoltottem. Ha lesz idod, kerlek add meg a mailcimedet, hogy privatban beszelhessunk.

Koszonom a megtisztelest, udv, Zsolt

Szerda, 2007. Október 03. 16:44

Balázs! Van egy jól

Balázs!

Van egy jól működő cégem. Van egy jól működő honlapom. Van bevételem, ami lehetővé teszi az internet marketing kiadásaim finanszírozását. Nincs automatizált hírlevél rendszerem. Hogyan tovább?

Pácser Attila

Kedd, 2007. Október 02. 21:52
  

Elolvastam a tegnap esti "termést" és érdekes gondolataim támadtak rögtön.
1. A sikerdíjas megoldást jónak tartom. Mi sem kérhetünk pénzt addig, amíg használhatóra meg nem csináltuk a szervizünkbe beadott cuccost. Igen, egy sikerdíjas megoldást én is bírnék...
2. Mint erősen marketingalapú emberke (végzettség, tapasztalat, folyamatos önképzés, tenger elolvasott és kiértékelt olvasnivaló, megvalósított ötletek, saját tapasztalatok - ez mind a kezemben, illetve a fejemben) sokat beszélgetek ügyfeleimmel és barátaimmal marketingről és stratégiáról. Igen, igazatok van, a helyzet elkeserítő, mert azt látod, hogy beleáll a vállalkozásásba, nyomja, tolja, de ÉSZ NÉLKÜL, csak erőből. Ezek a vállalkozások, vállalkozók eljutnak majd valahova (lesz Audija, háza, alkalmazottjai, raktára, műhelye stb. meg egy jópofa agyvérzése vagy infarktusa, egy válása - mesélhetnék) de soha nem fog tudni kényelmesebben és jobban, kevesebb munkával megélni. Azért, mert nincs stratégiája és taktikája, se online, se offline. Esze tán lenne, de ideje, energiája, szakmai tudása sincs ahhoz, hogy eljusson addig, hogy gondolatai legyenek és motivációja, hogy javítson. Sokakat sajnálok, de ha arra gondolok, hogy évek óta építjük a vállalkozásunkat és ha ővelük foglalkozunk, felhozzuk őket, akkor magunknak nevelünk erősebbnél erősebb konkurrenciát? Na ezt a gondolatot elvetem, inkább gondolkodom, segítek a barátaimnak, ha valaki kérdez, tanácsot adok. Mellette építem a saját vállalkozásomat és igyexem jobbnak lenni, mint akiket "támogatok". Ennyi. Nem akarok mélyebben belemenni, mert vannak pro és kontra dolgok, de mondom, nem akarok belemenni. Nem érdemes.
3. Mi Joomlát használunk, bevált a rendszer, van még benne erőtartalék informatikai oldalról, hogy megvalósíthassak további ötleteket, s van benne marketing tartalék, amiket egyre jobban igyekszem kihasználni. Ha valaki erről kérdez, szívesen elmesélem a tapasztalataimat.
4. A látogatottságunk olyan, amilyen. Folytatom az átkattintóst, a szakmai anyagok feltöltését, szakmai partnereimmel közösen végfelhasználói rendezvényeket csinálunk, ott tartok szakterületünkről szóló előadásokat. Remélem, meghozza az eredményét. Bárkinek bármilyen véleménye, hozzászólása van, szívesen várom továbbra is, akár privátin is! Olvasom a szakmai fórumokat, blogokat, cikkeket - ez már szenvedély is nálam - és ha látok valami adaptálható és jó ötletet, akkor megcsinálom. Az offline stratégiánk (üzleti és marketing) szerves eleme a portálunk (szándékosan nem weblapot mondok már egy ideje), igyekszem kiaknázni az előnyeit, de van egy olyan sanda gyanúm is, hogy a magyar társadalom - ahogy a kisvállalkozóink is - még éretlen ehhez a dologhoz egy kicsit... na ehhez mit szóltok?

BenkoG

Szerda, 2007. Október 03. 9:46
  

Cégem Alfa Romeo, FIAT, Lancia személyautókat, FIAT kisteherautókat, - emellett beszámított és bizományos használt autókat értékesít.

Értékesíthető szolgáltatásaink még: hitelügyintézés, szerviz (rendszeres karbantartás, javítások) műszaki vizsgáztatás, zöldkártya, karambolos autók kárügyintézése, javítása, fényezése garanciával, Gyári és utángyártott alkatrészek, kiegészítők értékesítése, Kézi autómosó + Autókozmetika

Szeretném forgalmunkat és eladásainkat növelni, az internetet jobban bevonni az értékesítésbe.

Honlapunk van, de nem igazán ad el. Hírlevélküldést eddig nem csináltunk, de szeretném, ha elindulna. A google-en sehol sem vagyunk …

Kérem szíves válaszát, tud-e ebben segíteni

Vasárnap, 2007. November 18. 14:31

"Esetleg jó lenne egy

"Esetleg jó lenne egy eszköz, amivel megtervezhetném a web lapot"
Kedves sorstárs!

Weboldalam kitalálásakor szinte 0% webszerkesztői tapasztalattal a Microsoft Office csomag Front Page nevű weboldalkészítő programjával egy hét alatt összedobtam az általam elkészítésre szánt weboldal kinézetét. Ezt úgy kell elképzelni mint egy táblázatszerű valami. Mindent tök amatőr módon szinte belerajzolva csináltam meg. És amikor megtaláltam a megfelelő céget weboldalam elkészítésére, átadtam nekik ezt a rajzszerű vázlatot a kinézetről és az elrendezésről meg egy szöveges dokumentumot amiben részletesen leírtam a működést. Mármint ahogy én elképzeltem az oldal működését. Most úgy néz ki, hogy jó lesz és működni fog. Az eladás pedig már csak a reklámon és a marketingen múlik.

Tehát a szoftver neve mégegyszer: Microsoft Front Page

Sok sikert :)

Vasárnap, 2007. November 18. 18:34

Cégem az M-Média System

Cégem az M-Média System egy modern, jólfelszerelt filmstúdió, azonban sajnos se időm, se felesleges pénzem nincsen arra, hogy népszerűsítsem az oldalamat. Nem panaszkodok, folymatosan van munkánk, de a stúdió, akár 2x, 3x ennyit is elbírna.

A kérdésem az lenne, hogy mit tud ajánlani, mivel tehetem népszerűbbé az oldalamat?
Hogyan fog mégtöbb potenciális ügyfél ellátogatni hozzám?

Előre is köszönöm a válaszát.

Tisztelettel: Mészáros Ádám ( www.mmediasystem.hu)

Szombat, 2008. Május 17. 20:03

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!