E-mail marketing - halott, vagy nem halott?

Egyes vélemények szerint az e-mail marketing halott. Két szakértőtől is hallottam ezt mostanában. Az az érdekes, hogy számos ügyfelünknél és persze saját magunknál is jól láthatóan kiválóan működik.

Egyes vélemények szerint a "hagyományos" infotermék biznisz is a múlté. Egyre többen vélik úgy, hogy már csak havidíjas konstrukciókkal érdemes próbálkozni. Én nálunk, és más ügyfelünknél is úgy látom, hogy remekül működnek a hagyományos megoldások is.

Most akkor hogy van ez? Melyik oldal téved? Az alábbiakban néhány olyan gondolatot szeretnék megosztani Önnel, amelyek segíteni fognak eldönteni, hogy hogy is vannak ezek a dolgok, és hogy érdemes-e adatbázis építéssel, e-mail marketinggel, és nem havidíjas konstrukciók (infotermékek és nem infotermék jellegű termékek és szolgáltatások) értékesítésével foglalkoznia az interneten

Kezdjük az alapoknál:

1.) Az online marketing, éppen úgy, ahogy a hagyományos marketing, rendelkezik azokkal az alapelvekkel, amelyek mentén a hagyományos marketing évszázadok óta működik, és amelyek mentén még évszázadok múlva is működni fog.

Való igaz, hogy az eszközök jönnek-mennek, hogy bizonyos online marketing eszközök, amelyek pár éve még remekül működtek, már nem muzsikálnak annyira jól. Azonban ezt a jelenséget nem szabad összetévesztenie azzal a jelenséggel, hogy bizonyos remekül működő eszközöket (adatbázis marketing, e-mail marketing) sokan a kellő bölcsesség nélkül használnak, így nem is igazán működik nekik. Jelenti-e ez az eszköz halálát? Számukra biztosan. Önnek viszont nem feltétlenül!

2.) Mi a táptalaja azon elképzelések terjedésének, amelyek szerint az e-mail marketing halott? Két dolog: egyrészt az alapelvek ismeretének hiánya, másrészt a válságban jellemző kapkodás.

Ha valami nekem nem működik, oly könnyű a helyzetet hibáztatni! Oly könnyű azt mondani, hogy elavulttá vált - például az e-mail marketing! Pláne, ha korábban működött - pontosabban úgy tűnt, hogy működik.

De vajon az, hogy korábban működött, azt jelenti-e, hogy nagyszerűen csináltam? Nem lehetséges-e, hogy csak annyit jelent, hogy engem is vitt az ár? Nem lehet-e, hogy - ahogy a Sanyi is mondta az előző bejegyzésben - csak arról van szó, hogy amikor még a minden, a csapnivalónál kicsit is jobb megoldás  működött, akkor azzal a hamis elképzeléssel éltem, hogy "király vagyok"? Nem lehetséges-e, hogy amikor az első hullám kezdett elülni, akkor ha megtanultam volna az alapelveket, ha akkor tényleg profivá képeztem volna magam, akkor még most is, még a válságban is működne a dolog?

Nos, mi emberek válságban sok marhaságot  vagyunk hajlamosak elkövetni. Én is. Az emberi elme egyik legnagyobb különlegessége viszont éppen az, hogy saját gondolkodásán is képes gondolkodni, és ezáltal fejleszteni azt.

Az egyik leggyakoribb válsághelyzetben elkövetett hiba a kapkodás.

Kapkodik, aki túl hamar lemond egy eszközről; kapkodik, aki ahelyett, hogy végre megtanulná az alapelveket, ahelyett, hogy igazán a mélyére nézne a dolgoknak, csak a felszínen kapirgál, és az első nehézség láttára továbblép egy újabb eszköz használatára.

Kapkodik, és ugyanazt a hibát követi el, mint ami miatt a válság őt sújtotta először.

És persze kapkodik az is, aki a kapkodó tanácsadó javaslatára - mielőtt még az alapelveket megtanulta volna, mielőtt még bármi is működött volna neki, - már tovább is lép a következő csodamegoldás használatára...

Ahogy Sanyi is mondta, a válsághelyzet hatására nyilvánvalóvá válik, hogy melyek azok a megoldásaink, amelyek már elégtelenek, melyek azok, amelyek kapcsán tovább kell lépni. Azt is át kell azonban gondolni, hogy MIÉRT váltak elégtelenné oly hamar ezek a megoldásaink! Nem lehet-e, hogy a probléma nem is annyira a válság volt, hanem azon felületes hozzáállásunk, amely alapján éppen csak megtanultuk pár eszköz használatát? Nem lehetséges-e, hogy mindig csak a "mutass valamit gyorsan, ami működik, a részletekkel ne fárassz" vezetett a nehézségekhez?

És igen, tényleg vannak dolgok, amik megváltoztak. Tényleg nem ugyanúgy működik már az e-mail marketing sem, mint régen. Mindez azonban nem azt jelenti, hogy nem működik, hanem azt, hogy (I.) ugyanazon alapelvek mentén, (II.) a megváltozott helyzetben, (III.) MÁSKÉPP kell használni.

De erről is sok szó lesz még mostanában...


 

tényleg így van

sokszor nem adunk elég időt annak, hogy egy módszert kristálytisztán megtanuljunk és alkalmazzunk.
Rohanós minden körülöttünk, időt szeretnénk nyerni, a jövedelem szerzés biztonsága és annak szorítása igen erős.
Féltjük az alaposság oltárán feláldozott időnket, pedig lehet, hogy az lenne a legjobb befektetés.
Van még mit tanulni és tapasztalni...
(Bocsi a kapkodni biztosan ik-es ige??)

Csütörtök, 2009. Június 18. 12:43

Hogyan lehet kikapcsolni a lenti hirdetést?

Kedves Balázs!

Nagyon szívesen olvasnám a blogbjegyzéseit, de nem tudom megtenni, mert A szabdság rabszolgáit promózó pop up-ot nem tudom eltünetni, ezért mindig pánikszerűen kattintok és csukom be az ablakot.

Miért nincs rajta egy nagy piros "Bezár" gomb? Netbookról vagyok és a képenyő harmadát eltakarja, a videó feleslegesen fogyasztja a mobilinternet forgalmi keretemet - szóval csak a baj van vele - ráadásul nem is érdekel, mert S. úr olyan bőbeszédű, hogy nincs hozzá türelmem.

Kérem, tegye becsukhatóvá! A böngszőm Opera, ha az számít valamit.

Köszönöm.

Csütörtök, 2009. Június 18. 12:44
  

Kedves Imre,

A nálunk rendelkezésre álló Opera 9.51 és 9.52 verziók alatt remekül és könnyen be lehet csukni. Ön milyen verziót használ?

Köszönettel:
Csepregi Balázs

Csütörtök, 2009. Június 18. 12:51
  

A lenti reklámról:

Már a programozói asztalon van a módosítás, köszönjük a visszajelzéseket!

Üdv: Balázs

Csütörtök, 2009. Június 18. 18:32

Opera 9.63-al sem jó

Be lehet ugyan csukni a reklámot, de az oldalt nem lehet lefelé görgetni.

Nekem ez a jelenség már hónapok óta, régebbi operával is.

Üdv,

Győző

Csütörtök, 2009. Június 18. 13:14

Opera

Ja bocs, a tárgyba írtam a verziószámot.
Szóval én most Opera 9.63-al nézném a blogot.

Köszi,

Győző

Csütörtök, 2009. Június 18. 13:16

E-mail marketing, vagy előfizetés

Balázs!
A szakértők pro, vagy kontra vitájába beleszólni, vagy áálást foglalni nem szeretnék.
1.) Nem vagyok szakértő
2.) Nem vagyok a piacon csak 4 hónapja, ergó erősen tanulom ezeket a dolgokat
Mindazonáltal úgy gondolom, hogy itt veszi hasznát az a mentalitás, amit japán mesteremtől tanultam: ami működik, azt tanuljuk meg, tegyük hozzá az egyéniségünket, legyünk benne profik, fejlesszük egy kicsit, és sikerünk lesz.
Ezt a szemléletet követve az oldalam 4 hónap után 3-as page ranket ért el, és egy kulcsszóra első vagyok 4500 találat közül.
Most is ezt csinálom, kiveszem azt mindenből ami számomra egyszerúen kivitelezhető, és azt a lehető legeredményesebben elvégzem.
És még igy is messze elmaradnak az eredményeim a várakozásomtól.
De ez nem csüggeszt, hanem megerősít, mert tudom, hogy a kitartás lesz az, ami a végső célom eléréséhez visz!

Csütörtök, 2009. Június 18. 13:31

Bezárás

Kedves Imre!

Én ugyan Safarit használok, de gond nélkül be tudom zárni a jobb felső sarokban, lévő bezár gombbal.

Ugyan nem piros, de működik.

Balázs,

Egy kicsit engem is zavar. Ismerem a programotokat, és nem mindig van 2 csésze kávé a gép előtt, hogy végig hallgassam Sanyit. :) (Bocsi Sanyi, remélem tudod, hogy tisztelem a munkád)

Nem tudjátok leautomatizálni, hogy aki 3-5 ms percen belül bezárja, annak 2-3 hétig vagy 1 hónapig ne jelenjen meg?

Üdv.

Szabolcs

Csütörtök, 2009. Június 18. 13:39

a válság csak...

A minap olvastam rengeteg bölcsességet Kenedi Dánieltől (Dan Kennedy). Az egyik megállapítása az volt, hogy a válság lekaparja a dolgokról sminket és önmaguk valóságában láttatja, érezteti őket.

Így hát - ahogy Sándortól idézte Csepregi úr - ilyenkor nem lehet élvezni a Golf áramlat melegét, csak a pucér valóságot.

Tényleg nem az email marketing hibája; aki szegény email marketinget hibáztatja, az mutasson egy üzleti technikát, ami változatlan formában éveken keresztül állandó sikerrel bevethető...

Csütörtök, 2009. Június 18. 14:15
  

Kedves Balázs!

Meglátásom szerint az eddig kapható marketing infótermékek sorsa kétféle lehetett:

Vagy elolvasta az ember, leszűrt belőle azt amit sikerült, s miután mindegyiknek az volt az alapvető üzenete, "Ne csak olvasd, csináld is!', hát csinálta.

Ennek következtében minden lett olyan, amilyen, aztán csak véletlenszerűen jöhetett a várva várt siker.

Vagy alaposan tanulmányozta és uram bocsá' megtanulta az anyagot, és ezután fogadta meg a jó tanácsot, és kezdte el a megvalósítást.
Ezek az emberek ma bizonyára sikeresek, talán nem is törik a fejüket (kapkodva) más megoldáson, hanem a jelenlegi sikeres járt utat igazítják az új kihívásokhoz. Sokan közülük már oktatják is a maguk koncepcióját...

Vagyis, a fizetős anyagok sorsa is (nemhogy az ingyeneseké) gyakran az, hogy az ember hajlamos nem átrágni magát rajta, hanem csak pásztázva, felületesen végigfutni az egészen.
Hisz olyan kíváncsi a megoldás kulcsára, hogy nincs türelme tanulni.
És aztán várja a sültgalambot, hisz ő megfogadta a guruk tanácsát, csinálja ezerrel, ami átjött elsőre az anyagokból, de nem jól, nem alaposan, és mindenféle szakmai kontroll nélkül.

Ezért aztán a kudarcait tapasztalva - ahogy Balázs is megfogalmazta - nem a meglévőt javítja ki alapoktól kezdve, hanem keresi az új "Messiást", aki megmondja, hogy most mi a tuti, mi a trendi (mi volt a trendi Amerikában 4 éve, mert egyes szakértők véleménye szerint kb. 4 év, mire egy-egy módszer átjön Magyarországra).

Arról szó sincs, hogy "ugorgyunk" egy kihagyott (át nem vett) kategóriát, hisz a piac jellemzően - amiről nem tud - nem fogja hiányolni, és nézzük meg, MOST mi a trendi odakint, hátha annak megtanulásával hamarabb prosperálhatunk belőle.

Persze változatlanul az a véleményem, hogy amíg az ember az alapokat nem tanulja meg, lehet ilyen-olyan szuper megoldási javaslat, sajnos nem lesz gyógyír az sem.
Tanulni kell, nincs mese.! Mégpedig az alapokat. Azok a kősziklák! Azokra pedig - tudvalevőleg - már lehet építkezni.

De kár, hogy nem később születtem! :)

Üdv.:
Éva

U.i.: Tegnap hallottam egy felmérésről, miszerint a ma végzős egyetemisták szókészlete 1800 szóból áll mindösszesen. Arany János 50 000 szót használt.
Ezért külön köszönet Sanyi "bőbeszédűségének", mert sokat lehet tőle tanulni.
Ahogy nézem a kommentjeim hosszát, bizony én sem vagyok a tőmondatok híve! :)
Akit ez zavar, attól elnézést kérek.

Üdv.:
Éva

Csütörtök, 2009. Június 18. 14:17

Re: E-mail marketing - halott, vagy nem halott?

@Balázs,

Ha többet nem írsz csak a címsort és ezt:

"Két dolog: egyrészt az alapelvek ismeretének hiánya, másrészt a válságban jellemző kapkodás. "

Már akkor is teljesített volna küldetését ez a poszt!

Egyébként a fentebbi megállapítás első pontja az igazi probléma! Ha nem elveket keresünk alkalmazunk, adaptálunk, hanem technikákkal, taktikákkal operálunk, és ez nem csak az emailmarketingre igaz!

Nagyon gyakran kapkodunk, és nem is feltétlenül a válság miatt, ilyenek vagyunk. Viszont ha nem mérünk, nem tekintünk vissza nem korrigálunk az a nagyobb baj. Azt tapasztalom, hogy gyakran hiányoznak azok a benchmarok, amik nélkül maximum sodródni lehet az árral...

Egyetlen gondolattal visszautalnék a kapkodásra, nem régiben egy általad ismert Guru szájából hallottam 2 gondolatot, amit magam is gyakoroltam előtte is, de nem fogalmazódott meg bennem eklatánsan!

"Bukj gyorsan!" --> tanulsz belőle!
"Mindig annyit tudással rendelkezz amivel a következő lépcsőfokra léphetsz!"

Nem szószerint volt, ezért elnézést kérek!

István

Csütörtök, 2009. Június 18. 14:36
  

Az infotermék ideje leáldozott? Sokan mondják és bizonyos szegmensekben és témakörben igen. Mert ahol tekintélyes tanácsadók már közzétettek valamit és jól körüljárták a témát, ott sok babér nem terem az újonnan jövőknek, hacsak nem szegmentálódnak. Tipikusan ilyen piaci szegmens a marketing.

Azonban más területeken az információs termékeknek nincs olyan széles elérhetősége, ezért még bőven van helye. Általában azoktól hallani azt, hogy az e-mail marketing ideje lejárt, akiknél csökken a hatékonyság vagy így akarja magára hívni a tömeg figyelmét. (Jó pszichológiai fogás.)

A tény: az e-mail olyan szerves részévé vált az életünknek, hogy még sokáig velünk fog maradni. A feladata egy online vállalkozónak: megtanulni, hogyan bírja rá az ügyfeleket a levél MEGNYITÁSÁRA és elolvasására és reagálásra.

Emellett fontos viszont az új dolgok megvizsgálása és -amennyiben illeszkedik a vállalkozásunk profiljához -, az eszköz beépítése a rendszerünkbe.

Üdv:
oliveR

Csütörtök, 2009. Június 18. 14:55
  

A kapkodás soha ne vezet jóra. Főleg azért mert sokan összekeverik a kapkodást a gyors és hatékony munkával.

Egyébként már annyi mindenről mondták, hogy ez már nem működik, vagy ezen a piacon ez nem működik, aztán mindig van valaki aki bebizonyítja, hogy mégis csak.

Viszont szükség van az új eszmékre a régieknek, hogy frissítsék, fejlesszék módszereiket, és szükség van a régi megoldásokra az újaknak, hogy legyen honnan tapasztalatot gyűjteni.

Aki csak egyre esküzik általában kockáztat, érdemesebb több eszközt használni bármit is akarunk elérni.

Az oldal alján levő reklámmal kapcsolatban: így sokadszor, már zavaró, hogy minden alkalommal megnyílik.
Kellene bele valami cookie, ami megoldja, hogy nem minden alkalommal ugrik föl.
Így talán még hatékonyabb lenne, hiszen most csak egy zavaró elem, amit mindenki nagyon gyorsan bezár, aki már sokadszor van itt.

Csütörtök, 2009. Június 18. 15:17

Sziasztok!

Sziasztok!
A gyors kapkodás eredménye a felületes munka. A felületes munka kisebb hatékonysággal jár, ami az eredményeken is meglátszik.
Ne kapkodj, hanem gondolkozz. Ne gondolkozz túl sokat, hanem cselekedj is. Cselekedni meg csak egy jó koncepcióval érdemes.

Hírlevél. Jó dolog a kapcsolatok és a bizalmi légkör kialakításában.
Infotermék. Önmagában nem eladható, de hírlevél segítségével már igen.
Ha egy jó értékesítési szöveggel rendelkező oldal van készítve, akkor a hírlevélre sem lesz szükség az infotermék eladására.

A hírlevél is helyetesíthető, ha van helyette hozzá hasonló vagy jobb eredményt hozó alternatíva megoldás.
A tapasztalat is mondja, hogy az e-mail marketing müködik. Vannak feliratkozók, vásárlók és nem vásárlók egyaránt. Nem mindenki vásárol, de szép eredményt lehet elérni. Függ az egyéniségtől, a szakmai tudástól és a marketing tudásától, amivel eladja.

István!
Valóban össze lehet ilyen tömören foglalni a dolgokat. De ha jobban, mélyebben meg akarjuk vizsgálni a témát, akkor nem elég néhány szó. Ráadásul a tömör dolgok megértéséhez valamivel jovval több gondolkodásra van szükség, mire megérti az ember. Nem úgy, mintha részletesebben ki lene fejtve.

Horváth Győző! Tudom javasolni a FIrefox böngészőt. Annál bezárható rendesen a lejjebb lévő reklám.
Egyébként Sándort kedvelem, legalább nem olyan unalmasan mondja el a dolgokat, mint egyesek.:)
Szokták azt is mondani dolgokra, hogy sosem elég, úgyhogy hajrá Sándor.;)

Csütörtök, 2009. Június 18. 16:22

emailmarketing működik, aki ellenkezőjét állítja az..

emailmarketing működik, aki ellenkezőjét állítja az nem ért hozzá, vagy csak el van telve önmagával és azzal a gondolattal h ő ezt jól csinálja, és nem fejlődik.

sok magyar marketinges emailje landol a postámban, és mind egy sablonra íródtak, és már rég nem szolgáltatnak használható információt. így nem is lehet eredményes.

ezekben az időkben csak a hülyéknek meg a nyugdíjasoknak van idejük hosszú oldalakat végigolvasni, majd a végén klikkelni egy linkre hogy megtudhassák h miröl is szól a levél.. normális embernek nem ehet így eladni

hajrá!

Csütörtök, 2009. Június 18. 17:54

hozzászólok

Szervusztok! Kértétek, hogy olvassam el a beírást.. - 1.) Ezt a színösszeállítást olvasni lehetetlen!!! 2.) Aki kitalálta a halványzöld hátteret, meg a kéket (igen, tudom, ez a trendi), az soha életében nem tanult nyomdatechnikát. Ugyanis, a világoskék szín az újság "eldobására" készteti az embereket - ez vonatkozik az internetre is - tekintettel arra, hogy nagyon idegesítő.
3.) Ami a halvány betűket illeti. Szintén köszönöm szépen, nincs türelmem, idegrendszerem elolvasni, mert a fáradt szemeimnek ez túlzottan megerőltető, sőt, olvashatatlan.
Úgyhogy... Kedves Balázs, ha Te programozó vagy, akkor lécci nézd meg számítógépes szemmel ezeket a dolgokat, és ha lehet erősíts valamit, vagy változtass valamit az oldalstíluson.

Egyébként szerintem, az email-marketing nem halt meg, csak ne a barátaid és a családtagok között keresd azt, akinek szánod a leveleket...
Ami az infotermékeket illeti, pl. megvettem jó drágán - ma a kevés is sok - valami cd-sorozatot, amiken pont azok vannak, amit már ezer éve összevadásztam az internetről. Lehet, hogy ügyes fogás, de nem biztos, hogy korrekt..

Legyen jó hete mindenkinek ebben a kánikulában! - Megnézem majd újra a lapot, ha tudom olvasni..

üdvözlettel: Tösmagi Erika

Csütörtök, 2009. Június 18. 20:03

Miért kaptam újra levelet?

Ha már e-mail marketingről van szó, akkor pont ide vág a következő dolog, amit most Balázsnál tapasztaltam.
Első. Rosszul kitöltött tárgy mező. Talán tényleg véletlenül volt, de az is lehet hogy marketingfogás.;)
Aztán kaptam egy bocsi levelet, mintha emlékeztetnének a blogra.:)
Aztán hirtelen most kaptam egy harmadik levelet, igaz ezt most Schlingloff Sanyitól jött.:-)
Na mármost ez azért kicsi zavaró. Balázs, oldjátok meg Sanyival, hogy csak egyszer jöjjön hozzám.:)
Tehát a lényeg, hogy egy levél lehetőleg csak egyszer jöjjön, mert utána már idegesítő tud lenni. Szerintem.

Csütörtök, 2009. Június 18. 20:22
  

Kedves János!

Látod, ez az e-mail marketing! :) És szerintem nem a halála...

Ha Sanyitól nem kaptunk volna levelet, akkor egyikünk újabb bejegyzése sem íródott volna meg.
Egyébként ilyenformán jó az emlékeztetés, hisz a véleményünkre kíváncsiak, egyúttal pedig bizonyítják, hogy pl. egy blogot a "kommentelések" tartanak jó színvonalon. Sőt, az sem baj, ha sok a komment! :)
Ez pedig a marketing szintén egyik kulcs-momentuma: ha ki tudod szedni az olvasókból a véleményüket, illetve nyüzsgés van a blogban, az nagyon jó dolog.
Hisz ez egyfajta "piackutatás" is egyben. Ezt kell nekünk is megtanulnunk.

Nyugi, elég ha más idegeskedik...

Üdv.:
Éva

Csütörtök, 2009. Június 18. 21:09

opera

Nekem Opera 9,64-el nagyon jó működik, de lehet 10-esre is frissíteni.

Létezik egy olyan, hogy block content, vagy tartalom tiltása. Ott le lehet tiltani a flasht (elnézést Sándor), de nekem is nagyon zavaró, hogy minden egyes alkalommal feljön, ami még nem baj, csak elkezd beszélni is.

Nem tudom, de én mindig szkeptikus voltam az e-mail marketinggel kapcsolatban. Lehet, hogy csak magamból indulok ki?

Csütörtök, 2009. Június 18. 21:42

Az infotermék halála és feltámadása

Infotermékekkel elég sokat foglalkoztam az utóbbi egy évben, és egész szép portfóliót építettem fel munkavédelmi témájú infotermékekből. (bár úgyse vagytok célpiaca, nem linkelem be, nehogy kommentspamnak nézzék)

Ezzel kapcsolatban ráébredtem arra, mi az oka, hogy az infotermék haláláról beszélnek. a legtöbb komoly tanácsadó vért izzadva és 20 év tudását beleadva csinál infoterméket, amit vagy sikerül komoly marketinggel viszonylag nagyobb darabszámban és komoly áron eladni, vagy ráfizet és elmegy a kedve az egésztől.

Mi az oka ennek? Sok mindenből lehet infoterméket csinálni, de majdnem mindenki a tudásából akar. A tudásalapú infotermék a legrosszabb, mert nagyon könnyen össze lehet hasonlítani a kétezer forintos könyvekkel.

Ezért én ilyet nem is csináltam, (csak egyet, egy hírlevélsorozatom átdolgozásával)

Hogyan lehet még infoterméket csinálni:

  • nyilvános adatok feldolgozásából
  • különböző dokumentumok sablonjaiból
  • stb
  • Mivel ez a post fő témája nem az infotermék, ebbe nem mennék bele bővebben, de lényeg, hogy elsősorban ne tudásalapú infotermékben gondolkozz, csak ha nincs más lehetőség, vagy a hosszútávú stratégiát ez támogatja.

    Csütörtök, 2009. Június 18. 22:47
      

    Úgy kb. 5 éve, amikor elkészítettem az első weboldalamat és két hét múlva szinte minden fontos kulcsszóra az első oldalon volt, én is azt hittem hogy király vagyok. Aztán rövid idő alatt rájöttem hogy ez a paradicsomi állapot nem tart örökké és tanulni kell ezerrel hogy lépést tartsak a világgal és a technológiával, ami egyre nehezebbenek tűnik, de azért még nem teljesen reménytelen, mint ahogy az e-mail marketinget sem kell temetni.

    Csütörtök, 2009. Június 18. 23:09
      

    1.,
    A kapkodásról - látom sokakat megfogott - egy kis háttérinfó az emberi gondolkodás szintjén:

    Az amerikai Gary Klein végzett a 90-es évek végéig kutatásokat tűzoltók, pilóták, sakkozók és atomerőmű irányítók körében, azt figyelve, hogy az idő szorításában hogyan hoznak fontos döntéseket át nem látható célok és körülmények között.
    Azt hitte, hogy a vizsgált döntéshozók a tipikus problémafelismerés - információgyűjtés - lehetséges megoldások keresése és kiválasztása mentén haladnak végig és végül legalább két opció közül választanak.

    Kiderült, hogy ez nem igaz, mert még két lehetőséget sem gondolnak végig. Helyette végigpörgetik fejükben a legelső valamennyire elfogadhatónak látszó tervet, és ha nem találnak rá ellenérvet közben, akkor belefognak annak a megvalósításába.

    2.,
    Végezetül pedig a Forbes magazin 2009 februári és márciusi adatok alapján összeállította egy cikkben (és egy letölthető PDF tanulmányban is), hogy melyek a leggyakrabban használt online marketing eszközök. Első két helyen a SEO és e-mail marketing (forrás: http://www.forbes.com/adinfo/research.html). Úgyhogy talán ettől az eredménytől Magyarországon sem sokkal eltérőbb a helyzet.

    Sikeresen online marketinget, képezzük azt a profitot! ;-)

    Péntek, 2009. Június 19. 7:10
      

    Szerintem is működik az e-mail marketing. Van egy jól kitalált és összeállított e-mail sorozatom, ami technikai okok miatt kb 3 hónapig most szünetelt. Bizony látszott az oldalon, hogy ez nem az igazi az e-mail nélkül. Ja... hogy van még mit csiszolni a technikámon... persze, hogy van: ember legyen a talpán, aki azt meri állítani, hogy már semmi újat nem kell megtanulon. :)

    Kedd, 2009. Június 23. 13:24
      

    Csinálni kell, és működik !
    Én még nem csinálom:-(

    Kedd, 2009. Június 30. 22:29

    Hozzászólás

    A mező tartalma nem nyilvános.
    • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
    • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
    • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

    További információ a formázási lehetőségekről


    Ellenőrző kérdés
    Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
    Image CAPTCHA
    Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!