Miért és hogyan sanyargatja ügyfeleit és saját magát a legtöbb online válllalkozó? (+ megoldások)

Az egyik legkárosabb jelenség az online vállalkozók körében, hogy nem adnak el.

Nem arról beszélek, hogy nem vesznek tőlük, hanem hogy egyszerűen meg sem próbálnak eladni, vagy ha mégis, akkor ezt oly módon teszik, hogy kész csoda lenne, ha megrendelések születnének!

Hogy miért hívom mindezt ügyfélsanyargatásnak, honnan tudhatja, hogy "bűnös-e" ebben a vádpontban, és természetesen hogy mi a megoldás, arról van szó ebben a rövid (5 perces) videóban.

A következő részben bemutatom a 7 leggyakrabban "alkalmazott" ügyfélsanyargatási (és Nem-Eladási) technikát, és természetesen a megoldásokról is szó lesz...


 

ügyfélsanyargatás?

Kedves Balázs,

Nekem ez most teljesen ellentmondásos, amit mondott a videón, hisz évek óta már ezt szajkózzák, hogy ne legyünk erőszakosak. A hibákat biztos ejtek Én is, majd kiderül a következő részben:), de ez egy kicsit szembecsapott. Tényleg alig várom a 7 leggyakrabban "alkalmazott" ügyfél-sanyargatási (és Nem- Eladási) technikát. Na, ez az a kérdés, amiért ideszögeztem magam, és hallgattam minden szót. Ez a téma nagyon felkeltette az érdeklődésemet és szerintem még sokunkat.
www.3dflash.hu

Kedd, 2009. Július 28. 11:55
  

Igen, évek óta tanítjuk, hogy ne AZONNAL adjon el, és lám, mostanra "felcseperedett" egy generáció, akik annyira nem erőszakosak, hogy SOHA meg sem próbálnak eladni...

...és ez még csak egy hiba a hétből... :-)

Üdv,
B.

Kedd, 2009. Július 28. 11:58

Nem-eladás blogokban

A nem-eladás nagyon gyakori jelenség például bloggerek esetében. A blog nyilván nem marketing platform, de alkalmas arra, hogy onnan a látogatók az értékesítési oldalra lépjenek.
A bloggerek egy része úgy gondolja, hogy az embereknek nincs szüksége termékre, másik része pedig úgy, hogy lehetetlen őket vásárlásra bírni. MIndkét felfogás kioltja az eladásokat.

oliveR

Kedd, 2009. Július 28. 13:17

Válasz

Köszönöm a hasznos információkat, és nagyon kiváncsi vagyok a 7 hibára+ a megoldásaira!

Kedd, 2009. Július 28. 14:14
  

Kíváncsi vagyok a további hat hibára, néhányt gondolok (remélem eltalálom)

Azért egy rövid esettanulmány: reggel a feleségem megkért, hogy hozzak egy csomag aprópogácsát a pékségből. Nem volt, már éppen megköszöntem és sarkon fordultam, amikor utánnam szólt a hölgy, hogy vigyek "édes csavartat"- köszönöm nem kérek, az ajtó kilincsét érintettem, "De van húsos rúd is!" vegyes érzelmekkel jöttem ki, itt mindenképpen rám akartak tukmálni valamit, de a vége már keserű volt, kétszer meggondolom, hogy mégegyszer bemenjek e oda...

Kedd, 2009. Július 28. 15:09

válasz

Miért? Az jobb lett volna, ha meg sem próbál eladni semmit? Akkor meg azt lehetne rá mondani, hogy elég szerencsétlen eladó létére!
Ezt az esetet úgy is fel lehet fogni, hogy készséges volt és kutatta, mi tetszik a vevőnek. Nem gondolta (nem is gondolhatta), hogy a kedves vevő olyan mimóza lélek, hogy ennyi figyelmességet is tolakodásnak, a kínálatot pedig tukmálásnak fogja értékelni.

Kedd, 2009. Július 28. 22:14
  

Tegert,

Látom az igazadat, és látom Tiborét is.

Azt hiszem, hogy a kulcs a hangvétel. A vevőnek azt kell hallania, hogy gondoskodnak, és nem tukmálnak.

Ugyanazokat a szavakat lehet így is érteni és úgy is.

Sőt, a fogadó éppen aktuális állapotán is múlik. Valami, ami gondoskodásnak érződik egyszer, máskor, amikor sietek, akkor érződhet tukmálásnak.

Szerintem nem lehet hibátlanul csinálni, de hibátlan hozzáállással igen, és az már elég!

Üdv,
B.

Szerda, 2009. Július 29. 7:57

Eladás

Kedves Balázs,

rendkívül kíváncsivá tettél. Tipikusan ebben a helyzetben vagyok én is. A minap Juhász Attila ezt mondta:

Hasznos dolgokat adsz ingyen.

Aztán folyamatosan hetente többször is megint rengeteg jó dolgot küldesz a listádra ingyen.

Hosszú hónapok óta csinálod ugyanezt, mindig új megoldásokat adsz ingyen.

Egy idő után az olvasóid feszélyezetten fogják érezni magukat, mert nem adsz el nekik semmit aminek a megvásárlásával kifejezhetnék hálájukat.

Eddig ez eszembe sem jutott. Lehet, hogy igaza van?
Csak itt a nagy kérdés, amire nem tudok rájönni.
Mit adjak el? Talán lesz egy kis időd, hogy megnézd z oldalam, hátha Neked támad ötleted.

Nagyon várom a következő videót!

Szeretettel:
Vgitta

Kedd, 2009. Július 28. 22:32
  

Sok mindenben egyet értek Attilával, de egy dologban nem:

Nem fogják feszélyezetten érezni magukat, és fel sem fog merülni bennük, hogy venniük kellene valamit. Lehet, hogy lesz pár ilyen is, de az pont arra elég, hogy azt hidd, hogy jó úton haladsz, miközben éhen halsz!

Ha hozzászoktatod valamihez a közönséged, akkor az lesz az elvárás, és nehéz lesz váltani. Ha valami jóhoz szoktatod hozzá őket, akkor még inkább az lesz az elvárás, és még nehezebb lesz váltani...

Egy ponton el kell kezdened eladni, és kész...

Hamarosan folytatjuk :-)

Üdv,
B.

Szerda, 2009. Július 29. 7:54
  

Minden hobbynak ill. online tanfolyamanak vannak járulékos eszközei. Miért nem készítesz egy videósorozatot főzési technikákkal, tippekkel, miközben viszonteladója leszel valamelyik edénygyártónak vagy konyhai eszközöket gyártó cégnek? (És itt most nem AdSense hirdetésekre gondolok - habár, az is működik, ha jó helyre teszed a kódot -, hanem arra, hogy jó szívvel tudod ajánlani az eszközöket, amiket Te is használsz. Még jobb, ha megkérdezik tőled, hogy milyen eszközöket használsz. Ekkor irány a viszonteladói link!)

Ahogy az oldalad fejlődik, idővel felfeded a piacod igényét, amire azután egy online tanfolyamot is építhetsz.

oliveR

Csütörtök, 2009. Július 30. 13:09
  

Na ez tuti betalált. Építgetem a listám, készülnek a saját termékek, de ráérünk még eladni. Hát lehet még sem várok jövő tavaszig :)

Ez valami trükk, hogy a facebookról nem az oldaladra, hanem a youtubra tereled az emberkéket? Van ennek valamilyen előnye?

Szerda, 2009. Július 29. 20:35
  

Nincs trükk, csak néha nem gondolkozok túl sokat, hanem csinálom... :-)

(Most így utólag az jut eszembe, hogy a FB a YT linket felismeri, és maga megcsinálja olyan csinosra, a saját linkemmel meg nem tudom, hogy mit csinálna, de nem biztos, hogy így rendesen beágyazná...)

Üdv,
B.

Szerda, 2009. Július 29. 21:09
  

Én csak annyit mondanék, hogy nem tudnak olyat eladni nekem, amire nincs szükségem.
Ezzel azt akartam mondani, hogy a pék hiába akart mást adni. Főleg mert csak pogácsa kellett és semmi más.
Mint ahogy a szerelmi bánatos mondja: Ha ő nem lehet velem, akkor élni sincs értelme...
Azt kellett volna mondania, hogy van itt sajtós rúd, ami jobban fog ízleni a feleségének.;-)

Csütörtök, 2009. Július 30. 15:58

Sajtosrúd!

A sajtosrúdas téma nagyon furcsa dolog. Én egy offline nagykereskésben dolgoztam sokáig alkalmazottként. A betérő kereskedőre soha sem tukmáltam de mindig vezettem a figyelmét ha hagyta. Soha nem vett semmit amit nem akart, de mindig legalább kétszer annyi cuccot vitt ki az ajtón, mint amennyiért eredetileg bejött. Hálás volt, hogy nem kell a konkurenciánál is időt töltenie! A mi forgalmunk meg igencsak megérezte. Ki járt rosszul?

Csütörtök, 2009. Július 30. 22:22

Rendelés

szia Balázs!

ne haragudj hoyg ide irok, de így valószínüleg elérlek téged.

Pár napja gondom akadta rendeléssel, melyet emailben jeleztem felétek.
A problémámra b.gábor küldött egy dat filet, az üzenet részben pedig egyetlen árva szót se írt.
Véleményem szerint az ügyfélszolgálatokon ennél kommunikatívabb embereknek kellene dolgzoniuk. légyszves nézz utána, lehet hogy több rendeléstől estek el a nem megfelelő kolléga miatt.

Szerda, 2009. Augusztus 12. 9:41

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!