Tud-e szökőárat kelteni zsenge fűzfavesszővel? Nem? Akkor online marketingjében miért ezzel próbálkozik?

Miért van az, hogy a legtöbb online marketinges legtöbb tevékenységének annyi hatása van, mintha valaki úgy akarna cunamit előidézni, hogy egy zsenge fűzfavesszővel szöszmötöl a lába előtti porban?

Miért van az, hogy a legtöbb online marketinges számára nem egyértelmű, hogy mit kell csinálnia, hogy folyamatosan jelentős eredménye legyen a munkájának?

Valójában a MIÉRT-re magam sem tudom a választ, viszont az alábbi bejegyzés pontosan rávilágít, hogy MIT kell jól csinálnia ahhoz, hogy megforduljon a tendencia, és elkezdjenek özönleni az eredmények.

Bob Burg a "The Go-Giver" című kiváló üzleti meséjében a következőképpen határozza meg a siker első két törvényét:

1.) "Your true worth is determined by how much more you give in value than you take in payment: Exceed people's expectations and they'll pay you even more - the point is GIVE them more."
(A valódi értéked az határozza meg, hogy mennyivel több értéket adsz, mint amennyit fizetségként kérsz: Múld felül az emberek elvárásait, és még többet fognak fizetni neked - a lényeg, hogy adj többet!)

2.) "Your income is determined by how many people you serve and how well you serve them: Your compensation is directly proportional to how many lives you touch."
(A jövedelmedet az befolyásolja, hogy hány embert szolgálsz, és mennyire szolgálod jól őket: A jutalmad egyenes arányban lesz azzal, hogy hány életet érintesz meg!)

A lényeg pedig szerintem ez: "A jutalmad egyenes arányban lesz azzal, hogy hány életet érintesz meg!"

Hogy jön ez az online marketinghez? Nos...

Gondolja végig, hogy melyik az az online marketing "szakág", amelyik egyszerre...

  • ...teszi lehetővé, hogy sok embert érjen el,
  • ...nagymértékű kontrollt és kezdeményezési lehetőséget ad az Ön kezébe,
  • ...és ami hosszútávú hatásgyakorlást tesz lehetővé?

Nos, ez az ág az e-mail marketing. Ahogy Schlingloff Sándor fogalmaz, "Az Online felhalmozott vagyonok legfontosabb, nélkülözhetetlen alapeleme a professzionális e-mail marketing! Nem az, hogy regisztrációkat gyűjt, és e-mail-eket küldözget. Nem, ennél SOKKAL TÖBB KELL!"

Ha tehát választania kell, hogy az online marketing mely részében válik igazán profivá, akkor Ön mit választ (ezek után)? A keresőoptimalizálást? Vagy a PPC hirdetéseket? Netalán az affiliate marketinget?

Remélem, hogy NEM! Remélem, hogy úgy dönt, hogy az e-mail marketinget választja! Remélem, hogy úgy dönt, hogy az e-mail marketing lesz az első, amiben igazán profivá válik!

Remélem, látja, hogy ha profi a szakmájában, azon a területen, amelyen a termékét vagy szolgáltatását kifejlesztette, ÉS ezzel együtt profi az e-mail marketingben, akkor már majdnemhogy "le is van tudva" a siker.

Hadd áruljak el egy titkot (és ha minden jól megy, nem kerülök bajba miatta)

Vannak itthon igazán sikeres online marketingesek, mint pl. Wolf Gábor, Schlingloff Sándor, Goldman Dávid, Nicholas Viktor; van még néhány másik sikeres online marketinges, és van egy csomó közismert, ámde egyáltalán nem annyira sikeres online marketinges is. Tudja mi az egyik legfontosabb vízválasztó azok között, akik ismertek, és jól is megy az üzletük, és azok között, akik "csak" ismertek, de alig megy az online üzletük?

Nos, az egyik legfontosabb vízválasztó, az, hogy mennyire jó az illető az e-mail marketingben. Persze kell szaktudás is, kell általános marketing tudás is, jó kell legyen a PR-je is az illetőnek, de hogy a nap végén özönlenek a megrendelések, vagy csak csurognak, az bizony leginkább azon múlik, hogy mennyire profi az illető az e-mail marketingben! (És kérem, higyje el, tudom miről beszélek, láttam már néhány "guru-business"-t belülről...)

"Rendben Balázs, meggyőztél! De HOGYAN legyek profi az e-mail marketingben?"

Ehhez két dolog fog kelleni: Tudás és Eszköz


 

Bullshit

Konkrétan egyoldalú. Ha nekem olyan ügyfeleim vannak, és továbbra is olyanokat akarok, akik picit nagyobb cégek - vagyis elkülönül a döntéshozatali és a beszerzői szint - máris radikálisan zuhan az e-mail marketing hatékonysága.

Bizonyos esetekben igaz, amit írtál. Nekem a tapasztalatom kicsit más. Mi nulla e-mail marketinget használunk, miközben nem kell panaszkodnom a megrendelések miatt :)

Szombat, 2009. Szeptember 05. 13:06
  

Kedves ....!

Azokban az esetekben, amikor az online marketingnek van bármi létjogosultsága az adott cég marketingjében, a fenti állítások túlnyomó részben igazak.

A kivételt tipikusan azok az üzleti modellek jelentik, ahol a "must buy now" ("azonnal vásárolni akarok") igények kiszolgálása jelenti a fő forgalmat. (pl. üzleti célú hotelfoglalás, üzleti autóbérlés, domain regisztráció, stb.)

A legtöbb vállalkozás azonban nem fókuszálhatja figyelmének nagyobbik részét ezekre az igényekre, mert felkopna az álla. Őnekik való az adatbázis marketing, amelynek az interneten az e-mail marketing az elsődleges eszköze.

Azokkal az esetekkel, amelyekben az online marketingnek ilyen vagy olyan okok miatt összességében nincs jelentős szerepe a cég marketingjében - nos, az ilyen esetekkel egy online marketing blogban nem nagyon foglalkozunk :-)

Üdv, Balázs

Ui.: Elnézést de már nem tudom (nem kívánom) magamban tartani a következő kérdést: Mi lehet az oka annak, hogy az ellenvetést tartalmazó hozzászólások sokkal kisebb arányban tartalmazzák a hozzászóló valódi nevét és valódi honlap címét? Vajon mi lehet az oka ennek a misztikus korrelációnak? :-)))

Szombat, 2009. Szeptember 05. 16:27
  

szia Balázs!

Klasz az e-mail marketing kurzus! Ötlet: Én a szöveg végén
a fél ár után is odaírnám miért ilyen olcsó! A legtöbben
sztem nem fogják érteni mi az oka. Csak az elején beszéltek
róla (ok). Arra elfelejtik....

Gyurinak Boldog Szülinapot Kívánunk! :-)

Üdv.: Péter

Szombat, 2009. Szeptember 05. 14:04
  

Thanks for both! B.

Szombat, 2009. Szeptember 05. 16:30
  

Szia Balázs!

A blog-ban "Válasz érkezett a .............. című blogbejegyzéshez tett
hozzászólására." a link nem műxik, ill. a grafikát szétnyomja
a hosszú link. (thunderbird-öt használok).

Üdv.: Péter

Hétfő, 2009. Szeptember 07. 13:25

:)

Mivel egy olyan oldalon vagyunk, ahol marketing eszközöket és szolgáltatásokat értékesítenek, teljesen rendben van hoyg a célpiacnak kommunikálja egy post az értékesítendő szofvert, szolgáltatást.

Ha nem vagy épp célpiac, ne vedd magadnak.

A lényeg pedig szerintem ez: "A jutalmad egyenes arányban lesz azzal, hogy hány életet érintesz meg!"

Ezzel én is egyetértek. De annyival kiegészíteném, hogy ha az van bennünk, hogy azért adok, hoyg többet kapjak. A dolog dr Steiner szavaival élve okkult materializmus. Rosszabb mintha őszintén lopnánk :)

Szóval javaslom, óvatosan a szociális érzelmekre alapuló kommunikációs eszközökkel. Hiszen igazat beszélsz. De az igazsággal, főleg ha mélyebbre vezet a felszínnél, óvatosan kell bánni, hiszen, lehet vele élni és visszaélni is.

Üdv

Szombat, 2009. Szeptember 05. 17:21
  

Látom itt aztán mennek a viták.:)
Én azt tudom mondani, hogy van amiért többet kell dolgozni és van amiért kevesebbet. Hogy mely területen mennyit kell dolgozni, az részben függ a gondolkodástól és részben a lehetőségektől. És persze a rendelkezésre álló eszközöktől és annak kiválasztási módjától.
Na ennyit mára.:)
Egyébként jó ez a bejegyzés.:)

Szombat, 2009. Szeptember 05. 18:35

Bontás

Sziasztok!

Lehet, hogy én látom rosszul, de a keresőoptimalizálás, a PPC hirdetések és az affiliate marketing inkább látogatottságnövelő eszközök.
Az e-mail marketing pedig inkább ezeket követi úgy, hogy a fentiekkel megszerzett feliratkozóknál eléri, hogy vásároljanak.
Ha nincs lista, akkor nincs e-mail marketing sem. A listát pedig építeni kell valahogy. Az pedig csak úgy megy e-mail marketinggel, ha már van egy lista, ami nem a miénk. Szóval megint képbe jön az affiliate marketing.
Elég bonyolult voltam? :)

Üdv.
Csaba

Szombat, 2009. Szeptember 06. 0:50

Ez igaz..

Ez igaz is ,de ha a nagyon jól csinálod ezeket és utána "elbénázod" az email marketinget azaz az eladást, akkor hiába lett sok felíratkozód...

Ha fordítva van akkor, lehet, hogy kevesebb embernek küldesz levelet, de ha ők jobb arányban rendelnek akkor...
szóval érted:)

üdv
Gábor

Szombat, 2009. Szeptember 06. 1:12

Értem én, hogy szélmalom, de mi hajtja? :)

Érteni értem, de hiába vagyok űbermegakirály e-mail marketinges, ha nincs kinek marketingezni.
Csak arra akartam rávilágítani a hozzászólásommal, hogy ezek nem ilyen "ezt választom, vagy azt" dolgok, hanem egyiket is csinálni kell és a másikat is.

Nekünk mindegyik működik ( kivéve a PPC) és együtt hoznak jó eredményeket.

Az affiliate és a keresőoptimalizálás hozza a látogatókat. Az e-mail marketing pedig eladja a cuccot.

Teccikérteni? :)

Akkor most vegyek egy jó autót és tegyek bele rossz benzint, vagy vegyek egy rossz autót és tegyek bele jó benzint?

Szombat, 2009. Szeptember 06. 1:46

melyiket..

Má' hogyne érteném:))

Balázs sem azt írta (én sem úgy értettem), hogy akkor csak egyet csinálunk -pl.email marketing- a többi meg le van sz.rva...

Ide írom mit írt azért:

"Ha tehát választania kell, hogy az online marketing mely részében válik igazán profivá, akkor Ön mit választ (ezek után)? "

Én ezt úgy értem, hogy mi az amit mondjuk 5x olyan jól csináljon az ember, mint a többit..

Vasárnap, 2009. Szeptember 06. 18:31

Értem én

Értem én, hogy szélmalom, de mi hajtja? :)

Oké, erre írtam azt, hogy akkor most jó autót vegyek és tegyek bele rossz benzint vagy rossz autót vegyek és tegyek bele jó benzint.

Nem azt írtam, hogy autót vegyek vagy benzint. :)

Ha az egyiket nem csinálod jól, az visszahúzza a másikat. Balázs tanítja, hogy vannak a marketingnek területei, amelyeken az eredmények szorzata adja a végeredményt. Ha az egyiket gyengén csinálod, az lehúzza az összes többit.

Szerintem a megoldás az, hogy a cégben minden területnek van egy felelőse, aki a maga terütetén profi és amit csinál azt tényleg profin csinálja. Az egyik a látogatottságnövelésben profi, a másik az e-mail marketingben. És így lehet elérni a legjobb eredményt.

Ha egyemberes a cég, akkor pedig nincs mese, meg kell tanulni ezt is és azt is jól csinálni.

Hogy nézne már ki az, hogy űberprofi vagyok e-mail marketingből, de éppen csak csordogálnak a látogatók a honlapomra?

Szerintem... :)

Vasárnap, 2009. Szeptember 06. 19:56
  

Tudjátok én inkább marketingeznék 100 ezer embernek rossz e-mail marketinggel mondjuk 1% hatékonysággal, mint 100-nak 40% hatékonysággal.

Vasárnap, 2009. Szeptember 06. 8:22

39%

Azt a 39%-ot, amit így az asztalon hagysz, majd a konkurensed fogja kiszolgálni. Megéri?

Vasárnap, 2009. Szeptember 06. 18:30
  

Nem azt mondtam, hogy a jó e-mail marketing felesleges, hanem ha választanom kellene, akkor a 25x-szörös bevételt választom. Így, ebben az esetben a konkurens nem érdekel...
Különben realisztikusan nézve előbb lesz jó/kiváló e-mail marketingem, mint 100.000-es listám.

Vasárnap, 2009. Szeptember 06. 22:30

E-mail marketing

Kedves Balázs!
Alapvetően mindenben egytértek veled, régóta olvasom az anyagaidat, sőt valaha a mail mastert is használtam és hittem az e-mail marketing erejében és éreztem is a hatását. Azt is megértem hogy Te, a mail mastered miatt ennyire elkötelezett vagy az e-mail marketing mellett, ami neked bizonyára nagyon jól is működik, hisz Te még jóval korábban felépítetted az imázsodat és persze a címlistádat. De azt nem tagadhatod hogy az utóbbi időben jelentősen csökkent az e-mail marketing hatása. Magam is több hírlevél rendszert üzemeltetek, bár biztosan nem is olyan jók ezek mint pl. a tiéd, de akkor is látom az egyre romló tendenciákat, aminek nem csak én vagyok az oka, hanem az e-mail túlterheltség. Sajnos én is egyre ritkábban olvasom az anyagaidat, mert egyszerűen képtelenek vagyok minden témábavágó levelet elovasni, kezelni, pláne megvásárolni, jelentkezni, stb. Szóval én úgy vélem hogy ez a helyzet csak romlani fog, hisz számtalan ismerősöm, barátom panaszkodik arra hogy lassan már a számukra tényleg fontos üzenetek is elsikadnak a hatalmas levéláradatban. Bár nyílván itt most olyan címzettekről beszélünk akik önként íratkoztak fel egy hírlevélre, ez még nem jelenti azt hogy akár egyetlen levelünket is elolvassák, persze ez témánként erősen eltérő lehet.
A magam részéről én egyre inkább a közösségi marketingben kezdek hinni mert jelen pillanatban a saját tevékenységemet illetően ez tűnik a leghatékonyabbnak.

Vasárnap, 2009. Szeptember 06. 10:37
  

Kedves kontraszt :)!

Ha a kezelhetetlen áradat igaz, az e-mail-re, akkor 100x inkább igaz a Social Mediára. Naponta kb. 30-40 különböző hírlevelet kapok (érdeklődő természetű vagyok). De ha az e-mail-ek 10-15%-át olvasom vagy legalább futom át el, akkor a Twitteren, Facebook-on lévő bejegyzések, hozzászólások 1%-át és azt is egyre kevésbé látva a tartalmukat.
Nagyon jól megvilágítja a témát Bill McCloskey: E-Mail Versus Twitter című cikke.
Többek között az egyik fontos felismerése, hogy: Customers aren't as connected as marketers (a vásárlók nem mint a úgy kapcsolódnak egymáshoz, mint piaci szereplők (eladók)).
Egyetértek azzal, hogy a social media site-ok (közösségi oldalak) jól használhatók és érdemes is kihasználni őket (a keresők nagyra értékelik őket). De egészen más szemléletmódot igényelnek, mint az eddigi eszközök (ha egyáltalán lehet eszköznek hívni a közösségi oldalakt). (Erről bővebben a SmashingMagazine egyik nagyszerű cikke ír.)

(...tényleg, miért nem írnak igazi nevet az ellenvéleményt megfogalmazók...?)

Hétfő, 2009. Szeptember 07. 8:59
  

Kedves Zoltán! (?)

A kérdés, amit felvetettél elég összetett.

A jelenségek, amiket észlelsz, azok valósak, én is látom őket. A következtetés azonban, hogy mégsem működik az e-mail marketing, ettől még akár téves is lehet.

A Social Media valóban remek dolog. De mire? A bizalom építésére, és a látogatottság bizonyos mértékű növelésére. Ez viszont alapvetően csak a "font end" vevőszerzésre van közvetlen hatással.

ÉS ITT JÖN A LÉNYEG:

Az online felhalmozott vagyonok NEM a "front end"-en, hanem a "back end"-en keletkeznek!

(Ha már itt tartunk, azért csóró itthon a legtöbb online marketinges, mert (1) olyan az árképzése (piaca, terméke, szerencséje... :-)), hogy a front end profit éppencsak az üzemeltetésre elegendő (2) back end értékesítéssel pedig nem foglalkozik, úgyhogy ami a front end-en megmarad (azaz semmi) az maga a profit...)

(front end = ügyfélszerzés; back end = ismételt eladás)

A "back end" értékesítés fő eszköze viszont az e-mail, és nem a social media.

Persze egy komment nem ad elég teret ennek a kifejtésére, de erről SOK szó lesz az e-mail marketing tanfolyam során.

Üdv,
Balázs

Hétfő, 2009. Szeptember 07. 9:52

E-mail marketing

Kedves Balázs!

Amiket írtál vitathatalan tények, nem is állítom én hogy az e-mail marketing nem működik, legfeljebb azt hogy egyes szakterületeken erősen csökken a hatékonysága. Magam is a komplex megoldások híve vagyok, az összes fontosabb módszercsoportot alkalmazom, legfeljebb nem a legprofibb módon.

Köszi!

Hétfő, 2009. Szeptember 07. 13:36
  

Az elektronikus levelekkel az a helyzet, hogy előbb vagy utóbb mindenki megtanul szelektálni. Meg kell tanulni leiratkozni is egy-egy listáról. Ha a téma ellaposodik és egy ideig nincs megújulás, akkor meg kell óvni az időnket és energiánkat a felesleges levelektől.

Az e-mail marketing elad és fel is építhet tekintélyt. Bár az utóbbira vannak jobb eszközök is, de az tény, hogy közvetítő szerepet játszik. Hogyan lesz tehát az e-mail marketing újra hatékony?

Nem akarok belenyomulni a témába kéretlenül, csak annyit:
a megnyitási arány, a kattintási arány stb. feltornászásával, ez pedig már szövegírás és mérés kérdése. Szerintem ebben kell hatalmasat fejlődnie a magyar online üzletembereknek.

oliveR

Hétfő, 2009. Szeptember 07. 19:19

Dióhéjban

Szia Olivér,

Egyet értek, és úgy alakult, hogy "kiprovokáltad" azt, amiről még csak később fogok beszélni:

Ezekre lenne sok online vállalkozónak szüksége:

1.) Helyes gondolkodásmód a dolgok összefüggéseivel kapcsolatban
2.) Mondanivaló, azaz értékes tartalom
3.) Kifejezésmód, azaz ahogy te írtad szövegírás

Persze lehet száz pontos is a lista, de ha csak három, akkor ennyi. A többi már csak részlet :-)

Üdv,
Balázs

ui.: bővebben a hamarosan érkező "könyvemben", melynek címe "Az e-mail marketing csapda"

Hétfő, 2009. Szeptember 07. 20:07

Vegyük észre

Vegyük észre saját nézőponti helyhez-kötöttségünket is: A kommentelők 90+ %-a itt - de mondjuk nálam is - maga is online marketinggel foglalkozik, értsd: online marketing eszközökkel ad el online marketing eszközöket. Az ilyen szemantikus paradoxonokért lettem filozófus :)

Tehát amíg mi az email marketing haláláról is beszélhetünk akár, a mi iparágunkon kívül a legtöbb területen egyetlen laza néven szólító e-maillel is csodát lehet művelni.

Hétfő, 2009. Szeptember 07. 20:48

Ezt már én is észrevettem

Miért van az, hogy az online marketinges guruk nagyon ritkán (vagyis szinte soha) mutatnak nem marketinges témájú példákat. A kimutatások mindig csak a marketinges célcsoportra vonatkoznak. Már jó ideje próbálkozok nem marketinges területen, de nem igazán sikerül azokat a fantasztikusnak beállított sikereket elérnem. Tudom, hogy a saját célcsoportom más, de az kezd kikristályosodni, hogy annyira eltérő a célcsoportom szemlélete a marketing iránt érdeklődőktől, hogy nagyon nehezen lehet átültetni azokat a dolgokat, elveket, amiket a marketinges célcsoportnak árusító marketingesek javasolnak.
Egyszer, csak egyszer szeretnék végre nem marketinges témájú, de "marketingguruktól" származó elemzést látni!

U.i: név és honlap is látható, pedig nem annyira pozitív :)

Kedd, 2009. Szeptember 08. 8:23

email marketing avagy hogyan legyunk milliomosok 3 honap alatt

Regota olvasom es kiserem figyelemmel ezt a rovatot is.
Kikivankozik belolem nehany gondolat.
Magam reszerol 15 eves direkt ertekesitesi multtal rendelkezem. Nem, nem vagyok guru szuper ugynok csak atlagosan jo ertekesito.
Hala az internet terjedesenek, mint patkolokovacsok az Otto motor elterjedese utan a szakmam vilagszerte eltunik.
Mi es kik jonnek helyette? programozok. Vgay megtanulom - engem bocs Balazs speciel nem erdekel, vagy kifizetek egy kisebb vagyont mire talalok egy megbizhato es hataridoket tartani kepes informatikust. Nekem a tanulo penz eddig kb 20 ezer fontomban van.
Persze a neten elerhetoek az informaciok angolul es minden 2ik marketing guru elmondja hogyan legyel internet milliomos 3 honap alatt a semmibol.
Amihez nehany aprosag hianyzik csak:
- informatikusi vegzettseg / ismerettseg vagy penz.
- marketinges hozzaertes vagy szakember megfizetese
- szovegiroi vegzettseg / hozzaertes vagy szakember megfizetese.
aztan kesz az otlet, a weboldal a szoveg a dizajn es jon a nagy kerdes ok hirdetni kene hogy latogatokat vonzzak, de persze az nem jon az egbol.
Google Ad words, Ad sense. Mire erdemi eredmenyeket produkalsz pusztan latogatottsagbol honapok telnek el.
vasarolsz egy cimlistat?
2 millio cim 50 dollarert? ja csak hogy a lista ertektelen es spammeles miatt meg a tarheleyed is letiltjak a webrol? ezt persze nem fogjak elmondani. Vgay opt in cimek? darabjat meg is kapod 20 -30 dollar centert. szorozgassunk mar egy kicsit. ha akarsz egy hasznalhato cimlistat: mondjuk 30 - 50ezer cimmel mennyi is a koltsege?
ja utana nem art ha megtanulod es kiismered az automata levelezo kuldes csinjat. Lattam Balazs a tieteket teljesen ertheto volt a programozo ismerosom szamara a html kodsorokkal valo tenykedes...
egy ilyen levelezo hasznalati dija egy ekkorra cimlista eseteben havonta 200 - 500 dollar kozott mozog, persze vehetsz is szoftvert amibol van az olcso kinai minoseg ami csak nem mukodik vagy nem lehet html templatet beilleszteni stb. vagy van a minosegi darabja 500 dollartol.
tehat egy tetszoleges fizikai vagy virtualis termek elinditasahoz egy nullas eredmenyt garantalo kampany esetere hozza ertes es szakmeberek meglete mellett ajanlott rendelkezni 25 - 50 000 dollarral.
akkor eselyes lehet az ember a sikerre. nekem mikor ennek a penznek kb a 70%at elkoltottem fogyott el az erre fordithato tokem. de legalabb par infoprmatikus rajtam (is) jol keresett.
Gondolom a negativ hangvetelem miatt ki leszek tiltva. Tovabbi szep napot.

Kedd, 2009. Szeptember 08. 12:25

kampány és e-mail marketing

Kedves Balázs!

Látom sikerült ismét felkavarni az állóvizet.
A hozzászólásokból az látszik. hogy vannak igazságok és vannak emberek, helyzetek akik ezt az igazságot értelmezik.

Azt hiszem mindenkinek van igazság részlete.( Egyetértek, nem tudom miért nem lehet "negatívan" hozzászólni névvel. Az is az igazság részlete!)

A magam részéről most már mintegy éve követem a tanításaitokat, javaslataitokat. lassan már erdmények is látszanak.

Mikor érünk el eredményt? Hát ez nem 3 nap az biztos. Még csak nem is a konkrét tudástól függ. Álljon itt magyarázatul egy sportos hasonlat.

Azt mondja nekem a magasugró bajnok : Ez nagyon egyszerű, nekifutsz, lendülsz és átmész a két méter felett. És megmutatja és átmegy! 42 másodperc alatt!. És ÉN??? Talán valamikor, talán soha. Attól IS függ mennyi energát teszek bele.

Hát bizony valahogy ilyennek látom ezt a szakmát. Sok információt kell szerezni, megemészteni. Meg kell technikákat imerni, tanulni. Meg kell tanulni , hogy megértsem mit értem már el és még mit kell tennem!!! ( Nagyon fontos a tesztek, elemtzések szerepe) Nem sorolom, talán ebböl is látszik, hogy ez nem ilyen egyszerű. ( És még a sporthasonlathoz visszatérve, a mi esetünkben a pályát, a nekifutót és a magasságot is folyamatosan változtatják a tudtunk nélkül!)

Amit Te mondasz Balázs - és ami szerintem a legfontosabb - az az, hogy ha folyamatosan szerzel új ismereteket, alkalmazod azokat és NEM HAGYOD ABBA a munkát, akkor biztosan érsz el eredményt. Nem hiszem, hogy létezik a világon olyan szakma amiben csak GURUK dolgoznak. Az on-line marketiing sem az. Elég, ha megélek belőle, ahogy szeretném. Köszönöm Neked, hogy ehhez sok segítséget adsz nekem.

Üdv

István

Szerda, 2009. Szeptember 09. 10:27

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!