"Neveket akarok Pelikán elvtárs! Neveket akarok!"

Ez a cím jutott eszembe arról a hozzászólásról, ami tegnapi blogbejegyzésem kapcsán született, és amely komolyan elgondolkodtatott.

A bejegyzésben arról volt szó, hogy a szerverre telepítős e-mail marketing szoftverek egyik jelentős hátránya, hogy nem tudják olyan kifinomultan kezelni a visszapattant leveleket, mint az SAAS modell alapján működők (köztük a mi MailMaster szoftverünk is), és emiatt könnyebben kéretlen levél lesz az Ön jóhiszeműen küldött leveléből.

 A hozzászóló azt nehezményezte, hogy nem neveztem nevén a történetben szereplő másik szoftvert, és úgy vélte, hogy emiatt nem hihető a történet. Hozzá intézett válaszomban úgy érveltem, hogy nem lett volna szerencsés, ha nem független nyilatkozóként megnevezem a másik szoftvert.

Most viszont ez merült fel bennem: Lehet, hogy tévedtem, és mostanra már a magyar közönség is elvárja, hogy mindenki nyilt lapokkal játszon? Lehet, hogy mostanra már itthon is elfogadhatóvá vált az összehasonlító reklám?

Önnek mi a véleménye?

(És bár nagyon kiváncsi vagyok az Ön és a többi olvasó véleményére, a másik szoftver nevét továbbra sem fogom nyilvánosságra hozni.)

Internet-Marketing.hu hír

Az "A hét leggyakrabban alkalmazott ügyfélsanyargatási technika felfedve..." videó szövege felkerült az oldalra iPaper formátumban, tehát már olvasható is a videó.


 

Összehasonlítás

Hali!
A tegnapi posthoz csak azért nem szóltam hozzá, mert én már túl vagyok az öszehasonlításon. Pl. olvastam Dávid postját a Hun2.0-án és én is ekkor értettem meg bizonyos összefüggéseket. (Azóta nem küldök tovább semmilyen levelet, amiben megjósolják a szerencsém, vagy hogy milyen fontos, hogy vmiről minél többen tudomást szerezzenek, most pl a védőoltásról..)
Hogy az összehasonlító reklámnak itt van-e az ideje, azt nem tudom. Azt tudom, hogy a TV-ből már kivették, (állítólag már nem lehet a GVH miatt) és hogy az általános marketingben már csak itt-ott lehet ilyen reklámot látni.
Én a saját marketingemben nem használom, és csakis az olvasónak adott előnyökről beszélek, és segítem plusz infóval.
Persze, ha valaki megmutatja, hogy jól működik, és növeli a konverziót, akkor persze élni fogok vele...:-)))

Péntek, 2009. Augusztus 28. 15:24

Összehasonlító reklám!

Üdv.!
Ha ezen a fogalmon konkrét, egyértelműen megnevezett, konkurens cégekkel való "összehasonlítást" értünk, akkor szerintem ez a "jó érzésű emberek" szemében ízléstelen, szóba se jön. Ez az alkalmazó (erkölcsi) szegénységi bizonyítványa.

Persze, ha nem "jó érzésű ember" csinálja a reklámot, akkor statisztikailag kell néznie, és ha a "célközönsége" nagy része sem ilyen, akkor hajrá! Kicsit sarkítva: Bunkó elad a bunkónak! Csak nyugodtan fiúk, lányok! Erkölcsi züllésünkhöz ez egy nem túl jelentős adalék, csak egy, a sok közül.

Tisztelettel:Feri

Hogy kit nevezünk "jó érzésű ember"-nek? Jó kérdés, nehéz kérdés, messze vezető kérdés. Szerintetek? Marhaság?

Szombat, 2009. Augusztus 29. 6:01
  

Összehasonlítást érdemes a felhasználóra bízni és felpiszkálni. Az Ön megoldása tuja ezt, ezt és ezt? Felkészült ezekre a veszélyekre? Mi már elrontottuk, a sajátunkban javítottuk. Ilyesmi.

Volt régen egy olyan társadalmi konvenció, miszerint ha jót nem tudsz, rosszat fölösleges. Ez mindúgy igaz a szavainkra mint cselekedeteinkre.

Az előző post korrekt. Szerintem így kell PR cikket írni :) Magam részéről az ingyenes YANC komponenst használom, de ezt csak annak érdemes kipróbálnia, aki jártas szerver oldali technológiákban. Ideális esetben jól működik, de azért ott vannak az ékezet kérdések és pár apróság. Szóval fejlesztők fejlesszetek, felhasználók felhasználjatok! :)

Péntek, 2009. Augusztus 28. 15:34

Összehasonlító reklám

Én korábban éltem az összehasonlító reklámmal és mondhatom, hogy frenetikus volt a sikere. Egy bökkenő van csak: a végtelenségig tisztességesnek kell lennie az összehasonlító reklámnak. Valahogy úgy fogalmaz a törvény, hogy a termékek, szolgáltatások fogyasztó számára valóban fontos, releváns tulajdonságait kell összehasonlítani. Magyarországon a bíróságok ezen elv meg nem tartása miatt meszelik el az összehasonlító reklámmal próbálkozókat. Ugye egy pihent jogász bármikor állíthatja, hogy én bizony olyan fogyasztó vagyok, akinek nem azok a szempontok fontosak, amit éppen a reklámozó kiválasztott. Ezért reklámozás előtt még piackutatást is kell végezni, hogy a hirdetéssel elért fogyasztók többsége számára mi a fontos, és ennek a piackutatásnak bizony reprezentatívnak és kellően nagy mintán vettnek kell lennie (azaz jó drágának), hogy ebbe se tudjanak belekötni. Egy másik megoldás - ami olcsóbb és szintén védhető - hogy a témában járatos szakértő újságírókat kérünk fel az adott termék vagy szolgáltatás legfontosabb szakmédiumaitól a fontos paraméterek összeállítására és az általuk fontosnak ítélt paraméterekben hasonlítjuk össze a termékeket. Azt tudni kell, hogy Magyarországon az ideiglenesen itt állomásozó multinacionális cégképviseletek mérhetetlenül meg tudnak sértődni az ő "brandjüknek" egy hazai termékkel történő összehasonlító reklámján és ne csodálkozz, ha ezután azt tapasztalod, hogy az APEH. a VPOP, a Munkügyi Minisztérium, a tisztifőorvos, a kamarák és még egy rakás egyéb főhatóság hirtelen beható érdeklődést fog tanúsítani a céged iránt. S mindegyiknél minimum egy feljelentés, de gyakrabban valami alapos gyanúra okot adó egyéb bizonyíték-szerű hamisítvány is ott fog lapulni - amit addig nem mutatnak meg neked, amíg el nem végzik a jó alapos és hosszadalmas vizsgálatot. Amely közben ha valamit találnak, akkor már nem is annyira fontos, hogy mi alapján is indultak. Kis-magyar-vadkeletünkön így működik az összehasonlító reklám.

Péntek, 2009. Augusztus 28. 16:10
  

Egészen megjött hozzá a kedvem :-)

Péntek, 2009. Augusztus 28. 16:16
  

Ha mered, akkor csináld! Engem sem tántorítottak el azok a csekélységek amiket felsoroltam. Igaz, sokat küzdöttem azért, hogy mindenféle főhatóság előtt feddhetetlen legyek és így megmaradjon a cselekvési szabadságom. Ha tényleg meg akarod csinálni, írj (a honlapunkon megtalálod az e-mail címemet) és elmondom még a részleteket is!

Péntek, 2009. Augusztus 28. 23:35
  

Alig egy hónapja vásároltam egy szoftvert, ami az értékesítési oldalt támogatja, és nagyon jó e-mail program van beleépítve. Még csak tesztelem, tehát 2 hét, mire kiderül, hogy érdemes volt-e megvenni. Ha nem válik be, akkor legalább kaptam Tőled, Balázs, egy tippet, és nem kell keresgélnem.

Péntek, 2009. Augusztus 28. 17:03
  

Andi, megnyugodhatsz, az a szoftver, amit te vettél, mindent tud, ami csak kellhet. Egyedülálló a piacon Mi is most kezdtünk át átköltözni oda, de én már hónapokkal ezelőtt is teszteltem még béta verzióban.

Péntek, 2009. Augusztus 28. 19:52
  

Király! Mert, nekem ugye nincs összahasonlítási alapom, de ha Te is ezt fogod használni, akkor tuti, hogy jó.

Péntek, 2009. Augusztus 28. 20:34

Ne haragudj Ági!

Mindig is sokra értékeltem marketinges munkádat, de most vitatkoznom kell Veled!
Nem tudom, hogy milyen rendszerre fogsz áttérni, de amit a honlapodon ma láttam ... szóval az nem nyerte meg a tetszésemet. Évek óta én is használtam, de olyan alap funkciókat nem tud, hogy attól ez már a siralmas kategóriába tartozik.
Ráadásul a teljesítményéhez képest jó drága.
Nagyon kíváncsi vagyok erre a rendszerre!

Szombat, 2009. Augusztus 29. 10:08

Válasz

Nehéz eldönteni, mert ha udvarias korrekt vagyok a konkurensemmel szemben és ez fontosabb mint az üzlet akkor nem nevezem meg a szoftvert.
Ha az én termékem biztosan valamiben jobb a vevőmet segíteni akarom akkor elmondom, hogy ez ezért és ezért jobb mint a másik termék.
(én jobban megcsináltam).
Ha teniszmeccsen legyőzöm a Csepregi Balázst , nem azt reklámozom, hogy győztem, hanem vastagon kiírom hogy jobb vagyok a Csepregi Balázsnál (persze majd a Marson).

Péntek, 2009. Augusztus 28. 17:03
  

Ezzel addig nincs semmi probléma, amíg nem maszatoljuk a határokat. Jobb vagyok Csepregi Balázsnál teniszben! Egyéniben? Párosban?

Beteszek két mondvacsinált szolgáltatást, és vígan harsoghatom, hogy bizony bizony mi gazdagabb szolgáltatást biztosítunk mint az XY. Nem az összehasonlító reklámmal van a probléma, hanem az etikai normákkal.

Mivel néhol már eléggé felkeményedett ez a verseny, magam részéről nem szeretek belemenni egy ilyenfajta sárdobálásba. Én elmondom azt, hogy ez miért jó az ügyfélnek és megemlítem Számára, hogy mire kell odafigyelnie. Mindemellett mintegy mellékesen megemlítem, hogy nekünk is van egy ilyen szolgáltatásunk.

Tény, ez egy mainstream értékesítési gépezetben öngyilkosság. De vajon valóban mennyiségi értékesítést akarunk végezni, és utána a drága időt ügyfél, garancia és problémakezelésre akarjuk fordítani?

A vélemény mindig szubjektív. Az összehasonlítás is, mivel a szempontok egyféle oldalt mutatnak. Nem véletlenül mondják a szociológusok, hogy csak abban a statisztikában hiszek, amit "én hazudtam" :)

Jómagam azon véleményen vagyok, hogy erőszakkal nem lehet, nem szabad megmenteni senkit. Sokkal jobb, ha a vásárlás gondolata az ügyfél fejében születik meg és én valóban egy értékes megoldást kínálok a számára. Az ellenállhatatlan ajánlatot.

Szerda, 2009. Szeptember 16. 14:01

Olvasd el a történetemet

Három éve egy kis faluba költöztem, mondjuk a világ végére. Erre nem jár a posta, nincs mobil térerő. Egyedüli kapcsolat a világgal az internet. Ezen lehet információkhoz jutni, levelezni, és dolgozni is.
Egyszercsak a net kezd akadozni. A hibabejelentés jó esetben fél óra, de inkább egy óra. Közben közlik, hogy türelem, majd jelentkezik a munkatárs. A hibát néha elhárítják, néha csak többszöri bejelentésre. Végül közlik, hogy lemodhatod a szolgáltatást, mert messze vagy a központtól. Ajánlatuk, legyen mobil interneted. Jó vicc, erre nincs mobil térerő.
Szépek a neten végezhető munkákra vonatkozó tanácsok. Nekem most inkább arra lenne szükségem, hogy arról beszéljünk, mit lehet tenni, hogy a multi cég kezében lévő net mindenki számára biztonságos szolgáltatást nyújtson, és 3 év után ne messzebb, hanem közelebb kerüljön a bűvös központhoz.

Péntek, 2009. Augusztus 28. 21:17

igen,igen,eljött az ideje

Üdv!
Érdekes a konkurencia hibáinak eltitkolása, mint a TV reklámokban pl.: mosóporreklámnál eltakarják a másik márkát, de kivehető néha itt ott a szinek, melyről felismerhető a konkurens termék.
Szerény véleményem az, hogy fájó, de eljött az ideje az összehasonlító reklámnak!
Ha nem ismeri meg a vevő egy bizonyos termék, szolgáltatás előnyeit-hátrányait, az olyan mintha átvernénk. És a hiba legtöbbször kimarad a hőnáhított termék reklámjából.(Persze senki sem szereti a hibákat reklámozni vállalkozásában).
Ez csak akkor fog visszaütni, ha a vevő megtalálja a hibát. De akkor már késő és megindul a hírnév lefelé a létrán, és mehetünk "kekszet kapálni".
Nem gerinctelenség megírni egy konkurens vállalkozásról(ha nem is szárazon és lekezelően) a véleményt, de csakis őszintén. Hátha a versenytársunk is így fog hozzánk viszonyulni, és nem szívja vérünk.
Én például megkérdezés nélkül tettem közzé konkurens versenytársaim linkjeit oldalamon. Nem azért tettem, hogy keresőoptimalizálás szempontjából előnyös legyen a linkek miatt, hanem ha valaki ellátogat oldalamra és átböngészi ráakad egy hasonló szolgáltatásra, akkor megnézi, majd ő maga dönt, hogy az-e a jobb vagy az én szolgáltatásom.
Én nem árulok zsákbamacskát!
Ígyis jönnek a regisztrációk, csak szintén, mindennél többet ér!

Szombat, 2009. Augusztus 29. 12:08
  

Sziasztok!

Hát, igen, megértem Balázs dilemmáját, nem egyszerű a kérdés.

Alapvetően semmi bajom nincs az összehasonlító reklámmal - ha igaz. (Persze ez alapvető követelmény bármilyen reklámmal szemben, hogy a megcélzott ügyfélnek nem hazudunk..., ugye???) Én ugyanis ezt is az ügyfelek informálásának egy módszereként fogom fel: nekem pl. személy szerint igenis segítenének az összehasonlító reklámok, hogy melyik terméktől mit várhatok. Így aztán bizonyos kategorizálást is lehetne már fejben végezni, hogy az egyes termékek bizonyos árért milyen ár-érték arányos szolgáltatást tudnak nyújtani.

DE - mert ugye Magyarországon mindig van egy "de" - ehhez biztos, hogy másik, kicsit konkrétabban fogalmazó reklámtörvény, lehet, hogy más Reklámetikai Kódex kellene, de leginkább is olyan reklámpiaci szereplők, akik ezzel a mentalitással lennének képesek összehasonlító reklámot csinálni.

Ekkor ugyanis nagy eséllyel nem vágnák maguk alatt a fát, és nem ütköznének bele abba az akadályba, ami ma még másodikként tornyosul az összehasonlító reklám előtt: sok megcélzott ügyfél szemében ma még ez bizony csak a konkurrencia befeketítésére alkalmas eszköznek tűnik. (Nem volt véletlen Balázs visszahőkölése sem, meg az a megjegyzés sem, amelyik rögtön a GVH-t emlegette...)

Összefoglalva: én az információszerzés okán igenis egyet értek azzal a hozzászólóval, aki tudni akarja a nem jól szolgáltató szolgáltató konkrét nevét, mert fogyasztóként jogom van minden elérhető információhoz, hogy megalapozott vásárlási döntést hozhassak. Ehhez ellenben olyan törvényi és etikai környezet megalkotását tartom szükségesnek, amely nem "öncélú köpködéssé" süllyeszti le ezt a fajta reklámot.

Üdv:

:) Csilla :)

Hétfő, 2009. Augusztus 31. 15:14
  

Az előző hozzászólásban már elmondtam a véleményemet, itt csak annyit tennék hozzá, hogy léteznek ilyen összehasonlítások. Méghozzá szubjektív, érdek nélküli felhasználók által.

Csak használni kell a google-t , beírni a programok nevét vagy a fórum szót és lesznek találatok.

Kedd, 2009. December 08. 1:44

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!