Infotermék ott, ahol soha nem gondoltam volna...

Kétszer kellett meghallanom az imént a TV-ben azt a rövid reklámspot-ot, mire egyszer leesett, hogy egy nem infotermékes cég infotermék reklámját hallom (és még így sem biztos, hogy jól értettem)...

A Forma 1 közvetítés közben/után hallottam ugyanis fél füllel az egyik autómodell gyártó cég TV spot-ját, amelyben nem az összerakható, robbanómotoros autót reklámozzák (sok tízezer forintos nem-infotermék), hanem azt az újságot, amelyben - számonként 390 forintért - azt írják le, hogy hogyan tud valaki megépíteni maga egy ilyen autót.

Nem vagyok a "Mindenáron Infotermék" irányzat rajongója, sőt, bevallom, jobban élvezem azon ügyfeleink projektjeit, ahol valami "igazi" terméket vagy szolgáltatást kell eladni, mégis felkaptam a fejemet.

Hiszen olyan cég is rengeteg van, akiknél egy kis fantáziával nagyon sikeres infoterméket lehetne piacra dobni akár - Wolf Gábor terminológiával élve - csaliként, azaz piacépítő eszközként, akár konkrétan bevételnövelés vagy vevőmegtartás (!) céljából. Mégis túl sokszor hallom azt, hogy "...neeeeem, nálunk ezt nem lehet megcsinálni...".

Nos, hölgyeim és uraim, elő a fantáziát, és vissza a marketing-tervezőasztalhoz! :-)

 


 

márka szintentartás

Balázs igazad van, ez az amiről beszélni kell, egy márka építés itt kezdődik, vagy itt folytatódik, mert, hogy ezt a márkát már nem kell felépíteni, de ott kell tartani az emberek elméjében. Gondolni kell a következő generációra is. Vedd meg szereld össze, játsszál vele, ha felnősz csak ezt fogod megvenni. Ez a márka szintentartás.

Vasárnap, 2009. Június 21. 18:07

Ez érdekes lesz...

Megveszi a vásárló, majd végig hallgatva neki áll összerakni. Aztán a végén egészen másmilyen a kocsi, mint amilyenek kellene. Még a végén valaki jobbat csinál, aztán eladja a kocsit busás áron.:D
Nemcsak pénzt keresnek vele, hanem továbbra is népszerű marad, ha sokan veszik tőlük az infoterméket.

Vasárnap, 2009. Június 21. 18:41
  

Dehogyisnem lehet megcsinálni, szinte bármilyen, magas haszonnal eladható info-terméket!

Egyre többen élnek a lehetőséggel idehaza is.
Aki nem strapálja magát, megint lemarad.

Vasárnap, 2009. Június 21. 19:11

lehet, hogy én értettem félre...

...de mintha ismerős lenne a sztori:
Vedd meg a beetető számot 390-ért (csali), aztán 80-160-at még drágábban, és máris meglesz évek múlva egy olyan info-halmaz + tárgy, amit enélkül a folyamat nélkül tizedannyi áron megkapnál MOST.

Az én olvasatomban minden lapszámhoz jár valami ketyere, és sok-sok lapszám után, összességében méregdrágán áll össze az egész.
Mint "az első ajándék, de ha elfogadod, folyamatosan küldjük" - utánvétes konstrukciók. Mint a TudásFája, meg a gyűjtsd össze mind szériák.

Namost vagy én értettem félre ezt a reklámot, vagy te. :P

Vasárnap, 2009. Június 21. 19:55
  

Mi volt a cég neve? Illetve mi volt a reklám konkrét tárgya?

Vasárnap, 2009. Június 21. 20:00
  

Sziasztok,

A dolog úgy működik, hogy minden lapszámhoz jár egy (egyre drágább) alkatrész, illetve egy összeszerelési útmutató is. Mire kész az autó több 10.000 forintba fog kerülni. Pont 2 évvel ezelőtt össze lehet rakni egy F1-es Ferrarit is ugyan ezzel a módszerrel.
Már nem emlékszem pontosan, hogy mibe került akkor a végén, de emlékeim szerint készen olcsóbban meg lehetett volna kapni készen egy akkora modellt....

A módszer egyébként szuper: kezdik az első lapszámot olcsón, csaliként, és a továbbiak egyre drágábbak lesznek. Mire eljutsz a feléig, és jönnek a komolyabb és drágább alkatrészek (pl. motor) addigra már annyi időt és pénzt fektettél bele, hogy nagy eséllyel nem fogod félbehagyni :)

Van egy olyan gyanúm, is, hogy az első 1-2 szám után kevésbé, vagy egyáltalán nem is fogják már reklámozni drágán a TV-ben. Akkor már nem lesz rá szükség.. :)

Tanulni mindenképpen lehet belőle.

Vasárnap, 2009. Június 21. 20:52
  

Ha csak azt lehet ebből leszűrni, hogy így többet fizetsz érte, mintha készen vennéd, és ostoba, aki ezt nem látja, akkor egy csomó dolog felett elsiklasz. Pl.: kreativitás, a teremtés, építés szeretete, hobby és még sorolhatnám ...

A kész modellt tized annyian sem vennék meg, de a KIHÍVÁS és a KREATIVITÁS miatt ezt a csomagot így majd sokan megveszik. Szerintem engem is érdekelne ...

Van kb. 7 olyan kulcsérzelem, ami az embereket hajtja a vásárlásra. Ebben az esetben teljesen ez dominál: a BÜSZKESÉG.

És így már más a kép ...

oliveR

Vasárnap, 2009. Június 21. 21:07
  

Szia oliveR!

Félreérthetően fogalmaztam, a "kész" modellt úgy értettem, hogy minden alkatrészét megveheted egyszerre, egy dobozban. És Te rakod össze. Hiszen ezért modell, ha egyben vennéd meg készen, nem az lenne.

Szóval így olcsóbb mintha 50 darabban vennéd meg az újságokkal.

Persze ha részlet van, akkor kamat is:) És izgalom, hogy "vajon mi lesz a következő számban?"

Üdv.
Levente

Vasárnap, 2009. Június 21. 21:25
  

oliveR, igazad is lehetne, ha ezért vágna bele a sok kispénzű család. Nem ezt látják bele, legsőt nem annyira előre.

a vásárlók 90%-a lemorzsolódik, és kudarcként éli meg, mert a lekoccolás időpontjában SEMMI használható nem lesz a kezében.
lesz 2%, aki élvezettel viszi végig, meg még 8%, aki racionalizál, ahogy írták. Ha már ennyi zsét beleölt, befejezi vért izzadva is.
Na ő sem lesz egy igazán elégedett ügyfél a folyamat végére.
Szerintem.

Vasárnap, 2009. Június 21. 21:23
  

Ez lehet az oka, hogy a Ferrari után 2 évet vártak mire piacra dobták a Mercit.....

Vasárnap, 2009. Június 21. 21:28
  

Valami reklámot láttam, a cég nevét sem hallottam és csak zavart a verseny közben, a fél monitoron volt rajta csupán, úgyhogy szerintem elég nagy pénzkidobás volt részükről.

Vasárnap, 2009. Június 21. 22:36

csak utólag értettem meg..

..hogy utólag értetted meg, vagy fogod megérteni az infótermék történelmét.

a mai "infótermék divat" pont ebből a marketingstratégiából alakult ki, nem fordítva.

ui.: agyamra megy Schlingloff a "PopDown"-on ( :-) ).

Vasárnap, 2009. Június 21. 23:24
  

Sziasztok,
szerintem a 8%, aki racionalizál és a 2%,aki élvezi elég pénzt fog behozni ahhoz, hogy megérje ezt az egészet megcsinálni - aztán 2 év múlva egy újabb összerakós-autót piacra lehet dobni :)

Nem pontosan rímel a példám, de házat is lehet venni drágán-kulcsrakészen és lehet olcsóbban-két kézzel építeni.
Szerintem mindkét módon elégedettek lesznek a vevők.

Hétfő, 2009. Június 22. 9:31

mint a hitel

Ez olyan, mint a hitel. Ja, csak 390 Ft? Akkor asszony vegyük meg - úgy is szeretek szerelgetni...jó lesz a gyereknek. Itt látszik, hogy a TV reklámmal (jó időzítéssel a megfelelő műsor után) sok mindent el lehet adni.

Hétfő, 2009. Június 22. 16:03

McDonalds tapéta

Erről a német McDonalds egyik akciója jutott eszembe évekkel ezelőttről. Érdemes elolvasni a papiralátét szövegeket, és rájössz, hogy mennyire egyszerűen lehet a tömeget hülyének nézni.
Az akció a következő volt:
Az alátét egyik oldala fali tapéta utánza volt. A másik oldalán a szöveg, hogy "Gyűjtsd össze a szobád tapétáját a McDonaldsból!"

Azért kiváncsi lennék, hogy hányan kezdték el gyűjtőgetni a zsíros papiralátéteket...

Hétfő, 2009. Június 22. 16:54

Egy kis trükk

Érdemes megcsinálni úgy, hogy még 10 ezer forintot ráemelni szétosztva az újságok árára, majd minden számba bele írni, hogy amennyiben a végén összerakott és működő állapotban van, és elhozod az évente vagy havonta megrendezésre kerülő kocsi rajongó összejövetelre, akkor kapsz 10 ezer forintot. De csak ha működik rendesen.
A pénz is buzdítja és a rajongók tábora is. Ha meg egy fontosabb ember gratulál neki, az még inkább ösztönözheti.
Tulajdonképpen a jutalmat menet közben kifizeti magának, így a cég részéről sem lenne ráfizetés.
Csak egy kicsit kell gondolkodni és szervezni, aztán megy minden rendesen.:)
Mondhatnám is, hogy megalakulna a büszkék tábora.:)

Hétfő, 2009. Június 22. 19:00

Gondolkodámód

Azért a tvnézők gondolkodásmódja korántsem olyan előrelátó, mint gondolnánk. A legtöbben csak azt látják, hogy 390 Ft, ez lazán megéri, még akár havonta is, bőven belefér a rezsibe. Nem gondolják végig, hogy esetleg változik az ár, vagy nagyon elhúzódik az egész. És ott ugrál a gyerek, hogy apa, csináljuk meg: apai büszkeség mit mond erre? Szerintem ezzel indul, és aztán valóban arra megy rá, hogy ha már ennyit befektettél, akkor ne hagyd abba a fizetést.

Kedd, 2009. Június 23. 9:16

Az infotermékek kora lejárt..

Az infotermékek kora lejárt...hirdeti ezt a legtöbb marketing guru a neten. A jövő ugyanis az előfizetéses konstrukciókban van. Itt is erről van szó. Ha infotermék lenne, akkor egy sima könyv formájában jelenne meg. Ez pedig egy előfizetéses rendszer, ami azért az offline-világban már nem újdonság. (Különböző lefűzhető sorozatok, én pl. a Híres Festőket gyűjtöttem így legutóbb.)

Kedd, 2009. Június 23. 22:18

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!