Hatékony ellenszer a vállalkozói döntések halogatása ellen - akár Ön, akár ügyféljelöltjei halogatnak...

A vállalkozói fejlődésnek számos gátja lehet, melyek közül sokaknál talán a leginkább alattomos és "hatékony" (mármint negatív értelemben) a halogatások racionalizálása. Ezalatt azt értem, amikor a halogatást olyan okokkal magyarázza valaki, amelyek nem objektív okok, egyszerűen csak valahogy alá akarja támasztani az illető a halogatást valamilyen jól hangzó okkal, hogy ne kelljen szembenéznie a félelmeivel.

Mai blogbejegyzésemben erre a helyzetre kínálok egy olyan természetes megoldást, ami minden küszködés és "önmegerőszakolás" nélkül segít legyőzni az üzleti döntések halogatásának tekintélyes részét...

A vállalkozói fejlődésnek számos gátja lehet, melyek közül sokaknál talán a leginkább alattomos és "hatékony" (mármint negatív értelemben) a halogatások racionalizálása. Ezalatt azt értem, amikor a halogatást olyan okokkal magyarázza valaki, amelyek nem objektív okok, egyszerűen csak valahogy alá akarja támasztani az illető a halogatást valamilyen jól hangzó okkal, hogy ne kelljen szembenéznie a félelmeivel

Arról beszélek, amikor lényeges üzleti döntéseket azért nem hoz meg valaki, mert elhiteti magával, hogy még nem áll a rendelkezésére elegendő információ. A vállalkozói létnek ugyanis teljesen természetes velejárója az a kockázat, ami abból adódik, hogy soha nem tudunk MINDEN információt begyűjteni.

Minden döntéssel kapcsolatban van egy pont, amelyen túl, már nem érdemes tovább várni, egyszerűen dönteni kell. Sokan vannak azonban, akik ezt nem teszik meg, csak tovább halogatnak.

Ezt a természetes "gondolkodási szoftverhibát" lehet "meghekkelni" a tudatos kapcsolatépítés alkalmazásával.

Sokszor ugyanis pont a személyes ismeretség az a plusz, ami segít átbillenni a döntésképtelenségen, és az ebből adódó halogatáson. Sokszor a személyes ismeretség adja azt a plusz információt, amely - még ha racionálisan vizsgálva nem is jelent extra információt -, emberek lévén megadja nekünk a döntéshez szükséges biztonságérzetet.

Hogyan használja ki ezt a gyakorlatban? Két módon is!

1.) Gondolja végig, hogy mely üzleti területeken vannak régóta halogatott döntései, és gondolja végig azt is, hogy kivel, milyen szakemberrel, milyen vállalkozás vezetőjével, munkatársával kellene megismerkednie ahhoz, hogy elég "információt" és lökést kapjon a döntéshez!

Az sem baj, ha nem is pont velük ismerkedik meg, de számos embertől tud véleményt kérni ezen szakemberekkel kapcsolatban. Megkérdezheti ugyanis másoktól is, hogy: (a) ismeri-e az adott céget, (b) mennyire tartja jónak őket, és (c) miért tartja jónak vagy rossznak őket (ez az utolsó kérdés talán a legfontosabb)

2.) Ismerje fel, hogy akár mások is lehetnek, akik az Ön cégével - vagy ami még jobb -, az Ön szakterületén valaki mással kapcsolatban -  ugyanilyen hezitáló állapotban. Legyen nyitott az ilyen ismeretségekre, hagyja magát megismerni másoknak, és természetesen legyen egy pár mondatos bemutatkozása, hogy ki tudja használni a kínálkozó alkalmakat! Meg fogja látni, hogy hány olyan új ügyfele lesz, akik régóta fontolgatják az Önnel vagy egy hasonló területen működő vállalkozóval való együttműködést, és az Önnel való megismerkedés lesz az, aminek hatására végre dönteni fognak - vélhetőleg Ön mellett!

A megoldás: kapcsolatépítő rendezvények

Még csak pár hónapja van személyes tapasztalatom a tudatos és rendszeres kapcsolatépítés terén ám már most is hihetetlenül eredményesnek látom. A januári Marketing Expó is számos kiváló kapcsolatot és üzleti lehetőséget hozott, majd a már közel hat hetes BNI tagjelöltségem majd megszerzett tagságom alatt is számos olyan kapcsolat indult el, amelyek rendkívül hasznosak és gyümölcsözőek lehetnek.

A következő és leginkább kézenfekvő kapcsolatépítő alkalom a Vállalkozz Hatékonyan Klub második kapcsolatépítő napja jövő szerdán, melyen legalább három minőségünkben veszünk részt mi magunk is:

  • Megyünk a MailMaster szoftverünkkel, és az "SMS Marketing Ötlettár és Megvalósítási Kézikönyv" ingyenes kiadványunkkal. Ennek népszerűsítése lesz a standunk feladata.
  • Megyünk bónusz-csere-partnereket találni, akik (a) szívesen adnának szolgáltatásaik mellé valamekkora MailMaster csomagot bónuszként, vagy (b) szívesen adnák saját termékük valamely verzióját bónuszként a MailMaster szolgáltatás mellé. Ez lesz Khauth Gyuri, üzlettársam feladata.
  • Megyünk, mint e-mail marketing specialisták, akik weboldal készítőknek tudunk egy olyan komplex csomagot nyújtani (eszköz, képzés és még sok más), amellyel sokkal hatékonyabban és jövedelmezően tudják kiszolgálni az ügyfeleiket. Ez lesz az én személyes feladatom.

Amennyiben Ön is meg tud fogalmazni hasonló célokat saját maga számára, el nem tudom képzelni, hogy mi tarthatná vissza, hogy ott legyen jövő szerdán! Ha jól tudom, ezen az oldalon még lehet regisztrálni! :-)


 

  

Nekem a halogatás felszámolásában a belső lelki blokkok felismerése és feloldása hozta a (persze nem tökéletes:o)) megoldást. Illetve az is sokat segít, ha elfogadom a halogatásra való hajlamomat, ahelyett, hogy küzdenék ellene. Paradoxonnak tűnik, de ez is feloldja a belső ellenállást.

Csütörtök, 2010. Március 25. 15:40

Jó téma

A "halogatás" mint üzleti döntéshozó fejlődését hátráltató tevékenység tipikusan igaz az online vállalkozókra is. Sok mindent lehet gyorsan elindítani. Belefognak ebbe, aztán abba, sok mindenbe egyszerre. Aztán meg egyik sem megy igazán. Megoldás szerintem is a tudatos és önfegyelemmel párosuló tervezés...

Csütörtök, 2010. Március 25. 16:30

Véleményem a halogatásról.

A Véleményem az minden halogatásról, függetlenül attól, hogy milyen területen történik, (üzlet, vagy más emberi döntési helyzetben, szóval, minden helyzetben romboló hatással bír,

Ha van egy ötleted, vagy jó lehetőséggel találkozol, nem szabad halogatni.
Inkább kezdj el valamit, és végezd el, még akkor is, ha károdra válik, mert abból csak tanulhatsz.
De ha halogatsz, akkor csak kimaradsz mindenből, esetleg abból is ami
pozitív változást hozhat a számodra.
De mielőtt bármiről is döntesz, tájékozódj, és csak akkor kezdj bele új dolgokba, ha kellő ismeretet szereztél róla, és el tudod dönteni, hogy az a segítségedre, hasznodra válik-e, vagy sem.

Csütörtök, 2010. Március 25. 17:32
  

Van úgy, hogy a halogatás oka a bénultság. Egyik ismerősöm (jó barátom) sajnos a sok, sikertelen üzlet után ott tart, hogy abba sem mer belekezdeni, amiben biztos. Egyre csak a régi lemezt hajtogatja, és azt mondja, hogy "annyi munkát belefektettem az üzletbe, nem hagyom elveszni". Pedig azt a rengeteg munkát sajnos sikertelen bizniszbe fektette. Én aggódom érte nagyon. Ha így megy tovább, még rossz vége lesz. Tragédia.

Csütörtök, 2010. Március 25. 23:18
  

Ahogy Napoleon Hill is írja, a halogatás az egyik leggyakoribb oka a sikertelenségnek.
Nekem nagyon nehéz volt lebontanom ezt az akadályt.
Végül az a technika jött be, hogy nap-mint nap motivációs anyagokat olvasok, hallgatok, illetve tartom magam egy igen szigorúra szabott napi menethez, melyet én saját magamnak állítok fel.

Péntek, 2010. Március 26. 7:59

halogatás, és személyes kapcsolat

Igen, én is egyre több halogatóval találkozom a napi munkám során. Erről azt tanultam egy komoly tanfolyamon, hogy ha többször egymás után találkozok ugyanazzal a helyzettel, akkor meg kell néznem, hogy miért kerülök egymás után ugyanabba a helyzetbe? Amint kint, úgy benn, ahogy lenn, úgy fenn. Ha hibásan idéztem, akkor bocsánat.
A lényeg, hogy a külső világ a belső világ tükre. Vagyis azért találkozunk a halogatással, mert a külső világ a mi belső halogatásunk tükre, vagyis fel kell tenni a kérdést, hogy mit tanulok a tükörből? Mit teszek, hogy ne a halogatást lássam a tükörben?
Brian Tracy a Fónix szemináriumában az egyik fejezetben beszél egy üzletemberről, aki minden napját ezzel kezdte: "Csináld most!" És ezt megismételtette a beosztottakkal is.
"csináld most, csináld most, csináld most!" Én mostanában ezzel igyekszem a halogatási hajlamomat elmulasztani, és biztos vagyok benne, hogy sikeres lesz a "hackelés"!

Péntek, 2010. Március 26. 11:43

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!