Mindannyian érezzük, itt van a levegőben, mégsem mer beszélni róla senki... (online piaci pillanatkép 3 pontban)

Az eredmények a legtöbb online vállalkozónál a béka feneke alatt vannak. Sokan látják is ezt, de csak kevesen mernek beszélni róla. Az alábbi 1 + 3 videóban a jelenleg sokaknál tapasztalható eredménytelenség három legnyilvánvalóbb okát vizsgáljuk meg először madártávlatból.

Hogyan teszi tönkre a destruktivitás az éppen beindulni készülő online vállalkozásokat?

A legtöbb online vállalkozó - amikor azt látja, hogy nem jönnek az eredmények -, saját kezével teszi tönkre üzletét - persze nem szándékosan. De vajon miért és hogyan?

Csodamegoldások nincsenek - de azért mi mutatnánk egyet! ;-)

Ha csodamegoldások nincsenek is, mégis időnként vannak olyan technológiai áttörések, amelyek a megfelelő módon alkalmazva akár ugrásszerű eredmény növekedést is hozhatnak...

Ha egy döglött lovon ül, hiába marketingeli magát halálra, az üzlet nem fog menni...

...de vajon hányan hajlandóak arra, hogy ezzel szembesítsék Önt, és kitől érdemes tanácsot kérni, ha azt látja, hogy már jó ideje nem megy az üzlet...?


 

Nagyon tetszik!

WOW!

A korábbi videóitokat miért nem ilyen külsőségek között készítettétek el? :)
Még nem néztem végig mindet, de már az előképek alapján is látszik, hogy abszolút profi munka.

Gratulálok!

Péntek, 2009. November 20. 15:10

Ez igen Profi Profi Profi

És nagyon is igaz én is tettem pár kört feleselgessen.

Ez a bevezető fantasztikus nagyon várom a folytatást.

Sok sikert

Selymes László

Péntek, 2009. November 20. 16:21

Mindenki tanácsadó

A saját példám alapján elképesztően frusztráló tud lenni, amikor az ember sok tucat magyar marketing tanácsadó üzeneteit irányítja magához e-mail, valamint RSS értesítés formájában, azzal a felkiáltással, hogy "nehogy lemaradjak valamiről, ami előrébb tudja vinni a vállalkozásomat" de mégis csupán elvétve található használható információ a naponta beérkező rengeteg üzenet között. :)

Azt, hogy ez külön legalább egy egész estés filmnyi időt vesz el minden egyes napomból, már nem is említem. Nagyon erősen elgondolkodtam azon, hogy Csepregi Balázsékon kívül max. 1-2 másik forráson hagyom meg a figyelmemet, mert így rengeteg energiát tudnék megspórolni.

Péntek, 2009. November 20. 16:40

Részben egyet értek ...

Sok mindennel egyetértek, de az utolsó videóban elhangzottak egy kicsit feketén-fehéren láttatják a dolgokat.

Konkrétan: sokan adnak ki infoterméket, amiben az általuk bejárt utakat írják le, de nincs élő kapcsolat az ügyfelekkel, ami részben adódik abból, hogy nem törekednek rá, ugyanakkor abból is, hogy az ügyfél nem igényli.

Az utolsó videó azt sugallja, hogy ez a marketingmegoldások esetében megoldott. Pedig nem teljesen, hiszen vannak nálatok is (mint minden marketing tanácsadónal) olyan csomagok és infotermékek, amikhez nem jár személyes tanácsadás, csak feláron vagy egy drágább szolgáltatás keretében.

Ezt vagy felvállalja egy cég vagy másképp alakítja ki portfolióját: lemond azokról, akik önmaguk szeretnek tanulni, ezzel azonban vállalja annak a rizikóját, hogy elégedetlen hangok is jönnek.

Ezzel mindenki szembesül, aki oktatással foglalkozik - bárminek is az oktatásával.

oliveR

Péntek, 2009. November 20. 16:36

vállalkozási és marketing ismeretek és önismeret

Nem kevés életévem és több évtizedes vállalkozói tapasztalatom ('83-ban indítottam másodállásban, '86-tól főállásban művelem), szóval mindezek azt mondatják = íratják velem, hogy alapvető vállalkozási és marketing ismeretek nélkül leszünk legtöbben vállalkozók, ennek hiányában viszont nem lehetünk sikeresek.
Ezeket a hiányokat lehet pótolni - menet közben, a gyakorlatban működtetett vállalkozásunk kapcsán, azon próbálva ;-)

Önismeret nélkül pedig sokra nem megyünk az életben, általában sem, a vállalkozásainkban sem. Ha nem tudjuk, milyenek vagyunk, kik vagyunk, mit és miért csinálunk, mik a mozgatórugóink, értékeink stb., és miből és hogyan tanuljunk, és nincs elég önbizalmunk, szikla szilárd mély belső bizonyosságunk, akkor lehet akármennyi szakmai tudásunk, ismeretünk, nem fogjuk érteni miért nem tudunk tovább haladni, mi miért nem megy - vagy akár megy :-)

És ha erre az ingatag talajra rakjuk még rá az online marketinget , akkor pontosan az történik, amiről ezek a videók is szólnak.

Köszönöm,
Ida ***

Péntek, 2009. November 20. 17:19
  

Kedves Balázs és kedves Sándor,

bár nemes a cél, hogy megtisztítsátok a terepet, de ki tudja, hogy egy ilyen csatában mennyi lesz a civil áldozat?

Mi lenne, ha kidolgoznátok egy olyan tehetségkutató programot és képzést, amivel esetleg ellensúlyozni tudnátok a civil lakosságot ért károkat, melyeket nyílván Ti is szeretnétek elkerülni, de félő, hogy ezzel a módszerrel nem lehet.

Akár egy minősítést, egyfajta akkreditációt is létrehozhatnátok, elég nagy nevek vagytok már ehhez is a szakmában, és szerintem minden anyagotok is megvan már hozzá. És azok, akik Nálatok vizsgáztak, már nem lennének kóklernek nevezhetők.

A vizsga és a képzés olyan ügyfelek kiszolgálását szolgálná, akik még nem tudnak akkorát ugrani, amekkorát a Ti küszöbötök átlépéséhez kell.

Mert valljuk be, a konkurencia azért tud megélni, mert az ügyfelek többsége nem tudja megfelelően kezelni a megváltozott helyzetet, és így keresi a könnyebben hozzáférhető megoldásokat.

Így a tehetségkutatással, képzéssel és az azt záró minősítő vizsgával nem nevelnétek konkurenciát magatoknak, de talán eredményesebb és szimpatikusabb is lenne ez a fegyver az álkonkurenciával szemben, s jobban kímélné a civil lakosságot is.

Ráadásul Nektek is egyfajta kiszálló stratégia lehet egy idő után, főleg, ha összekötitek valamilyen tagsági viszonnyal a tanácsadói működést. Ez más szakmákban is egy védelmi rendszert képez.

S talán reményt és lehetőséget jelentene olyanoknak, akik örömmel fejlődnének, megvan az alaptudásuk, és Ti jó irányba terelhetnétek a további fejlődésüket, de mondjuk ezek a videók egy életre elvették a kedvüket.

A végzett tanácsadók pedig még elő is nevelhetnék az ügyfeleket Nektek.

Barátsággal,

Papp Zoltán

Péntek, 2009. November 20. 18:00

- kérdés

Kedves Balázs!
" ... konvenció növekedést okozhat ..." ( 3. videó - 2:12 )
Mire gondoljak?
Barátsággal

Péntek, 2009. November 20. 19:13

hasogatott szőrszál :)

Szerintem konverziót akart mondani. :)

Péntek, 2009. November 20. 19:46
  

Fura... A YouTube-os verzión tényleg konvenció hallatszik, de ez csak hangminőségi kérdés, az eredetin még konverzió van...

A lényeg, hogy értjük egymást :-)

Üdv,
Balázs

Péntek, 2009. November 20. 22:09

Kis kritika

Kedves Balázs, kedves Sándor!

Köszönjük a videókat.

Egyetlen rövid kritikát engedjenek meg nekem: a videók kivitelezése nagyon profi, a beltartalom viszont bőven belefért volna egybe is.

Teljes mértékig megértem, hogy hírverést akarnak csinálni egy december 3-án piacra kerülő új terméküknek. De kérem, értsenek meg engem is: az első videóban gyakorlatilag már elmondták mindazt, amit a következő háromban újból taglaltak, ezzel pedig csak önmagukat ismételték, újabb érdemi információt nem kaptam, ezért aztán némileg csalódott vagyok, az időm meg elment.

A dolog csak azért lepett meg, mert Önöktől nem ehhez voltam szokva.

Még egy dolog: félreértés ne essék, építő kritikának szántam, amit írtam.:)

Más szemszögből nézve: a témafelvetés teljesen jogos. Az alapokat szinte "kőbe vésettnek" kell tekinteni, tehát legalább úgy kell működjön, mint a ROM-on a beleégetett infoknak. Ha ezek megvannak, akkor küszöbölhető ki a kóklerek csapdája, ill. az, hogy fel sem ismerem, hogy mi az, amit jól csinálok. (Ennek elkerülésére nem árt egy viszonylag objektívnek tekinthető mérőrendszer kialakítása sem, így jobban meg lehet ítélni, mi az, ami műxik, és mi az, ami azért sem. Semmi bonyolultra nem kell gondolni, és jó néhány esetben bizonyos gugliszolgáltatások elegendőek is ehhez.)

Az viszont teljesen világos, hogy ezen kétes értékű tanácsadók többnyire tudatosan hajtanak az ilyen gyenge marketingalapokkal rendelkező ügyfelekre. Hiszen mire ők észreveszik, hogy a kapott tanácsok használhatatlanok, már rég késő...

Egyetértek Önökkel is, és Idával is: kell az önismeret, és az alapvető marketingtudás. Elsőnek talán az általános marketing ismerete. Akkor talán könnyebb lesz megszűrni a kókler on-line marketing tanácsadókat is...:)

Üdvözlettel, és kellő várakozással:

:) Csilla :)

Péntek, 2009. November 20. 19:33

Szálka és gerenda

Nem is lenne ezzel baj, ha nem találkoznék olyan kkv-val, akinek úgy adott el valaki Webgalambot, hogy praktikusan semmi szüksége nincs rá...

Péntek, 2009. November 20. 20:18

Az ötlettől a megvalósításig

Egy vállalkozás születésének napja az ötlet megszületésének napjával esik egybe. Azután jön az építkezés, amihez elengedhetetlen az "ösztön-marketing". Ha ez egy vállalkozóban nincs benn "gyárilag", akkor eleve nagy bajban van.
A fentiek a siker és a sikertelenség hatására szép lassan kimerülhetnek(megjegyzem mind a két eset kimerítheti a belső tartalékokat, indítatásokat), és ekkor van szükség a marketing -segítségre, a külső tudás megszerzésére.Ezt aztán folyamatosan pótolni kell, olyan mint egy kábítószer(bár azt még nem fogyasztottam:-). Ezért nagyon fontos, hogy kikre, illetve mikre figyelünk. A beharangozó- és mellékesen valóban profi- videó olyan szintű, hogy ezután valóban profi megoldást vár mindenki.
Ahogy Sándor emlegeti a "döglött lovas" példákat, mely szerint azzal nehéz futamot nyerni, én úgy gondolom- bár nagyon morbid- , egy döglött ló még akár más célra is használható. Lehet , hogy nem éppen a zsokénak, de egy hentesnek igen! (Remélem senki nem érti félre, nem vagyok ló-gyűlölő, csak érzékeltetni szerettem volna a marketing szükségességét).
Talán a beharangozott anyag segít mindenkinek eldönteni, hogy zsoké legyen vagy hentes. (vagy egyik se:-)

Szép napot mindenkinek!

Szombat, 2009. November 21. 9:17

[tanuljuk a kultúrát]

[névtelen, goromba bejegyzés eltávolítva]

Szombat, 2009. November 21. 11:41

Közösségi oldalak

Ha szabad megjegyeznem, akkor én is éppen ilyesmire próbálom felhívni a figyelmet a legutóbbi blog bejegyzésemben. Nevezetesen arra, hogy egy jó online marketing tanácsadó ne ragadjon le a sablonoknál, az evidens dolgoknál.

Balázs

Szombat, 2009. November 21. 21:33
  

Véleményem szerint nem lehetséges interneten pénzt keresni egy átlagos embernek.

Schlingloff Úr és Csepregi Úr is elmondta 100 ból 1-nek talán ha sikerül,
olyan nem lesz soha hogy mindenkinek sikerülni fog még akkor sem ha mindent jól csinál. 1 nyertesre sok vesztes jut ez mindig így volt. Szerencse is kell ehhez sok szerencse.

Interneten már minden ki van találva minden piac ,réspiac és réspiacok réspiaca le van fedve. Mind magyarországon mind külföldön. Le van osztva a kártya és napról napra évről évre nehezebb lesz.

Interneten pénzt keresni a világ legnehezebb leg összetettebb dolga.Hihetetlen bonyolult bődületesen nehéz akárcsak 20 ezer forintot keresni is.

A magyar és a világ internetezője úgy gondolkodik hogy mindent ingyen. Ingyen zene,film, játék letöltés még akinek van pénze az is ezt csinálja. Minden Free, fizetni semmiért ha véletlenül meglát egy VEDD MEG feliratot zárja befele az ablakot. Az emberek megunták az email feliratkozást, email olvasgatást. Már mindenki tudja mire megy ki a játék.

Külföldön egy termék átlagos konverziója 1/500 igen és ez még jónak számít. De ahhoz hogy legyen napi 20 látogatód vért kell izzadni. Mert a keresőbe nem kerülsz be megfelelő pozicióra a többi weboldal tulajdonos nem teszi ki a linked. A PPC drága és hatástalan rengeted click fraudal.

Aki új itt annak már nincs esélye semmi aki régen bent van a "rendszerben" annak van kapcsolati tőkéje, tőkéje ,neve, múltja ahhoz hogy valahogy boldoguljon de ha új az illető akkor olyan lemaradásban van amit nem lehetséges bepótolni.

Vasárnap, 2009. November 22. 15:19
  

Épp ezen töprengek napok óta, hogy a hatalmas zajban hogyan lehet a lényeget meghallani. Most az fogalmazódott meg bennem, hogy csakis bizalmi alapon, irányított fókusszal. Ha már van, akiben megbízom, érdemes kikötni mellette. És bízni abban, hogy szóba hozza mindazt, amire ezen a terepen szükségem van. S ha valakire konkrétan figyelek a zajban is hallom, amit mond. Képtelenség egyre újabb és újabb megoldásokat , szempontokat mérlegelni. Azt hiszem, most eldöntöttem. Remélem, helyesen. Üdv. és köszönöm.

Vasárnap, 2009. November 22. 16:20

Nagyon fontos észrevétel!

"Most az fogalmazódott meg bennem, hogy csakis bizalmi alapon, irányított fókusszal."

Nagyon jó észrevétel! Ezt azt hiszem nagyon fontos értenie mindkét oldalnak, mindként szempontból:

a.) tanácsadóként érteni, hogy a bizalmat meg kell szolgálni, és utána folyamatosan újra és újra ki kell érdemelni - viszont ez meghozza a figyelmet (nem 100%-ban, de jelentős mértékben)

b.) hallgatóként érteni, hogy nem tanulhatok 100 forrásból, mert megzavarodok. Ki kell választanom azt a pár forrást, akiben bízom, a többieket meg csak minden másnap olvasom: Húsvét másnap és Karácsony másnap. (Nekem talán annyiban más, hogy a konkurencia és a tanulási forrás átfedésben van, ezért ha nem is tanulnék tőle, mert nincs a háromban, mint konkurencia mégis odafigyelek rá. De ez csak a marketing bizniszben van így, hisz máshol a tanulási forrás és a versenytárs nem ugyanaz.)

Üdv,
Balázs

Hétfő, 2009. November 23. 9:41

Karácsonyi hangulat

Nagyon jó a környezet, profi munka!

Hétfő, 2009. November 23. 11:44

online és offline

Kedves Balázs!

Személyes tapasztalataim alapján írom a következő hozzászólást.
Én egyéni és kisvállalkozók részére biztosítok irodai szolgáltatásokat, irodát. A legtöbben még csak hírből sem ismerik azokat az online alkalmazásokat, melyek segítségével bővíthetnék ügyfélkörüket. De ez nem az ő hibájuk. Egyszerűen nem fér bele az idejükbe és a profiljukba. Olyan alkalmazottat, pedig nem tudnak felvenni, aki ezzel tudna foglalkozni. Hozzáteszem nincs is ilyen tudású titkárnő.
Azzal egyetértek, hogy nagy átalakulás megy végbe a gazdaságban és szerintem egyetlen megoldás van, ami segíthet a kkv-kon: szövetséget kötni és együtt felvenni a harcot, együtt fejlődni. Egy kkv nem tud megfizetni és végig csinálni egy igazán jó marketinget. Ennek számos oka van, amibe most nem mennék bele, mert ennek kifejtése órákig tartana. De 5 vagy 7 igen. Úgy már ütősek tudnak lenni. És ha van köztük egy olyan akinek van szabad irodai kapacitása, akkor már a technikai része is megoldott. Ráadásul ennyien már akár egy webmestert is tudnak foglalkoztatni, aki a ti online szolgáltatásaitokat használva ki tudja szolgálni őket.
Én azon vagyok most, hogy olyan vállalkozói csoportokat hozzak létre, akik egymást kiegészítő ágazatokban dolgoznak. A legelső elérhető és megvalósítható lépés az, hogy elmagyarázom nekik, milyen fontos az emailcímek gyűjtése. Ők ezt még most offline csinálják: egy kis formanyomtatványt állítottam össze, melyet kitöltetnek ügyfeleikkel.
Azt hiszem csak ilyen apró lépésekkel lehet megértetni velük, hogy ma az fog talpon maradni, aki képes használni az internet adta lehetőségeket.

Szerintem is ti vagytok a legjobbak a piacon. Az biztos, hogy csak titeket tudlak nyugodt szívvel ajánlani mindenkinek.

Kedd, 2009. December 08. 11:26

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!