A vállalkozó védelmében...

Huhhhh! Elég érdekes irányba indult el a beszélgetés az előző blogbejegyzésem kapcsán - nem csoda, hogy szegény vállakozók nem kommentezték -, úgyhogy hadd tegyek hozzá a vállalkozó szemszögéből pár fontos gondolatot!

Az az "irracionális vállalkozó", az az "irracionális ügyfél" aki kedves kommentező szaktársamra akarja hárítani a felelősséget vállakozásának sikerével kapcsolatban, valóban rossz úton jár, és értem is a kedves szaktárs frusztrációját, de...

...hadd világítsam meg hogy látom a vállakozót:

Egyszerűen nem tudok megfeledkezni róla, hogy mennyire becsülöm azért, mert vállalkozó! Mert képes volt egy bizonyos pontotn félretenni a biztonságérzetét és vállalkozásba fogni! Képes volt felvállalni a felelősséget. Felelősséget a családjáért, majd - amikor már voltak - az alkalmazottaiért! Kevés dolog van amit annyira tisztelek, mint amikor valaki hajlandó a bizonytalant vállalni egy magasabb rendű cél érdekében!

És hogy most hülyeséget csinál, mert eluralkodott rajta a félelem vállalkozásának gondjai miatt? Igen, amikor nagy bajba kerül az ember, akkor sok hülyeséget képes csinálni. Amikor nagy a nyomás, akkor nagyon sokféle képpen tudunk reagálni.

De hadd mondjak neked - akit szintén megértek - valamit, kedves szaktárs:

Én John Carltontól azt tanultam, hogy "..as a consultant your role is to be the ADULT in the room..." ("...tanácsadóként az a dolgod, hogy Te legyél a FELNŐTT a szobában...").

Márpedig weboldalkészítőként, webdesignerként, webmesterként igenis tanácsadó vagy, méghozzá a tanácsadó felelősségével!

Mit tehetsz akkor egy ilyen "hülye ügyfél" esetében?

Lehetsz őszinte, lehetsz határozott, és lehetsz magabiztos. De ne legyél tiszteletlen! Elmondhatod, hogy a vállalkozása problémáit nem fogod tudni megoldani a weboldallal. Ha értesz a cégépítéshez, akkor segíts neki először abban. Ha nem értesz hozzá, akkor irányítsd valakihez, aki ért hozzá.

De a lényeg mindenképpen az, hogy értsd meg, hogy nem kitolni akar veled, egyszerűen csak nem ismer más megoldást.

Hadd toljam a felelősséget legalább egy kicsit az elmúlt rendszerre, amelyik nem tanította meg a "maszek"-nak az igazi cégépítés rejtelmeit. Hadd hibáztassam legalább egy kicsit a rendszert és a körülményeket azért, hogy ide jutott a vállalkozó, nem megfeledkezve persze arról sem, hogy most, hogy felnyílt a szeme, már övé a felelősség.

Övé a felelősség, hogy kiderítse, honnan tudja megtanulni, hogy hogyan kell egy céget "rendesen összerakni", övé a felelősség, hogy nekiálljon és megtanulja, majd övé a felelősség, hogy nekiálljon és össze is rakja. És ha ezzel elindult, akkor hozzákezdhet az online marketingjének az összerakásához is.

Te pedig (kedves szaktárs) így már fogsz tudni segíteni neki! ;-)


 

Kedves Balázs ! Őszintén

Kedves Balázs !

Őszintén nem értem, hogy ez az írásod miként kapcsolódik az előző témához, hozzászólásokhoz, vagy milyen apropóból kötötted össze (a szavakon túl) ?

Ne is haragudj meg - hisz' sok írásodat ismerem -, de ez most afféle frázispufogtatás.

Miért gondolod, hogy John Carlton az igazi, itt, nálunk, Magyarországon, a magyar valóságban ?

"Ha a vadkacsa nem tud úszni, azért nem a víz a hülye !" - keressünk magunkban is okokat: kényelem, lustaság, magyar valóság, stb.

Ave !

fgy

Péntek, 2008. Április 04. 22:25
  

Én inkább Ars Poetica-nak hívnám :-)

John Carltonról csak egy gondolat: Nagyon sokat tanultam tőle és az üzlettársától, Stan-től (személyesen) a szövegírás mellett a tanácsadásról is. A tanácsadó pedig tanácsadó Budapesten, Miami-ban és Timbuktuban egyaránt!

A vadkacsához nem értek, de igaznak látszik amit mondasz :-)

(Take it easy!)

B.

Szombat, 2008. Április 05. 6:54
  

Kedves Balázs
Köszönöm a vállalkozók nevében.
Sajnos sok olyan szakmabelitek van (tisztelet a kivételnek), aki "nagyon el van szállva" magától és teljesen lenézi azt az embert akiből él, csupán csak azért, mert nem ért ahhoz amiért tulajdonképpen megfizeti a szakembert. Pedig nem kéne elfelejtenie, hogy ha értenénk hozzá, nem kérnénk tőle segítséget és akkor nem lenne munkája. Sokszor elég durván kritizálják azt amit kemény munkával felépítesz pedig nem kellene elfelejteni: egy kis cukorral finomabb az orvosság :-) akkor lehet hogy mi is könnyebben elfogadnánk azt, amit javasoltok. Persze azért minket sem kell félteni, mi is elég vaskalaposak tudunk lenni. Az éremnek két oldala van.

Péntek, 2008. Április 04. 23:11
  

Szia Balázs !

Megértelek, hogy folyamatosan fújod, fújnád az ébresztőt, mert rá is férne a magyar vállalkozókra a gondolkodás, a kreativitás és mindezt megelőzve a pozitiv hozzáállás. Sajnos nincs túl jó véleményem róluk, mert többnyire iszonyúan negatívak, rossz értelemben konzervatívak és a felelősségvállalásuk szinte egyenlő a nullával. Össze vannak zavarodva, egyfolytában várnak valami csodára és végtelenül passzívak. A nyitottság távol áll tőlük miközben mindenki mást hibáztatnak a helyzetükért. Nem csodálkozom, hogy az ország ott tart ahol !
Megmondom neked őszintén, hogy én úgy látom, nem valószínű, hogy egyhamar felébrednek és rájönnek, hogy a saját kezükbe kell venni a sorsukat a saját jól felfogott érdekükben. Egyszóval fel kellene valahogy rázni őket !
Úgy gondolod, hogy erre képesek lennétek Te és a hozzád hasonló gondolkodású szakemberek ? És mennyi idő kell még erre, szerinted ? Egyáltalán kire hallgatnak, mi az amit hajlandók meghallani?
Bocs, de most éppen ezek a dilemmáim ?
Baráti üdvözlettel Helena

Péntek, 2008. Április 04. 23:30
  

Ne megváltani akarj minket, mert az csak ellenállásba torkollik. Ne rákényszerítsd a vállalkozóra az igazat, hanem vezesd rá a helyes útra úgy hogy közben ne erőszakold meg. Ez a lényeg, lehetnek szuperjó ötleteid, ha nem tudod elfogadtatni semmit nem érnek. Neked az a feladatod, mint tanácsadónak, hogy rávezesd a vállalkozót a helyes megoldásra, nem az hogy helyette dönts.

Péntek, 2008. Április 04. 23:41

Kedves Katalin ! Köszönöm

Kedves Katalin !

Köszönöm a válaszodat, tökéletesen egyetértünk !
Senkinek nem lehet segíteni, ha ő ezt nem akarja ! Éppen ez a dilemma, az elfogadtatás, hogyan lehet őket rávenni, hogy felismerjék, a saját érdekükben kell felelősséget vállalni és nem elutasítani a változást. Tudom, hogy ez nem könnyű, mégis meg kell tenniük.

Baráti üdvözlettel Helena

Szombat, 2008. Április 05. 2:02
  

Hát igen, ez már a szakma. erről eszembe jutott egyik kedves tanárnőm mondása: Nincs hülye gyerek csak rossz tanár. Előbb ismerd meg a gyereket, találd ki a módszert és utána taníts úgy, hogy játéknak vegye, hiszen nincs passzívabb egy durcás gyereknél.
Ezt átültetheted ránk is, szerintem.

Szombat, 2008. Április 05. 7:39
  

Katalin,

Ide illik a kedvenc aforizmám:

"Igazságot hirdetni, vagy hasznos dolgokat javasolni az embereknek, biztos módja annak, hogy üldözzenek minket." Voltaire

Szombat, 2008. Április 05. 22:16
  

Szia Helena!

Én nem látom ilyen borúsan a helyzetet, sőt! Én nagyon klassz vállalkozókkal találkozok, szerintem semmi probléma nincs velük. Akiket én ismerek, nekik a legnagyobb gondjuk, hogy nem igazán van még itthon elég megfelelő tanácsadó, aki segíteni tudna nekik. (Ezen igyekszem változtatni ;-)

Persze az is nyilvánvaló, hogy hozzám azok a vállalkozók jutnak el, akik "rezonálnak" azzal, amit én tanítok, tehát egy igen szűrt ügyfélkörrel dolgozom.

Akikről Te beszélsz, ők valószínűleg kő hülyének tartanak engem, és totál hülyeségnek, amit beszélek (és teljesen jól megvannak nélkülem - meg én is nélkülük), így nyilván el sem jutnak hozzám.

Hogy neked miért ez a tapasztalatod az már egy érdekes kérdés. Nem próbálkoznék találgatni, hiszen számos oka lehet, csak azt mondom, hogy lehet, hogy megérne egy misét kideríteni, hiszen azt Te is látod, hogy valami nem stimmel.

Üdv: Balázs

ui.: Érdemes lehet azt elemezned, hogy miért vagyok ilyen helyzetben, és hogy Te hogyan kerülnél ugyanilyen helyzetbe. Nem akarom a kezedbe adni az instant megoldást, nyugodtan elmélkedj csak rajta :-)

Szombat, 2008. Április 05. 21:05

Köszi, ez egy érdekes

Köszi, ez egy érdekes írás volt!

Péntek, 2008. Április 05. 0:03

„Mert képes volt egy

„Mert képes volt egy bizonyos pontotn félretenni a biztonságérzetét és vállalkozásba fogni!”

Had lássam másként!

Számomra és szerintem nem az a vállalkozó a jogi és szervezeti szempontok alapján az, hanem az aki képes erőforrásait optimálisan szervezni, hogy a kitűzött célt egy kiválasztott stratégia mentén elérje!

Aki félre dobja mondjuk, egy ötlettől vezérelve az alkalmazotti státuszát, az felelőtlen nem pedig vállalkozó. Vagy be jön vagy nem, az hazardőr!

Épp annyira értelmezhetetlen a számomra, mint a kényszervállalkozó kifejezés. Könyörgöm kit kényszerítenek vállalkozásra?!
Egy része munkahely-teremtési kérdés egy része már szociális, de ez másik blog témája…

Nagyon kérlek, félre ne értsen senki, nem nézek le senkit. Amit mondok, illetve amit adok az érdeklődőimnek (ingyen) azt mind a segítség szándékával teszem.

István

Péntek, 2008. Április 05. 1:32
  

Egyetértek veled, az a jó vállalkozó, aki tudatosan felkészül arra, hogy vállalkozó legyen, végiggondolja mit akar és hogyan tudja azt felépíteni. Itt lép be a válgaz, nem hülyeség az a rengeteg stratégia, amit megtanítanak nekünk.
Mikor elhatároztam, hogy megpróbálok saját erőből létrehozni egy vállalkozást nem sajnáltam rá időt és pénzt és beiratkoztam egy okj tanfolyamra (kereskedő-vállalkozó), már itt sok mindent megtanítottak, amit az egyszerű ember nem is gondol. Aztán továbbléptem egy újabb suli (pénzügyi és számviteli ügyintéző) - ezt kötelezővé tenném a kezdő ügyvezetőknek, vállalkozóknak, hiszen itt megtudsz mindent, ami ahhoz kell hogy rendben tartsd a vállalkozásodat, megtanítanak azokra az alapokra, ami elengedhetetlen a vállalkozás működéséhez.
Persze ezek még nem garantálják a sikeres vállalkozást, de segítenek elkerülni jópár buktatót.
És végül igazad van, aki csak úgy ugrik bele, hogy na majd lesz valami, az hazárdőr és általában bele is bukik, hacsak nem tanul meg úszni menetközben.

Szombat, 2008. Április 05. 8:09
  

Katalin,

„sok mindent megtanítottak… hiszen itt megtudsz mindent, ami ahhoz kell hogy rendben tartsd a vállalkozásodat, megtanítanak azokra az alapokra, ami elengedhetetlen a vállalkozás működéséhez…”

Való igaz, de alapvetően az ügyviteli része, persze ez is fontos, de…

De nem spórolhatók meg olyan kompetenciák, mint pl.: a piac feltárás, elemzés, TESZTelés, online eszközök ismerete bevezetése. A mikor és makropiacok ismerete feltárása, online módszerek alkalmazása a réteg igények felismerésére, ármeghatározás és még sorolhatnám…
Megannyi olyan dolog, ami nem, hogy nem vehető át az offline üzletből, de onnan hiányzik, sőt esetleg ott megvan, de az alkalmazása egyenesen bűn!
Nem ismerek olyan iskolát (OKJ-s) ahol a Internet kompatíbilis oktatás van, ha te igen kérlek oszd meg velünk.

Üdv: István

Szombat, 2008. Április 05. 21:58
  

Nem, én sem ismerek ilyet sajnos, de én az alapokról beszélek. Ha nem ismered az ügyvitelt, ha nem vagy tisztában az alapvető pénzügyi dolgokkal (adók, járulékok stb.), ha nem tudod, hogy milyen jogszabályok vonatkoznak rád, akkor nagyon sokat bukhatsz. Mind online, mind offline vállalkozásról beszélünk. Az más kérdés, hogy ebből nem mindent tudsz átemelni az online vállalkozásba egy az egyben, de alapok nélkül nem tudsz építkezni.
Megyek kedden egy konferenciára, ahol pont ez a téma. Ajánlom figyelmedbe ezt az oldalt: http://ebusiness.ap.hu/.

Vasárnap, 2008. Április 06. 8:13
  

Katalin,

Mint fentebb írtam „Való igaz, de alapvetően az ügyviteli része, persze ez is fontos, de…”, ezzel nem mondtam azt, hogy nincs szükség rá, vagy hogy hátrány. Csupán arra próbáltam rávilágítani, hogy nem elegendő, főleg online nem elégséges!

Arról nem is beszélve, ha jogszabályi vagy pénzügyi problémád van. Tudod, hol találsz ügyvédet, adószakértőt, könyvelőt…
De ha online megvalósításban vannak kérdéseid, nem igazán vagy képben kihez is menj. Mint a napokban egyik megjegyzésemben is utaltam rá, dizájnerhez, marketingszakemberhez, vagy szövegíróhoz és vagy grafikushoz fordulj… Arról nem is beszélve, ha itt már az elején egy rossz irányba indulsz, akkor sokkal több időt, költséget buksz.
Erre a modern tudásra akkor is szükséged van, ha magad valósítasz, meg akkor is, ha kiviteleztetsz, mert rálátásra nagyobb szükséged van a választáshoz. Ha viszont egyéb jogi, vagy pénzügyi gondod van, persze előny, ha Te személyesen képes vagy elvégezni, de ha megkérdezed a „szomszédot” ő is tud könyvelőt, ügyvédet mondani…

István

ui: köszi a linket, de már ismerem

Vasárnap, 2008. Április 06. 14:39

Kedves

Kedves István
Félreértettél, én általában beszéltem a vállalkozásokról.
Ugyanakkor nem hiszem, hogy bárki is értene az "online megvalósításhoz", hiszen még nagyon kiforratlan az egész, akiket te felsoroltál azok mind az úttörők, de nem biztos, hogy csak az az út járható. Persze nem akarok lebecsülni senkit, félre ne érts, csak nem hiszem, hogy akik sikerre vitték az online vállalkozásukat, azokat másolnunk kellene mindenben. Csak egy példa: itt van a Wolf Gábor, elindította a saját oldalát, azóta ha bárhová megyek mindenki marketing tanácsadó és ugyanazt írja, amit ő, valaki arra se vette a fáradtságot hogy átfogalmazza, egyszerűen szóról szóra lemásolta. Kérdem én: ezek a marketinges szakemberek?
Ott vannak a kedvenceim a grafikusok, akik kikiáltják magukat webmesternek. Tényleg fantasztikus dolgokat csinálnak a saját szakmájukban nem vitatom, de ahhoz hogy egy oldal rendesen működjön meg kellene kérdezniük egy webprogramozót, hogy az oldala használható legyen más környezetben is, gondolok itt a lassabb gépekre stb. Egyébként én most pont ezen küszködöm, hogy az oldalamat összehozzam az összes böngészővel. A z Explorerrel nem igazán jövünk ki, de ami késik nem múlik.
És persze ott vannak a keress pénzt gyorsan az interneten oldalak... jobb róluk nem beszélni. Biztos van akinek bejön.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy most még ott tartunk, hogy csak nevelődnek a szakemberek és sajnos a sok korpa között időnként elveszik a búza. Kapkodjuk a fejünket jobbra-balra, evickélünk, de remélem mielőtt elsüllyedünk megtanulunk úszni.

Vasárnap, 2008. Április 06. 18:39
  

Katalin,

Akármennyire is igazad van, mert alapvetően igazad van! (különösen ha mint írod, általánosságban a vállalkozósokkal kapcsolatban)

Ha már egy picit is online gondolkodun, azt kell mondjam, a saját példámból is kiindulva, igen kell néha másolni, mert sokszor az is jobb mint a semmi. De meg kell tanulni, adaptálni, azaz a saját profilunk, portfoliónk, közönségünk kedvére, ízlésére szabni, amikor valaki csak kopizni képes, ha van rá kereslet, akkor tegye.
Hosszútávon nem fog menni…

Más:

Hazánkban különösen, de még a világon is gyerekcipőben jár a valódi online biznisz, még ahol legfejlettebb ott is csak maximum tini, tehát igen is kell keresni, sikertippeket! Az egy másik történet, hogy a másolással ott a probléma, ha nem értjük az alapelvet, akkor a másolás többet árt, mint használ, de…

Mégis azt kell, mondjam, még mindig előbbre visz, mint ha klasszikus „tégla-habarcs” üzleti alapokra akarod építeni az online vállalkozásod. Bár egyikünknél sincs a Szent Grál, örökérvényű megoldás, ami Te és az én üzletemre is ugyanolyan jó, olyan nincs. Illetve ami jó ma, holnapután már az enyészeté.

Alap dolgok vannak, alap stratégiák vannak, ezek többnyire az emberi érzelmekre hatnak, és erre alapoznak. Ezt használják ki a leghatékonyabban a nagycégek is, ezt Te is képes lennél kiaknázni.

Pl.: Ha ismered az érdeklődőid, hol mit olvasnak, hogy beszélnek, hogy viszonyulnak ahhoz a problémához, amit te orvosolni tudsz…

Tehát mielőtt bárkit megítélsz, nyerd ki azt az infót ami téged előre visz, vagy úgy hogy ez jó ötlet, ezt fogom, csinálni. Vagy pont úgy hogy én ezt a megoldást elkerülöm, ennek a gondolkodásnak még a látszatát is kerülni fogom.

Mielőtt reagálsz, arra amit írtam, tedd fel a kérdést magadnak!

Biztos nem ideológiát gyártok, mert nem hiszek igazán abban, amiket itt és másutt olvasok?
Nem esik kívül a kényelmi zónámon, vagy ízlés világomon ez a marketing maszlag?

István

ui: félre ne érts, alapjában ugyanazt mondjuk, és nem akarlak meggyőzni

Vasárnap, 2008. Április 06. 20:37

Kedves István Teljesen

Kedves István

Teljesen érted mit akartam mondani és igen igazad van kell másoktól "lopni" a dolgokat, hiszem mások eredményeiből és hibáiból is nagyon sokat tanulhatunk.
"Tehát mielőtt bárkit megítélsz, nyerd ki azt az infót ami téged előre visz, vagy úgy hogy ez jó ötlet, ezt fogom, csinálni. Vagy pont úgy hogy én ezt a megoldást elkerülöm, ennek a gondolkodásnak még a látszatát is kerülni fogom."
Pont ezt csinálom, van egy füzetem, ebbe lejegyzetelek minden fontosat, ötleteket, mire figyeljek stb., nemsokára előveszem, (ez jó állandóan kéznél van) hiszen indítjuk a boltot és kell a marketing. Egyébként a program megtervezésekor is ezt csináltam, összeírtam mi jó, mi nem jó a webáruházaknál, mit akarok megvalósítani, mit kerülni, szegény programozóm fogta is a fejét időnként, de nagyon jó ötleteket adott ő is. Még mindig folyamatosan javítgatjuk, csinosítjuk. Szóval terv van, stratégia van, még üzleti tervet is csináltam ... de azért a lábaim remegnek:-)

Vasárnap, 2008. Április 06. 21:07

Eddig csak figyeltem, és

Eddig csak figyeltem, és most is csak annyit mondok: okos! ;-)

Istvánnal való párbeszédetek kb. 2 hónapra elegendő blogtémát inspirált, úgyhogy köszi! :-) Szóval még lesz szó ilyesmiről!

Üdv: B.

Vasárnap, 2008. Április 06. 21:32

:-)

:-)

Vasárnap, 2008. Április 06. 22:25

Katalin,

Katalin,

Reméltem, hogy nem csak elbeszélünk egymás mellett.

Egy Szécsi szám jutott eszembe: „tárd ki ablakod…!”

Valóban határtalan lehetőségek nyílnak meg, a nyitott szemmel, lélekkel jársz a világban és ez nem marketingduma!
Figyeld magad, mint vásárlót, nézd az ajánlatod olyan szemmel, mint ha vásárló lennél, less a más szakmákból is, de tartsd szárazon a puskaport! Tehát legyél képben mik a te ajánlatoddal és a te koncepcióddal azok az alapok, melyek ellen nem kifizetődő véteni.
Mivel Te egy webáruházat építgetsz, figyelmedbe ajánlom a webshopexperts.hu ingyenes hírlevelét, szinte mindent megtudsz a webáruházról mint koncepcióról!

Vasárnap, 2008. Április 06. 21:38

Én csak óvatosan

Én csak óvatosan megkérdezném Katalint, hogy biztos-e, hogy a webshop a megfelelő megoldás a számára! Amennyit tőle, róla hallottam, nem vagyok biztos benne. Nem mondom, hogy nem, csak hogy lehet, hogy érdemes még egyszer átgondolni, hogy mely esetekben van "sikerre ítélve" egy webshop. (Tehát nem azt, hogy milyen webshop lesz a sikeres!)

Egy mondás jutott eszembe, amit sokszor hallottam mostanában: "nem elég, hogy jól csinálod a dolgokat, a jó dolgokat kell csinálnod"! Nagyon sokan itt rontják el!

B.

Vasárnap, 2008. Április 06. 21:53

Balázs, Amennyi

Balázs,

Amennyi elszántságot olvasok ki Katalinból, ennyire közvetlenül nem mertem volna feltenni a kérdést. Ha emlékszel a vitánkra, akkor tudod, hogy néha már kioktatónak tűnhetek, pedig gazán nem szeretnék.
Te viszont most jól felvezetted, és lezártad, nyitott kapukat és gondolkodási teret hagyva.
Meddig agyaltál ezen? ;)
Mert ez profi munka volt!

Egyébként egyet értek veled, mind Katalin dolgával, mind a „"nem elég, hogy jól csinálod a dolgokat, a jó dolgokat kell csinálnod"!” ügyben.

István

Ui.: Katalin a legjobb és legőszintébb szándékkal mondom, tedd mérlegre amit Balázs mondott!

Vasárnap, 2008. Április 06. 22:01
  

Elgondolkodtató amit mondtok.
Ez a webáruház nekem egy játéknak indult, a párom programozó, őt kezdte el izgatni a dolog, hogy írjon rá egy programot, tanuljon vele. Aztán jöttek az ötletek most meg nem lehet megállítani minket. Nagyon élvezem.
Egyébként éppen pályát módosítok, amolyan keresgélős időszakban vagyok, még én sem tudom igazán mit is kellene csinálnom.

Vasárnap, 2008. Április 06. 22:39

Katalin, Ha mar, igy

Katalin,

Ha mar, igy alakult, es utkereseben is vagy, de szerintem sokan vagyunk igy, eleten at tarto tanulasban elunk!

Szerintem ha elgondolkodsz a dolgon, haszonnal olvashatnad ay online kurzusom!

Hétfő, 2008. Április 07. 6:41

Köszönöm, már

Köszönöm, már megtaláltam az oldalt és tényleg, már már azt mondom alapmű:-)

Vasárnap, 2008. Április 06. 22:23
  

A webshopexpert és Katalin is az ingyenes Virtuemart áruházrendszert használja. Minden le van előre programozva mindkettőben. Csak állítgatni kell!!
Igaz István is a joomlát használja, ami szintén ingyenes! IGAZ? Ne beszéljünk magasröptű webprogramozásról!!! A webshopexpert meg képes százezreket kérni egy ingyenes rendszer installálásáért, ami egyenesen felháborító! A virtuemart egyébként nagyon jó és be lehet állítani úgy, hogy explorerrel is jól jelenik meg! ( DE EZ NEM WEBPROGRAMOZÁS!!!) A webshopexpert ingyenes hírleveleiben meg a virtuemart beépített illetve letölthető moduljait boncolgatja. Így kell hát más tollaival ékeskedni!

Vasárnap, 2008. Április 06. 23:25
  

Anna,

1. Nem azt mondtam vegyen toluk webaruhazat.
2. Az info amit adnak, nagyon relevans, nem egy partnerem alkalmazza, es pozitivak a tapasztalatok.
3. Nem a webaruhaz bazisa a lenyeg, hanem a megkozelites!

Istvan

Hétfő, 2008. Április 07. 6:37
  

Senki sem ékeskedett más tollával, és nem is állítottam, hogy webprogramozást csinálunk, valóban Joomla alapokon működünk, de sok mindent át kellett írni benne, hiszen át kellett alakítani a mi igényeinkre (számlázás, template kialakítása stb.), sok változtatást küldtük be a fejlesztőknek is. A Joomla olyan mint a Linux a felhasználók fejlesztik folyamatosan, alakítgatják, javítgatják stb.

Hétfő, 2008. Április 07. 10:02
  

Kati!

Igazad van, hogy vállalkozást, pontosabban semmit nem lehet elkezdeni iskolák, szakértelem és szakismeret nélkül, s mindez nagyon fontos. Nekem is minden megvan, ami kell. Mégis az én vállalkozásaimat az emberi irígység, szemétség, aljasság, stb. tette tönkre! Régebben és most sem a szakmai oldallal van problémám, hanem a sok jellemtelen, haszonleső, nívótlan alakkal, akik a szorgalmas, de naív vállalkozó átverésével, megsarcolásával, tönkretételével foglalkozik, miután ŐK képtelenek valamit alkotni, megcsinálni! Tudnék mesélni!!

Hétfő, 2008. Április 07. 10:20
  

Kedves Károly
Igen, sajnos vannak ilyen emberek is. Nekem is van pár sztorim erről, de szerintem mindenkinek.

Hétfő, 2008. Április 07. 10:46
  

Karoly,

Ertem amit mondasz, de pont EZ a masok okolasa, nem vallalkozoi mentalitas. Ha alafutottal valaminek az a TE hibad, nem voltal eleg korultekinto, ha nem tettel meg valamit, illetve ha valamit rosszul csinaltal...

Valoban csak masban van, volt a hiba?

Istvan

Hétfő, 2008. Április 07. 11:59
  

Kedves István!
Minden nézőpont kérdése! Utólag elemezve persze én is tudom, mit kellett volna másképpen, vagy körültekintőbben, de tulságosan a szakmai oldalra koncentráltam, hogy minden tökéletes legyen. Az is volt, olyannyira, hogy felkeltette addig kívülállók érdeklődését, látták a semmiből is lehet valamit csinálni. Feljelentettek, zaklattak, fenyegettek, végül lefizették a döntéshozót és egyszerüen megvásárolták a területet, ahol működtem!
Vagy mit szólnál, ha írásos megrendelő ellenére a konkurencia megkeresi a megrendelőt és alámígér? Volt olyan esetem, hogy 5000.-Ft. (nem elírás) - Ötezer forint különbségért már mástól rendelte meg ugyanazt az árút a cégvezető! Jó, tudom árverseny van,a bajom az, hogy ilyenkor sunyítanak, nem mondják, hogy van egy olcsóbb ajánlat, nem tudnánk valamit csinálni? Szóval nekem ezzel az emberi oldalával van problémám, nem a lendülettel, szakértelemmel a vállalkozásban. Csináltam már egy fillér nélkül is vendéglátót. Csak én hiszek a "kimondott szóban", tisztességes emberekkel többoldalas szerződés helyett kézfogással is lezártam már üzleteket! Sajnos ezekből van kevés, sokuknál az sem igaz, amit kérdez! És akkor még nem is beszéltem azokról, ahol kenőpénz nélkül nincs megrendelés, de ezt mindannyian ismerjük. Én a jellemtelen, korrupt szemétládák miatt nem hiszek már a "vállalkozásban"! De lehet, hogy igazad van, bennem van a hiba - az én mentalitásom, becsületességben való hitem nem való ebbe a vadkapitalizmusba!!! S, ha kicsit távolabb tekintünk, az ilyenek miatt áll így az országunk is!!!!!!!!!

Hétfő, 2008. Április 07. 23:29

Károly, Ha nem is pont

Károly,

Ha nem is pont így, de a végeredményt illetően sokkal nagyobbat buktam, ép egy előző bejegyzésemben reflektáltam rá. Alapvetően én volt a hunyó, túl sokat kiadtam a kezemből, de ezen nem tipródok, és igazán azokat sem anyázom, akik kijátszottak. Már csak azért sem, mert ha azt nagyban és együtt visszük véghez, akkor most sem nekik, sem nekem nem kellene dolgozni. Arról nem beszélve, hogy ők külön-külön napi problémákkal szenvednek amelyek ma nem lennének, mert sokkal kevesebb munkával, sokkal többen és sokkal többet profitálhatnánk.
Ezt nem is kívánom tovább boncolgatni, mert az nem visz előre…

Üdv

István

Kedd, 2008. Április 08. 17:27
  

Köszönöm, Balázs, az információkat.
Egyetértek vele, hogy önállóan és felelősségteljesen kell vállalkozást alapítani. Bárcsak ne lenne olyan nehéz és valahonnan meg lehetne kapni azt az indíttatást és bátorságot amit leírsz.
Egy igazán jó ötltetet, egy igazán működőképes stratégiát. Nem annyira a módszerekkel van a baj, hanem az alapötlet kigondolásával.
Persze aki már belekezdett valamibe és működik is úgy ahogy annak ez nem kérdés. De engem pedig ez foglalkoztat igazán. Hogy mi az amit nem hiába kezdenék el, hogyan találhatok olyan piacot amit én is ki tudok szolgálni a jelenlegi tudásommal, valamint azzal a tudással amit még menet közben hozzáteszek ehhez.

Szombat, 2008. Április 05. 10:24

Kedves Eszter Szerintem

Kedves Eszter
Szerintem várni a nagy ötletre nem igazán hozza meg az eredményt, ez a sült galamb effektus. Az hogy valami nagy ötlet volt vagy sem azt az idő dönti el, előre nagyon nehéz megjósolni.
Tipp: kis lépésekben gondold végig, milyen munkabeosztásban dolgoznál szívesen, mi az ami érdekel, mi az amivel szívesen foglalkoznál. Ha ezen túl vagy: van e elég tudásod hozzá, ha nincs pótold. Nézz körül a piacon a konkurenciánál, itt már célirányos vagy, hiszen tudod mit akarsz, keresd a hiányosságokat, ne akarj egy multival versenyezni az nem fog menni, viszont ki tudod egészíteni, hiszen a multik sem tudnak mindent.
Én így csináltam, hogy bejön e .... még nem tudom hiszen most kezdem, próbálgatom a szárnyaimat én is. Egy jó tanács: mindig két lábon állj, ha az egyik megbicsaklik megtart a másik. Viszont ha eltörik az egyik, vágd le és növessz ujjat, erősebbet.
Ne várj arra, hogy valaki megmondja mit csinálj, mibe fogj bele, hiszen magadat csak te ismered a legjobban. Hu: lehet, hogy nagyon lila voltam, akkor bocsi, de remélem megérted, mit akarok mondani.

Szombat, 2008. Április 05. 11:04
  

"Hogy mi az amit nem hiába kezdenék el, hogyan találhatok olyan piacot amit én is ki tudok szolgálni a jelenlegi tudásommal, valamint azzal a tudással amit még menet közben hozzáteszek ehhez."

Eszter!

Nekem erről egy eléggé sajátságos véleményem van. Azt vallom, hogy a vállalokozást lehetőleg a másik végén kell kezdeni (de nem feltétlenül muszáj): válasszuk ki azokat az embereket, akikkel üzletelni szeretnénk, vagyis a célközönséget. Utána ismerjük meg, milyen igényeik vannak, milyen gondjukra tudunk mi megoldást nyújtani. És amikor már tudjuk, hogy kikkel akarunk együttműködni, milyen gondjukra jelentünk megoldást, akkor fogjunk hozzá a termék/szolgáltatás kifejlesztéséhez. Erről a blogomon már részletesen kifejtettem a véleményemet. Meg arról is, hogy nem fogja senki más megmondani, hogy én mivel tudnék jó üzletet csinálni. Erre mindenkinek saját magának kell rájönnie. No meg azt is vallom, hogy amit érdemes csinálni, azt első próbálkozásra érdemes akár rosszul csinálni. - Rich Schefrentől

Szép napot és bőséges bevételt kíván
Károly Vajdaságból

Szombat, 2008. Április 05. 19:31

Amikor otthagytam az

Amikor otthagytam az átlagos céges értékesítői munkámat, hogy végre önálló vállalkozó lehessek, kevesebb pénzem volt összesen, mint amennyit ma egy délelőtt alatt termel egy weboldalam.

De most, hogy olvasom ezt a postot, utólag belegondolok: tényleg kellett hozzá némi bátorság. A ma én lennénk az 'adult' a teremben, aki azt mondaná, na ne csinálj ilyen örültséget, hogy otthagyod a munkádat, amikor a mérleg másik serpenyőjében csak egy ÖTLET van.. Szerencsére nem volt 'felnőtt' a közelben akkor :)

Szombat, 2008. Április 05. 10:54
  

A következő 3 gondolat, melyet itt olvastam, arra serkentett, hogy hozzászóljak a témához:
1. Kevés dolog van amit annyira tisztelek, mint amikor valaki hajlandó a bizonytalant vállalni egy magasabb rendű cél érdekében!
2. Megmondom neked őszintén, hogy én úgy látom, nem valószínű, hogy egyhamar felébrednek és rájönnek, hogy a saját kezükbe kell venni a sorsukat a saját jól felfogott érdekükben. Egyszóval fel kellene valahogy rázni őket !
3. Aki félre dobja mondjuk, egy ötlettől vezérelve az alkalmazotti státuszát, az felelőtlen nem pedig vállalkozó. Vagy be jön vagy nem, az hazardőr!

Aki ott hagy egy biztos munkahelyet,( amely szerintem mind kevesebb létezik napjainkban) az egy komoly döntést hoz, ahogyan azt Balázs is írja...de ha létezik egy cél, amelyet biztos,hogy meg tudsz valósítani...és ha megvan az akarat , elszántság és kitartás, akkor az meg is fog valósulni...nincs abban semmi hazárd, ha egy jól megtervezett célt megvalósilásítunk...
...a cél ne az legyen,hogy "nekem ne parancsoljon senki...a magam ura legyek..." stb. ....hanem egy átgondolt tevékenység elindítása, amelyet ha jól csinálsz, akkor az előbb említett célok is meg fognak valósulni...
...22 éve munkaviszonban vagyok...szándékosan nem mondtam, hogy 22 éve dolgozok...a kettő nem ugyanaz...
ebből 7 évig vállalkozó voltam... egy jól menő vállalkozást becsuktam, mert nem voltam benne biztos,hogy hogyan lépjek tovább...(pedig okleveles közgazdász vagyok)...és akkor tekintettel arra a tényre, hogy családunk egy új taggal szaporodott, kislányunk született...és mert már egy éve csalogattak egy jó munkahelyre...úgy döntöttem,hogy egy pár évig alkalmazottként dolgozok, mert az biztos jövedelem, és legfőképp mert így többet lehetek a családommal...
A családommal kapcsolatosan jól döntöttem...de a vállalkozásommal kapcsolatban nem vagyok biztos...
De közben sokat tanultam...hála ennek a weboldalnak és még más weblapoknak....és mert az itt ajánlott sok könyvet elovastam...most már tudnám, hogy mit kellett volna akkor tennem...de azt is,hogy hogyan fogok egy újabb vállalkozásba hamarosan...és semmi hazárd...csak egy kis tudás...egy jó cél...és a megfelelő módszerek annak megvalósítására....
Köszi Balázs a jó ötleteket !

Szombat, 2008. Április 05. 13:12

László! Jó hogy

László!

Jó hogy megosztottad a sztoridat és csak hadd ajánljam figyelmedbe az "A vállalkozás mítosza" könyv 12. fejezetének második részét (Bagolyvár kiadás 208 oldalas verzióban a 110. oldal felétől a fejezet végéig.)

Szerintem élvezni fogod, és fel fog tölteni...

Üdv: B.

Szombat, 2008. Április 05. 20:51
  

Hát ez igazán tanulságos volt...

Szombat, 2008. Április 05. 14:19
  

Olvastam a "Vállalkozás mítoszát"...de sajnos nem egy 4-5 évvel ezelőtt...
a "sziliciumvölgy"-ben jártam...a falat nem szeretném újra építeni...de mostani életemben mégis ott van...de ahogyan a könyvben a szerző M.E.Gerber írja azt kell eldöntenünk,hogy hogyan akarunk élni...de nem szeretnék idézni ebből a tanulságos műből mert még szerzői jogsértést követek el....
Csak egyetértek a bevezetődben említettekkel, hogy egy tanácsadónak igenis fontos szerepe van...de ugyanakkor felelőség terhe is nyomja vállát...
Minden vállalkozásban vannak kritikus időszakok, melyeken tovább kell lépni...tovább kell tudni lépni...és a jó tanácsadó ilyenkor aranyat ér...valóban felnőttként kell viselkednie.
További sok sikert !

Szombat, 2008. Április 05. 21:56
  

Károly, László…

OK!

Finomíthattam volna, de ez a feladom az alkalmazotti státuszom, egy jól átgondolt magasabb rendű cél érdekében!

OK! Biztos van ilyen, de ez olyan ritka, hogy már elméleti szintnek érzem!

Ha már Gerber és E-Mítosz, akkor erre is had reflektáljak, minden karaktere kincs, de a lényege: Ne a vállalkozásodban dolgozz, hanem rajta!

Ezt pedig kizárólag akkor teheted, meg ha nem szakemberként, hanem vállalkozóként, gondolkodsz. Tehát nem egy saját állást veszel akár többszázezerért, hanem befektetsz pénzt, tudást, és mint befektetést kezeled. Ennyit belerakok, ekkor ennyit szeretnék kivenni belőle!

István

Szombat, 2008. Április 05. 22:10

Egyetértek István azzal

Egyetértek István azzal amit reflektálsz...de Gerber egy normálisan működő, bejáródott gazdasági rendszerben gondolkodik...mi viszont akik eddig átmeneti időszakban éltünk a kapitalizmus és a kommunizmus között több mint 50 évig...most viszont a szocializmusból a kapitalizmusba történő átmeneti fázis időszakát éljük...amikor több a munkanélküli, mint a dolgozó...szerintem nem alkalmazható szó szerint egy az egyben a jelen helyzetben sem az E-Mítosz, sem pedig a többi szakirodalom...egy kicsit módosított változatra van szükség...
A legtöbben olyan területen vállalkoznak, ahol egy kicsit otthon érzik magukat...amihez értenek...mert a jelen gazdasági és egyéb helyzetben ott hagyni egy biztos állást egy olyan vállalkozás létrehozásához, amihez nem értek...tehát másokat fogok alkalmazni, akik jól fogják a munkájukat végezni...szerintem egy kicsit hazárd...
Ha 20 éves volnák, nem volna családom, két gyerekem...akkor bele mernék ilyenbe vágni szó nélkül...de a jelen helyzetben csak egy nagyon megtervezett és átfontolt stratégia eredményeként tudok ilyet elképzelni...
Szerintem az átmeneti gazdasági fázisában lévő országokban a kis és középvállalkozók tudják hosszútávon fellendíteni a gazdaságot....a nagyok jönnek és mennek...nem elég rugalamassak...egyedül az olcsó munkaerő tetszik nekik...a kis és középvállalkozók rugalmassak a piaci igényekhez való alkalmazkodáshoz...
Itt kellene szakembereket kiképezni...nem diplomát adni nekik...hanem tudást...
...és ezekenek a befektetőknek is szüksége lesz alakalmazottra, jó szakemberre...akik nem az E-Mitosz szerint kell,hogy gondolkodjanak...mert akkor az egész nem működik...de nem folytatom mert polemikába torkolik az egész.
Csak befejezésül annyit mondanék,hogy a tanácsadóknak jó vállalkozói szakkádert kellene kiképezni, akik fel lesznek készülve a kihívásokra...akik megtanulnak másképpen gondolkodni...ahhoz,hogy igazi befektetőkké tudjnak fejlődni...és ehhez generációkra lesz szükség.
További sikeres munkát !
Kellemes hétvégét !

Vasárnap, 2008. Április 06. 11:00
  

László,

A szinte semmi sem alkalmazható betűről-betűre, adaptálni kell, de ehhez éretni kell az alapokat.

A többivel egyetértek általánosságban!

Talán annyit fűznék még hozzá, bejáratott gazdaság, szociból vadkapitalizmus…

Ezt inkább, mint lehetőséget, mint motivációs forrást kell értékelni, kevésbé kifogásként kezelni. Hajlamosak vagyunk inkább ideológiát gyártani, hogy mit miért nem, mint megvalósítani, ami bennünk van. Egyébként ez tapasztalom az online kurzusom résztvevői közt is.

István

Vasárnap, 2008. Április 06. 14:27
  

Csak annyival bővíteném István hozzászólását, hogy mindaz ami bennünk van, akkor jöhet a felszínre, ha arra másoknak is igénye van...ahhoz viszont,hogy igény legyen rá....sok-sok információra van szükség...amelyhez csak akkor jutunk, ha megfelelő üzleti és egyéb kapcsolataink vannak...
És a fentiek nélkül a mai világban nehéz vállalkozónak és tulajdonosnak lenni.
Üdvözlettel,

V.László

Vasárnap, 2008. Április 06. 19:12

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!