Az affiliate marketing alapjai

Cikksorozatunk előző részeiben leírtuk milyen szabályokat érdemes betartania ha eredményeket hozó linkpartnereket szeretne magáénak tudni, valamint bemutattunk egy módszert is, amelynek használatával rendkívüli mértékben megnövelhető a linkmarketing hatékonysága. Előző cikkeinkben azonban nem esett szó az affiliate marketingről - vagy más nevén partnerprogramról - mert úgy gondoltuk, hogy ez a téma egy külön anyagot érdemel.

 

Rengeteg weboldal tulajdonos kutat affiliate programok után, ami érthető is, hisz egy jól működő affiliate program bőven hozhat bevételt egy honlap számára. A valóságban viszont csak azon kevesek profitálnak az affiliate marketingből akik ismerik a partnerprogramok nyereséges működtetésének titkait. Mai cikkünkben ezekről a titkokról rántjuk le a leplet.

Mi is pontosan az affiliate marketing?

Az affiliate marketing a linkmarketing leghatékonyabb módja.
Lényege: Ön olyan partnereket keres, akik hajlandóak kihelyezni weboldalukon az Ön hirdetését, Ön pedig jutalékot fizet partnereinek az átkattintó látogatók vásárlásai, feliratkozásai stb. után - az előre egyeztetett feltételek szerint.

Ha egy induló weboldal például az e-mail cím adatbázisát szeretné felépíteni akkor ehhez általában hírlevél feliratkozási lehetőséget kínál oldalán. Ha az illető weboldal tulajdonos hajlandó pénzt is áldozni arra, hogy feliratkozókat gyűjtsön, akkor meghirdethet egy affiliate programot, melynek lényege, hogy a benne résztvevő partnerek elhelyezik saját weboldalukon a hirdető oldal hírlevelére történő feliratkozást ösztönző kreatívot. A partner oldalon elhelyezett kreatívra történő átkattintások számát mérik és ha valóban feliratkozás lesz belőle, akkor az előre egyeztetett feliratkozónkénti jutalék elszámolásra kerül a partner oldalnak.

Számtalan célja lehet egy affiliate programnak. A legelterjedtebb az internetes eladások növelése. A szisztéma itt is ugyanaz, csak a hirdető honlap nem a marketing költségvetéséből fizeti ki a partner oldalak jutalékát, hanem a partner segítségével értékesített termék vagy szolgáltatás árából fizet bizonyos százalékot a partnernek.

Az affiliate módszer rendkívül hatékony, ha Ön egy értékesítési weboldalt üzemeltet. Hátránya, hogy nyerségének egy részét partnereinek kell kifizetnie, viszont cserébe özönlenek Önhöz a látogatók, akik valójában nem csak nézelődni, hanem vásárolni érkeznek. Ha beindít egy ilyen programot, folyamatosan sok látogatót tudhat majd magáénak. Természetesen itt is érvényes a szabály: annál nagyobb lesz a látogatók száma, minél profibb módon működteti majd a rendszert.

Hogy működtethet profi módon egy partner programot?

Mostanra már biztos Ön is eljátszott a gondolattal, hogy akár hirdetői akár partner oldalról érdemes lenne részt vennie egy partner programban. Igazam van?
Ugye milyen fantasztikus lenne ha mostantól Ön is extra bevételeket számlálhatna weboldalán? Úgy, hogy ehhez semmi mást nem kellene tennie mint profitjának egy kis részéről lemondania és néhány partnert keresnie aki elhelyezi az Ön hirdetési dobozát az oldalán némi jutalékért?

Ahhoz azonban, hogy egy hatékonyan működő partner programot tudjon indítani, a legfontosabb lépés, hogy képes legyen pontosan számlálni a partnereitől származó eredményeket és az őket illető jutalékokat.

Gondoljon csak bele meddig működne egy olyan program, ahol a partner azt állítja, hogy a múlt héten 5 vásárlót "küldött" az oldalára, Ön pedig csak 3-al találkozott.
Az sem mindegy, hogy mennyi időt vesz igénybe a jutalékok kiszámítása, hisz ha egy több ezer partnert magában foglaló programról van szó, akkor az egész napját számolgatással fogja tölteni.

Ezen probléma megoldására fejlesztett ki a Marketingszoftverek egy olyan rendszert, amely automatikusan méri a programban részt vevő partner oldalakra elhelyezett kreatívokon történő átkattintásokat, beazonosítja a weboldalra érkező látogatókat és nyomon követi a látogatók tevékenységeit a honlapon. Sőt képes később is beazonosítani egy adott látogatót. Ugyanis ha nem azonnal történik meg a vásárlás - esetleg lehet, hogy csak hetek múltán - attól még az adott vásárló a partner oldalról érkezett Önhöz és jogosan tart igényt a partneroldal tulajdonosa a jutalékára.

Egy ilyen esetben Ön hogy számolna el partnerével, ha nincs egy megfelelő mérő és nyomkövető rendszere?

Érdemes tehát megfelelő eszközt használnia ha partner program indítását tervezi, mert félmegoldásokkal sem Ön, sem partnerei nem fognak profitálni ebből a kitűnő lehetőségből.


 

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről


Ellenőrző kérdés
Ezt a kérdést azért tesszük fel, mert szeretnénk tudni, hogy Ön egy emberi lény és nem egy automatizált kommentező szoftver.
Image CAPTCHA
Kérjük, írja be milyen karaktereket lát a fenti képen!